Aankondigen zwangerschap.

02-09-2019 22:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor het aankondigen van een zwangerschap. Zowel voor partner als voor de grootouders.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Edit: ben niet zwanger, alleen op zoek naar leuke ideen.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:51
Reden: Edit
15.26% gewijzigd
lux- schreef:
02-09-2019 22:58
Ik testte met mijn man. En we hebben vervolgens samen een kwartier vol ongeloof naar dat woordje ‘zwanger’ zitten staren tot mijn man de legendarische woorden sprak: ‘misschien is hij kapot?’

Zwanger na 2 jaar dmv IVF en het duurde even eer het landde :hihi:

Daarna mijn moeder gebeld en die nam op met ‘gefeliciteerd!’ Ik belde namelijk om 06:45 :P
Geweldig!! (ook van je man, dit is stand-up comedian waard!)
Kia•Ora schreef:
02-09-2019 22:59
Ik snap dat je na al die tijd het niet meer bespreekt. Ook al moet je dan de evt teleurstelling alleen verwerken. Maar had je dan alsnog de behoefte om je partner "origineel" te vertellen dat er een kindje komt?

Nee, ik had alleen maar de behoefte OM het te vertellen! Stond hij juist uitgerekend die dag in een enorme file... :facepalm: Door de telefoon vertellen wou ik niet, dus ik heb me enorm opgevroten een paar uur lang. Man reageerde ongeveer net zo als bij de forummer hierboven: "weet je het zeker?" - "ja ik heb getest" "hoe weten we dat de test helemaal goed is???" Overigens had hij ook al een week gedacht dat het wel raak zou zijn maar wou hij mij niet hoopvok maken. Ik vond het heel lief vooral.
lux- schreef:
Ik testte met mijn man. En we hebben vervolgens samen een kwartier vol ongeloof naar dat woordje ‘zwanger’ zitten staren tot mijn man de legendarische woorden sprak: ‘misschien is hij kapot?’

Zwanger na 2 jaar dmv IVF en het duurde even eer het landde :hihi:

Daarna mijn moeder gebeld en die nam op met ‘gefeliciteerd!’ Ik belde namelijk om 06:45 :P
Heerlijk. :HA:
Pergamon schreef:
02-09-2019 23:13
Nee, ik had alleen maar de behoefte OM het te vertellen! Stond hij juist uitgerekend die dag in een enorme file... :facepalm: Door de telefoon vertellen wou ik niet, dus ik heb me enorm opgevroten een paar uur lang. Man reageerde ongeveer net zo als bij de forummer hierboven: "weet je het zeker?" - "ja ik heb getest" "hoe weten we dat de test helemaal goed is???" Overigens had hij ook al een week gedacht dat het wel raak zou zijn maar wou hij mij niet hoopvok maken. Ik vond het heel lief vooral.
Oh nee... stomme files ook altijd.

Ik heb meerdere testen gedaan omdat ik er geen bal van geloofde :rofl: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
S-Meds schreef:
02-09-2019 22:54
ja ze zien het op een gegeven moment zelf wel
Wat ook heel leuk is is niks zeggen tot het kind groot genoeg is om het zelf uit te leggen.
S-Meds schreef:
02-09-2019 22:48
dus je man was niet bij de test????????

Want?? dat heurrt zo??
Had hij mij of de test moeten vasthouden?
Toen ik zwanger was van de tweede hadden we een shirtje laten maken met een leuk plaatje en de tekst ' Ik word grote broer' voor de oudste. Hem die aangetrokken en gingen we op de koffie bij opa en oma. Waren vooraf erg benieuwd hoe lang het zou duren voor het ze op zou vallen. Maar, we liepen nog op straat en vanaf 50meter afstand riep opa al.. wat staat er nou op zijn shirt?????! :mrgreen:
Voor mijn partner had ik (lang op voorhand hihi) een rompertje besteld op wish met de volgende boodschap:

Hi daddy!
Mommy told me that you are awesome, and I can't wait to meet you
- july 2019.

Ouders hebben we een knuffeltje gegeven met een kaartje:
ik ben nog klein, en je kan mij nog niet zien. Willen jullie op mij (het beertje) letten tot ik geboren ben, misschien?

De rest (vrienden, andere familie,..) hebben we het gewoon verteld :)
anoniem_376094 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 00:10
10.39% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
02-09-2019 23:44
Want?? dat heurrt zo??
Had hij mij of de test moeten vasthouden?
Hij had er ook overheen moeten plassen. Pas als de test dan nog steeds positief is telt het echt.
Een appje.

Het was toch eigenlijk pas nieuws toen het een keer géén miskraam werd, dus de NIPT uitslag was veel groter nieuws. Toen man gebeld, vader gebeld, en de rest weer een appje want dat was toch maar midden tijdens iedereen z'n werkdag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Beide keren lag man nog in bed toen ik testte. Tweede keer met zoon er bij.

Bij de tweede keer duurde het langer, dus toen vertelde ik niet meer dat ik testte. Ik wilde hem toen geen valse hoop meer geven. Bij de tweede keer wisten we het eigenlijk al voor de test, man ook.

Onze ouders hebben we de eerste keer verteld met een slabbetje, 2e keer gewoon verteld.

En misschien een dooddoener: maar wordt eerst maar eens zwanger. Bij de tweede heb ik maandenlang steeds bedacht bij welke gelegenheid we het leuk konden vertellen. Op een gegeven moment was die lol er wel vanaf.
Zoefje24 schreef:
03-09-2019 00:07
Voor mijn partner had ik (lang op voorhand hihi) een rompertje besteld op wish met de volgende boodschap:

Hi daddy!
- july 2019.

ik ben nog klein, en je kan mij nog niet zien. Willen jullie op mij (het beertje) letten tot ik geboren ben, misschien?

Hoe kun je dat nou lang van tevoren bestellen? Je wist allang dat je in juli uitgerekend zou zijn? En draagt je kind dat rompertje nu ook? Is dat niet vreemd? Hij/zij kent papa nu toch al?

En waarom was je foetus een beertje dan?

Kijk daarom doe ik maar niet mee aan die originele manieren van vertellen, ik vind het erg verwarrend allemaal :P
Maar ze waren vast heel blij verrast :)

Ik zou nog wel eens de koele kikker zelve willen zijn en niks zeggen tot ik op een etentje gevraagd word of ik een glas wijn wil en dan zeggen: ‘Neuh, da’s niet zo goed voor de baby.’

Maar heb iedereen alweer verteld dat we weer voor een cryo-terugplaatsing gaan (IVF), dus dat gaat ‘m niet worden vrees ik :nut: ik denk dat mijn moeder gewoon weer opneemt met ‘gefeliciteerd’ :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
03-09-2019 06:53
Hoe kun je dat nou lang van tevoren bestellen? Je wist allang dat je in juli uitgerekend zou zijn? En draagt je kind dat rompertje nu ook? Is dat niet vreemd? Hij/zij kent papa nu toch al?

Kijk daarom doe ik maar niet mee aan die originele manieren van vertellen, ik vind het erg verwarrend allemaal :P
beetje eng vooral. :O
lux- schreef:
:flirting:
lux- schreef:

Volgens mij kregen opa&oma een beertje, (wat dan zogenaamd al van de baby was) en daar moesten ze op passen, tot beeb er was, toch???
lilalinda schreef:
03-09-2019 07:48
Volgens mij kregen opa&oma een beertje, (wat dan zogenaamd al van de baby was) en daar moesten ze op passen, tot beeb er was, toch???
Klopt.
Ik vind als vrouw je man iets geven, bijzonder vreemd. Het is toch alsof hij jou een baby gegeven heeft en je dus iets teruggeeft
Dat komt nooit meer goed.
ClumsyNinja schreef:
03-09-2019 00:09
Hij had er ook overheen moeten plassen. Pas als de test dan nog steeds positief is telt het echt.

Als een man positief test is dat een symptoom voor een bepaalde soort kanker.
Wij gingen gewoon koffiedrinken bij ouders en dat was het wel. Wel vrijwel direct na de test. Vond het onzin om lang te wachten. Overige vrienden etc. Pas na drie maanden.

Ik heb er niets bijzonders van gemaakt. Dus geen toeters en bellen.

Ook geen gender reveal onzin en al helemaal geen babyshower.
Wat had ik het toch makkelijk. Toen ik positief testte hadden we gewoon nog telefoon. Ik heb mijn moeder gebeld en verteld dat ik zwanger was.
Zo jammer dat de huidige generatie dat niet meer heeft. Nu moeten ze hun toevlucht nemen tot (modernere versies van) rooksignalen.

Oftewel: :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zoefje24 schreef:
03-09-2019 00:07

Hi daddy!
- july 2019.

Blinder, wat vreselijk!
1e keer cadeaudoosje gemaakt (knutsel graag). Als je dat opende dan viel het open en zag je een miniwiegje. We hadden meer dan 3jr gewacht en daarvoor miskraam gehad. Hij staat nog steeds bij oma in de vitrine :-) 2e keer viel samen met sinterklaas, toen ook iets creatiefs bedacht. Vond ik beide keren heel leuk. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Solomio schreef:
03-09-2019 08:01
Wat had ik het toch makkelijk. Toen ik positief testte hadden we gewoon nog telefoon. Ik heb mijn moeder gebeld en verteld dat ik zwanger was.
Zo jammer dat de huidige generatie dat niet meer heeft. Nu moeten ze hun toevlucht nemen tot (modernere versies van) rooksignalen.

Oftewel: :facepalm:
Same here. Geen onzin. Gewoon bakkie doen.
lux- schreef:
Hoe kun je dat nou lang van tevoren bestellen? Je wist allang dat je in juli uitgerekend zou zijn?
Je weet toch, gewoon goed plannen. :bonk:
flipje2 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 08:26
60.85% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
03-09-2019 08:11
Je weet toch, gewoon goed plannen. :bonk:
Of gewoon voor een elke maand een rompertje bestellen. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven