Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Chloe, ik vond dit voor je: https://www.24baby.nl/zwanger/echo/geslachtsbepaling/

Bedankt lieve Koekie en zonnebloem!
@zonnebloem, och, wat vervelend dat je steeds zo'n slag om de arm gevoel hebt :hug: hoop dat je daar snel vanaf bent en echt kan genieten

@espretje, gefeliiii met de goede uitslag!! Wat fijn.

Ik reageer even samengevat op de schoolgerelateerde vragen! School is nog steeds wennen. Heb nog maar een paar lesdagen gehad maar heb het wel onderschat. k werk nu niet naast school, daarom vind ik het ook zo spannend dat, mocht ik wel zeggen; dit was geen goed idee, dan moet ik wel werk hebben . Tja. Nadeel van zo'n ongepland zwangerschap maar niks is onoverkomelijk. Mijn vriend is er natuurlijk nog maar ik haat het gevoel van afhankelijkheid dus daarom ben ik stiekem wel al wat aan t solliciteren. Heb prima diploma's dus dat kan t probleem niet zijn.

Ik heb zo'n k*tweek. Gister avond weer nieuws gehad waar ik helemaal door van slag ben. Bah bah bah. Het cortisol gehalte rijst wel weer de pan uit. Moet het zien te verminderen. Maargoed. Ik blijf positief :daisy: . Heb vandaag de blije doos opgehaald en werd er een blije doos van. :rofl:
@chloe. Ik snap je vraag! Ik vraag mij ook af of ze het vrijdag zien (ik ben dan 14+4). Maar ga er niet vanuit dat ze zich erover uitlaten en heb een geslachtsbepalende echo voor volgende week zaterdag staan.
Chloé als ze er voor getraind zijn wel, de vraag is of ze er op (willen) letten. Ik wist het met 13+5.

Huffle ik ben benieuwd naar de blije doos, heb mijn ophaalbericht nog niet binnen :hyper:
Koekie, heeft jouw moeder het geslacht bij jou bepaald?

Mijn zoon wordt half november 2 jaar. Hij is flink eigenzinnig. Pittig karakter. Ik heb het idee dat tijdens een sprongetje dat gillen en krijsen naar voren komt. Het is erg vervelend en je schaamt je soms echt rot. Hij wil dingen uiten die hij nog niet kan. Evenals nog niet alles kunnen en graag zijn eigen pad kiezen. Hij houdt er niet zo van om dingen te moeten.

Chloe, ik vermoed dat het vaak met 14 weken al wel te zien is. Al is een bepaling hier va 14 weken. Bij mijn zoon zag ze het met 12+5 via de nub.

Huffle, een nieuwe studie is ook gewoon even wennen natuurlijk. Even volhouden. Super fijn idee dat je diploma's achter de hand hebt.

Ja het is jammer dat de blijdschap de kop in gedrukt wordt door alles. Ben uiteraard wel super blij dat ik 13 weken zwanger mag zijn. Maar tegelijkertijd ook bezorgd. Hopelijk na een goeie 20weken echo, daar duim ik maar voor.
Zonnebloemmetje ja dat heeft mijn moeder gedaan :)

Dat is ook wel heel frustrerend, mijn dochter is eind mei 2 geworden en die vind het ook heel frustrerend als ze iets nog niet kan uiten. Ze heeft nu al een week hoge koorts (de huisarts zegt dat ze moet uitzieken) dus ik heb nu ook wel een verdrietig meisje. Soms is de wereld nog even te groot als je (bijna) 2 bent. Ik merk wel dat met dat haar taalkennis groter wordt ze minder gefrustreerd raakt.

Mijn 20 weken echo is ook gepland, ze hadden hem met 21+0 gepland.. toen heb ik even gebeld of het niet eerder kon, vond het wel heel erg laat. Op de website van Rijksoverheid las ik vervolgens dat het echt op de uiterste grens was (tussen 18+0 en 21+0 anders kunnen ze niet goed diagnosticeren en dingen minder goed zien). Gelukkig was er begrip en kon ik bij een andere vestiging met 19+1 terecht. :yes:
Even een ego berichtje. Heb ook al een tijdje niet meer meegeschreven.

Wij hadden gisteren controle bij de Gyn. Alle bloeduitslagen waren goed gelukkig. Bloeddruk wat laag maar verder niks extreems. Daarna baby bekijken! Baby lag echt werkelijk geen seconden stil en dat ik haar al kan voelen was dus ook niet zo heel gek. Ze heeft geprobeerd geslacht te bekijken maar baby lag erg ongunstig. We hadden samen de nub gespot en die leek recht te staan maar voor we goed konden kijken bewoog de baby weer!

Toen we thuiskwamen was mijn moeder bij ons om op onze zoon te passen. Ook zij was rete nieuwsgierig haha maar helaas. Toen zei ze ineens. Weet je wat jij doet...bel maar rond voor een geslachtsecho. Zo gezegd zo gedaan en zo konden we om 6uur al terecht! De vrouw zag het binnen 2 seconden. Wij krijgen een meisje!!!!! Ben echt helemaal blij! Mijn vriend ook. Hij heeft al 2 zoons met zn ex en wij dus ook samen een zoon en voor hem dan nu een meisje. Fantastisch!

Wij hebben met 18 weken weer een echo en dan 2 weken later de 20 weken echo en geloof dat ik dan om de 2 a 3 weken op controle moet.
MisseD wat leuk! Gefeliciteerd, nog een meisje in het topic :) en wat fijn dat alles er zo goed uit zag :love:
MisseD, geweldig. Prachtig bericht. Wat fijn ook dat het er mooi uitzag. En ook wel weer grappig he, zo'n rondspartelend kindje. De echoscopist hier zegt als ze zoveel bewegen dan voelen ze zich goed. Daar hou ik me steeds maar aan vast, haha.

Is er trouwens een oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte bij jouw zoon?

Koekie, mijn vriendin zei gisteren ook idd hij wil al zoveel en kan dingen nog niet zeggen. Daar loopt hij tegenaan.

Wat naar een zieke dame. Dan voel je je zo ontzettend rot. Hopelijk knapt ze snel op.

21 weken zou ik ook echt te laat vinden. Liever bij 19 weken. Willen ze ook standaard naar toe geloof ik, zodat ouders meer tijd hebben als er iets mis blijkt te zijn.
Dank je Esprietje, die had ik zelf ook gevonden, maar ik was even benieuwd wat de ervaringen in de praktijk zijn :-D .

Spannend Hufflepuf!

Oh lekker op tijd Koekiemonster26 en Zonnebloemmetje ik hoop dat ze er morgen op willen letten.

Ah leuk MisseD :love: , een meisje! Fijn dat alles er goed uit zag.

Nou ik ga maar duimen dat ze het morgen zien ;-) , kan niet meer wachten!
Zonnebloemmetje het had te maken met de herfstvakantie die er tussen zit geloof ik, gelukkig op een andere locatie nog wel plek. Ik las inderdaad dat tussen 19+0 tot en met 19+6 de ideale tijd is.

Chloé ik ben benieuwd en anders kun je altijd nog zoals MisseD een pretecho boeken :love: gelukkig zijn we allemaal niet nieuwsgierig hè :rofl:
Wat een goede berichten allemaal!

@frustraties kindjes 2 jaar: Hier id ook een tijdje gehad. Maar id, hij praat nu best goed (hele zinnen) en kan zich daardoor ook veel beter uiten, dus wij hebben er geen last meer van. Iets om naar uit te kijken dames. Kan soms ineens heel snel gaan!

Hij gaat nu, als hij boos is of zo, uit zichzelf even rustig op de trap zitten met verklaring dat hij boos is. Als hij weer rustig is komt hij weer binnen hahaha.
Gefeliciteerd MisseD.
Even snel een berichtje; vanochtend controle en alles was goed! Hoewel ik de kleine frummel best goed kan voelen soms is het toch fijn om het hartje nog even duidelijk te horen. Ook bloeddruk was prima en de baarmoeder zit al bijna tot aan m'n navel (blijft bizar hoor hoe je lichaam vanbinnen veranderd😂)

Ik reageer snel op alle anderen! 😘
Jantientje, hoe oud is jouw zoontje? Mijn zoontje zegt alleen losse woordjes. Stuk of 25 of zo nu gok ik.

Chloe, dikke kans dat ze het kunnen zien met ca 14 weken.

Vlaflippie, wat fijn dat het allemaal goed was. Je bent nu ca 16 weken?

Af en toe denk ik de kleine te kunnen voelen. Gekriebel.
Hoi ladies, bedankt voor jullie felicitaties met ons huwelijk!

Esprietje Nog gefeliciteerd met jullie huis! Jammer dat de situatie nog steeds onveranderd blijft, maar blijkbaar heeft het dus nog wel even wat tijd nodig..
Klinkt trouwens heerlijk die alcholvrije moijito :sun: .
Daarnaast een positieve nipt YES heel fijn! En ook heel leuk dat het een jongetje wordt :cheer2: .

Jetski Ja ik heb ook nog steeds geen idee waar ik die energie vandaan heb gehaald haha, maar ik ben nu in ieder geval verkouden dus ik doe het lekker rustig aan. :biggrin: Deze week kan het nog, volgende week moet ik weer werken helaas.

Koffiewijck
En ben je er inmiddels al uit welke cursus je evt. wil gaan doen? Fijn he als je je weer jezelf voelt worden, dat heb ik ook gelukkig! Alhoewel nu met die verkoudheid ben ik wederom lekker vermoeid.

Sambabal Wat leuk dat jij ook medio november start met zwangerschapsyoga. Ik ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden want andere yoga lessen die ik heb geprobeerd vond ik eerlijk gezegd niet zo leuk :$ . Was jij nou al bekend met yoga?

Leeuw Nou eigenlijk was ik hartstikke blij met het weer hier in Nederland, zo lekker fris! :-D Het was in de 30 graden in Spanje aan de kust en de eerste paar dagen trok ik het wel. Maar in de 2e helft van de vakantie trok ik de warmte niet zo goed, zelfs een paar daagjes op de kamer doorgebracht met airco en zwangerschapstijdschriften :hihi: . Normaal kan ik trouwens best goed tegen de warmte, dus denk echt dat het door de zwangerschap kwam. :mrgreen: .
Leuk dat jij ook zwangerschapsyoga gaat doen!
Ik ga ook op zoek naar zwangerschaps sportkleding, heb jij al iets gevonden? en heb je ook gehoord over een buikband? Echt knap dat je nog 4/5 keer per week gaat. Ik ging 4 keer per week, maar zit nu op 1 a 2 a 3 keer per week :$ . Mijn streven is toch wel echt 3!

Jantientje Wat fijn zulke lieve vriendinnen om je heen, maar klinkt wel pittig! Hopelijk voel jij je ook steeds beter!

Koekiemonster Zo heerlijk he het luisteren van het hartje van je kleintje :heart: . Wij horen 2 oktober het geslacht tijdens de 20 weken echo :-) , kan niet wachten! Ik ben dan overigens pas 18 weken, maar dat was geen probleem zeiden ze. Super dat die van jou inmiddels ook staat gepland bij 19 weken :-) ~!

vlaflippie
Ik en mijn man hebben ook getinderd maar dan met de kinder app haha. Alleen nog steeds geen matches :biggrin: . Eerlijk gezegd heb ik al langer een jongens en meisjesnaam in mijn hoofd, alle andere namen vind ik niet meer leuk nu. Mijn man zei ook al dat hij aan de namen gewend was hihi. Maar zodra we het geslacht weten, wil ik ook toch nog verder oriënteren. :-)
Heel bijzonder dat je mogelijk al iets gevoeld hebt! Ik probeer ook steeds te voelen, lijkt me zo bijzonder :heart: maar helaas nog niets gevoeld. Is natuurlijk ook nog erg vroeg :mrgreen: . En super fijn weer een goede controle!

Domninoz Wat leuk een jongetje :cheer2:!!
Snap inderdaad dat als je al 2 aapjes hebt rondlopen, je geen behoefte meer hebt aan het volgen van een cursus. :)
Heerlijk dat eind oktober alles in jullie huis klaar moet zijn, dat is ruim op tijd. Wij hadden nog een zolderverbouwing op de planning staan, maar helaas kon de aannemer pas vanaf februari. Dat gaat hem niet worden qua timing. :mrgreen:

Hartje
Oh wat heerlijk he een positieve nipt, super! Succes met je lopende sollicitatie, ik duim voor je!

Hufflepuf
Pfff echt geen leuke reacties nee, maar gelukkig viel die van je vriendin uiteindelijk mee, knuffel meis :hug: .
Wat leuk ik ga de blije doos morgen ophalen, hopelijk word ik er ook een blije doos van :-D .

Zonnebloemmetje Herkenbaar vwb de eetlust! Echt irritant he, het gaat wel al de goeie kant op gelukkig.
Heel fijn dat je een goeie echo hebt gehad, kan me indenken dat je nog onzeker bent. Ik herken het stemmetje helaas ook. Denk dat het komt door onze voorgeschiedenis mbt ICSI. Dat het gewoon in 1 x raak was, lijkt soms te mooi om waar te zijn. Maar ik moet zeggen het vertrouwen groeit wel echt met elke mooie echo en ik probeer me echt te focussen op dat de kans dat het goed zit heel groot is! Hopelijk lukt jou dat ook steeds meer. :hug: PS super fijn dat je ook denkt jouw kleintje al te kunnen voelen, dat geeft ook weer vertrouwen!

MisseD Gefeliciteerd met jullie meisje :cheer2: .

Hier Wij hebben afgelopen maandag weer een goede echo gehad, was heel erg fijn. Nu nog 3 weekjes geduld opbrengen voor de 20 weken echo (met 18 weken) en dan eindelijk achter het geslacht komen, ben zo benieuwd. :-)

Verder zijn we maandag voor het eerst naar een babywinkel geweest, wauw wat een nieuwe wereld o_o . We hebben nog veel om uit te zoeken, maar de tips/ervaringen hier zijn wel behulpzaam dus dank daarvoor. :-) .

Nog een vraagje aan jullie. Maken jullie bewust contact met je kleintje en zo ja hoe doen jullie dat dan?
Zonnebloemmetje schreef:
11-09-2019 15:41
Jantientje, hoe oud is jouw zoontje? Mijn zoontje zegt alleen losse woordjes. Stuk of 25 of zo nu gok ik.
Hij is in april 2 geworden, dus in oktober 2,5 jaar.
@contact, van de vorige zwangerschap weet ik dat als ik rustig op mijn rug ging liggen en mijn hand op mijn buik had liggen, rustig doorademend, de kleine vaak begon te bewegen c.q. tegen mijn hand ging liggen. Dat doe ik dus nu vaak s avonds als ik op bed lig even. Fijn gevoel, zeker omdat ik hem/haar dus al voel . Word steeds duidelijker, z o leuk!
Wat betreft contact, ik leg iedere avond heel bewust mijn handen er op. Geeft me een gevoel van verbondenheid en de aanwezigheid van de kleine even erkennen. Erg ontspannend.
Het lukt me even niet om op iedereen te reageren, heel druk op m'n werk deze weken.
Maar wat veel goede berichten met echo's en wat bijzonder dat sommige van jullie je kindje al voelen!

Ik heb uiteindelijk nog niet naar het hartje geluisterd, de tijden waarop het kon kon ik niet samen gaan met vriend. En omdat we het nog nooit gehoord hebben willen we het graag samen voor het eerst horen. Dus maar gewoon vertrouwen hebben en nog week wachten tot we onze afspraak hebben staan.

Gister dan eindelijk ook de NIPT uitslag gehad, hij was helemaal goed :cheer2:

Ik heb nog geen cursus gekozen maar denk wel bijna zeker te weten dat ik voor de informatieve en praktische cursus te gaan. Is in een groepje die veelal over bevalling gaat (wat ik dus de pufclub noem :-P )
Daarnaast denk ik eraan om preventief even langs de fysio te gaan, ik heb lichamelijk fysiek zwaar werk en wil wel graag wat tips wat ik mag en vooral hoe ik het het beste uitvoer met mijn lijf nu. Door m'n pittige baan ga ik geen zwangerschapssport doen, mijn lijf is op na een dag werken. Voor nu nog geen last, maar dat wil ik ook zo houden ;-)
Krijg net zwangerschapskleding van asos binnen, heel blij mee!
De broeken van noppies bleven afzakken, ook als ik het elastiek op het strakst deed. Ook bij m’n benen en billen te groot en een maat kleiner paste dan weer niet.
Nu heb ik weer broeken die mooi zitten, en minder afzakken, heel fijn.

Denk wel dat ze minder lang mee groeien, zit alleen zo’n lage buikband in en die rekt denk iets minder mee.

Ook hebben ze bij asos veel shirtjes, truien etc en ook ander soort broeken dan jeans.
Wie weet heeft iemand er iets aan :-)
koffie thanks ik zal eens kijken. Mijn ervaring met zwangerschapsbroeken is dat ze pas optimaal zitten als je echt een buikje krijgt. Dan houdt de buik de broek op de plaats.
Ja dat hoop ik dus ook nog met die van de noppies. Voor nu zitten deze van asos mooi maar ik verwacht dat die niet meer kunnen bij een echt grote buik/heupen die evt groeien.
Gefeliciteerd Koffiewijck. Zo fijn een goeie nipt!

Merk ga ik onthouden. Heb zelf inmiddels mijn zwangerschapbroeken van de h en m weer aan. Op zich nog niet nodig, maar mijn gewone broeken zitten niet lekker. Trekt zo in mijn buik.
Chloe, hoe was jouw echo? Konden ze het al zien?

Huffle, jij vandaag toch echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven