Aankondigen zwangerschap.

02-09-2019 22:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor het aankondigen van een zwangerschap. Zowel voor partner als voor de grootouders.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Edit: ben niet zwanger, alleen op zoek naar leuke ideen.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:51
Reden: Edit
15.26% gewijzigd
Een vriendin van me weet altijd precies wie er zwanger zijn..
Veel mensen plaatsen blijkbaar de eerste echo beelden of een foto van de zwangerschapstest z.s.m op facebook.
Daar komt nog wel eens de nodige verontwaardiging uit voort.
"Ik moest er via facebook achterkomen dat.."
(ik kijk al jaren familiediner) :-D
O en waarom op bijzondere manier aan je partner vertellen ? Hij is er toch bij of in de buurt ? Waarom allerlei fratsen ?
Ik snap dat het beladen is als het niet makkelijk gaat maar dan nog. Ik snap de toeters en bellen gewoon niet.
Hier geen gender te veel party's, baby showers of ander 'baby is nog niet geboren' gedoe. Maar voor de aankondiging vond ik het wel leuk om iets extra's te doen.

Bij de eerste kregen de opa's en oma's een boek (Het enige echte voorleesboek voor opa's en oma's) en de ooms een logeerkoffertje (kartonnen koffertje met rompertje, klein voorleesboekje, tandenborsteltje, speentje...). Mijn hormonen hadden er een gedichtje in geschreven.
Twee avonden achter elkaar een barbecue georganiseerd (voor de gezelligheid, om de vakantie in te luiden en het daar gegeven.

Bij de tweede heb ik dochter op de foto gezet met een letterslinger 'Ik word grote zus, augustus 2019' en die heb ik op een puzzel laten drukken. Die puzzel heeft dochter vervolgens met kerst opa's, oma's en ooms gemaakt. Leuk om te zien dan de schoonzussen aan beide kanten diegene waren die het direct door hadden en de broers zelfs toen de puzzel klaar was nog extra moesten kijken.

Die foto heb ik daarna ook gebruikt om het te laten weten in verschillende app-groepen.
lilalinda schreef:
03-09-2019 07:48
Volgens mij kregen opa&oma een beertje, (wat dan zogenaamd al van de baby was) en daar moesten ze op passen, tot beeb er was, toch???
Oh godd O_O
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lilalinda schreef:
03-09-2019 07:46
:flirting:
Ja romantisch hè? :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
flipje2 schreef:
03-09-2019 08:11
Je weet toch, gewoon goed plannen. :bonk:

Collega hier presteerde het om na mijn aankondiging op werk (teamvergadering, wat er nog ter tafel komt ronde) te zeggen "met sinterklaas uitgerekend? Oh, dat wouden wij niet. We hebben een maand gewacht en onze dochter is van half januari. Dat hadden jullie ook kunnen doen. Zo zielig met sinterklaas!!"
Bij de eerste wist man dat ik een test zou doen en ik heb hem 5 minuten later de test met 2 rode streepjes laten zien. We hebben dit heel even gevierd (kus en knuffel) en daarna weer heel snel over tot de orde van de dag, want we moesten allebei naar ons werk. Bij 12 weken zwangerschap zijn we op de koffie geweest bij (schoon)ouders en het gewoon verteld. Daarna een aantal voor ons belangrijke mensen gebeld en de rest heeft het op een andere manier gehoord.

Bij de tweede werd ik misselijk van een vies toilet op de dag dat we gingen verhuizen, iets wat ik normaal nooit heb. Toen de verhuizers weg waren heb ik m'n man verteld dat ik zwanger was. Een paar dagen later kwam een nog ongebruikte test uit een verhuisdoos, deze toch nog maar even gedaan. En inderdaad positief. Tussen neus en lippen door dit verteld aan m'n man, waarop hij zei 'dat wisten we toch al?'. Een paar dagen na de 10 weken echo was mijn man jarig en iedereen zou komen. We hebben onze oudste dochter toen een t-shirt aan gedaan met de tekst 'ik word grote zus!'.

Dus hier geen originele ideeën. Wel het besef dat een zwangerschap voor de a.s. ouders vaak veel specialer is dan voor de mensen er om heen (misschien met uitzondering van grootouders). Dus we hebben het simpel gehouden.
Een zwangerschap op zich is al zo bijzonder, ik snap niet hoe het in je opkomt om de aankondiging nog meer op te willen leuken. En je partner is er natuurlijk gewoon bij betrokken toch?

Mijn vrouw stuurde me direct een Whatsap op het werk, met de foto van de zwangerschapstest. Dat was al genoeg om de grond onder mijn voeten weg te doen zakken (van verassing, spanning, blijdschap, angst, zorgen, twijfel en toen vooral weer blijdschap en spanning, al die emoties binnen een tijdsbestek van een halve seconde).
De eerste keer hebben we het mijn vader en zijn vriendin gewoon verteld bij de koffie. Bij mijn schoonouders hebben we het neefje een shirt gegeven 'ik wordt grote neef'. Mijn oma kreeg blauwe en roze wol en een babybreiboek.

Bij de tweede hebben we onze oudste een shirtje aangedaan: 'straks ben ik niet meer in mijn :duckie: '

Dat was best grappig. Maar om je nu al druk over te maken als je nog niet zwanger bent... De meeste indruk maakt toch de boodschap zelf.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
03-09-2019 08:46
Bij mijn schoonouders hebben we het neefje een shirt gegeven 'ik wordt grote neef'.
dat hoop ik niet...
lilalinda schreef:
03-09-2019 08:48
dat hoop ik niet...
Dit. Dus.

:rofl:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik zit me dan af te vragen hè... stel ik ben later oma, en mijn kleinkind komt aankondigen dat ze zwanger is met wol en een breiboek... word ik dan geacht daar wat mee te doen?

Want ik kan nog geen knoop aanzetten hè. Dus daar ben ik dan mooi klaar mee :P
lilalinda schreef:
03-09-2019 08:48
dat hoop ik niet...
:rofl:
poldervrouw schreef:
03-09-2019 08:14
O en waarom op bijzondere manier aan je partner vertellen ? Hij is er toch bij of in de buurt ? Waarom allerlei fratsen ?
Ik snap dat het beladen is als het niet makkelijk gaat maar dan nog. Ik snap de toeters en bellen gewoon niet.
Wat ik ook niet goed begrijp is wanneer mensen nog zeer prille zwangerschappen al wereldkundig gaan maken, het echt aan de grote klok hangen.
Ze hebben het dan al over hun kind, terwijl het nog maar een speldenknopje is.
En als het dan mis gaat, en beneden de 12 weken is die kans behoorlijk.. dan geeft dat ook weer enorme ophef..
Pergamon schreef:
03-09-2019 08:29
Collega hier presteerde het om na mijn aankondiging op werk (teamvergadering, wat er nog ter tafel komt ronde) te zeggen "met sinterklaas uitgerekend? Oh, dat wouden wij niet. We hebben een maand gewacht en onze dochter is van half januari. Dat hadden jullie ook kunnen doen. Zo zielig met sinterklaas!!"
Daar heeft toch wel iemand wat van gezegd? Wij hebben een tijdje zo’n huppeltrutje gehad die hier ook een handje aan had. Wel mooi dat de oudste dan op haar ‘Ik zou dat nooit zo doen’ zei: “Zou maar je fatsoen gaan zoeken, feliciteren en verder je mond dichthouden, dat zou ik doen als ik jou was” :-D

OT: zwanger worden was niet het punt, zwanger blijven wel. Dus na die magische grens van 12 weken verteld (gewoon op de koffie). De 20 wekenecho (geslacht) vonden de opa’s spannend. We waren nog niet buiten of ze hingen al aan de telefoon “En? Wat is het?”. En man heel flauw “Nou, alles erop en eraan... een baby”. De oma’s was het om het even of het een meisje of jongen zou worden, die waren meer geïnteresseerd in een medische okéverklaring.
Wij hebben gewoon gebeld en verteld. Ook ouderwets dus, maar ook 'al' 22 jaar geleden. Bij de tweede zei ik tegen m'n moeder "we zijn met z'n vieren gekomen", toen we op bezoek waren (gelijk na de test) waarop m'n moeder eerst verbaasd in de auto keek wie er nog meer was dan. Dat vond ik wel grappig :proud:
Later is nu
Pindakaasjes schreef:
03-09-2019 09:03
Wat ik ook niet goed begrijp is wanneer mensen nog zeer prille zwangerschappen al wereldkundig gaan maken, het echt aan de grote klok hangen.
En als het dan mis gaat, en beneden de 12 weken is die kans behoorlijk.. dan geeft dat ook weer enorme ophef..
Totdat je een eerste mk "alleen" hebt moeten doormaken en verwerken... dan is het fijn dat de wereld het weet en je een beetje steun krijgt als het weer misgaat. Rot voor de omgeving die denken dat er een kleintje bij komt, hoe denk je dat het voor de aanstaande ouders moet zijn?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Dreamer schreef:
03-09-2019 09:10
Wij hebben gewoon gebeld en verteld. Ook ouderwets dus, maar ook 'al' 22 jaar geleden. Bij de tweede zei ik tegen m'n moeder "we zijn met z'n vieren gekomen", toen we op bezoek waren (gelijk na de test) waarop m'n moeder eerst verbaasd in de auto keek wie er nog meer was dan. Dat vond ik wel grappig :proud:
Oh dat vind ik ook grappig. Dat moest nog even binnenkomen haha.
lemoos2 schreef:
03-09-2019 09:08
Daar heeft toch wel iemand wat van gezegd? Wij hebben een tijdje zo’n huppeltrutje gehad die hier ook een handje aan had. Wel mooi dat de oudste dan op haar ‘Ik zou dat nooit zo doen’ zei: “Zou maar je fatsoen gaan zoeken, feliciteren en verder je mond dichthouden, dat zou ik doen als ik jou was” :-D

Nee, de mensen die het begrepen (dat het zo niet werkt) die waren zo flabbergasted dat iedereen er alleen maar met grote ogen naar zat te kijken.
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 09:12
Totdat je een eerste mk "alleen" hebt moeten doormaken en verwerken... dan is het fijn dat de wereld het weet en je een beetje steun krijgt als het weer misgaat. Rot voor de omgeving die denken dat er een kleintje bij komt, hoe denk je dat het voor de aanstaande ouders moet zijn?
Ik heb zelf ook miskramen gehad. Met 6 weken en met 11 weken.
Ik was toen juist blij dat ik het voor mezelf kon houden.
Zo zijn we allemaal anders...
Pindakaasjes schreef:
03-09-2019 09:03
Juist goed dat er veel meer openheid komt over miskramen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
03-09-2019 09:24
Juist goed dat er veel meer openheid komt over miskramen.
Ja eens, zoveel vrouwen die het meemaken. En waarom zou alleen het leuke van er komt een kind gedeeld mogen worden (net zoals dat het zogenaamd alleen maar roze wolkjes zijn na de bevalling). De realiteit is dat veel vrouwen een mk doormaken en niemand elkaars verdriet ervan deelt...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Wij gaan het 'Crack Me' ei gebruiken die we op de volgende website hebben besteld:

https://www.kimmiess.nl/

Oh en we geven mijn schoonzus een paar afgedrukte foto's van haar kids die we gemaakt hebben. De laatste foto is dan een echofoto van ons... Tadaaaaa.
Haha, succes!
VietjeH schreef:
03-09-2019 09:37
Wij gaan het 'Crack Me' ei gebruiken die we op de volgende website hebben besteld:

https://www.kimmiess.nl/

Oh en we geven mijn schoonzus een paar afgedrukte foto's van haar kids die we gemaakt hebben. De laatste foto is dan een echofoto van ons... Tadaaaaa.
Haha, succes!
Dat eitje had ik al eens voorbij zien komen in een filmpje, dat vind ik wel schattig. Wist niet dat ze die dingen ook in nl hadden.
Dat ei is leuk! Maar je kunt mij dan ook nog steeds blij maken met zo’n Kindersurprise ei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven