Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Heftig wel Kohaku maar misschien is het dan ook juist weer makkelijker omdat je nu niet alles meer hoeft te verbergen en je misschien ook wat steun kan krijgen.

Waarom heeft je dochter die codes nog niet Lientje? Moest ze die niet zelf aanvragen bij studers?
Mijn dochter haar boeken zijn vertraagd. Ook irritant. En ze vindt dat haar docenten teveel kwekken :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja het is fris vandaag. Ik zat om kwart over zeven in de auto om dochter weg te brengen naar trein. Om negen uur bij de podoloog.
Vanmiddag nog met dochter naar ziekenhuis en tussendoor de toets. Ben zoet vandaag dus :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh ja, ze zei ook dat ze die namen van haar klasgenoten echt niet kon onthouden want ze komen allemaal uit Syrië. Beetje overdreven maar itt verpleegkunde waar ze begon met 90 16/17 jarige kaaskopjes.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De codes zou ze in de les krijgen.
Andere leerlingen hebben die al maar zij stroomt in in het tweede jaar ( want al bijna vol jaar hbo gedaan dus dat kon)
Degene die de codes zou regelen , is er ( nog?) niet.
Dus iedereen is bezig en dochter zit duimen te draaien. En is boos.
Want ze komt er om te leren en niet om haar sociale media te lezen of bij te werken. ( wat ze dus van ellende de hele dag zit te doen nu)
Dochter merkt ook echt verschil tussen de mbo en hbo.
Ze moesten een opdracht maken en dochter gaat dat serieus doen. Zegt een klasgenoot, de antwoorden staan achterin hoor, kan je zo overnemen. :rofl:
Ja zegt dochter, maar op je toets krijg je toch ook geen antwoorden erbij?
Oh zegt klasgenoot , dat is nog zo ver weg, dat zien we dan wel. En ging door met Facebook-en.
Zo ongeveer is de mentaliteit daar dus..
Wat heftig dat het eten niet goed gaat kohaku. :hug:
lientje69 schreef:
06-09-2019 11:12
Dochter merkt ook echt verschil tussen de mbo en hbo.
Ze moesten een opdracht maken en dochter gaat dat serieus doen. Zegt een klasgenoot, de antwoorden staan achterin hoor, kan je zo overnemen. :rofl:
Ja zegt dochter, maar op je toets krijg je toch ook geen antwoorden erbij?
Oh zegt klasgenoot , dat is nog zo ver weg, dat zien we dan wel. En ging door met Facebook-en.
Zo ongeveer is de mentaliteit daar dus..
Ik ben een HBO’er. Ik wilde bij de codes eigenlijk al zeggen, waarom is ze nog niet naar huis vertrokken. :$

Kom wel terug als de codes er zijn. :proud: Bij als waren alle toetsen altijd online op de computer. Kei veel mensen zette gewoon een samenvatting onder de kopieren en plak functie en plakte die gewoon in het eerste tekstvak (ik was altijd te bang om betrapt te worden). En heel veel docenten waren ook te lui om nieuwe toetsen te maken dus vaak waren de antwoorden er al voor een tentamen begon.

We overhoorde elkaar wel heel trouw via Facebook in een groepsgesprek de avond voor het tentamen. :angel:
Nou, ik heb oordruppels gekregen, de pijn in de zij is waarschijnlijk toch Tietze en er komt een nieuwe afspraak bij het sportmedisch centrum van een ander ziekenhuis.
Een vruchtbaar bezoek aan de huisarts. Een leuke jonge meid, trouwens.
Later is nu
Alles besproken Dreamer?

De toets was erg lastig.
4 van de 10 opgaves waren ruimtelijk inzicht.
Nou.
Die heb ik denk ik allemaal fout. :@@:
Ben daar zó slecht in.
Rekenen en taal is wel redelijk goed gegaan volgens mij.
En de persoonlijkheidsvragen ook wel.
We zullen het wel zien.

Vragen over mijn gezondheid heb ik met nee beantwoord. Dat vond ik nog wel lastig. Want Ja, ik heb wél een beperking. Alleen merk je dat nooit in en tijdens mijn werkzaamheden. Maar om kans te maken moest ik daar toch nee op antwoorden. Vond ik wel erg lastig eerlijk gezegd.

Studie start in november of februari. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen.
Ben benieuwd wanneer ik op gesprek mag en of ik door ben.

Nu snel naar ziekenhuis voor dochter.
:byee:
Spannend Lientje! Ik snap dat de vragen over je gezondheid lastig waren, maar ik snap wel waarom je ‘nee’ invult. Overigens mogen ze er niet naar vragen toch als het je functioneren niet in de weg staat?

Fijn, Dreamer, dat je je lijstje bij de ha hebt kunnen afwerken.
Dat dacht ik dus ook Doro
Maar toch vroegen ze ernaar...
We gaan duimen Lientje!
Later is nu
Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen Lientje (of ik ben toe aan weekend) maar hoe zit het dan met je stageplaats voor je opleiding?
Of is het eerst een stuk theorie en daarna pas stage?
Sterkte allemaal en Lientje, meer dan je best doen kan niet he.
Het is hier eerst de test en daarna gesprekken. Tijdens het gesprek krijg ik de uitslag te horen van de toets.
En of ik verder mag in de sollicitatieprocedure.
Dan denk ik nog een gesprek en als ik dan door mag, kom ik bij de flying nurses.( klinkt wel leuk he )
Dan werk je dan weer hier, dan weer daar. Thuiszorg, verzorgingshuis enz. Zodat je overal ervaring in opdoet en kan uitvinden wat het best bij je past.
Maar goed. Eerst maar zien of ik überhaupt door ben.
O , Kwebbel, ik neem aan dat ze iets in de buurt zoeken maar ze zitten door een heel groot deel van Noord-Holland. Ze hebben héél veel mensen nodig hoorde ik vandaag van iemand die er werkt als woonassistent ( en ook voor de toets er was want ze wil ook de opleiding doen)
Dus ik geef mezelf 50 % kans.
Het wordt ja. Of het wordt nee. :proud:
lientje69 schreef:
06-09-2019 06:53
Niks onthouden Severus? Zodat je het alsnog kunt opschrijven?
Of moet je echt meten? Zoals bijvoorbeeld met diabetis?

Drukke dag voor de boeg hier.
Iedereen sterkte vandaag! Bijna weekend gelukkig.
Ik schrijf al alles op wat ik moet onthouden. Meetweek is voor de oefeningen van de revalidatie en het opbouwen van mijn sporten. Moet elke dag dezelfde oefeningen doen om te kijken wat mijn lichaam aan kan. Maar goed, dat ben ik gisteren dus vergeten.
Vandaag wel een wat betere dag, maar het weekend komt als geroepen.
"After all this time?" "Always."
Hier mensen die graag ons vakantiehuisje willen zien. Prima op zich. Alleen helaas niet dit weekend. Ik ben nog steeds herstellende van de infectie en had me er op verheugd eindelijk weer eens iets met het gezin te doen morgen.

Maar goed. Ze zijn dit weekend toevallig in de buurt en de boodschap komt niet echt aan geloof ik. Laatste bericht is dat ze gewoon ergens tussen 12 en 13 ‘even’ komen aanwaaien.

Voor mij zou dat betekenen dat ik vóór 12 uur niks kan gaan doen. En nadat zij weg zijn ook niet meer. Kortom, één zo’n afspraak bepaalt mijn hele dag.

Ze hebben écht geen idee :nooo:

Maar ja, ík voel me nu lullig als ik luid en duidelijk ‘nee’ zeg. Zul je zien dat we elkaar morgen tegenkomen. Ik haat dit soort situaties >:-(
Heftig Kohaku dat het nu zo out in the open is.

Lientje ik ga voor je duimen. Snap dat je nee hebt geantwoord op die gezondheidsvragen, het belemmert je niet in je functioneren, je meldt je niet ziek hierom.

Doro begrijpelijk dat je nee zegt, jammer dat mensen dat niet snappen.
"After all this time?" "Always."
lientje69 schreef:
06-09-2019 19:38
O , Kwebbel, ik neem aan dat ze iets in de buurt zoeken maar ze zitten door een heel groot deel van Noord-Holland. Ze hebben héél veel mensen nodig hoorde ik vandaag van iemand die er werkt als woonassistent ( en ook voor de toets er was want ze wil ook de opleiding doen)
Dus ik geef mezelf 50 % kans.
Het wordt ja. Of het wordt nee. :proud:
Aah dat scheelt.
Hier zitten ze ook te springen om IG'ers. Ik heb zelf ook een tijd getwijfeld of ik dit zou doen maar gezien mijn psychische toestand is besloten voorlopig even helemaal niets te doen, buiten werk om. Misschien wel een cursus erbij, maar dat staat in de koelkast.
Eerst even zorgen dat ik psychisch ook goed in mijn vel blijf zitten.
Werken én leren is ook best wel pittig denk ik.
Ik denk juist dat ik psychisch beter in mijn vel kom te zitten als ik werk doe waar ik me waardevoller van ga voelen.
Maar snap best dat jij het nog niet wilt.
En als je wat je nu doet leuk vind en hè het financieel red is dat toch goed?

Doro, sommige mensen hebben gewoon een bord voor hun kop.
Vermoeiend is dat.
Spannend lientje, ik duim mee voor je!

Hele waslijst afgewerkt dreamer? ;-)
Waarvoor moet je naar het sportmedisch centrum?

Ik heb inmiddels last van bijwerkingen van de antibiotica. Ik lig ook alweer in bed.
Morgen een inspannend dagje ontspannen :P.
Man was zo lief om me een massage cadeau te geven dus daar verheug ik me wel op. En natuurlijk om vriendin weer te zien na een jaar.

Schoonvader is weer thuis :cheer2:

Nog bericht gehad van het UWV dat ze het erg raar vinden dat mijn adviseur zich niet aan de afspraak gehouden heeft maar dat hij ergens volgende week wel contact opneemt. Intussen staat de sollicitatieplicht weer open @(
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 20:38
20.86% gewijzigd
Zeker, het is vooral die combinatie inderdaad.
Voor nu vind ik het prima.
Eerst zorgen dat het nu zo goed blijft gaan. En dat gaat het ook gelukkig.
Nu ik de rust en regelmaat weer ontdek qua werk, lukt het me ook beter om privé wat beter met zaken om te gaan. Al blijft het soms wel even zoeken naar de juiste balans. Nu gaat het met mijn vader niet goed (en dat zal voorlopig niet veranderen) en bellen we veel. Ik wil sowieso 1 keer per maand naar hem toe gaan, dat moet wel lukken.
Wat fijn kwebbel dat het met je vader goed blijft gaan nu.
Zoeken naar balans blijft voor ons allemaal de kunst vrees ik.

Lise, fijn dat schoonvader thuis is.
Wat voor bijwerkingen heb je last van?
En wat belachelijk van die sollicitatieplicht zeg. :O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven