Uitspraak vriend
zondag 8 september 2019 om 21:19
Sinds iets langer dan een half jaar heb ik een relatie met een leuke man. Het gaat erg goed tussen ons.
Vriend heeft al een kind van 14 uit een vorige relatie. Nou ja, relatie.. met de moeder van zijn kind was hij maar 3 maanden samen en de zwangerschap was ongepland. Voor het kind heeft hij de verantwoording genomen en met zijn ex heeft hij gelukkig een goede band. Nu ligt zijn ex in een problematische scheiding. En hij is daar best wel mee bezig, ook vanwege het welzijn van zijn kind. Ook logisch allemaal.
Maar nu zei mijn vriend vanavond: zij is de belangrijkste vrouw in mijn leven, want ze is de moeder van mijn kind.... Nu vind ik dat geen hele leuke uitspraak en ben ik daar best ontdaan door. Ik snap dat zij belangrijk voor hem is. Maar deze uitspraak ....
Stel ik me nou aan?
Vriend heeft al een kind van 14 uit een vorige relatie. Nou ja, relatie.. met de moeder van zijn kind was hij maar 3 maanden samen en de zwangerschap was ongepland. Voor het kind heeft hij de verantwoording genomen en met zijn ex heeft hij gelukkig een goede band. Nu ligt zijn ex in een problematische scheiding. En hij is daar best wel mee bezig, ook vanwege het welzijn van zijn kind. Ook logisch allemaal.
Maar nu zei mijn vriend vanavond: zij is de belangrijkste vrouw in mijn leven, want ze is de moeder van mijn kind.... Nu vind ik dat geen hele leuke uitspraak en ben ik daar best ontdaan door. Ik snap dat zij belangrijk voor hem is. Maar deze uitspraak ....
Stel ik me nou aan?
maandag 9 september 2019 om 08:35
Dat zegt hij toch niet, dat het ook voor altijd zo zal blijven? Zijn kind blijft niet altijd klein en afhankelijk, relaties veranderen, wie de belangrijkste persoon in je leven is verandert ook.parbleumondieu schreef: ↑08-09-2019 22:52Dus als er ooit een vrouw met hem gaat trouwen, zal zij niet zo belangrijk zijn als zijn mede-ouder waar hij 3 maanden verkering mee had. Raar.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 9 september 2019 om 08:59
maandag 9 september 2019 om 09:36
maandag 9 september 2019 om 09:48
vivautrecht85 schreef: ↑09-09-2019 08:26Maar er is wel een kind en dat is de reden waarom hij haar belangrijk vindt. Hij zal haar wellicht niet eens als een ex zien.
Hij mag haar natuurlijk best belangrijk vinden omdat ze samen een kind hebben. Maar om in een relatie van 3 maanden te blijven hangen voor de rest van je leven is een tweede. Dan is in eerste instantie zijn kind belangrijk en dan is zij belangrijk voor zijn kind. Maar verder is zij dan vooral voor hem functioneel noodzakelijk en kan er vriendschappelijk een goede band zijn. Dat jij er al aan twijfelt dat hij haar wellicht als ex ziet, na 14 jaar en een huwelijk verder, is dan al veelzeggend.
Het is in deze setting gewoon enorm lomp om je ex boven je liefdesrelatie te stellen. Kind of geen kind, lomp is gewoon lomp.
maandag 9 september 2019 om 10:02
hij mag dat vinden, hij moet dat alleen niet tegen TO zeggenSHIFTY schreef: ↑09-09-2019 09:48Hij mag haar natuurlijk best belangrijk vinden omdat ze samen een kind hebben. Maar om in een relatie van 3 maanden te blijven hangen voor de rest van je leven is een tweede. Dan is in eerste instantie zijn kind belangrijk en dan is zij belangrijk voor zijn kind. Maar verder is zij dan vooral voor hem functioneel noodzakelijk en kan er vriendschappelijk een goede band zijn. Dat jij er al aan twijfelt dat hij haar wellicht als ex ziet, na 14 jaar en een huwelijk verder, is dan al veelzeggend.
Het is in deze setting gewoon enorm lomp om je ex boven je liefdesrelatie te stellen. Kind of geen kind, lomp is gewoon lomp.
TO mag de piemel van haar ex ook fijner vinden, maar hoeft dat niet te benoemen.
maandag 9 september 2019 om 10:15
Inderdaad; om mee te beginnen is het zeggen dus lomp.
En dat hij het daarnaast ook daadwerkelijk vindt, vind ik dan weer nogal sneu. Ik vraag me werkelijk af wat de lol is om in een relatie te stappen met een man die een kind heeft van 14 jaar, uit een relatie van 3 maanden, blijkbaar z'n ex niet los kan laten en zo bezig is met de problematische scheidingen van z'n ex dat hij niet ziet hoe lomp hij is naar z'n vriendin.
Dan mag ik hopen dat hij een gouden lul heeft waar ze in haar toekomstige nieuwe relatie met een fijne vent nog eens nostalgisch aan terug kan denken.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 10:16
0.38% gewijzigd
maandag 9 september 2019 om 10:16
Dit, rare uitspraak, zijn ze ineens ook erg close met elkaar? Ze is ineens weer vrijgezel, jouw vent helpt haar met de scheiding, ze zoekt troost, ze hebben samen een kind dus voelt gelijk weer erg intens samen..
Alarmbel.
maandag 9 september 2019 om 11:16
Het is ook het hele plaatje hoor!
T.o is net een half jaar samen met haar vriend. Dan ben je toch nog helemaal verliefd, hoteldebotel en druk met elkaar?
Maar de kersverse vriend van t.o heeft het tegelijkertijd ook maar druk met de nodige aandacht aan zijn ex te besteden.. want ze heeft zo'n nare scheiding aan de hand?
Nou.. ben je klaar mee dan!
Niet echt leuk in een prille relatie hoor!
Natuurlijk wil hij betrokken zijn en met name er extra voor zijn kind zijn.. maar heeft ex zijn luisterend oor en troostende schouder ook zo hard nodig dan? waarom?
Ze zijn niet eens ooit 'echt' samen geweest.
En daaroverheen uit zijn mond te horen krijgen dat ex de belangrijkste vrouw in zijn leven is?
Ik had al met 1 been buiten de deur gestaan. Hier zou van mij een goed gesprek tegenaan mogen.
En noem het dan maar 'jaloers' niemand wil toch B keuze zijn of de 2e viool spelen!
T.o is net een half jaar samen met haar vriend. Dan ben je toch nog helemaal verliefd, hoteldebotel en druk met elkaar?
Maar de kersverse vriend van t.o heeft het tegelijkertijd ook maar druk met de nodige aandacht aan zijn ex te besteden.. want ze heeft zo'n nare scheiding aan de hand?
Nou.. ben je klaar mee dan!
Niet echt leuk in een prille relatie hoor!
Natuurlijk wil hij betrokken zijn en met name er extra voor zijn kind zijn.. maar heeft ex zijn luisterend oor en troostende schouder ook zo hard nodig dan? waarom?
Ze zijn niet eens ooit 'echt' samen geweest.
En daaroverheen uit zijn mond te horen krijgen dat ex de belangrijkste vrouw in zijn leven is?
Ik had al met 1 been buiten de deur gestaan. Hier zou van mij een goed gesprek tegenaan mogen.
En noem het dan maar 'jaloers' niemand wil toch B keuze zijn of de 2e viool spelen!