Uitspraak vriend

08-09-2019 21:19 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds iets langer dan een half jaar heb ik een relatie met een leuke man. Het gaat erg goed tussen ons.
Vriend heeft al een kind van 14 uit een vorige relatie. Nou ja, relatie.. met de moeder van zijn kind was hij maar 3 maanden samen en de zwangerschap was ongepland. Voor het kind heeft hij de verantwoording genomen en met zijn ex heeft hij gelukkig een goede band. Nu ligt zijn ex in een problematische scheiding. En hij is daar best wel mee bezig, ook vanwege het welzijn van zijn kind. Ook logisch allemaal.

Maar nu zei mijn vriend vanavond: zij is de belangrijkste vrouw in mijn leven, want ze is de moeder van mijn kind.... Nu vind ik dat geen hele leuke uitspraak en ben ik daar best ontdaan door. Ik snap dat zij belangrijk voor hem is. Maar deze uitspraak ....

Stel ik me nou aan?
hahaha ja je stelt je aan. Het is toch de moeder van z'n kind?
Ik snap z'n punt wel. Het is de moeder van zijn kind, hij wil dat zijn kind gelukkig en gezond is en goed wordt opgevoed waar ze samen de verantwoording over hebben.
Hij zegt waar het op staat en het is gewoon hard maar waar. Zij is al meer dan 14 jaar in zijn leven als die moeder van zijn kind.

Als je hier niet tegen kan, zoek een man zonder kind en ex.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 21:34
8.10% gewijzigd
Natuurlijk is de moeder van zijn kind belangrijker dan een nieuwe vrouw in zijn leven waar hij pas een half jaar iets mee heeft.
Ik snap hem wel. Maar misschien was het niet handig van hem het jou zo te zeggen.
Rosalind schreef:
08-09-2019 21:27
Ik snap hem wel. Maar misschien was het niet handig van hem het jou zo te zeggen.
Ik snap het ook wel... maar toch vind ik het niet leuk. Maar daar kan ik me wel overheen zetten. Ze zijn niet voor niets al 14 jaar uit elkaar.
Waarschijnlijk is de context ook belangrijk. Die geef jij helaas niet.
Ook had hij misschien geen liefdesrelatie met haar langer dan 3 maanden maar zij hebben wel een 'ouder-relatie' van 14+jaar.
Dat is langer dan de half jaar dat jullie bij elkaar zijn.

Hij zegt gewoon de waarheid en dat is juist heel netjes en eerlijk. Op zo een iemand kun je misschien wel bouwen en dan kun jij (na een aantal jaren) wel de belangrijkste vrouw in zijn leven worden als jij dat wilt.
Vivete e imparate!
Ze waren drie maanden samen!

Dus ik snap niet waarom je er zo’n moeite mee hebt.

Ik vind het wel voor hem spreken dat hij haar dus heel belangrijk vindt, als moeder van zijn kind.
muts87 schreef:
08-09-2019 21:31
Ik snap het ook wel... maar toch vind ik het niet leuk. Maar daar kan ik me wel overheen zetten. Ze zijn niet voor niets al 14 jaar uit elkaar.
Maar dan open je een topic omdat...??
vitamined schreef:
08-09-2019 21:32

Ik vind het wel voor hem spreken dat hij haar dus heel belangrijk vindt, als moeder van zijn kind.
Ik ben ook blij dat hij met haar een goede band heeft. Gelukkig maar.
Nee je stelt je niet aan, het is gewoon een eersteklas lul om dat zo op die manier tegen jou te zeggen. Sommige dingen zeg je gewoon niet. Net zoals je niet zegt dat je ex beter in bed was.
Creativity is intelligence having fun
Sorry hoor maar iedereen zegt dat ze zich niet aanstelt?

ik vind die opmerking behoorlijk bot en ongepast.

Als zij de ''belangrijkste vrouw'' is wat valt ie muts87 dan lastig.

Zeg dan'' mijn kind is het belangrijkste in de wereld, dus zij hoort daar bij (helaas).''

Maar deze uitspraak? vind ik gewoon dom.
Ik vind het vooral een heel onhandige opmerking. Natuurlijk zal zij altijd in zijn leven zijn en is ze belangrijk voor hem en het is fijn dat ze een goede band hebben et cetera, maar waarom moet hij dat zo nodig op die manier naar jou toe verwoorden? Ik neem aan dat jij helemaal niet de behoefte hebt om de strijd aan te gaan met die vrouw, waarom moet hij dat er wel van maken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het ook geen leuke uitspraak. Fijn dat ze goed contact hebben en de moeder van zijn kind is. Maar belangrijkste vrouw in zijn leven? 14 jaar na dato? Wtf.
Die opmerking zou mij ook niet goed vallen hoor..

Zou er een behoorlijk leeg gevoel van krijgen...

Zeg dan : “ mijn kind is heel belangrijk en daarom automatisch deze situatie met mijn ex ook want is toch de moeder van mijn kind.

Maar nu komt gewoon zo raar en pijnlijk over.
ja ik snap hem wel
Ik had dan wel gezegd : “ oké en ik dan ? Kan dus net zo goed naar huis gaan “

Denk wel die opmerking voor mij voldoende was om de avond te verzieken...

Zou hem dat wel
Duidelijk maken dat je dat niet leuk vond want anders zit je er alleen maar mee en blijft het door je hoofd gaan...
linnylow wijzigde dit bericht op 08-09-2019 21:53
29.49% gewijzigd
Zij lijft nr 1 vanwege zoon jij komt op de tweede plaats. Neem geen kinderen bij hem want dit win je toch niet.
het is vrij simpel, hij deelt al 14 jaar lief en leed rondom zijn zoon met een vrouw
dat hij zes maanden verkering heeft doet daar echt niets aan af
Ik zou hem in ieder geval wel melden dat je het geen fijne opmerking vond en of hij in het vervolg beter wil nadenken voordat hij weer de behoefte voelt om eerlijk te zijn. Daar ben jij dan ook gewoon eerlijk in.
Creativity is intelligence having fun
Hij had het ook anders kunnen brengen, zoals anderen zeggen. Vergeet niet, zij is al 14 jaar de moeder van zijn kind, maar daarom is ze nog niet "de belangrijkste vrouw in zijn leven".
En dat zei hij omdat? Dat zal niet zomaar een opmerking uit het niets geweest zijn.
Deed jij naar over het feit dat hij zich zorgen maakt over haar vechtscheiding?
creativeguy schreef:
08-09-2019 22:03
Hij had het ook anders kunnen brengen, zoals anderen zeggen. Vergeet niet, zij is al 14 jaar de moeder van zijn kind, maar daarom is ze nog niet "de belangrijkste vrouw in zijn leven".
Waarom niet?

Hij zegt van wel. En ik snap ook niet waarom dat niet waar zou zijn.
Attraverso schreef:
08-09-2019 22:11
En dat zei hij omdat? Dat zal niet zomaar een opmerking uit het niets geweest zijn.
Deed jij naar over het feit dat hij zich zorgen maakt over haar vechtscheiding?
Nee ik deed niet naar. Ik zei iets in de trant van: wat naar allemaal voor haar en jullie zoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven