Ludde schapenvacht Ikea

05-09-2019 08:59 18 berichten
Weet iemand hoe Ikea deze vachten in zulke enorme hoeveelheden kan verkopen? Hoe wordt het geproduceerd, van welke schapen komt het enz.

Ikea zelf verschaft hier weinig duidelijkheid over.

Alvast bedankt.
Geen idee, maar de kwaliteit is in elk geval bagger.
Alle reacties Link kopieren
Als iets onredelijk goedkoop is, betekent dat dat iemand anders de prijs betaalt.
Pandax schreef:
05-09-2019 09:06
Als iets onredelijk goedkoop is, betekent dat dat iemand anders de prijs betaalt.
Dit dus.

Je kunt ook viltvachten bestellen. Die worden gemaakt van wol. Schaap hoeft daar dus niet voor te sterven.

Zoals dit: https://grebbeveld.nl/wat-is-vachtvilten/
https://www.facebook.com/IKEANederland/ ... 088167562/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Deze wilde ik ook net posten.. Maar had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden.
every journey starts with a single step
Lady_Day schreef:
05-09-2019 09:10
Dit dus.

Je kunt ook viltvachten bestellen. Die worden gemaakt van wol. Schaap hoeft daar dus niet voor te sterven.

Dit vind ik een heel sympathiek idee, dankjewel!!
firedraakje schreef:
05-09-2019 09:13
Deze wilde ik ook net posten.. Maar had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden.

Ik heb geen FB. Ik kan het artikel niet goed lezen helaas.
*
Lady_Day schreef:
05-09-2019 09:10
Dit dus.

Veel beter natuurlijk!
Maar ik zou sowieso nooit het lijk van een dier in huis willen als ‘accessoire’.
Taralina schreef:
05-09-2019 09:56
Veel beter natuurlijk!
Maar ik zou sowieso nooit het lijk van een dier in huis willen als ‘accessoire’.
Van de schapen wordt shoarma gemaakt en van de huid maken ze een fijn warm schapenvachtje.
herfstappeltaart schreef:
05-09-2019 09:14
Ik heb geen FB. Ik kan het artikel niet goed lezen helaas.
Gekopieerd van FB:

IKEA gebruikt altijd leer en vachten die bijproduct zijn van de vleesindustrie. Er worden nooit huiden gebruikt van diersoorten die met uitsterven worden bedreigd. IKEA wil een positieve impact creëren op het milieu. We gebruiken ons afval zo veel mogelijk, kopen op verantwoorde wijze voeding en grondstoffen aan en beschermen de natuurlijke hulpbronnen. IKEA werkt met huidenleveranciers over de hele wereld. Het leer van IKEA voldoet volledig aan de Duitse kwaliteitsnormen. Dit zijn de strengste ter wereld op dit gebied.

En:

IKEA accepteert geen enkele vorm van dierenmishandeling en we ondersteunen veehouderij waarbij altijd respect wordt getoond naar het dier. Wanneer de schapen worden geslacht, dan worden de Europese richtlijnen gevolgd. Je kan meer informatie hierover vinden als je deze link volgt: http://bit.ly/1UmC0p0 Dit betekent dat de schapen verdoofd worden voordat ze worden geslacht.
every journey starts with a single step
clemance schreef:
05-09-2019 09:59
Van de schapen wordt shoarma gemaakt en van de huid maken ze een fijn warm schapenvachtje.

Gezien het bedrag vast niet biologisch en dus heeft de shoarma een kutleven gehad.
Star² schreef:
05-09-2019 10:17
Gezien het bedrag vast niet biologisch en dus heeft de shoarma een kutleven gehad.
Klopt, hebben het grootste deel van hun leven in de berm naast een snelweg gestaan om bij het geluid van voorbijracende auto's het gras daar kort te houden. Om daarna, wanneer ze door uitlaatgassen zo verziekt zijn dat ze beginnen af te takelen, met zachte verdoving tot shoarma en damestassenvoering verwerkt te worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Pandax schreef:
05-09-2019 09:06
Dit.

Ik geloof de mooie woorden van Ikea niet zo.
Overigens kun je de FB reactie ook lezen onder ingelogd te zijn.
Ik heb ook een Ludde hoor, daar niet van maar als ik een nieuwe zou kopen dan zou ik voor zo'n viltvacht gaan of in ieder geval iets soortgelijks.

Al die mooie verhalen, sja... wie weet hoe het werkelijk zit. Dat is hetzelfde als H&M die verkondigt alles verantwoord te doen maar er liggen nog steeds t-shirts van 5 euro in de schappen. Dat kan toch niet? Zoals Pandax al zei... er is iemand anders die de prijs betaalt.

Ik heb trouwens ooit ook nog een oude gevonden in de kringloop. Was eerst zo'n ding voor in de auto. Ik heb em gewassen en hij is helemaal schoon en fris geworden. Ziet er ook anders uit dan de Ludde trouwens waarvan ik die witte kleur ook al vrij onnatuurlijk vind...
lady_day wijzigde dit bericht op 05-09-2019 11:44
0.07% gewijzigd
Rosalind schreef:
05-09-2019 10:43
Dit.

Ik geloof de mooie woorden van Ikea niet zo.
Overigens kun je de FB reactie ook lezen onder ingelogd te zijn.

Dat lukte mij maar ten dele. Dus bedankt aan degene die het gekopieerd heeft voor me.
Star² schreef:
05-09-2019 10:17

Ja dat vermoeden heb ik ook. Ik eet alleen biologisch vlees (weinig) dus zo' n vachtje past dan niet in mijn opvattingen hierover.
Jammer wel want ik vind ze wel mooi.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voorde winter maar eens op zoek naar een mooie, lekker zachte, aaibare roomwitte plaid. :)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 11:39
Reden: toevoeging
16.49% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven