Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
27-04-2019 18:32
Wat is jullie ultieme lippenbalsem? Ik heb echt al maanden last van een trekkerig gevoel op mijn lippen, zo irritant! Ik heb al geprobeerd:

- Labello
- Blistex
- Purol
- Vaseline
- Helemaal niet smeren

Iemand hier met een wondermiddel? :)

Andere tandpasta.

Er is nogal wat gebeurd op tandpastagebied. Ik heb de afgelopen twee jaar heel wat verschillende gehad, omdat er een kies zeurde. Er waren er verschillende die zorgden voor kapotte lippen.
En zelfs als je wisselt kan het nog makkelijk een week duren eer het over is. En heb je stomtoevallig eentje die eigenlijk hetzelfde is als de vorige, dan heb je dus alsnog pech.

Had ik vroeger nooit last van. Ik vermoed dat ze iets nieuws hebben toegevoegd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
mendy schreef:
22-04-2019 19:45
Zebra en Vienna, welke Bb van Maubelline gebruiken jullie? Ik zie op internet verschillende varianten
Dream satin BB maar ik heb ook dream bb fresh gehad en ik merk geen verschil tussen beide
apppie schreef:
Wat is jullie ultieme lippenbalsem? Ik heb echt al maanden last van een trekkerig gevoel op mijn lippen, zo irritant! Ik heb al geprobeerd:

- Labello
- Blistex
- Purol
- Vaseline
- Helemaal niet smeren

Probeer Dr Swaab, ik gebruik deze al jaren nadat ik alle merken die jij noemt geprobeerd had
Koffiewijck schreef:
11-04-2019 20:09
Iemand van jullie ervaring met Ylonn?
Het moet helpen tegen scheerbultjes en ingegroeide haren...

Of andere crèmes die hier goed tegen helpen?

Het liefst een crème voor na het scheren, scheergel/schuim lijkt geen verschil te maken. Verschillende huis-tuin-keukenmiddeltjes, nieuwe mesjes, met richting mee etc ook niet (voldoende).
Voor mij werkt het echt heel goed! Enige nadeel is dat t best een sterke geur heeft/stinkt. Zolang ik het gebruik heb ik nauwelijks bultjes meer. Tijdje geleden was flesje op en weer even zonder gedaan. Meteen weer ellende met bultjes.
apppie schreef:

- Labello
- Blistex
- Purol
- Vaseline
- Helemaal niet smeren

Kom je wel eens in Oostenrijk? Probeer eens (Tiroler)latschenkiefer salbe. Gemaakt van de vruchten van de bergden, het ruikt een beetje naar badedas.
Dit is echt mijn vette wondertje voor heel veel. Korstjes, wondjes, bruin worden, droge huid, noem maar op!
Ook via een Nederlander website te krijgen meen ik.
almdudler wijzigde dit bericht op 29-04-2019 22:35
0.64% gewijzigd
Thanks voor de tips, ik ga Googlen! :D
@appppie; kokosolie erop smeren vlak voor je gaat slapen en 's ochtends na het tandenpoetsen weer... gewoon te koop bij de appie :)
oh en deze ook allemaal voor afwisseling/onderweg/werk https://www.action.com/nl-nl/p/max--more-lippenbalsem-/
Lorem Ipsum
Vraagje,
Er was een keer een topic over een superfijne waterproof mascara, ik dacht van Clinique. Er waren mensen echt lyrisch over. Volgens mij ging het in dit topic ook wel eens over die mascara. Wie weet welke versie ik bedoel?
Dat was mijn topic en het gaat om de high impact curling mascara. Alleen te verwijderen met warm water.

Goed opletten, ik heb al verschillende keren de verkeerde meegekregen, die meiden van de Ici en Douglas weten het ook niet altijd even precies en de doosjes zijn allemaal hetzelfde. De mascarahuls is in elk geval lichtgrijs.

Topspul.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
05-05-2019 22:38
Dat was mijn topic en het gaat om de high impact curling mascara. Alleen te verwijderen met warm water.

Goed opletten, ik heb al verschillende keren de verkeerde meegekregen, die meiden van de Ici en Douglas weten het ook niet altijd even precies en de doosjes zijn allemaal hetzelfde. De mascarahuls is in elk geval lichtgrijs.

Topspul.
Bedoel je deze? https://m.clinique.nl/product/1606/6432 ... ng-mascara
Mijn virusscanner beweert dat die link niet veilig is, maar ik vergeet de naam nog wel eens en dan krijg ik dus standaard de verkeerde. Als je op google begint te typen heten er meerdere high impact blablabla. Dat curling doet het hem.

Waterproof, afwasbaar met warm water. Die tekst vind je nog op het doosje terug. In heel kleine lettertjes ;-D .
Ceylon schreef:
06-05-2019 08:16
Mijn virusscanner beweert dat die link niet veilig is, maar ik vergeet de naam nog wel eens en dan krijg ik dus standaard de verkeerde. Als je op google begint te typen heten er meerdere high impact blablabla. Dat curling doet het hem.

Waterproof, afwasbaar met warm water. Die tekst vind je nog op het doosje terug. In heel kleine lettertjes ;-D .
Oke curling dus. In die link is de huls zilver. Er staat niet bij dat het waterproof is maar wel dat het met warm water te verwijderen is en dat het 24uur kan blijven zitten.
Het borsteltje is gekruld trouwens.
Heb het doosje er nog even bijgepakt (ik heb een reserve liggen). Er staat inderdaad geen waterproof op. Maar goed, met koud water krijg je het er dus niet af.
Ik stap meestal ´s avonds onder de douche, lekker warm en dan kan ik het na een half minuutje zo van mijn wimpers halen.

Voor degenen die het hadden willen testen; remescar had eerst alleen een spulletje tegen wallen. Dat spul trekt je huid zo bij elkaar dat er rimpeltjes van komen. Vorig jaar kwamen ze ook met anti-spatadertjesspul. Met name bedoeld voor die kleine, fijne adertjes. Werkt voor geen meter. Of nouja, misschien als je het vaak genoeg smeert, dan wel. Maar het is veel geld voor weinig creme en ik voel niet de behoefte om nog vijf tubes te kopen.
Hetzelfde geldt voor het prutje tegen hangende oogleden. Spaar je het geld want het helpt nauwelijks.
Er is een topic: voor de make up junkies onder ons. Daar zitten make up hoarders en junkies die daar graag over praten! :biggrin:
Nu hebben we ook een besloten Facebook groep gemaakt omdat het makkelijker foto’s delen is. Als je daarin geïnteresseerd bent kun je zoeken onder groepen en dan makeup junkies xl. Iedereen is van harte welkom! Het is een besloten groep dus heerlijk privé. Mijn man hoeft niet te zien wat er eigenlijk allemaal in mijn la ligt.... :$
Supersas09 schreef:
09-05-2019 21:36
Er is een topic: voor de make up junkies onder ons. Daar zitten make up hoarders en junkies die daar graag over praten! :biggrin:
Nu hebben we ook een besloten Facebook groep gemaakt omdat het makkelijker foto’s delen is. Als je daarin geïnteresseerd bent kun je zoeken onder groepen en dan makeup junkies xl. Iedereen is van harte welkom! Het is een besloten groep dus heerlijk privé. Mijn man hoeft niet te zien wat er eigenlijk allemaal in mijn la ligt.... :$

:proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Heeft iemand de baby foot Peel al geprobeerd?
Voor degenen die nog opzoek waren naar Altruist zonnebrandcrème; ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice waarom het nergens meer verkrijgbaar is in NL.
Ze hebben problemen met de Nederlandse retailers en zoeken naar een oplossing. Via Amazon UK is het te bestellen zoals Ainne al schreef.
Ik heb het net besteld op Ebay wegens geen credit card (en dus geen Amazon).
Twee tubes SPF30 van 200ml per stuk inclusief verzendkosten rond €22,-
De verzendkosten zijn wel aan de hoge kant, maar goed, voor 22 piek 2 dikke tubes vind ik schappelijk.
Iemand een tip voor een (betaalbaar) product voor het reinigen/verzorgen van een enorm vette huid met gigantische neusporiën? :-$ Ik gebruik geen make-up, dus het gaat echt alleen om het dagelijks reinigen en verzorgen van de huid.
Iets met niacinamide, b.v. dit. Is alleen geen reiniger.

https://www.douglas.nl/productbrand_015 ... gLrvfD_BwE
PapierVampier schreef:
23-07-2019 20:25
Iemand een tip voor een (betaalbaar) product voor het reinigen/verzorgen van een enorm vette huid met gigantische neusporiën? :-$ Ik gebruik geen make-up, dus het gaat echt alleen om het dagelijks reinigen en verzorgen van de huid.
Niacinamide inderdaad, als verzorging.
Salycilzuur als exfoliant
Reiniger van Simple (bij kruidvat te koop)

Beide eerste producten zijn bijvoorbeeld van the ordinary goed. En goedkoop.
Zebra123 schreef:
06-05-2019 08:28
Oke curling dus. In die link is de huls zilver. Er staat niet bij dat het waterproof is maar wel dat het met warm water te verwijderen is en dat het 24uur kan blijven zitten.
Het borsteltje is gekruld trouwens.
Hij is wel (koud) waterproof. Alleen met het warme weer van deze dagen kan ie gaan smelten, doet ie in de sauna ook. Ik vind het ook geweldige mascara. Ik gebruik m al sinds de introductie. Af en toe probeer ik weer een andere, maar geen is zo makkelijk te verwijderen en geeft het minste risico op panda-ogen.

Dus Clinique High Impact Curling it is!
PapierVampier schreef:
23-07-2019 20:25
Kijk even in dit topic voor meer info over The Ordinary en al haar producten: mode-beauty/the-ordinary/list_messages/397843
Het wordt niet alleen bij Douglas verkocht trouwens, bovendien heeft Douglas een beperkt assortiment van TO.

Als reiniger gebruik ik trouwens micellair water van Bioderma. Ze hebben verschillende varianten, maar deze is waarschijnlijk het meest geschikt voor jouw huid: https://www.farmaline.nl/drogisterij/be ... ing-500ml/
Ik doe echt lang met zo’n fles, je gebruikt er nl veel minder van dan van een reinigingsgel bijvoorbeeld. Je hebt wel watjes oid nodig. Kijk goed naar aanbiedingen, want soms is ie bij farmaline goedkoper, dan weer bij Viata. Mocht je binnenkort naar Frankrijk gaan, dan loont het zeker de moeite om m daar te kopen, want nog goedkoper.
Ik heb laatst de Roller lash mascara van Benefit gekocht, omdat de verkoopsters bij Douglas daar lyrisch over waren. Het idee erachter is dat het als een roller, krulspeld dus, voor je wimpers werkt. Vandaar de schattige dop in de vorm van een krulspeld.
Ik bracht het spul aan en dacht : jeetje, dat was geen woord gelogen! Dit is prachtig! Mooie gescheiden zwarte omhoog krullende wimpers. Maar...na een uurtje of twee dacht ik 'hé, waar zijn mijn prachtige wimpers? '
De mascara doet mijn wimpers dus zakken. Dat maakt het effect al snel een stuk minder indrukwekkend. Zo ontzettend jammer. Dat heb ik nog nooit gehad bij andere mascara, en juist deze, die nota bene speciaal bedoeld is voor die opwaartse krul, doet dit. Echt balen. Toch, nu ik dit type, wil ik het eigenlijk morgen nog een keer proberen.

Verder vond ik een verpakking van Lash Paradise. Die vond ik destijds niet fijn. Hij lag er al enkele weken, en ik vroeg me af waarom ik die ook alweer niet fijn vond. En...Ik vond hem opeens wél fijn! Hij was in het begin veel te nattig naar mijn zin. Nu lag hij er al een tijdje, en dus wat droger geworden. Ik ga hem niet persé opnieuw kopen, maar nu heb ik hem wel met plezier opgemaakt.
Emma95, Jufjoke en Bonnieux, bedankt voor de tips! Ik ga het gewoon eens proberen! Heb van The Ordinary de Niacinamide 10% + Zinc 1% en de Salicylic Acid 2% besteld (en omdat mijn huid wat fijne lijntjes enzo begint te krijgen, ook maar de "Buffet" Multi-Technology Peptide besteld).

Salicylic Acid kan niet samen met de Buffet, maar wel met de Niacinamide, dus denk dat ik ’s ochtends een combi van Salicylic Acid en de Niacinamide ga doen en dan ’s avonds de Niacinamide met de Buffet.

En Jufjoke, welke reiniger bedoel je precies van de Kruidvat? Ik zie er meerdere van Simple :$
Bonnieux schreef:
24-07-2019 09:18
Hij is wel (koud) waterproof. Alleen met het warme weer van deze dagen kan ie gaan smelten, doet ie in de sauna ook. Ik vind het ook geweldige mascara. Ik gebruik m al sinds de introductie. Af en toe probeer ik weer een andere, maar geen is zo makkelijk te verwijderen en geeft het minste risico op panda-ogen.

Dus Clinique High Impact Curling it is!
Ik heb m oom uitgeprobeerd en vind het helemaal niks! Effect met mijn oude vertrouwde waterproof mascara van Maxfactor is bij mij 100x beter.
Die van Clinique deed niks voor mijn wimpers, helemaal geen krul of gesepareerde wimpers. Kon m ook verwijderen met olie oogreinigingpads.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven