Mode & Beauty alle pijlers

Kan dit aan naar een bruiloft in de kerk?

11-09-2019 09:57 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Het is al opgelost. Ik ga een vestje erover dragen*

Hoi! Ik heb zometeen voor het eerst een bruiloft. Deze vindt plaats in de kerk. Ik had mijn gelovige collega al gevraagd of mijn outfit wel geschikt was en zij vond van wel. Ook mijn vrienden zeiden dat het prima kon. Maar ik twijfel toch. Kan je met blote schouders in de kerk verschijnen? Ik heb ook een tattoeage op mijn bovenarm. Ik twijfel nu toch zo vlak van te voren.

Betreft deze top: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0803315001.html
en deze rok: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0757748002.html
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 11-09-2019 11:16
20.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
11-09-2019 12:32
Een bolero doet aan alles afbreuk.
Zo mee eens. Wie draagt dat nog? 🙄
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 12:20
Ik laat me ook niet van de wijs brengen hoor.
Had ik door. Goed zo.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Dat van Beatrijs lees ik als ‘jij (schrijfster) doet dan wel iets roomkleurigs aan, maar het zijn sowieso al geen bruidskleren, dus geen zorgen’. Helemaal omdat ze het daarna nog even versterkt met argumenten als (vrij vertaalt) ‘je oude kop verraad anders ook nog wel dat je niet de bruid bent’.
En zou ook gek zijn als het zou gaan over stukje tekst dat als een bruid hemelsblauw draagt (waar vooraf dus géén bericht over uitgaat naar gasten in voorbeeld van B.), dat de gasten dan voor de helft in wit mogen komen want..ja die hebben daar geen bericht over ontvangen.

TO ik vind je outfit prachtig, ook met het vestje dat je al hebt! Jammer dat ik de foto’s gemist heb waar je het aan hebt, want ben benieuwd hoe die mooie rok valt.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-09-2019 12:35
Zo mee eens. Wie draagt dat nog? 🙄
Kleuters, daar bij staat het best schattig.
yasmijn schreef:
11-09-2019 12:35
Zo mee eens. Wie draagt dat nog? 🙄

KLeuters.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-09-2019 11:31
De meeste mensen hebben dat ook wel, dus zo bijzonder vind ik dat niet.
het zal je verbazen hoeveel mensen dat niet hebben. Misschien dat jij je niet voor kun stellen, maar daar kan ik niks aan doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
nerdopviva schreef:
11-09-2019 11:31
De meeste mensen hebben dat ook wel, dus zo bijzonder vind ik dat niet.

De meeste mensen verdienen dit:

Dit is €2.855 bruto per maand, netto een dikke €2.100. Dit is dus inclusief vakantiegeld etc.

Best weinig.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 10:01
Ik heb dus geen idee. Christelijk, gereformeerd staat op de site.
Naar een dienst in een christelijk gereformeerde kerk zou ik een sjaal of stola omdoen.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 11:35
En inderdaad een wit overhemd of een witte broek mag wel. Dus ik denk niet dat iemand een probleem gaat hebben met mijn witte topje.
Welnee, van die (ongeschreven) etiquette regel is de achtergrond dat je als gast de bruid niet zou mogen overschaduwen. Jouw witte topje wordt echt niet aangezien voor een bruidsjurk.

Ik vind het een prima outfit voor een bruiloft. Ik ben weg van je laarsjes !
Maar, nogmaals, ik zou toch iets om mn schouders doen tijdens de trouwdienst. Bij de koffie en/of receptie kun je dit bij de kapstok/garderobe achterlaten.
Niet alle christelijk gereformeerde gemeentes zijn even streng, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
11-09-2019 11:12
Mooi hoor, vestje kan ook prima.
Zou wel de laatste foto's weghalen, je bent mooi maar ook herkenbaar zo. :)

Angelica; ik ben zelf geen 'kerk-kenner'. Als jij RK bent, hoe weet je dan zo zeker dat blote armen in elke gereformeerde kerk ongepast zijn?
Omdat gereformeerd, behoorlijk streng is, de zwarte kousen gemeenschap, er wordt ook (vaak) verwacht dat vrouwen rokken en een hoofddeksel dragen. Deze dorpen liggen vlakbij het kerkdorp waar ik woon en mijn ex-schoonzusje was gereformeerd. Veel collega's van mijn man zijn ook gereformeerd. In de meeste dorpen mag je b.v. op zondag geen tv kijken, autorijden, boodschappen doen (supermarkten zijn niet open) of je auto wassen. De manier van kleden is buiten de kerk al behoudend laat staan binnen de kerk. Je kunt dat dan best doen maar dan wordt je wel met je nek aangekeken. Er zijn natuurlijk wel stromingen en het wordt wel wat moderner maar vrouwen zijn daar nog steeds ondergeschikt aan een man.
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
11-09-2019 14:28
Omdat gereformeerd, behoorlijk streng is, de zwarte kousen gemeenschap, er wordt ook (vaak) verwacht dat vrouwen rokken en een hoofddeksel dragen. Deze dorpen liggen vlakbij het kerkdorp waar ik woon en mijn ex-schoonzusje was gereformeerd. Veel collega's van mijn man zijn ook gereformeerd. In de meeste dorpen mag je b.v. op zondag geen tv kijken, autorijden, boodschappen doen (supermarkten zijn niet open) of je auto wassen. De manier van kleden is buiten de kerk al behoudend laat staan binnen de kerk. Je kunt dat dan best doen maar dan wordt je wel met je nek aangekeken. Er zijn natuurlijk wel stromingen en het wordt wel wat moderner maar vrouwen zijn daar nog steeds ondergeschikt aan een man.
De "gereformeerde" kerk bestaat al jaren niet meer. Die is opgegaan in de PKN (Protestante Kerk Nederland).
Jij bedoelt christelijk gereformeerd, gereformeerde gemeente, of gereformeerde bond, artikel 31 en zo zijn er nog meer orthodox christelijke gemeentes.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
11-09-2019 14:34
De "gereformeerde" kerk bestaat al jaren niet meer. Die is opgegaan in de PKN (Protestante Kerk Nederland).
Jij bedoelt christelijk gereformeerd, gereformeerde gemeente, of gereformeerde bond, artikel 31 en zo zijn er nog meer orthodox christelijke gemeentes.

Waarbij je (niet jij dus Amarna, ik vul je bericht enkel aan) in dit topic al hebt kunnen lezen dat het niet allemaal zwarte kousen is.
Angelica, ik had dit (voor)oordeel vroeger ook, maar heb inmiddels geleerd dat het veel genuanceerder ligt.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
In de meeste kerken RK of PKN zijn er geen strenge kledingvoorschriften. De orthodoxe stromingen zijn echt in de minderheid, het gaat dan vaak om de biblebelt en dergelijke dorpen. Vaak is het dan vrij duidelijk en bekend dat het om een strenge kerk gaat. Kans schat ik niet echt groot in, met een bruidegom die naar de kunstacademie is geweest,en bruiloftsgast die dit niet echt weet.

TO ik vind je outfit prima, veel plezier. Denk dat je straks blij bent met je vest ;-)
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
nederlandsevrouw schreef:
11-09-2019 14:52
In de meeste kerken RK of PKN zijn er geen strenge kledingvoorschriften. De orthodoxe stromingen zijn echt in de minderheid, het gaat dan vaak om de biblebelt en dergelijke dorpen. Vaak is het dan vrij duidelijk en bekend dat het om een strenge kerk gaat. Kans schat ik niet echt groot in, met een bruidegom die naar de kunstacademie is geweest,en bruiloftsgast die dit niet echt weet.

TO ik vind je outfit prima, veel plezier. Denk dat je straks blij bent met je vest ;-)

In Nederland. In veel andere landen kom je echt de kerk niet in met blote schouders.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik voelde me lichtelijk overdressed wel. De meesten mensen droegen gewoon een broek en platte schoenen. Ik heb ook spijkerbroeken, fleece truien en afgetrapte gympen gezien (Ja ook de vrouwen). Ook nog andere witte tops en ook blote schouders. Ik heb zelf mijn vestje aangehouden. Omdat ik me dus overdressed voelde. En het vestje het nog een beetje casual deed ogen. Er waren gelukkig nog een aantal andere vrouwen wat chiquer gekleed en met hakken aan. De bruidegom weet gelukkig ook wel dat ik me in het dagelijks leven ook wel zo kleed. Dus hij zal vast niet denken dat ik teveel moeite heb gedaan. Maar goed andere gasten hadden dat idee waarschijnlijk wel.
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 18:05
Nou ik voelde me lichtelijk overdressed wel. De meesten mensen droegen gewoon een broek en platte schoenen. Ik heb ook spijkerbroeken, fleece truien en afgetrapte gympen gezien (Ja ook de vrouwen). Ook nog andere witte tops en ook blote schouders. Ik heb zelf mijn vestje aangehouden. Omdat ik me dus overdressed voelde. En het vestje het nog een beetje casual deed ogen. Er waren gelukkig nog een aantal andere vrouwen wat chiquer gekleed en met hakken aan. De bruidegom weet gelukkig ook wel dat ik me in het dagelijks leven ook wel zo kleed. Dus hij zal vast niet denken dat ik teveel moeite heb gedaan. Maar goed andere gasten hadden dat idee waarschijnlijk wel.
Huh, waarom zou je je schamen voor te veel moeite gedaan? Waarom zou iemand dat überhaupt denken?
Aardvarkentje schreef:
11-09-2019 18:05
Nou ik voelde me lichtelijk overdressed wel. De meesten mensen droegen gewoon een broek en platte schoenen. Ik heb ook spijkerbroeken, fleece truien en afgetrapte gympen gezien (Ja ook de vrouwen). Ook nog andere witte tops en ook blote schouders. Ik heb zelf mijn vestje aangehouden. Omdat ik me dus overdressed voelde. En het vestje het nog een beetje casual deed ogen. Er waren gelukkig nog een aantal andere vrouwen wat chiquer gekleed en met hakken aan. De bruidegom weet gelukkig ook wel dat ik me in het dagelijks leven ook wel zo kleed. Dus hij zal vast niet denken dat ik teveel moeite heb gedaan. Maar goed andere gasten hadden dat idee waarschijnlijk wel.

Onzin. Zo te horen waren die mensen behoorlijk underdressed.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
11-09-2019 13:06
het zal je verbazen hoeveel mensen dat niet hebben. Misschien dat jij je niet voor kun stellen, maar daar kan ik niks aan doen

En dan nog, je kan het wel hebben, maar dan moet je het er ook nog aan uit willen geven.
Kleding die ik naar een bruiloft zou kunnen dragen, draag ik verder in het dagelijks leven niet. Niet mijn ding.
Dan heb ik daar dus ook echt niet heel veel geld voor over.
.
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 18:52
En dan nog, je kan het wel hebben, maar dan moet je het er ook nog aan uit willen geven.
Kleding die ik naar een bruiloft zou kunnen dragen, draag ik verder in het dagelijks leven niet. Niet mijn ding.
Dan heb ik daar dus ook echt niet heel veel geld voor over.

Het ging om kunnen, niet om willen. En ik denk inderdaad dat de meeste mensen (dus niet iedereen) een nieuw setje van de H&M kunnen kopen.
Ik draag bolero's. Ik zal me wel laten anonimiseren.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
11-09-2019 18:57
Het ging om kunnen, niet om willen. En ik denk inderdaad dat de meeste mensen (dus niet iedereen) een nieuw setje van de H&M kunnen kopen.

Wat is de meeste? En mag je dan rood staan of schulden hebben?
Kunnen kopen is ook nog niet hetzelfde als het je kunnen veroorloven.
.
Leuk dat je nog even langs komt TO om te vertellen TO. Bijzonder, afgetrapte gympen en fleece truien naar een bruiloft. Leuke schoenen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Bizar..
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Anoniem262821034 schreef:
11-09-2019 19:00
Wat is de meeste? En mag je dan rood staan of schulden hebben?
Kunnen kopen is ook nog niet hetzelfde als het je kunnen veroorloven.

Weet je, ik neem mijn woorden terug. We zullen er voortaan bij elk topic op letten dat we rekening houden met mensen die niet zomaar een nieuw setje bij de H&M kunnen kopen en dat niet meer suggereren. Blijkbaar kunnen heel veel mensen dat niet, anders kom je niet naar een bruiloft in een spijkerbroek met afgetrapte gympen.
Ik sta er niet eens van te kijken, over het algemeen zijn mensen leuk, netjes en feestelijk gekleed maar bij een enkele trouwerij heb ik ook mensen in alledaagse kloffies gezien. Alsof ze net klaar met klussen waren.

Het heeft iets zieligs vind ik, alsof die mensen er echt niets van begrijpen, hoe solliciteren die mensen bijvoorbeeld?

Dus vooral niets van aantrekken TO, waarom zou het een probleem zijn dat het bruidspaar (of een gast) denkt dat je moeite hebt gedaan om leuk voor de dag te komen voor hun trouwdag? Dat valt geheel binnen 'normaal' hoor. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven