Uitspraak vriend

08-09-2019 21:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds iets langer dan een half jaar heb ik een relatie met een leuke man. Het gaat erg goed tussen ons.
Vriend heeft al een kind van 14 uit een vorige relatie. Nou ja, relatie.. met de moeder van zijn kind was hij maar 3 maanden samen en de zwangerschap was ongepland. Voor het kind heeft hij de verantwoording genomen en met zijn ex heeft hij gelukkig een goede band. Nu ligt zijn ex in een problematische scheiding. En hij is daar best wel mee bezig, ook vanwege het welzijn van zijn kind. Ook logisch allemaal.

Maar nu zei mijn vriend vanavond: zij is de belangrijkste vrouw in mijn leven, want ze is de moeder van mijn kind.... Nu vind ik dat geen hele leuke uitspraak en ben ik daar best ontdaan door. Ik snap dat zij belangrijk voor hem is. Maar deze uitspraak ....

Stel ik me nou aan?
Geen fijne opmerking van hem.
Inderdaad net zoiets als: "Niemand neukte zo goed als mijn ex"...en bedankt!
Sommige dingen zeg je gewoon niet! Gewoon omdat het lomp is of omdat het de ander kwetst of ongemakkelijk doet voelen.
Voor mij zou de rest van de dag met elkaar ook verpest zijn..
Pindakaasjes schreef:
08-09-2019 22:15
Sommige dingen zeg je gewoon niet! Gewoon omdat het lomp is of omdat het de ander kwetst of ongemakkelijk doet voelen.
Het is helemaal niet zoiets als dat.
Beetje lomp. Dat zijn dingen die je kan denken en voelen, maarverder voor jezelf moet houden. Snap dat dat niet leuk is.
Pindakaasjes schreef:
08-09-2019 22:15
Dat is toch geen vergelijking? Hij heeft het zelfs niet eens over zijn gevoelens voor die ex. Alleen over de positie die zij heeft (misschien zélfs tegen wil en dank)

En ja, ik snap dat dat niet leuk is om te horen maar misschien is het wel goed om te realiseren hoe het werkt.
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 22:17
Het is helemaal niet zoiets als dat.

Nou,, ik denk zelfs dat ik liever te horen krijg dat mijn voorgangster beter in bed was.. dan dat ze 'de belangrijkste' vrouw in zijn leven is..
linnylow schreef:
08-09-2019 21:50
Die opmerking zou mij ook niet goed vallen hoor..

Zou er een behoorlijk leeg gevoel van krijgen...

Zeg dan : “ mijn kind is heel belangrijk en daarom automatisch deze situatie met mijn ex ook want is toch de moeder van mijn kind.

Maar nu komt gewoon zo raar en pijnlijk over.
Precies, ik vind het ook een botte opmerking.
Jij bent evengoed speciaal voor hem want anders was hij geen relatie met je aangegaan.
.
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 21:25
Hij zegt waar het op staat en het is gewoon hard maar waar. Zij is al meer dan 14 jaar in zijn leven als die moeder van zijn kind.

Als je hier niet tegen kan, zoek een man zonder kind en ex.
Ze wordt zelfs boven zijn eigen moeder kennelijk geplaatst dus duur doet er kennelijk niet zoveel toe. :P
Judy_Hopps schreef:
08-09-2019 22:39
Ze wordt zelfs boven zijn eigen moeder kennelijk geplaatst dus duur doet er kennelijk niet zoveel toe. :P
Ik vind mijn moeder ook niet belangrijker dan de vader van mijn kinderen. Dus.

Maar ik heb daar wel een liefdesrelatie mee. ;-) En ik heb niet zo leuke moeder.

En ja, het is bot en voor de gevoelige mensjes had hij dat echt wel anders kunnen verwoorden. Sure, alleen de stelling op zich vind ik wel logisch en niet raar.
Nee, ik kan het niet plaatsen. Zijn kind zal de belangrijkste persoon in zijn leven zijn. De band met de moeder is dus ook heel belangrijk. Maar dat zij de belangrijkste vrouw in zijn leven is? Dus als er ooit een vrouw met hem gaat trouwen, zal zij niet zo belangrijk zijn als zijn mede-ouder waar hij 3 maanden verkering mee had. Raar.
Lucifer2018 schreef:
08-09-2019 22:42
Ik vind mijn moeder ook niet belangrijker dan de vader van mijn kinderen. Dus.

Maar ik heb daar wel een liefdesrelatie mee. ;-) En ik heb niet zo leuke moeder.

En ja, het is bot en voor de gevoelige mensjes had hij dat echt wel anders kunnen verwoorden. Sure, alleen de stelling op zich vind ik wel logisch en niet raar.
Hij heeft er hooguit 3 maanden mee geneukt. Ik kan dat ook geen liefdesrelatie noemen hoor.
En ja een niet leuke moeder kan ook onderaan de lijst of zelfs er niet op komen te staan, maar optimist die ik ben ga ik daar niet standaard vanuit. Ondanks al mijn jaren op Viva.
Judy_Hopps schreef:
08-09-2019 22:57
Hij heeft er hooguit 3 maanden mee geneukt. Ik kan dat ook geen liefdesrelatie noemen hoor.
En ja een niet leuke moeder kan ook onderaan de lijst of zelfs er niet op komen te staan, maar optimist die ik ben ga ik daar niet standaard vanuit. Ondanks al mijn jaren op Viva.

Gelukkig deed ik dat ook niet. :idee:

Ik kan mee met het idee dat deze dame de belangrijkste vrouw uit zijn leven is. Ondanks maar 3 maanden neuken.
Gaat namelijk om minimaal 14 jaar en 9 maanden in zijn leven als moeder van hun kind.
Wat een kutopmerking.
Ik zou dat ook echt niks vinden hoor.
Ik vind het een stomme onnozele kutopmerking van hem. Als je ex de belangrijkste vrouw in je leven is, dan vind ik je zelfs nogal sneu. Dat je je kind (of van mij part je moeder) enorm super belangrijk vind in je leven snap ik. Maar wat is er nou zo wereldschokkend belangrijk aan je ex waar hij zelfs ook nog maar 3 maanden mee samen is geweest. Dat het de moeder is van je kind maakt haar niet belangrijk maar meer onvermijdelijk.

Dat je het goed met je ex kan vinden is 1 ding, maar tegen je nieuwe liefde zeggen dat je ex de belangrijkste vrouw in je leven is, is lomp tegenover je vriendin en sneu tegenover jezelf.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 23:35
0.80% gewijzigd
Zijn moeder is overleden.
muts87 schreef:
08-09-2019 23:32
Zijn moeder is overleden.

Dan zou ik nog eerder snappen dat als zijn moeder belangrijk voor hem was, dat hij zijn moeder de belangrijkste vrouw in zijn leven noemt. Maar een ex ...
een relatie van 3 maanden .. als er geen kind uit zou zijn voortgekomen had hij er nu waarschijnlijk 10 minuten over moeten nadenken wat haar naam ook al weer was.
De vader van mijn kinderen is even belangrijk als mijn man. Ik kan hem momenteel achter het behang plakken maar als het niet goed met hem gaat ben ik er. Vanwege de kinderen maar ook door onze jarenlange relatie.
Niet altijd leuk voor man. Dat snap ik. Dus ik zal het niet zo snel benoemen. Maar ik begrijp je vriend wel. Je kent hem net. Vader en moeder zijn schept een andere band dan een stel zijn. Niet voor iedereen. Voor hem (en mij) blijkbaar wel. Ik vind het juist voor hem spreken. Niet elke eerste de beste nieuwe vlam gaat voor de moeder. Hij nam zijn verantwoording na 3 maanden. Heel wat mannen kunnen daar een vb aannemen. Je moet die 2 relaties niet met elkaar vergelijken. Hij vind jou leuk anders was hij niet bij jou.
Hij heeft gelijk, maar had het niet hardop moeten zeggen, dat was wat onhandig.

En besef je ook, dat hij 3 maanden met haar was, en nog maar net een half jaar met jou. Valt allemaal onder de zeer prille relaties. Natuurlijk ben jij belangrijk voor hem, maar als jij het nu uitmaakt, dobbert zijn leven gewoon door.
SHIFTY schreef:
08-09-2019 23:36
Dan zou ik nog eerder snappen dat als zijn moeder belangrijk voor hem was, dat hij zijn moeder de belangrijkste vrouw in zijn leven noemt. Maar een ex ...
het gaat er niet om, dat ze zijn ex is, maar omdat ze de moeder van zijn kind is

Ik vond verkering krijgen met mijn man, fijn en spannend.
Ik vond gaan samenwonen, spannend en leuk. Trouwen was een fijne dag, alles goed geregeld.

Na de bevalling van mijn eerste kind wist ik: deze man heeft voor altijd een rol in mijn leven.
de rest was zakelijk & te verbreken
Ik hoop niet dat ik na 6 maanden verkering de belangrijkste vrouw in iemands leven ben. Dat lijkt me nogal overdreven.

Natuurlijk is de moeder van zijn kind belangrijker, Hoe het met haar gaat heeft direct invloed op het geluk van zijn kind. Ze is geen aanhangsel bij het kind, zoals sommige reacties lijken te suggereren.

Het zegt niets over hoe leuk hij TO vindt, of hoe verliefd hij is. Het kan heel goed zijn dat hij TO de leukste/lekkerste vrouw in zijn leven vindt, dat lijkt me dan wel weer iets wat je mag verwachten als 'vriendin van'.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
parbleumondieu schreef:
08-09-2019 22:52
Nee, ik kan het niet plaatsen. Zijn kind zal de belangrijkste persoon in zijn leven zijn. De band met de moeder is dus ook heel belangrijk. Maar dat zij de belangrijkste vrouw in zijn leven is? Dus als er ooit een vrouw met hem gaat trouwen, zal zij niet zo belangrijk zijn als zijn mede-ouder waar hij 3 maanden verkering mee had. Raar.
Nou zeg dat wel. Soïso een vreemde uitspraak, wie is het belangrijkst in je leven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
SHIFTY schreef:
08-09-2019 23:39
een relatie van 3 maanden .. als er geen kind uit zou zijn voortgekomen had hij er nu waarschijnlijk 10 minuten over moeten nadenken wat haar naam ook al weer was.
Maar er is wel een kind en dat is de reden waarom hij haar belangrijk vindt. Hij zal haar wellicht niet eens als een ex zien.
Het is een man. Mannen zeggen zoiets op die manier. Jij bent een vrouw. De ene vrouw snapt waarom een man zoiets op die manier zegt, de andere vrouw snapt dat niet en gaat onnodig hysterisch doen. Jij bent vrouw type 2.
Je bent pas 6 maanden in zijn leven. Jullie zullen het vast heel leuk hebben samen, maar je moet na zo’n korte tijd niet gaan denken dat jij belangrijker bent dan wie dan ook in zijn leven die er al járen is.
Hij zal zelfs zeggen dat zijn vrienden belangrijker zijn. Zijn kind is de belangrijkste persoon in zijn leven. Ex heeft dat kind gebaard. Logisch dat ze dan tot nu toe een belangrijkere rol in zijn leven speelt dan jij. Jij bent iemand die net komt kijken. Jij bent vervangbaar. Zijn kind niet.
Dat je het een moeilijke opmerking vindt is wel begrijpelijk, maar je vat het anders op dan het is bedoeld. Het is je eigen keuze om zo dramatisch te doen, terwijl er zo weinig aan de hand is.
Hatchi schreef:
09-09-2019 08:29
Het is een man. Mannen zeggen zoiets op die manier. Jij bent een vrouw. De ene vrouw snapt waarom een man zoiets op die manier zegt, de andere vrouw snapt dat niet en gaat onnodig hysterisch doen. Jij bent vrouw type 2.
leuke mannen denken even na, en zeggen sommige dingen gewoon niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven