Afscheid ex-schoonouders?

03-09-2019 21:11 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, nog niet zo lang geleden heb ik de relatie met mijn vriend verbroken. Het ging al een lange tijd niet goed en ik heb toch voor mijzelf gekozen. De verliefdheid was over en ik trok zijn boze buien niet goed.

We hebben 1 jaar en 2 maanden een relatie gehad. In die tijd heb ik zijn ouders een paar gezien, een stuk of 10 keer ofzo. Daar af en toe ook gelogeerd. Ze waren altijd gastvrij en ik kon het goed met ze vinden. Ook heb ik sinterklaas en kerst met ze gevierd. Ik wil ze graag een kaartje sturen, omdat ik het toch wel gek vind dat ik ze nooit meer zie.

Alleen... ik heb geen flauw idee wat ik in die kaart moet zetten! Iemand tips? :cheer2:
Bedankt voor jullie gastvrijheid?
Niets sturen.
Ik was wat langer samen met mijn ex , zij stuurden mij nog een mail naar daarin was het al gauw duidelijk dat zij partij voor hun zoon kozen. Begrijpelijk, maar verwacht niet dat zij nog op bericht van jou zitten te wachten.
Nee joh, lief bedoeld, maar doe maar niet

Laat maar lekker los
Ik zou het zo laten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een kaartje om te bedanken voor de gastvrijheid is gewoon lief en attent. Doen!
Toen mijn zoon en vriendin na 2 jaar samenwonen uit elkaar gingen kreeg ik een hele lieve kaart van ex-vriendin en dat vond ik heel fijn en lief. We hadden een goede band met elkaar.
Het gaat er niet om dat ouders voor hun kind zijn. Dat vind ik los van elkaar staan.
Zit nu ook te denken dat ik het toen niet alleen heel lief vond maar het ook stoer vond.
Gewoon doen! Hoeft geen lang verhaal te zijn maar wat hier al gezegd is. Bedankt voor de gastvrijheid ofzo.
Ik vind het ook heel attent en aardig.

Ik kreeg van een ex-vriend van mijn puber een bosje bloemen als dank voor de gastvrijheid; had helemaal niet gehoeven, maar vond het erg leuk.

@sansa, dat zegt dan meer over hen, zo’n mail. Doet niks aan jouw intenties af.
Ik heb zelf ook ooit een bedank kaartje met een lief tekstje gestuurd aan ouders van ex. Daarna ging het weer aan en zijn nu 20 jaar verder ;-)
Wij hadden een zeer goed en intensief contact met onze ex-schoondochter. Zij heeft mijn zoon niet best behandeld toen ze heel plotseling wegging. Wij hadden t zeer op prijs gesteld om een kaartje of mailtje van haar te hebben gehad.

Gewoon doen. Hoeft niks bijzonders op te staan.
‘Beste die en die,
Het doet me verdriet dat het niet werkte tussen jullie zoon en mij.
Met dit kaartje wil ik jullie bedanken voor de gastvrijheid die ik heb mogen genieten in jullie gezin.

Ik wens jullie alle goeds,
Liefs
Lemar.’
patchouli_ schreef:
03-09-2019 21:44
‘Beste die en die,
Het doet me verdriet dat het niet werkte tussen jullie zoon en mij.
Met dit kaartje wil ik jullie bedanken voor de gastvrijheid die ik heb mogen genieten in jullie gezin.

Ik wens jullie alle goeds,
Liefs
Lemar.’
Die eerste zin zou ik weglaten.
Doen!
Hartelijk dank voor alle keren dat ik bij jullie te gast was.
Ik wens jullie het allerbeste toe!
lottie_74 schreef:
03-09-2019 21:55
Doen!

Zo iets inderdaad, hartstikke leuk.
Ja, ik zou het ook doen.

Als je niet gelukkig was, dan zouden ze toch niet verlangd hebben dat je je hele leven aan hun zoon opofferde?
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 22-10-2019 20:46
63.61% gewijzigd
Goed als je dat doet! Dan sluit je het voor jouw gevoel netjes af en kun je ze, mocht je ze ooit nog eens ergens tegenkomen, ook zonder ongemakkelijkheid recht in de ogen kijken.

Ik heb van al mijn schoonouders altijd afscheid genomen. Een keer met een kaartje, een keer met een bezoekje en zelfs een keer met een lunch in mijn nieuwe flatje. Goede herinneringen aan, mooie afsluiting.
ik heb ooit wel een mooie kaart uitgezocht en daar iets persoonlijks op gezet. Ik heb ze vooral bedankt voor de gastvrijheid en goede tijd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
lottie_74 schreef:
03-09-2019 21:55
Doen!
Zoiets als hierboven lijkt me prima.
Ik heb aan mijn laatste ex-schoonouders een mail gestuurd. Waarom niet? Het waren goede en vriendelijke mensen. Heb zijn zus toen ook gemaild. Was ook een leuk type.

De moeder van de ex daarvoor heb ik als 21-jarige jankend opgebeld met de vraag waarom hij voor een ander koos :hihi: doe dat maar niet ;-)
Gewoon doen hoor, een lief kaartje kan nooit kwaad.
mammezel schreef:
03-09-2019 22:16
J.
En bij een vrouw met wie mijn zoon kort had samengewoond, (en die ik zelf niet zo heel goed kende) waarna hij weer terug naar zijn vrouw ging, ben ik zelf nog goeiedag gaan zeggen en haar sterkte gaan wensen. (En dat moet niemand mij kwalijk nemen, want dat beslis ik zelf!).
En dat maken wij dan ook weer zelf uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
minnimouse schreef:
03-09-2019 23:13
Ik heb aan mijn laatste ex-schoonouders een mail gestuurd. Waarom niet? Het waren goede en vriendelijke mensen. Heb zijn zus toen ook gemaild. Was ook een leuk type.

De moeder van de ex daarvoor heb ik als 21-jarige jankend opgebeld met de vraag waarom hij voor een ander koos :hihi: doe dat maar niet ;-)
Ik heb kort geleden de ex van mijn jongste opgevangen en getroost.
Binnenkort gaan mijn man en ik met hun om de tafel om te helpen de boel op een eerlijke manier te verdelen en een datum af te spreken dat ex schoonzoon ergens anders gaat wonen, we doen dat zodat er niet meer kappot gemaakt word er is al genoeg verdriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven