Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Een ordinaire tvp. :gift:
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer :cheer: ik ben al begonnen voor december... dochter wordt in november ook nog 4. Tot nog toe is die verzot op spirit playmobil dus daar wat van liggen en van Lego een Elsa paleis... ook al adventskalenders liggen. Wilde voor oudste fantasia boek geven middelste dan een winnie de poeh boek en jongste weet ik nog niet. Heb voor oudste nog een Lego trein liggen (van de black friday van vorig jaar) dus denk dat hij die krijgt. Jongste vind in het meest lastig is 1,5 dan ik neig naar rubens barn pop omdat ik die leuk vind en ze poppen wel leuk vind... lastige is dat er met oudere broer en zus best al veel is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
04-09-2019 22:06
Een koffertje (of doos of zoiets) met random troepjes er in. Knijper, balletje, poppetje, auto. Eruit halen, naar kijken, in je mond stoppen, en volgende pakken. Als alles er uit is weer er in doen en opnieuw beginnen. Ergens iets in en uit doen was heel lang zoon zn favo bezigheid.
Zo'n ringen toren. Wij hadden er een van fisher price.
Überhaupt een bal was al snel een groot succes.
Potten en pannen uit de keukenkast trekken. Met een pollepel op de pannen slaan.
Ja, dit! In-uit, in alle varianten. Ringentoren, stapelbakjes, simpele muziekinstrumenten (sambabal bv), bal, boekjes met geluiden bij de dieren, voelboekjes met verschillende teksturen, loopwagen (wordt hier nog steeds gebruikt door er op de knieën achter te lopen), blokkentrein.

Verder een TVP!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeejjj dankjulliewel!

Wat een leuke dingen zitten erbij :D
Maisnon3 schreef:
04-09-2019 22:19
Ja, dit! In-uit, in alle varianten. Ringentoren, stapelbakjes, simpele muziekinstrumenten (sambabal bv), bal, boekjes met geluiden bij de dieren, voelboekjes met verschillende teksturen, loopwagen (wordt hier nog steeds gebruikt door er op de knieën achter te lopen), blokkentrein.

Verder een TVP!
Ohja de geluiden boekjes van Clavis door Marion Billet! En idd die voel boeken van de boerderij ook. Blokken trein is ook een goede. Alle blokken er af halen en mama/papa weer bouwen :P
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn eerste decembercadeau al in juli gescoord. En voor de rest probeeeer ik me in te houden tot ik zeker weet wat ze willen hebben, want dat verandert nogal eens.

Ook nog 2 verjaardagen rond die tijd dus hoop hier weer wat inspiratie te vinden! (Al krijgen ze steeds meer eigen wensen)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee !!! Zoek ook kadotips voor dochter die in November 10 jaar wordt. We hebben al 1 kado : abonnement op de tina. maar verder weet ik het niet zo goed. Geld vindt ze niet zo leuk (kan je niet uitpakken), sieraden draagt ze niet. Was vroeger een echt speelkind, maar ze gaat steeds minder spelen (wat logisch is)
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Goed idee om maar vast weer te kijken voor de feestdagen. Lekker op tijd haha. Tips voor jochie van (dan) 2,5 zijn welkom :)
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
05-09-2019 12:41
Ik lees ook weer mee !!! Zoek ook kadotips voor dochter die in November 10 jaar wordt. We hebben al 1 kado : abonnement op de tina. maar verder weet ik het niet zo goed. Geld vindt ze niet zo leuk (kan je niet uitpakken), sieraden draagt ze niet. Was vroeger een echt speelkind, maar ze gaat steeds minder spelen (wat logisch is)
Houdt ze wel van dingen in dr haar? Je hebt nu allemaal leuke haarbanden en andere haaraccoires.
heytan schreef:
05-09-2019 13:08
Tvp. Goed idee om maar vast weer te kijken voor de feestdagen. Lekker op tijd haha. Tips voor jochie van (dan) 2,5 zijn welkom :)
Politie/brandweer-helm, vergrootglas, verrekijker, dino's, houten treinbaan, hubelino, zoekboek (gele ballon of soortgelijk), kassa (fisher price bv), hele lange rol tekenpapier (Ikea) en krijtjes, (nep)fotocamera, blikjes en pittenzakjes om lekker mee te smijten, stoepkrijt, klossen, voetbal, puzzel, boekjes van Bobbi, nep gereedschap
Whoehoe, zo blij dat er meer mensen zijn die nu al bezig zijn met de Sint :)

Hier nog weinig/geen ideeën.
De oudste(m 6) zal zelf wel wensen hebben.
De middelste(j bijna 4) wordt vooral blij van auto's, maar wat hij verder wil??? Lastige is dat hij ook nog in november jarig is.
De jongste (j 2,5) speelt met alles.
fanatic schreef:
05-09-2019 12:41
Ik lees ook weer mee !!! Zoek ook kadotips voor dochter die in November 10 jaar wordt. We hebben al 1 kado : abonnement op de tina. maar verder weet ik het niet zo goed. Geld vindt ze niet zo leuk (kan je niet uitpakken), sieraden draagt ze niet. Was vroeger een echt speelkind, maar ze gaat steeds minder spelen (wat logisch is)

Kaartjes voor een concert/voorstelling/bioscoop?

Het is een hele lastige leeftijd.
sleutelhuis schreef:
05-09-2019 15:55
Whoehoe, zo blij dat er meer mensen zijn die nu al bezig zijn met de Sint :)

Hier nog weinig/geen ideeën.
De oudste(m 6) zal zelf wel wensen hebben.
De middelste(j bijna 4) wordt vooral blij van auto's, maar wat hij verder wil??? Lastige is dat hij ook nog in november jarig is.
De jongste (j 2,5) speelt met alles.

Voor de middelste zou ik kijken naar iets voor zijn verjaardag wat je kan uitbreiden met sinterklaas.
Bijvoorbeeld een garage voor zijn verjaardag en extra auto's voor sinterklaas.
Of een treinbaan en dan extra treinen of rails voor sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft vorig jaar een starters treinset van Brio gekregen en ik wil dat dit jaar gaan uitbreiden. Ik schrik alleen nogal van de prijzen o_o. Ik meen in het vorige topic iets gelezen te hebben over onderdelen die erbij passen, maar goedkoper zijn. Weet iemand het nog?
maud85 schreef:
05-09-2019 16:35
Zoon heeft vorig jaar een starters treinset van Brio gekregen en ik wil dat dit jaar gaan uitbreiden. Ik schrik alleen nogal van de prijzen o_o. Ik meen in het vorige topic iets gelezen te hebben over onderdelen die erbij passen, maar goedkoper zijn. Weet iemand het nog?

Uit mijn hoofd past die van de Lidl er goed op. Ik weet in elk geval dat het station erg gewild is.

Ik las dat bol ook een speelgoed krant uit gaat brengen dit jaar. Ben benieuwd! Die van Lobbes heb ik aangevraagd, die komt 24 september uit.

Iemand enig idee wanneer intertoys uit komt?
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
05-09-2019 16:35
Zoon heeft vorig jaar een starters treinset van Brio gekregen en ik wil dat dit jaar gaan uitbreiden. Ik schrik alleen nogal van de prijzen o_o. Ik meen in het vorige topic iets gelezen te hebben over onderdelen die erbij passen, maar goedkoper zijn. Weet iemand het nog?
Limango heeft ook nog regelmatig brio en bij amazon is het ook vaak wel goedkoper dus dat kan ook nog de moeite zijn om in de gaten te houden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier elk jaar een ramp om wat te bedenken
2 jongens, 7 en 9 jaar.
Ze hebben een zeilbootje gekregen en waarschijnlijk gaan we voor praktische cadeaus die daar mee te maken hebben.

Verder nog wat kleine speelgoed dingen als een zakje lego, hotwheel auto, kleurpotlood o.i.d.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maud85 schreef:
05-09-2019 16:35
Zoon heeft vorig jaar een starters treinset van Brio gekregen en ik wil dat dit jaar gaan uitbreiden. Ik schrik alleen nogal van de prijzen o_o. Ik meen in het vorige topic iets gelezen te hebben over onderdelen die erbij passen, maar goedkoper zijn. Weet iemand het nog?
De trein van Lidl past sowieso. Ikea past ook dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
05-09-2019 16:35
Zoon heeft vorig jaar een starters treinset van Brio gekregen en ik wil dat dit jaar gaan uitbreiden. Ik schrik alleen nogal van de prijzen o_o. Ik meen in het vorige topic iets gelezen te hebben over onderdelen die erbij passen, maar goedkoper zijn. Weet iemand het nog?
Wij hebben veel Brio uit sale /opheffingsuitverkoop maar ook veel Lidl en het kwaliteitsverschil is minimaal. Ik zou dat dus aanraden als aanvulling. Ook wat ikea maar dat past niet zo goed als Lidl en is volgens mij ook wat duurder.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
05-09-2019 19:32
Wij hebben veel Brio uit sale /opheffingsuitverkoop maar ook veel Lidl en het kwaliteitsverschil is minimaal. Ik zou dat dus aanraden als aanvulling. Ook wat ikea maar dat past niet zo goed als Lidl en is volgens mij ook wat duurder.
Ik heb ook het gevoel dat lidl beter past dan ikea. Het helpt ook om vaak op marketplace te kijken, daar hebben wij meters rails vandaan voor een schappelijk prijsje.
Yellow002 schreef:
04-09-2019 21:28
Leuk topic :-)

Mijn dochter is nog klein (8 maanden).
Welke speelgoed dingen vielen bij jullie kinderen in de smaak toen ze tussen een half jaar en een jaar waren?

Wat info; ze houdt van gek doen en een beetje wilde spelletjes en van kietelen. verder wil ze overal staan. Ook op de meest onmogelijke plekken. Ze kruipt en zit goed. Ze kan enorm op iets gefocust zijn maar meestal is ze juist snel afgeleid. Liedjes vindt ze leuk. Ze heeft zo'n "spring" jungle maar daar vindt ze niks aan. Boekjes lezen zijn ook niet populair. Ze is erg van het "voelen" aan mensen, stoffen, dingen en spiegels zijn top. Ze heeft gerust de slappe lach met de "andere baby" in de spiegel.

Tips? :-)
Ik dacht zelf aan zo'n activity table.
Hier is de O-ball een groot succes. gekocht omdat ze dat snel zelf goed kunnen vasthouden, maar nu met 13 maanden nog steeds leuk om mee te gooien en achteraan te kruipen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, weer een actief speelgoedtopic! Voor mijn zoon van 7 en dochter van bijna 1 weet ik genoeg, maar voor dochter van 4 vind ik het moeilijk. Ze is een maand na Sinterklaas ook nog eens jarig. Ik weet op zich zat cadeaus voor meisjes van 4, maar het probleem is dat ze nergens mee speelt. We hebben Playmobil, Lego, Duplo, een houten treinbaan, een poppenhuis, keukentje, knuffels, poppen, knutselspul, maxi strijkkralen, smart games: ze doet er niks mee. Ik kom niet verder dan iets voor in haar kamer (ze heeft nog geen klok en geen spaarpot) of een gezelschapsspel. Zelf wil ze graag knuffels, maar als ze die krijgt doet ze er na een paar dagen niks meer mee, en My Little Ponies, maar daar heeft ze er een van en speelt ze ook nooit mee. Iemand nog andere ideeen?

Oh ja, ze wil ook graag slijm. Mijn vooroordeel is dat dat veel zooi geeft, of valt dat mee? En maakt het daarin nog uit of je het simpelste potje van de Action koopt of de duurste uit de speelgoedwinkel?
Nicole, wat dacht je van die herbruikbare stickers? Ik weet geen merk maar wij hebben hier grote platen liggen met afbeeldingen van kastelen, landschappen etc met heul heul veel herbruikbare prinsessenstickers (ridders, prinsessen, kronen, spiegels etc). Ze kunnen ook op het raam. In combi met raamstiften, erg leuk!

Of een abonnement op Bobo of Donald Duck Junior of zo?

Treinen, wij hebben geen Brio, maar de Ikea en Lidl combineer ook goed!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
05-09-2019 20:40
Nicole, wat dacht je van die herbruikbare stickers? Ik weet geen merk maar wij hebben hier grote platen liggen met afbeeldingen van kastelen, landschappen etc met heul heul veel herbruikbare prinsessenstickers (ridders, prinsessen, kronen, spiegels etc). Ze kunnen ook op het raam. In combi met raamstiften, erg leuk!

Of een abonnement op Bobo of Donald Duck Junior of zo?
Die (raam)stickers zijn een goed idee, dank je! Raamstiften ben ik een beetje huiverig voor, ik ben bang dat ze (of haar dreumes zusje) op een onbewaakt ogenblik er opeens mee op de muur of de vloer tekent en dat is vast niet afwasbaar.

Abonnement op de Bobo en Donald Duck Junior hebben we al. De Bobo vindt ze heel even leuk, vooral als een van ons ernaast zit en haar helpt. De Donald Duck is nog te moeilijk, die wordt verslonden door haar broer van 7.
Alle reacties Link kopieren
Treinen: wij hebben Ikea, Lidl, Brio en Mentari en alles past op elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven