Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Ja-gen, gefeliciteerd! Supernieuws. Geniet ervan
Ja-gen, super leuk!! gefeliciteerd!!!

Depster, dat is ook nog iets waar ik me in moet verdiepen.. vergoedingen. Ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat niks vergoed wordt door de zorgverzekering, Maar ik begrijp hieruit dat er misschien wel iets vergoed wordt?
Roos_1987 schreef:
03-09-2019 17:59
Ja-gen, super leuk!! gefeliciteerd!!!

Depster, dat is ook nog iets waar ik me in moet verdiepen.. vergoedingen. Ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat niks vergoed wordt door de zorgverzekering, Maar ik begrijp hieruit dat er misschien wel iets vergoed wordt?
Als je naar een kliniek/ziekenhuis gaat dat een contract heeft met je verzekering wordt alles vergoed, behalve donorzaad (en soms medicatie)

wellicht handig om alle voorgaande topics te lezen, daar worden heeeel veel vragen al beantwoord.
Ja-gen wat een te gek nieuws!! Gefeliciteerd! De goede vibes gaan maar door hier!

@ Roos, welkom! Ik ben ook bij Nij Geertgen en heb gekozen voor een NL donor. Ik heb sinds vorige week een donor en heb hier maar 2 maanden op gewacht terwijl het 10 tot 12 maanden kon zijn. Geluk dus!
Ja-gen, wow wat een goed nieuws!! gefeliciteerd!

Ik hoop zo over twee weken ook positief te testen!
dankjewel allemaal voor jullie berichten. Ik ga de oude topics even door spitten.

Fenja234 jij ook al zo snel aan de beurt.. wat fijn!

ik heb al even op de site gekeken van Nij Geertgen,. daar staat ook een hoop over de vergoedingen.
Enigma82 schreef:
03-09-2019 18:10
Ja-gen, wow wat een goed nieuws!! gefeliciteerd!

Ik hoop zo over twee weken ook positief te testen!
Hoop het ook voor je! Ik hoop 2 weken daarna positief te testen haha
Hahaha daar gaan we voor! We houden deze positieve flow gewoon vast!

Nog 12 dagen voor ik mag testen... duurt lang!
Ja-gen schreef:
03-09-2019 09:35
Jaaaa superblij maar ook nog onwerkelijk, ik ben zwanger! 💕
Gefeliciteerd!! Wat snel zeg, super!
depster schreef:
03-09-2019 06:11
@Milka volgens mij liggen die kosten PM voor de deense donor hoger? Of is dat het minimum bedrag?

Hoi Roos!
Ik zit bij Nij Geertgen. Hele fijne kliniek, in mijn optiek. Voor mij is de afstand iets minder dan een uurtje.
Zelf heb ik gekozen voor een NL donor, zelfde afwegingen die Ja-gen heeft + de kosten zijn aanzienlijk lager. Er wordt gezegd dat de wachttijd zo'n 6 tot 12 mnd is, maar ik ben met 8 weken al gematched (en verschillende andere zijn ook sneller gematched al).

Stel vooral vragen, maar weet wel dat jouw traject er anders uit kan gaan zien. De beslissing voor nu is voornamelijk welke kliniek :) Succes en welkom!
Ja zou kunnen hoor! Sorry als het echt foutieve info is. Heb er zelf geen ervaring mee maar zag wel dat soort prijzen op hun site. Ook 250 euro maar dat is volgensmij lagere kwaliteit dan. Gemiddeld leek het ongeveer 500 euro te zijn maar misschien dat iemand met ervaring dit nog kan aanvullen :)
Ik lees graag mee!
Welkom dobbelst :) Laat de vele verschillende info je niet in de war schoppen. Elk traject hier is anders.

Mikla, ik lees meer berichten dat men voor een half jaar tussen de 4 a 6 duizend kwijt zijn... ik vind het veel geld! Maar als je het hebt is het het zeker waard :)

Hier tweede spuit Gonal F gezet. Ik ben zo bang dat er straks toch overstimulatie gaat zijn :( Hopelijk goed nieuws zaterdag, dan weer echo.
Roos_1987 schreef:
03-09-2019 18:12
dankjewel allemaal voor jullie berichten. Ik ga de oude topics even door spitten.

Fenja234 jij ook al zo snel aan de beurt.. wat fijn!

ik heb al even op de site gekeken van Nij Geertgen,. daar staat ook een hoop over de vergoedingen.
Dan ben je wel even bezig hoor.. als je alles door wil lezen haha. Ik denk dat het net zo handig is om nu opnieuw te vragen. Sommige dingen zijn misschien ook weer veranderd ondertussen.
Trouwens, je bent wel je eigen risico meteen kwijt

@depster,zeker veel geld inderdaad... Had het liever aan iets nuttigs voor het kind besteed, een studie ofzo.. jammer dat het zoveel kost hoor, pff echt veel.. :-( wij gaan mede daardoor voor een nederlandse
Deense donor is wel echt duur. De kosten die op de site staan zijn nog zonder btw en dan daarnaast nog verzenden, opslag etc. Komt ook nog best veel bij. Hoe beter de kwaliteit hoe duurder. Roos, als je meer wilt weten mag je altijd even vragen.
Dank jullie wel allemaal! Was zeker snel, zeiden ze bij Nij Geertgen ook al! Afspraak voor de eerste echo staat voor over 3 weken 😇

Hopelijk blijft de goede flow idd en doen er nog meer gezellig met me mee 😊

Welkom dobbelst
Wij hebben een afspraak! Maandag de verwijzing en vandaag een brief binnen!
Eind september eerste gesprek. Spannend!😱
Dat is ook al bijna!
Wow Mikla, wat snel.. stond je al eerder ingeschreven? Jullie gaan nu via het umc?
was daar geen wachttijd? spannend allemaal.
@Ja-gen en Enigma, bij jullie werd allebei de fase tussen ovulatie en menstruatie verlengd toch? Weten jullie op basis waarvan besloten werd voor Pregnyl of Utro? Ik lees op internet dat dat allebei wordt gebruikt maar kan eigenlijk vinden vinden waarom voor het een of ander wordt gekozen. Bij mij lijkt het erop dat de LF 8-6 dagen is en waarschijnlijk krijg ik utro.
Anderen misschien ook ervaring hiermee?
Pregnyl zorgt dat t ei rijpt geloof ik Fenja, utro zorgt voor uitstellen van ongesteldheid (kan t ook mis hebben natuurlijk)

Ik lees vaak dat utro een vieze smurrie oplevert en vervelend is om in te brengen..maar wel dat t zn werk doet haha

Hier net heel impulsief t kastje gehaald wat als commode kan gaan functioneren. Tweedehands gaan deze vaak voor 75 weg, ik dacht gewoon eens 30 euro te bieden en ze gingen akkoord 🙈 In mijn eigen woonplaats. Zou gek zijn dat te hebben laten liggen haha.
Mocht t allemaal niet lukken vind ik er wel een andere functie voor :p

en FUCK wat deed de injectie net zeer! Net een dunner stukje huid/minder vet te pakken.
Pregnyl kan ook gebruikt worden om lf langer te maken. Mijn kliniek maakt standaard gebruik van utro. Dus dat is bij hun gewoon de eerste keuze bij te korte lf.
Het is inderdaad wel een beetje een vieze smeerboel. Maar ach, inlegkruisje en dan is het ook weer opgelost. Het doet zijn werk wel en daar gaat het om. ;-D
Pregnyl word idd gebruikt om de eicel te laten rijpen, maar daarnaast ook om de LF te verlengen. Ik kreeg pregnyl, had bij hun de voorkeur ivm de afscheiding.

Super Mikla, dat duurt niet lang meer!
Roos_1987 schreef:
04-09-2019 20:20
Wow Mikla, wat snel.. stond je al eerder ingeschreven? Jullie gaan nu via het umc?
was daar geen wachttijd? spannend allemaal.
Nee niet eerder ingeschreven.. wachttijd voor begingesprek valt dus mee. Voor een donor nog geen idee.. ben benieuwd :) en inderdaad umc ja
Ja-gen schreef:
04-09-2019 21:18
Pregnyl word idd gebruikt om de eicel te laten rijpen, maar daarnaast ook om de LF te verlengen. Ik kreeg pregnyl, had bij hun de voorkeur ivm de afscheiding.

Super Mikla, dat duurt niet lang meer!
aaah helder!
Bedankt voor de verduidelijking dames! Ben benieuwd wat het bij mij dan wordt.. nu het dichterbij gaat komen ben ik ineens veel meer bezig met of het allemaal wel werkt zoals het hoort 🙈

Depster, die spuiten lijken me best heftig! Even volhouden nog!
Leuk dat je al op zoek bent naar spulletjes. Hihi! Mijn omgeving is vooral vanalles voor mij aan het verzamelen, super lief. Ik hou het zelf nog ff bij Pinterest ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven