Aankondigen zwangerschap.

02-09-2019 22:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar inspiratie voor het aankondigen van een zwangerschap. Zowel voor partner als voor de grootouders.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Edit: ben niet zwanger, alleen op zoek naar leuke ideen.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 22:51
Reden: Edit
15.26% gewijzigd
Solomio schreef:
03-09-2019 09:24
Juist goed dat er veel meer openheid komt over miskramen.
Ja dit. Ik hoefde het echt niet van de daken te schreeuwen (als in; op Facebook), maar het was wel heel fijn om te weten dat ik niet de enige was. Je weet, onbewust, echt wel dat je niet de enige bent. Maar als je dan om je heen hoort hoe tig veel vrouwen ooit een of meerdere miskramen gehad hebben dan is het toch fijn dat je het daar even over kunt hebben. Of in ieder geval weet dat het helaas veel voor komt.

Door er open over te zijn hoop ik dat andere vrouwen die hetzelfde doormaken ook het gevoel krijgen dat ze niet de enige zijn.
Pindakaasjes schreef:
03-09-2019 08:14
Een vriendin van me weet altijd precies wie er zwanger zijn..
Veel mensen plaatsen blijkbaar de eerste echo beelden of een foto van de zwangerschapstest z.s.m op facebook.
Daar komt nog wel eens de nodige verontwaardiging uit voort.
"Ik moest er via facebook achterkomen dat.."
(ik kijk al jaren familiediner) :-D
Niet familiediner-waardig, maar ik moet toch zeggen dat wij het best jammer vonden dat we inderdaad op Facebook zagen dat schoonzus (14 weken) zwanger was. Man heeft 1 broer, dit was het eerste neefje/nichtje, we hadden het toch leuk gevonden om dit iets eerder dan de rest van dr wereld van hen zelf te horen... Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
na drie jaar proberen was het nieuws dat het gelukt was al origineel genoeg. Man kreeg het te horen toen hij thuiskwam ('ja heel gek heb getest en het zegt zwanger'). Meer ongeloof dan iets anders. Na eerste echo met kloppend hartje naar ouders gereden voor een routinevisite, en daar ding maar gewoon laten zien.
lux- schreef:
03-09-2019 08:51
Ik zit me dan af te vragen hè... stel ik ben later oma, en mijn kleinkind komt aankondigen dat ze zwanger is met wol en een breiboek... word ik dan geacht daar wat mee te doen?

Want ik kan nog geen knoop aanzetten hè. Dus daar ben ik dan mooi klaar mee :P
Ik neem toch aan dat je zoiets geeft aan iemand die dat ook leuk vindt om te doen? Mijn moeder vond breien fantastisch, dus die had dat zeker heel leuk gevonden (en was waarschijnlijk meteen aan een hele collectie baby-brei-couture beginnen... een voorleesboek was daarom veiliger ;-) ).
We hebben gewoon de foto van de echo gegeven.
We’re all mad here
lemoos2 schreef:
03-09-2019 09:45
Dat ei is leuk! Maar je kunt mij dan ook nog steeds blij maken met zo’n Kindersurprise ei
Jaaaaa! Zouden ze ook zo'n aankondiging in een surprise ei kunnen stoppen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
03-09-2019 09:54
Jaaaaa! Zouden ze ook zo'n aankondiging in een surprise ei kunnen stoppen?
Vast wel. Ik heb ooit voor een Sintsurprise tig eitjes voorzichtig uit de folie gehaald en met een mesje staan halveren. (Van 19 stuks de verrassing vervangen voor een “Jammer, volgende ei beter” en in ei nummer 20 zat een setje oorbellen).

En een straf dat het was als zo’n ei niet mooi doormidden ging :-D
lemoos2 schreef:
03-09-2019 09:57
Vast wel. Ik heb ooit voor een Sintsurprise tig eitjes voorzichtig uit de folie gehaald en met een mesje staan halveren. (Van 19 stuks de verrassing vervangen voor een “Jammer, volgende ei beter” en in ei nummer 20 zat een setje oorbellen).

En een straf dat het was als zo’n ei niet mooi doormidden ging :-D
:rofl:
Ja idd, heul vervelend! Dat je het hebt overleefd. Maar het zelf doen is ook een idee. :lightbulb:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
gsleutel schreef:
03-09-2019 09:49
Niet familiediner-waardig, maar ik moet toch zeggen dat wij het best jammer vonden dat we inderdaad op Facebook zagen dat schoonzus (14 weken) zwanger was. Man heeft 1 broer, dit was het eerste neefje/nichtje, we hadden het toch leuk gevonden om dit iets eerder dan de rest van dr wereld van hen zelf te horen... Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.

Nou, dat is inderdaad niet erg sympathiek van ze.
Ik heb geen FB.
Wel een tijdje aan hyves meegedaan. Zag daar toen eens een foto van een oude vriend van me. Zijn hand en die van hun zoontje op de buik van Truus (ik noem haar maar even zo).
Met onderschrift: "Yes we are expecting!"
Verschijnt er een reactie van zijn moeder: "En dan bel je niet eerst even?"
Oeps..
Voor een tattooaddict is het misschien ook leuk om voor de gelegenheid een nieuwe tatoeage te laten zetten :proud:

(maar dat is misschien niet handig als je zwanger bent)
Later is nu
Dreamer schreef:
03-09-2019 10:29
Voor een tattooaddict is het misschien ook leuk om voor de gelegenheid een nieuwe tatoeage te laten zetten :proud:

(maar dat is misschien niet handig als je zwanger bent)
Kan der vent dan toch doen ;-D .
gsleutel schreef:
03-09-2019 09:52
Ik neem toch aan dat je zoiets geeft aan iemand die dat ook leuk vindt om te doen? Mijn moeder vond breien fantastisch, dus die had dat zeker heel leuk gevonden (en was waarschijnlijk meteen aan een hele collectie baby-brei-couture beginnen... een voorleesboek was daarom veiliger ;-) ).
Nou het valt mij op dat er behoorlijk vaak vanalles ‘leuk’ voor de (over)grootouders wordt gevonden terwijl die daar zelf toch iets minder enthousiast over zijn als je het ze vraagt buiten gehoorsafstand van hun (klein)kind.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Pindakaasjes schreef:
03-09-2019 10:13
Nou, dat is inderdaad niet erg sympathiek van ze.
Ik heb geen FB.
Wel een tijdje aan hyves meegedaan. Zag daar toen eens een foto van een oude vriend van me. Zijn hand en die van hun zoontje op de buik van Truus (ik noem haar maar even zo).
Met onderschrift: "Yes we are expecting!"
Verschijnt er een reactie van zijn moeder: "En dan bel je niet eerst even?"
Oeps..
Ik had al een heel uitgebreid aangekondigd dat ik verloofd was en maanden later pas op fb gezet en mijn schoonzusje schreef eronder: ‘Whutt???? Verloofd?!’

Als grapje dus. Dus dat kan het ook nog zijn geweest ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik zit me nu af te vragen wat ik eens kan aankondigen dat in een surprise-ei past

Ooh.. en aan wie ik dat dan moet geven, want volgens mij zijn mijn kinderen en ik de enigen die je blij maakt met een surprise-ei :rofl:
Later is nu
Mijn man vertelde het mij destijds... Ik had genoeg teleurstellingen gehad en wilde niet meer testen na een paar IVF behandelingen. Dus plaste ik in een wegwerp beker, kroop weer onder de wol en vroeg hem te testen :facepalm: Mijn ouders heb ik het pas na de eerste echo verteld. Ik heb het met 20 weken pas op FB gegooid (maar ook omdat ik mensen tegenkwam en het duidelijk was dat ik zwanger was).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dreamer schreef:
03-09-2019 10:43
Ik zit me nu af te vragen wat ik eens kan aankondigen dat in een surprise-ei past

Ooh.. en aan wie ik dat dan moet geven, want volgens mij zijn mijn kinderen en ik de enigen die je blij maakt met een surprise-ei :rofl:
:rofl:

Een verjaardag aankondigen? Zoveel jaar huwelijk feestje?
Een najaar bbq?
lux- schreef:
03-09-2019 10:41
Ik had al een heel uitgebreid aangekondigd dat ik verloofd was en maanden later pas op fb gezet en mijn schoonzusje schreef eronder: ‘Whutt???? Verloofd?!’

Als grapje dus. Dus dat kan het ook nog zijn geweest ;)
Haha!
Daar heb je gelijk in.. het kan een geintje geweest zijn..
Wel grappig van jouw schoonzus.. ik zou dat ook wel kunnen waarderen.
Dreamer schreef:
03-09-2019 10:43

Plan een tripje naar Disneyland en kondig het aan bij je kinderen met een surprise ei :cheer2:
gsleutel schreef:
03-09-2019 13:21
Plan een tripje naar Disneyland en kondig het aan bij je kinderen met een surprise ei :cheer2:

Jaa.. dat wordt lastig. Maar leuk idee :)

Ik heb er vanmiddag echt over zitten denken, maar ik moet het maar in gedachten houden voor de kleinkinderen ofzo.
Later is nu
35 jaar geleden had je het allemaal niet. Hoe verras ik mijn ouders, het werd gewoon medegedeeld, een babyshower of gender revael party kende we helemaal niet. Helaas, want ik zou helemaal los gegaan zijn.

Maar goed, mijn dochter kwam met vriend even zomaar langs en we kregen een foto van haar hond met 2 babyschoentjes. Daar wij en onze dochter op 2 puppy’s uit hetzelfde nest zatten te wachten, Blokkeerde ik finaal, was helemaal flabbergasted. Het eerste wat ik zei “ zijn de puppy’s geboren” ik heb dat nog maanden moeten aanhoren.
Zo'n 18 jaar terug werd hier op het forum volgens mij iets geopperd als "sokjes in de stamppot boerenkool"

Ik denk dat Yasmijn de precieze logica hierachter wel weet.
Later is nu
Dreamer schreef:
03-09-2019 18:52
Zo'n 18 jaar terug werd hier op het forum volgens mij iets geopperd als "sokjes in de stamppot boerenkool"

Ik denk dat Yasmijn de precieze logica hierachter wel weet.
Baby's komen toch uit de boerenkool? Miss is dat de logica.
mammezel schreef:
02-09-2019 22:35
Moet alles nu tegenwoordig origineel, origineler, origineelst?

En je partner, die weet het ook nog niet? Hebben jullie dan samen niet in spanning de menstruatie afgewacht? Menstruatie die 1 - 2 - 3 - 14 dagen niet kwam?

Ik begrijp echt niet dat je daar je partner mee moet verrassen, tenzij het niet gepland was.

Maar ondanks mijn minder enthousiast bericht, wens ik je een leuke zwangerschap en een wolk van een baby!

En natuurlijk originele aankondigingen voor papa en de grootouders!
Ha mammezel!
misschien als man/vriend/vriendin/vrouw een beroep heeft waarbij je langere tijd uit elkaar bent weet je dit niet precies.
Denk aan defensie/land/luchtmacht/zeevaart/buitenlandse zakenreizen of noem maar op.
Hoe leuk is het als je dan je partner kan verrassen omdat je elkaar al een tijdje niet gezien en of gesproken hebt?

zelf zou ik het ook echt onwijs leuk vinden om dit op een creatieve manier te doen ipv een test in de handen drukken, maar ik hou er dan ook van om creatief bezig te zijn hihi!
Denk dat dit per persoon en per stel/koppel verschillend is :)

oh en TO hier wat ideetjes!

- laat iemand een foto maken van jullie twee, waarbij je bvb elkaar een knuffel geeft en jij achter zijn rug een rompertje met guess what? vast houd, zorg dat je de foto op een leuke manier inpakt en laat het hem zien! of natuurlijk ter plekke zodat je de spontane reactie op de foto hebt wat leuk voor later is in een foto album oid.

- een cadeautje geven. met bvb een rompertje met leuke tekst, speentje, eventuele test, schoentjes oid. het is maar net hoeveel werk je er in wil steken natuurlijk haha!

- met porselein stift in een mok/bord schrijven: you're going to be a daddy. als hij het eten/drinken op heeft ziet hij het staan.

- als je man/vriend bvb veel zijn laptop of tablet gebruikt een foto op de achtergrond zetten met dad to be? of iets in die richting

- ga samen uit eten en sluit een bondje met de kok of het personeel en laat hem dan verrassen tijdens het etentje

- haal het ondergoed uit de la/kast van je man/vriend en vervang deze met luiers

-
Gymnast21 schreef:
03-09-2019 19:10
Ha mammezel!
misschien als man/vriend/vriendin/vrouw een beroep heeft waarbij je langere tijd uit elkaar bent weet je dit niet precies.
Denk aan defensie/land/luchtmacht/zeevaart/buitenlandse zakenreizen of noem maar op.
Hoe leuk is het als je dan je partner kan verrassen omdat je elkaar al een tijdje niet gezien en of gesproken hebt?

zelf zou ik het ook echt onwijs leuk vinden om dit op een creatieve manier te doen ipv een test in de handen drukken, maar ik hou er dan ook van om creatief bezig te zijn hihi!
Denk dat dit per persoon en per stel/koppel verschillend is :)

oh en TO hier wat ideetjes!

- laat iemand een foto maken van jullie twee, waarbij je bvb elkaar een knuffel geeft en jij achter zijn rug een rompertje met guess what? vast houd, zorg dat je de foto op een leuke manier inpakt en laat het hem zien! of natuurlijk ter plekke zodat je de spontane reactie op de foto hebt wat leuk voor later is in een foto album oid.

- een cadeautje geven. met bvb een rompertje met leuke tekst, speentje, eventuele test, schoentjes oid. het is maar net hoeveel werk je er in wil steken natuurlijk haha!

- met porselein stift in een mok/bord schrijven: you're going to be a daddy. als hij het eten/drinken op heeft ziet hij het staan.

- als je man/vriend bvb veel zijn laptop of tablet gebruikt een foto op de achtergrond zetten met dad to be? of iets in die richting

- ga samen uit eten en sluit een bondje met de kok of het personeel en laat hem dan verrassen tijdens het etentje

- haal het ondergoed uit de la/kast van je man/vriend en vervang deze met luiers

-
hahahhaha ik stel me dit voor, ik denk dat mijn man dat echt zoooo gek zou vinden.

Hier was man bij de test, we hebben samen gestaard naar de streepjes. Vond ik heel speciaal, zo leuk om te delen met de enige die net zo enthousiast is als ik. Ouders hebben we het verteld, gewoon op de koffie. Als je net rond de 12 weken bent met Sint of kerst kun je er vast wel iets leuks en origineels van maken haha, maar dan moet je goed timen ;) Ik ben niet zo creatief met die dingen, iedereen was wel in tranen zonder extra's.
Ik heb gewoon mijn moeder gebeld, met de verblijdende mededeling dat we met zijn tweeën op vakantie waren gegaan en met zijn drieën terug waren gekomen. Waarop mijn moeder vroeg of ik soms weer een zielige zwerfkat op de kop had getikt. Na mijn ontkennende antwoord drong het ineens tot haar door dat ze oma zou worden en toen kon ik het verder rustig aan haar overlaten om het grote nieuws tot in de zesde familielijn rond te briesen.

Mijn man heb ik mijn tieten laten zien, die onder invloed van de hormonen tot ongekende grootte waren opgeblazen. Goh, dat is mooi, zei hij nog. Waarop ik antwoordde dat het ook mooi was dat ik in ieder geval de komende negen maanden niet ongesteld zou worden. Hij vond het echt heel erg feestelijk allemaal.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 19:22
26.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven