Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
zaterdag 31 augustus 2019 om 16:31
Vind het ook niet vervelend. Gun het iedereen, jullie hebben het ook niet allemaal even makkelijk gehad. Dus schrijf er maar lekker over!
Pinguïn hoe gaat het met jou en de misselijkheid. Hopelijk een stuk beter?
Minik: wat fijn en kloppend hartje
Justine: en de vruchtbare dagen kunnen benutten?
Wanneer is je NOD?
Hier zijn ze denk ik ook weer voorbij. Denk dat ik deze keer m'n ovulatie goed gevoeld heb. Flinke kramp en pijn in m'n lies. NOD gok ik ook zo rond 15 sept.
Pinguïn hoe gaat het met jou en de misselijkheid. Hopelijk een stuk beter?
Minik: wat fijn en kloppend hartje
Justine: en de vruchtbare dagen kunnen benutten?
Hier zijn ze denk ik ook weer voorbij. Denk dat ik deze keer m'n ovulatie goed gevoeld heb. Flinke kramp en pijn in m'n lies. NOD gok ik ook zo rond 15 sept.
zaterdag 31 augustus 2019 om 22:50
Mirriemirrie spannend hopelijk ook raak voor jullie.
Geen last meer van misselijkheid hier gelukkig.
Merk wel dat ik al echt een grote buik heb
vergeleken met mijn vorige zwangerschap toen kwam die pas een keer bij 24 weken opzetten. Misschien heeft het te maken met dat ik ze kort op elkaar heb.
Hoe gaat het met de rest?
Geen last meer van misselijkheid hier gelukkig.
Hoe gaat het met de rest?
zondag 1 september 2019 om 08:26
Fijn Minik, een kloppend hartje!
Pinguïn, herkenbaar van die buik. Ook echt al veel eerder mensen die zeggen “Ik zie dat je zwanger bent, leuk!” Haha okee, het is nu officieel een babybuik, dacht ik toen.
Hier vandaag alweer 17 weken zwanger. De misselijkheid is over en m’n energie begint langzaam wat terug te komen. Merk wel dat ik m’n banden etc. sneller voel bij inspanning, dus probeer daarop te letten. Nu lekker 3 weken vakantie, heerlijk!
Volgende week vliegen we voor een weekje naar Griekenland.
Pinguïn, herkenbaar van die buik. Ook echt al veel eerder mensen die zeggen “Ik zie dat je zwanger bent, leuk!” Haha okee, het is nu officieel een babybuik, dacht ik toen.
Hier vandaag alweer 17 weken zwanger. De misselijkheid is over en m’n energie begint langzaam wat terug te komen. Merk wel dat ik m’n banden etc. sneller voel bij inspanning, dus probeer daarop te letten. Nu lekker 3 weken vakantie, heerlijk!
zondag 1 september 2019 om 21:51
haasje heerlijk vakantie, geniet ervan!
minik fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Heb je het inmiddels al verteld aan naaste familie? Hoe reageerden ze? En wanneer is je volgende echo?
Hier vandaag 16 weken. Steeds meer mensen weten het (en als ze het niet weten dan zien ze het nu wel..). Voelt nog steeds wel bizar, omdat ik me op wat vermoeidheid na nog steeds goed voel! Over 1,5 week weer controle, fijn om het hartje dan weer even te horen.
minik fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Heb je het inmiddels al verteld aan naaste familie? Hoe reageerden ze? En wanneer is je volgende echo?
Hier vandaag 16 weken. Steeds meer mensen weten het (en als ze het niet weten dan zien ze het nu wel..). Voelt nog steeds wel bizar, omdat ik me op wat vermoeidheid na nog steeds goed voel! Over 1,5 week weer controle, fijn om het hartje dan weer even te horen.
zondag 1 september 2019 om 22:11
Mirrie, handig dat je je ovulatie gevoeld hebt, goed gebruik van kunnen maken??
En ik ben ook benieuwd hoe het met Justine is!
Haasje, fijne vakantie, geniet ervan!
Vlaflippie, wat fijn dat je je zo goed voelt!
We hebben het inmiddels onze ouders verteld, die wisten ook van de miskraam dus waren niet helemaal verrast over het idee zwangerschap maar wel heel erg blij voor ons dat het zo snel weer gelukt is. Mijn schoonmoeder werd er zelfs emotioneel van, had ik totaal niet verwacht, want t is niet zo’n gevoelsmens, maar ze was echt heel blij voor ons dus dat was super lief. We hebben besloten om broers en zussen op de hoogte te stellen na de termijnecho over 2,5 week (17 september). En dan daarna als we bij een normale controle het hartje gehoord hebben als alles goed gaat de rest van de wereld. Ik begin morgen weer met werken (onderwijs) dus heb maar vast wat wijdvallende shirts besteld zodat ik het hopelijk nog een paar weekjes verborgen kan houden. Mijn buik is enorm opgeblazen op het moment, echt nog niet dik van de baby maar mijn darmen puilen flink uit. Ze zullen er niet zo blij mee zijn op mijn werk denk ik, maar dat is dan maar zo.
En ik ben ook benieuwd hoe het met Justine is!
Haasje, fijne vakantie, geniet ervan!
Vlaflippie, wat fijn dat je je zo goed voelt!
We hebben het inmiddels onze ouders verteld, die wisten ook van de miskraam dus waren niet helemaal verrast over het idee zwangerschap maar wel heel erg blij voor ons dat het zo snel weer gelukt is. Mijn schoonmoeder werd er zelfs emotioneel van, had ik totaal niet verwacht, want t is niet zo’n gevoelsmens, maar ze was echt heel blij voor ons dus dat was super lief. We hebben besloten om broers en zussen op de hoogte te stellen na de termijnecho over 2,5 week (17 september). En dan daarna als we bij een normale controle het hartje gehoord hebben als alles goed gaat de rest van de wereld. Ik begin morgen weer met werken (onderwijs) dus heb maar vast wat wijdvallende shirts besteld zodat ik het hopelijk nog een paar weekjes verborgen kan houden. Mijn buik is enorm opgeblazen op het moment, echt nog niet dik van de baby maar mijn darmen puilen flink uit. Ze zullen er niet zo blij mee zijn op mijn werk denk ik, maar dat is dan maar zo.
zondag 1 september 2019 om 22:32
Ik denk niet dat ze echt vervelend zullen reageren maar denk wel dat ze er vanbinnen niet enthousiast over zullen zijn. T is een beetje gek gelopen, na twee jaarcontracten kon ik wegens gebrek aan uren geen vast contract krijgen en nog een keer tijdelijk mag niet dus moest ik eruit (toen zwanger van mijn dochter). Vervolgens een jaar er tussenuit geweest, deels zwangerschapsverlof, deels ww, en nu mag ik toch weer bij dezelfde werkgever terugkomen. Maar die zal t niet echt leuk vinden dat ik nu net weer terug gelijk weer zwanger ben. En dus ook geen schooljaar vol kan maken. Maar dat is jammer voor ze hoor! En misschien zorgt het ervoor dat ik nu weer geen vast contract ga krijgen, misschien willen ze me alsnog houden, ik weet het niet. Maar dat zien we dan wel weer. In t onderwijs banen genoeg!
maandag 2 september 2019 om 07:17
Nou ik dacht het goed benut te hebben. Maar gisteravond in bed flink wat krampen en vanmorgen dus weer wat bruin bloedverlies.
Dus of dat nu mijn eisprong is geweest? Kan er geen peil op trekken. Vriend is nu ook niet thuis. Baal wel want voor mijn gevoel betekent bloedverlies toch al dat het niet raak is, en dan nog wel twee weken moeten afwachten totdat ik ongesteld wordt.
Maar goed morgen op vakantie en proberen het maar los te laten.
Fijne vakantie voor jou haasje!
Klinkt nuchter Minik over je werk. Inderdaad jammer voor ze! En werk genoeg! Hun verlies!
Maar goed morgen op vakantie en proberen het maar los te laten.
Fijne vakantie voor jou haasje!
Klinkt nuchter Minik over je werk. Inderdaad jammer voor ze! En werk genoeg! Hun verlies!
maandag 2 september 2019 om 11:07
Ik vind het niet vervelend om van alle zwangeren te lezen. Eigenlijk juist wel fijn!
Mirrie: ik denk de eisprong wel goed benut. Nod vlak bij jou, mijne op 11 september
Hopelijk betekent het bloed niks raar en wordt het toch een goede ronde. Fijne vakantie
Minik: wat fijn een kloppend hartje
! En de reacties die je hebt gehad. Hopelijk mag je het snel met de hele wereld delen
Haasje: fijne vakantie
Vlaflippie: fijn dat je je zo goed voelt
Mirrie: ik denk de eisprong wel goed benut. Nod vlak bij jou, mijne op 11 september
Hopelijk betekent het bloed niks raar en wordt het toch een goede ronde. Fijne vakantie
Minik: wat fijn een kloppend hartje
Haasje: fijne vakantie
Vlaflippie: fijn dat je je zo goed voelt
zaterdag 7 september 2019 om 13:05
Hoe is het hier? Ik heb nog geen nieuws. In principe nog zwanger (denk ik). Ga volgende week denk ik de verloskundige bellen om een afspraak te maken.
Ben wel erg moe en als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk. Kan ook niet te veel eten. Dus hoop dat dat allemaal goede tekenen zijn.
Ben benieuwd hoe het met de rest gaat. Zijn er al mensen die het geslacht inmiddels weten? Buiten Haasjehop en Soofff dan. Fijn weekend allemaal.
Ben wel erg moe en als ik niet op tijd iets eet word ik misselijk. Kan ook niet te veel eten. Dus hoop dat dat allemaal goede tekenen zijn.
Ben benieuwd hoe het met de rest gaat. Zijn er al mensen die het geslacht inmiddels weten? Buiten Haasjehop en Soofff dan. Fijn weekend allemaal.
zaterdag 7 september 2019 om 19:04
@Silentstorm, hoe ver zou je nu ongeveer zijn?
Ik weet het geslacht nog niet. Had een extra echo kunnen inplannen, maar over 2,5 week hebben we sowieso de 20weken echo dus dan horen we het. Die tijd kan ik wel overbruggen
as week wel weer een controle. Dat is wel fijn.
Heb afgelopen week volgens mij wel voor t eerst wat gevoeld! Beetje vaag gevoel nog, maar had nog nooit zoiets gevoeld dus kon het niet anders verklaren dan dat.
Ik weet het geslacht nog niet. Had een extra echo kunnen inplannen, maar over 2,5 week hebben we sowieso de 20weken echo dus dan horen we het. Die tijd kan ik wel overbruggen
Heb afgelopen week volgens mij wel voor t eerst wat gevoeld! Beetje vaag gevoel nog, maar had nog nooit zoiets gevoeld dus kon het niet anders verklaren dan dat.
donderdag 12 september 2019 om 22:27
vrijdag 13 september 2019 om 09:39
vrijdag 13 september 2019 om 09:43
Silentstorm; heel fijn een mooie echo! Hoe voel je je verder?
Haasje; hoe is/was je vakantie?
Hoe gaat het met de rest??
Ik heb afgelopen week controle gehad, die was goed en hartje klonk mooi. Over 1,5 week 20weken echo
spannend. Ik heb echt nog geen voorgevoel wat het gaat worden, maar stiekem een beetje voorkeur voor een meisje. Daar hebben we al een naam voor en ik kan zelf kleding maken, en voor meisjes zijn er veel meer leuke patronen dan voor jongens vind ik haha. Dan kan ik lekker los gaan.
Haasje; hoe is/was je vakantie?
Hoe gaat het met de rest??
Ik heb afgelopen week controle gehad, die was goed en hartje klonk mooi. Over 1,5 week 20weken echo
vrijdag 13 september 2019 om 13:34
@ Vlaflippie het is om te kijken of er inderdaad niets meer zit en of het niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Ik heb namelijk na de miskraam +- 7 dagen bloedverlies gehad. Daarna gewoon kleurloze/witte afscheiding voor een dag of 4. Daarna weer bloedverlies (4 a 5 dagen). Weer schoon en gister weer donker verlies. Dat verloop is erg raar. Vorige week HCG geprikt, waarde was 37. Van de prik deze ochtend moet ik nog uitslag krijgen, maar die zou lager moeten uitvallen dan de 37. Anders moet ik verder onderzocht worden.
Op de echo van vorige week kon ze niet echt goed zien. Zag voor zover ze kon zien gewoon schoon uit en eitjes begonnen weer te rijpen (dat zag ze wel duidelijk).
Op de echo van vorige week kon ze niet echt goed zien. Zag voor zover ze kon zien gewoon schoon uit en eitjes begonnen weer te rijpen (dat zag ze wel duidelijk).