Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
lientje69 schreef:
11-09-2019 20:13
Lekker kwebbeltje, dat het nu beter gaat. En een opsteker dat je contract is verlengd. Trots op Je! :thumbsup:

Dank je wel :heart:
Een :hug: voor jou GS. Hopelijk voelt het bij de fysio nog goed morgen. Als je een conflict (achtig iets) hebt doorgemaakt met iemand, kan het juist ook de band versterken. Omdat je wat dieper op gevoelens over en weer bent ingegaan en elkaar ook beter kent.

Lise, fijn dat man al minder gestrest is! Verder wens ik je een gladde rug tot de rust wedergekeerd is ;-)
Morgen bij de fysio, dan heb ik een hele gladde rug :P

Misschien ben ik ook wel overbezorgd.
lise1985 schreef:
11-09-2019 20:13
Doen toch? Als je je daar beter bij voelt.

Wat fijn dat je op je werk echt op je plek zit nu.

Ja precies. Ik heb het net met begeleiding erover gehad, ze stonden er positief in. En ze begrijpen de reden ook goed.
lise1985 schreef:
11-09-2019 20:31
Morgen bij de fysio, dan heb ik een hele gladde rug :P

Misschien ben ik ook wel overbezorgd.
:applause:

Misschien voel je je ergens ook wel een beetje schuldig omdat je hem vroeger meer kon helpen met klusjes dan nu?

Niet dat het terecht is natuurlijk. Want het ligt niet aan jou. Maar de situatie maakt je wel tot een machteloze toeschouwer.
Doro75 schreef:
11-09-2019 20:35
:applause:

Misschien voel je je ergens ook wel een beetje schuldig omdat je hem vroeger meer kon helpen met klusjes dan nu?

Niet dat het terecht is natuurlijk. Want het ligt niet aan jou. Maar de situatie maakt je wel tot een machteloze toeschouwer.
Ja, schuldig voel ik me wel. Maar dat gaat meer over grotere dingen. Dingen die ik hem volgens mij nu ontzeg.
lise1985 schreef:
11-09-2019 20:37
Ja, schuldig voel ik me wel. Maar dat gaat meer over grotere dingen. Dingen die ik hem volgens mij nu ontzeg.
Wat voor dingen zijn dat dan? Bedoel je de reis die hij wilde maken?

Je hebt natuurlijk ook je redenen om hem iets te ontzeggen. Het is niet makkelijk allemaal :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
11-09-2019 15:14
Ja, heel fijn inderdaad. Hopelijk blijft het lang zo goed gaan, maar het is wel fijn om te weten dat er een back up is.

Even iets anders: Mijn contract is weer verlengd! :cheer2:
Hoera!!! Gefeliciteerd!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Doro75 schreef:
11-09-2019 20:59
Wat voor dingen zijn dat dan? Bedoel je de reis die hij wilde maken?

Je hebt natuurlijk ook je redenen om hem iets te ontzeggen. Het is niet makkelijk allemaal :hug:
Daar heb ik hem nooit meer over gehoord.

Ik doelde meer op onze toekomstdromen.
suzyqfive schreef:
11-09-2019 21:02
Hoera!!! Gefeliciteerd!
Dank je wel :)
lise1985 schreef:
11-09-2019 21:08

Dat is ook allemaal moeilijk en pijnlijk :hug:

Ook hier geldt dat jíj het niet bent die het hem ontzegt. Het zijn de externe omstandigheden die jullie toekomstdromen torpederen. Jij wordt daardoor net zo hard -zo niet harder, want jij voelt dagelijks de pijn- getroffen als hij.

Het is jouw lijf dat het opgeeft, dus in die zin snap ik goed dat jij het je aantrekt. Maar het is echt niet terecht.
lise1985 schreef:
11-09-2019 21:08

:hug:
Doro75 schreef:
11-09-2019 20:29
Een :hug: voor jou GS. Hopelijk voelt het bij de fysio nog goed morgen. Als je een conflict (achtig iets) hebt doorgemaakt met iemand, kan het juist ook de band versterken. Omdat je wat dieper op gevoelens over en weer bent ingegaan en elkaar ook beter kent.

Lise, fijn dat man al minder gestrest is! Verder wens ik je een gladde rug tot de rust wedergekeerd is ;-)
Dankje doro voor je positieve kijk. Dit kan zeker zo zijn. Voor nu nog lichte spanning hoe het zal gaan.
Het slijt Lise.
Uiteindelijk.
En soms vlamt het weer op.
Hier ooit, lang geleden, een soortgelijke situatie.
Man zou huisman worden en voor de kinderen zorgen. En ik zou carrière maken en voor het geld zorgen.

Door mijn infarct moesten de plannen radicaal om. En die kinderen kwamen er ook niet.
Pas jaren later hebben we het erop gewaagd. En het was niet makkelijk maar het was het wel waard.

De schuldgevoelens die jij naar man hebt, had ik ook.
Heb ik nog soms, bij verwijten als: ik moet hier de kar alleen trekken en ik had lekker huisman willen zijn.
Maar het is zinloos . Het kost bakken energie en je schiet er niks mee op.
Zoals Doro zegt, het is je overkomen. En je moet het accepteren en er mee om leren gaan. Hoe moeilijk ook.
Er is geen keuze helaas. Het moet gewoon. :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Gefeliciteerd Kwebbel! :cheer:

Ik lig in mn mandje. Vanmiddag niets meer gedaan afgezien van met Mia knuffelen en douchen. Was in slaap gevallen en ze lag heel lief in de holling bij mn buik toen ik wakker werd.

Morgen naar hand-en-pols centrum bellen voor een afspraak en naar eetstoornissen. Heb begeleider beloofd dat ik dat morgen zou doen.

Welterusten allemaal!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Dank je Kohaku :lips:
Ik duik er ook zo in. Morgenochtend mag ik trouwens uitslapen, lekker! *Nu hopen dat dat ook lukt. Niet dat ik om 7 uur alweer klaarwakker ben :facepalm: *
Kohaku schreef:
11-09-2019 22:04
Gefeliciteerd Kwebbel! :cheer:

Ik lig in mn mandje. Vanmiddag niets meer gedaan afgezien van met Mia knuffelen en douchen. Was in slaap gevallen en ze lag heel lief in de holling bij mn buik toen ik wakker werd.

Morgen naar hand-en-pols centrum bellen voor een afspraak en naar eetstoornissen. Heb begeleider beloofd dat ik dat morgen zou doen.

Welterusten allemaal!
Wat lief! :flirting:

Niets doen en knuffelen met Mia is niet ‘niets’ doen hè? Het is juist heel belangrijk. Goed voor jezelf zorgen en genieten van fijne dingen is een vaardigheid die essentieel is. Je bent het waard! :heart:

Succes met het bellen morgen. Eerst lekker slapen!
lientje69 schreef:
11-09-2019 21:35
Het slijt Lise.
Uiteindelijk.
En soms vlamt het weer op.
Hier ooit, lang geleden, een soortgelijke situatie.
Man zou huisman worden en voor de kinderen zorgen. En ik zou carrière maken en voor het geld zorgen.

Door mijn infarct moesten de plannen radicaal om. En die kinderen kwamen er ook niet.
Pas jaren later hebben we het erop gewaagd. En het was niet makkelijk maar het was het wel waard.

De schuldgevoelens die jij naar man hebt, had ik ook.
Heb ik nog soms, bij verwijten als: ik moet hier de kar alleen trekken en ik had lekker huisman willen zijn.
Maar het is zinloos . Het kost bakken energie en je schiet er niks mee op.
Zoals Doro zegt, het is je overkomen. En je moet het accepteren en er mee om leren gaan. Hoe moeilijk ook.
Er is geen keuze helaas. Het moet gewoon. :hug:
Ja, helemaal waar Lientje.

Ik herken het ook wel hoor. Wij hadden onze tijd nu samen ook heel anders voor ons gezien. We maakten altijd actieve reizen etc. Dat is nu totaal onmogelijk. Dat steekt af en toe. Ik gun man meer.

Daarom kan ik me voorstellen dat het nóg erger steekt als het niet lukt een gezin te stichten door ziekte. Ook al is het niet terecht.

Ik ben zó blij dat wij al kinderen hadden toen ik ziek werd. Dan is die keuze al gemaakt en moet je roeien met de riemen die je hebt.
Morgenochtend gesprek met spv'er, dinsdagochtend longfunctietest, volgende week donderdag gesprek met arts in opleiding voor medicatie en volgende week vrijdagmiddag naar dvk. De dagen dat ik niks heb, heb ik nodig om bij te komen. Wanneer ik bij dvk ben krijg ik ook voet controle. Om te kijken of de zenuwen het nog doen en mijn voeten er goed uitzien, ivm diabetische voet. Note to self, de donderdagavond even eelt van voeten verwijderen en nagels voorzien van een lakje. Zal wel niet mogen, want moeten ook kijken of de nagels er goed uitzien.
Geen idee eigenlijk of zoiets als nagelak mag nartjie. Succes vandaag!

Kohaku, geniet van Mia. Dieren kunnen zo'n grote steun zijn.
En er is altijd iemand die op je wacht en die blij is als je thuiskomt.

En kwebbel, ben je al wakker? :biggrin:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Doro75 schreef:
11-09-2019 21:21
Dat is ook allemaal moeilijk en pijnlijk :hug:

Ook hier geldt dat jíj het niet bent die het hem ontzegt. Het zijn de externe omstandigheden die jullie toekomstdromen torpederen. Jij wordt daardoor net zo hard -zo niet harder, want jij voelt dagelijks de pijn- getroffen als hij.

Het is jouw lijf dat het opgeeft, dus in die zin snap ik goed dat jij het je aantrekt. Maar het is echt niet terecht.
Ik weet. Jij en Lientje en iedereen hebben ook gelijk hoor. Maar ik vind het wel moeilijk.
We praten er sowieso niet zoveel over. Vaak gaat het om praktische dingen. Gisteravond in bed gehad over de afspraak van maandag bij de neurochirurg. Ik hoorde toen pas dat man echt heeft zitten lezen hoe een operatie gaat, wat er allemaal bij komt kijken etc. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was. Hij wil ook heel graag weten wat er van hem verwacht wordt, wat ik wel en niet kan na de operatie. Hoe lang ervoor staat en zo.
Maar goed, ik praat er ook niet zoveel over. Eerst was ik echt wel aan het aftellen tot die afspraak, nu heb ik er vooral andere gevoelens bij.

Man heeft bij alles een houding dat we het wel redden. Het komt zoals het komt. Hij wil wel goed voorbereid zijn en doet daar moeite voor, maar verder is het voor hem gewoon iets wat ook even moet gebeuren.
Ik hou denk ik meer vast aan wat we graag wilden doen, wat ik graag had willen bereiken.
Goedemorgen,

Ik heb echt heerlijk geslapen en lekker vast ook. Ik had dus ook totaal geen zin om wakker te worden, maar helaas.
Ik probeer nu wat helderder te worden met een kop koffie, voordat ik naar de fysio moet. De laatste keer voorlopig.
De pijn in mijn schouder blijft, maar dat zal er wel bij horen.

De pijn in mijn rug en been is wat afgenomen, geen idee voor hoe lang maar ik geniet er maar even van. Lopen blijft echter wel moeilijk.
lientje69 schreef:
12-09-2019 07:13
Geen idee eigenlijk of zoiets als nagelak mag nartjie. Succes vandaag!

Kohaku, geniet van Mia. Dieren kunnen zo'n grote steun zijn.
En er is altijd iemand die op je wacht en die blij is als je thuiskomt.

En kwebbel, ben je al wakker? :biggrin:
Om 8 uur wakker, maar tot half 9 blijven liggen :P
Goedemorgen dames

Ik heb jullie verhalen even schuin gelezen. Moeilijke materie. :hug:

Maar Kwebbel heeft contractverlening :cheer2:
En Kohaku knuffelt lief met Mia :cat:

Ik heb verdorie hoofdpijn in de dagen dat m'n oudste er is. Gisteren wel 'drukke' dag gehad, als in "ik heb de hele tijd plannen zitten maken wat te gaan doen", want het regende en ik wilde niet naar buiten. Uiteindelijk maar met de auto boodschappen gaan doen, toen stonden mn ouders voor de deur, moest er nog vanalles en toen denderde alles door tot ongeveer 11 uur en we naar bed konden. Heb ik de wekker voor man een uur te vroeg gezet :facepalm:

Nu ligt oudste met vriend nog op bed en de vriend die mee is, zit hier beneden. Die is net weer begonnen met school en maakt huiswerk. Goed bezig. Ik heb 'm maar taart voor ontbijt gegeven. :proud:
Deze vriend is trouwens ook trans, maar iedereen dacht dat hij gewoon een jongen is, en hij is nog niet eens aan hormonen! Je zag hem stralen. :) Misschien komt het ook, omdat je het toch niet verwacht, wanneer iemand zich met een bepaalde gender voorstelt. (zelfs wij niet)

Afijn, als het meezit vandaag met z'n allen even door de provincie toeren, zodat vriend 3 ook wat van Nederland leert. Ze proberen de taal al, heel leuk :-]
Later is nu
Drukte Dreamer!

Ik heb de laatste afspraak bij de fysio gehad. Ik was er zelf wel klaar mee en hij liet het aan mij over, dus keuze makkelijk gemaakt. Nog over de operatie gehad. Hij vindt dat de keuze wel duidelijk is. Nu ik nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven