Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shadesofblue schreef:
29-07-2019 21:57
Iemand een tip voor een goede wenkbrauwverf? Het liefst een wat koele kleur
Refectocil!
Ik wil ook heel graag Paula's Choice proberen maar ik weet niet zo goed welke producten voor mij geschikt zijn en hoeveel stappen ik nodig heb. Kan iemand wat tips geven? Ik heb een normale huid.
Shadesofblue schreef:
29-07-2019 21:57
Iemand een tip voor een goede wenkbrauwverf? Het liefst een wat koele kleur
Ik heb die van Syoss.
Maar ik woon niet in Nederland, geen idee of je hem daar kunt kopen.
Hij is overigens niet geschikt voor je wimpers, dat is die van rectodinges wel. Daar staat tegenover dat mascara op verf minder goed houdt, die indruk heb ik in elk geval altijd.

Ik ben ook nog op zoek naar dé eyeliner. Ooit hier gelezen dat die van l´oreal zo geweldig moest zijn. Gek genoeg is de zwarte prima maar de bruine niet. Op mijn zachtgetinte velletje mag dat zwart best. Maar als ik straks, in de winter, weer doorschijnend wit ben, dan is dat veel te donker.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Thx voor de tips, ik ga ze uitproberen!
Hallo allemaal. Graag jullie tips voor een goede concealer. Ik heb van die fijne vlekken van een zwangerschapsmasker die nooit meer zijn weggegaan (ook weer zoiets dat ze je NIET van tevoren vertellen) en dankzij de 2 bijbehorende kinderen ook permanente wallen :thumbsup: De concealer moet dus wel wat aankunnen zeg maar.
Verder lichte, normale huid. In de zomer gebruik ik alleen poeder, in de winter ook wel foundation of bb cream.
Ben benieuwd naar jullie geweldige tips (dankzij dit forum heb ik al zoveel dingen gekocht, meestal met goed resultaat!)
syvon schreef:
09-08-2019 09:28
Hallo allemaal. Graag jullie tips voor een goede concealer. Ik heb van die fijne vlekken van een zwangerschapsmasker die nooit meer zijn weggegaan (ook weer zoiets dat ze je NIET van tevoren vertellen) en dankzij de 2 bijbehorende kinderen ook permanente wallen :thumbsup: De concealer moet dus wel wat aankunnen zeg maar.
Verder lichte, normale huid. In de zomer gebruik ik alleen poeder, in de winter ook wel foundation of bb cream.
Ben benieuwd naar jullie geweldige tips (dankzij dit forum heb ik al zoveel dingen gekocht, meestal met goed resultaat!)
Bij mij zijn de vlekken alsnog behoorlijk weggetrokken door Niacinamide en Vitamine C van The Ordinary te gebruiken. Google maar eens op pigmentvlekken en deze werkzame stoffen. Zoek ook even het The Ordinary topic op!

MAC heeft fijne concealers en gebruik een zonnebrandcreme om erger te voorkomen naast mijn eerdere tip.
Bonnieux schreef:
09-08-2019 15:07
Bij mij zijn de vlekken alsnog behoorlijk weggetrokken door Niacinamide en Vitamine C van The Ordinary te gebruiken. Google maar eens op pigmentvlekken en deze werkzame stoffen. Zoek ook even het The Ordinary topic op!

MAC heeft fijne concealers en gebruik een zonnebrandcreme om erger te voorkomen naast mijn eerdere tip.
Ik heb een tijdje een bepaald regime van the Ordinary gebruikt, speciaal voor pigmentvlekken. Idd ook met niacinamide dacht ik, maar dat had eigenlijk heel weinig resultaat. En toen werd ik weer zwanger haha. Ik vind het altijd zo vervelend om naast dagcreme en serum en make up ook nog zonnebrand op mijn gezicht te smeren... ik hoop altijd maar dat ik het red met mijn dagcreme met uv filter, maar dat zal wel niet genoeg zijn omdat ik echt een hele lichte huid heb. Welke zonnebrand gebruik jij dan?
syvon schreef:
09-08-2019 16:08
Ik heb een tijdje een bepaald regime van the Ordinary gebruikt, speciaal voor pigmentvlekken. Idd ook met niacinamide dacht ik, maar dat had eigenlijk heel weinig resultaat. En toen werd ik weer zwanger haha. Ik vind het altijd zo vervelend om naast dagcreme en serum en make up ook nog zonnebrand op mijn gezicht te smeren... ik hoop altijd maar dat ik het red met mijn dagcreme met uv filter, maar dat zal wel niet genoeg zijn omdat ik echt een hele lichte huid heb. Welke zonnebrand gebruik jij dan?
Ik heb ook een heel lichte huid. Als je zwanger bent is een dagcreme met SPF dan niet voldoende.
Ik ben nu ook zwanger en gebruik van Eucerin de Sun Oil Control SPF 50. Hij is niet vet en/of plakkerig en hij droogt mat op.
Je mag de Niacinamide en vit C gewoon blijven gebruiken als je zwanger bent hè? Het is niet zoals de retinolen (vit A) en glycol- of salicylzuur.
mademoiselle83 schreef:
04-08-2019 22:51
Refectocil!
Ja!! Die is heel fijn!
Ik heb dé oplossing gevonden voor pluizig hair. Ik heb van dat stomme haar, zo'n halve pluiskrul. Dus ik kan of heel veel moeite doen (curly girl methode) om er echte krullen in te maken, of ik maak het steil. En de laatste paar jaar doe ik dus dat laatste. Fohnen en steiltang. Maar nooit kreeg ik het zo glad en pluisvrij als bij de kapper.

Nu wel dus! Spul heet WOW Dreamcoat. Je spuit dit royaal in op handoekdroog haar en de hitte van de fohn creeert dan een laagje om je haar (ik heb vantevoren wat YouTube-video's gekeken). Superglad! Ook nadat je in de miezerregen gelopen heb (uit ervaring). En het mooie is, zelfs als je het daarna weer wast blijft het erin zitten. Het gaat 2/3 keer wassen mee. Siliconenvrij trouwens, raar maar waar.
Ik koop het online, niet heel goedkoop, €25-30, maar ik ben helemaal verkocht.

Afbeelding
[quote=ainne post_id=30304254 time=1566551914 user_id=118238]
Ik heb dé oplossing gevonden voor pluizig hair. Ik heb van dat stomme haar, zo'n halve pluiskrul. Dus ik kan of heel veel moeite doen (curly girl methode) om er echte krullen in te maken, of ik maak het steil. En de laatste paar jaar doe ik dus dat laatste. Fohnen en steiltang. Maar nooit kreeg ik het zo glad en pluisvrij als bij de kapper.

Nu wel dus! Spul heet WOW Dreamcoat. Je spuit dit royaal in op handoekdroog haar en de hitte van de fohn creeert dan een laagje om je haar (ik heb vantevoren wat YouTube-video's gekeken). Superglad! Ook nadat je in de miezerregen gelopen heb (uit ervaring). En het mooie is, zelfs als je het daarna weer wast blijft het erin zitten. Het gaat 2/3 keer wassen mee. Siliconenvrij trouwens, raar maar waar.

ainne schreef:
23-08-2019 11:18

Ik koop het online, niet heel goedkoop, €25-30, maar ik ben helemaal verkocht
Werkt dit alleen op stijl haar? Of ook als je krullen hebt?
Je kunt ook een krullen-versie kopen Dreamcoat curls.
Maar die heb ik niet geprobeerd verder, omdat ik mijn krullen er juist uit-style.
Ik heb de wow dreamcoat voor krullen geprobeerd, maar dat is echt niets. Het maakt mijn haar pluizig en futloos...
ainne schreef:
23-08-2019 11:18

Afbeelding
Volgens curlsbot zitten daar wel siliconen in
polysilicone-29
silicone quaternium-18

Maar fijn dat voor jou werkt!!
Ik heb een mini gekregen van de Benefit They're real mascara. En ja, die werkt! En hoe. Nou is mascara natuurlijk heel persoonlijk, en deze heeft wat mij betreft voor- en nadelen.

Nadelen eerst dan maar:
- hij is wel even wennen met aanbrengen. Inmiddels een paar keer gebruikt, en ik vind het nog steeds een beetje een gedoe om het er netjes op te krijgen.
- hij is wat lastig te verwijderen. En dat terwijl ik daar altijd olie voor gebruik. Het lukt natuurlijk wel, maar andere mascara gaat er duidelijk makkelijker af. Zonder olie kan je het schudden.

De voordelen:
- dit is de eerste mascara ooit waarbij één laag genoeg is.
- het resultaat is ronduit indrukwekkend!

Ik ben er nog niet uit of ik een fullsize ga kopen, want tja, de nadelen kom je dan ook dagelijks tegen. Maar oohh als hij er eenmaal op zit... :flirting:
Robinson schreef:
15-09-2019 22:00
Volgens curlsbot zitten daar wel siliconen in
polysilicone-29
silicone quaternium-18

Maar fijn dat voor jou werkt!!
Je zit niet in het cg-topic hè? :-D
Wat raar, het wordt geadverteerd als siliconenvrij!
Maar goed, ik vind mijn krullen stom, en ik maak mijn haar juist steil, dus maakt voor mij sowieso niet uit :lol:

Achieve a sleek and silky texture with the Color WOW Dream Coat Supernatural Spray; a silicone free spray that simultaneously combats frizz, controls moisture levels and smoothes each fiber. The humidity-proofing treatment protects hair for up to 72 hours, or for two to three shampoos.

Colour processed hair is extremely prone to frizz due to chemicals making hair porous, however the Dream Coat formula utilises a heat-activated polymer that compresses, tightens and seals the fiber. Once heated using a hairdryer, the Supernatural Sealant envelops each strand in an undetectable, waterproofing veil, which repels moisture, whilst eliminating and preventing unwanted frizz to leave locks ultra-smooth.

Unlike typical treatments, the lightweight Dream Coat Supernatural Spray guarantees not to leave hair greasy or weighed down. Expect enviably smooth tresses that are free from frizz for days.

Silicone-free.
Jufjoke schreef:
15-09-2019 22:17
Ik heb een mini gekregen van de Benefit They're real mascara. En ja, die werkt! En hoe. Nou is mascara natuurlijk heel persoonlijk, en deze heeft wat mij betreft voor- en nadelen.

Nadelen eerst dan maar:
- hij is wel even wennen met aanbrengen. Inmiddels een paar keer gebruikt, en ik vind het nog steeds een beetje een gedoe om het er netjes op te krijgen.
- hij is wat lastig te verwijderen. En dat terwijl ik daar altijd olie voor gebruik. Het lukt natuurlijk wel, maar andere mascara gaat er duidelijk makkelijker af. Zonder olie kan je het schudden.

De voordelen:
- dit is de eerste mascara ooit waarbij één laag genoeg is.
- het resultaat is ronduit indrukwekkend!

Ik ben er nog niet uit of ik een fullsize ga kopen, want tja, de nadelen kom je dan ook dagelijks tegen. Maar oohh als hij er eenmaal op zit... :flirting:
Ja die mascara is inderdaad zo fijn!!!
In 1,5 maand deel 1 en deel 2 doorgenomen.

Op mijn lijstje staan nu:
- Garnier Ultra Doux Avocado olie
- Micellar water van Garnier
- Andrelon Haarmasker Keratine
- Weleda haarmasker haver
- L'Oreal mascara Intense Spectaculair Lashes
- Biotine (B8) Voor het haar
- Redken haarmasker
- Action make-up doekje (Wasbaar)
- Vichy vitamine C serum
- Hema: Eyeshader metallic
- Redken haarmasker.

Inmiddels gekocht:
- kokosolie, Raw, organic, met geur.
leuk voor benen enz. maar op mijn handen vind ik de geur niks, wordt er een beetje ambetant van.
- Avéne, zonnebrand, de zon is weg, maar vast voor volgende zomer
- wimperserum, die van de Kruitvat is er niet meer, dus googlesearch voor een veilige (en goedwerkende !!!). Daar kwam Aphro Celine goed uit de bus. Bij de onlineshop Beautyfashion was de normale 46,80 en de deluxe 49,41. Voor die paar euro, dus maar Deluxe besteld. Bijna een week levertijd. Maar ach, ik ben verwend met "voor 22.00 besteld, morgen in huis". Gisteren begonnen. Vandaag voor-foto gemaakt.

Mijn probleem ding is niet mijn huid, maar mijn haar.
Ik had al weinig, en na mijn Gastric ByPass vorig jaar, is er veel uitgevallen.

Via google op Esthecin terecht gekomen. Een kuur van 3 maanden besteld, nu een maand bezig, ik zie nog niks, maar ja, dat kan ook niet na 1 maand. 2e Kuur al wel besteld. Prijzig, maar al krijg ik maar de helft van Esthers haar (ach, een kwart is ook goed).... Ik heb dun, slap, futloos haar, tot iets over mijn schouders, los haat ik, dus altijd in een staart of knotje.

Ik zal proberen om een update te geven, als ik het vergeet, PB me dan maar :-)

Ik gebruik Pantene 39 Caffeïne shampoo, en Shampoo en Conditioner van Sebastian van de kapper.

Waar ik zelf blij van wordt:
- alles van Kneipp, die geuren zijn zo intens, krijg direct een sauna gevoel hiervan
- Hema badolie, Go with the Flow, lekkere geur & lekker vettig op de huid. (nadeel, bad daarna goed naspoelen!)
- Rituals: Himalaya Clay, prikkelt lekker, ruikt pittig (beetje peper).

En in verband met onrustig slapen, 3 weken geleden een verzwaringsdeken besteld.
Levertijd ongeveer 7 weken, dus helaas nog niet binnen.
In de winter slaap ik in verband met de druk en zwaarte, soms wel met 5 dekbedden op me.
Halverwege de nacht verdwijnen er dan steeds meer, vanwege de hitte.

Ook bij deze geldt, zal een update geven, maar mocht ik het vergeten: PB me dan maar.
SweetChilliSauce schreef:
06-10-2019 17:47
In 1,5 maand deel 1 en deel 2 doorgenomen.

Op mijn lijstje staan nu:
- Garnier Ultra Doux Avocado olie
- Micellar water van Garnier
- Andrelon Haarmasker Keratine
- Weleda haarmasker haver
- L'Oreal mascara Intense Spectaculair Lashes
- Biotine (B8) Voor het haar
- Redken haarmasker
- Action make-up doekje (Wasbaar)
- Vichy vitamine C serum
- Hema: Eyeshader metallic
- Redken haarmasker.

Inmiddels gekocht:
- kokosolie, Raw, organic, met geur.
leuk voor benen enz. maar op mijn handen vind ik de geur niks, wordt er een beetje ambetant van.
- Avéne, zonnebrand, de zon is weg, maar vast voor volgende zomer
- wimperserum, die van de Kruitvat is er niet meer, dus googlesearch voor een veilige (en goedwerkende !!!). Daar kwam Aphro Celine goed uit de bus. Bij de onlineshop Beautyfashion was de normale 46,80 en de deluxe 49,41. Voor die paar euro, dus maar Deluxe besteld. Bijna een week levertijd. Maar ach, ik ben verwend met "voor 22.00 besteld, morgen in huis". Gisteren begonnen. Vandaag voor-foto gemaakt.

Mijn probleem ding is niet mijn huid, maar mijn haar.
Ik had al weinig, en na mijn Gastric ByPass vorig jaar, is er veel uitgevallen.

Via google op Esthecin terecht gekomen. Een kuur van 3 maanden besteld, nu een maand bezig, ik zie nog niks, maar ja, dat kan ook niet na 1 maand. 2e Kuur al wel besteld. Prijzig, maar al krijg ik maar de helft van Esthers haar (ach, een kwart is ook goed).... Ik heb dun, slap, futloos haar, tot iets over mijn schouders, los haat ik, dus altijd in een staart of knotje.

Ik zal proberen om een update te geven, als ik het vergeet, PB me dan maar :-)

Ik gebruik Pantene 39 Caffeïne shampoo, en Shampoo en Conditioner van Sebastian van de kapper.

Waar ik zelf blij van wordt:
- alles van Kneipp, die geuren zijn zo intens, krijg direct een sauna gevoel hiervan
- Hema badolie, Go with the Flow, lekkere geur & lekker vettig op de huid. (nadeel, bad daarna goed naspoelen!)
- Rituals: Himalaya Clay, prikkelt lekker, ruikt pittig (beetje peper).

En in verband met onrustig slapen, 3 weken geleden een verzwaringsdeken besteld.
Levertijd ongeveer 7 weken, dus helaas nog niet binnen.
In de winter slaap ik in verband met de druk en zwaarte, soms wel met 5 dekbedden op me.
Halverwege de nacht verdwijnen er dan steeds meer, vanwege de hitte.

Ook bij deze geldt, zal een update geven, maar mocht ik het vergeten: PB me dan maar.

Ik ben heel erg benieuwd naar het wimperserum!
En het vitamine C serum!

Dus blijf vooral schrijven!
SweetChilliSauce heb ik vervangen door Rodekrullen.
Dadelijk log ik uit onder deze nickname, en zal niet meer inloggen onder SweetChilliSauce.
Onder deze nick zal ik jullie op de hoogte houden.

Nu de Bioré poriestrip op mijn neus met houtskool :-D
Niet iedereen heeft een briljant motto
Dubbel
rodekrullen wijzigde dit bericht op 09-10-2019 11:09
92.98% gewijzigd
Niet iedereen heeft een briljant motto
Rodekrullen schreef:
09-10-2019 10:35
Onder deze nick zal ik jullie op de hoogte houden.

Nu de Bioré poriestrip op mijn neus met houtskool :-D
Ik vind hem echt heel goed werken en jij? (Wel prijzig)
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven