UD mei 2020

donderdag 5 september 2019 om 20:00
Wij zijn zwanger en uitgerekend in mei 2020!
Voeg jezelf gerust toe aan de tabel:
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei
kloppend hartje
Lolanu | 31 | 1ste | 12 mei | 24-11 geslacht | missedabortion maart2019 |
---|---|---|---|---|---|
Ketel1 | 28 | 1ste | rond 5 mei | 23-09 echo | |
Emanina | 30 | rond 7 mei | |||
Heppiedepeppie14 | 35 | 1ste | 28 april | ||
Meikindje | 33 | 2e | 10 mei | 14-11 controle en echo | ![]() |
RupsjeNooitgenoeg87 | 32 | 2e | 25 april | 11-11 echo (geslacht) 3-12 20 weken echo | |
Saar_1990 | 29 | 1e | 17 mei | 12-11 extra echo | |
Bettiepage | 28 | 3e | 21 mei | 10-10 echo | |
cadeautje123 | 34 | 4e | rond 13 mei | 2-10 eerste echo | |
wolley18 | 26 | 2e | rond 30 mei | 15-10 echo | |
Waterkraan | 28 | 2e | 6 mei | meisje! | |
Snowy88 | 2e | 30/31 mei | 18 okt echo | ||
Amorbeertje | 30 | 2e | 19 mei | 13 nov. geslachtsbepaling | |
Kleintje 87 | 23 | 1e | 23 mei | ||
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei
anoniem_390271 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:59
51.85% gewijzigd

zaterdag 14 september 2019 om 09:27
Lief jullie reacties.. Ik had twee van die dure digitale testen en die zijn nu dus op, dus ga geen nieuwe meer halen.
_melon, dat is wel even een opluchting denk ik! Al lijkt me een wondje ook heel pijnlijk! Fijn dat de pijn daarvan nu ook over is!
Rupsje jij geen spoortje (oud) bloed meer gezien? Ik hoop het voor je!
Hoe gaat het bij jou in combinatie met de borstvoeding?
Ik merk dat mijn dreumes van ruim 13 maanden dat hij snachts veel vaker wil, en overdag is het nog zo’n 3x. Ik heb best moeite op gewicht te blijven dus ik eet de hele dag door.
Ketel, goede instelling isd want als het mis gaat, dan gaat het mis.. Invloed heb je er toch niet op. Vind het ook echt lastig fysiek en mentaal. Je wil idd niet teveel dromen omdat anders de teleurstelling zo groot is. Maar moeilijk om dat tegen te houden, en je wil ook weer van deze bijzondere eerste tijd genieten..
_melon, dat is wel even een opluchting denk ik! Al lijkt me een wondje ook heel pijnlijk! Fijn dat de pijn daarvan nu ook over is!
Rupsje jij geen spoortje (oud) bloed meer gezien? Ik hoop het voor je!
Hoe gaat het bij jou in combinatie met de borstvoeding?
Ik merk dat mijn dreumes van ruim 13 maanden dat hij snachts veel vaker wil, en overdag is het nog zo’n 3x. Ik heb best moeite op gewicht te blijven dus ik eet de hele dag door.
Ketel, goede instelling isd want als het mis gaat, dan gaat het mis.. Invloed heb je er toch niet op. Vind het ook echt lastig fysiek en mentaal. Je wil idd niet teveel dromen omdat anders de teleurstelling zo groot is. Maar moeilijk om dat tegen te houden, en je wil ook weer van deze bijzondere eerste tijd genieten..
zaterdag 14 september 2019 om 18:52
Hier hetzelfde! Lig inderdaad ook vroeg in bed en als t even kan ook wanneer dreumes overdag slaapt. Vandaag ook echt zon misselijk gevoel inderdaad, blegh. Heb een afspraak met een vriendin maar afgezegd. Dat vind ik ook een beetje lastig van deze tijd, dat anderen t nog niet weten en er dus ook nog geen rekening mee kunnen houden, ook op werk bijvoorbeeld. Maar goed, gelukkig is t nu weekend en wie weet morgen weer een betere dagHeppiedepeppie14 schreef: ↑13-09-2019 21:06Vervelend dat jij het ook hebt, Ketel! Ik heb het al een aantal dagen zo, gewoon niet helemaal stabiel en trillerig ook. En ik hoef inderdaad gelukkig ook (nog) niet over te geven, maar wel continu zo'n weeïg/misselijk gevoel wat dan bij vlagen heftiger wordt. Ik hoop idd ook dat het niet te lang blijft duren, zo kan ik echt niet functionerenIk lig gewoon ook al op bed, kon beneden net m'n ogen bijna niet meer open houden
En idd wat lastig, deze onzekere periode
![]()

zaterdag 14 september 2019 om 19:12
Oh 'gelukkig', meerderen in 't zelfde schuitje
Inderdaad lastig dat anderen het nog niet weten. Mijn opa en oma zouden vorige week langs komen en toen had ik afgezegd omdat ik het echt niet zag zitten. Vandaag vond ik het ook nog wel wat lastig, maar ik wilde niet weer afzeggen omdat ze ruim drie kwartier moeten rijden en het echt wel een uitje voor ze is zeg maar
Was gezellig hoor, maar ik weet zeker dat als ze het al hadden geweten ze met liefde nog even thuis waren gebleven. Nog heel even geduld, dan kunnen we hopelijk goed nieuws brengen! 
_melon en Rupsje, hoe gaat het nu met jullie? Hopelijk rustig geworden/gebleven?
_melon en Rupsje, hoe gaat het nu met jullie? Hopelijk rustig geworden/gebleven?
zaterdag 14 september 2019 om 20:49
Hier alles goed hoor. Denk echt dat het een wondje is/was, want geen bloed meer gezien en gelukkig ook geen pijn meer. Je kan het ook niet echt goed zien he, haha.
Ik heb wel pijnlijke borsten als er iets tegenaan komt. Verder voel ik me eigenlijk wel prima. Zo nu en dan ineens heel erg trek of juist wat een weeïg gevoel. Moet zeggen dat de tijd wel snel gaat als er al een dreumes rond loopt. Heb niet veel tijd om er bij stil te staan en dan ineens is het alweer avond en dan ineens alweer de volgende dag.
Ik heb wel pijnlijke borsten als er iets tegenaan komt. Verder voel ik me eigenlijk wel prima. Zo nu en dan ineens heel erg trek of juist wat een weeïg gevoel. Moet zeggen dat de tijd wel snel gaat als er al een dreumes rond loopt. Heb niet veel tijd om er bij stil te staan en dan ineens is het alweer avond en dan ineens alweer de volgende dag.
zaterdag 14 september 2019 om 23:24
zondag 15 september 2019 om 10:35
Gelukkig maar, _melon en Rupsje! Houden zo, als 't even kan 
_melon, vervelend hé. Had je nog helemaal niet geslapen? Ik slaap op zich nog wel redelijk vlot in, maar sinds een paar nachten moet ik midden in de nacht naar de wc en dan kan ik daarna niet (makkelijk) meer in slaap komen. Valt niet mee hé, zwanger zijn
_melon, vervelend hé. Had je nog helemaal niet geslapen? Ik slaap op zich nog wel redelijk vlot in, maar sinds een paar nachten moet ik midden in de nacht naar de wc en dan kan ik daarna niet (makkelijk) meer in slaap komen. Valt niet mee hé, zwanger zijn
zondag 15 september 2019 om 12:17
Fijn melon en rupsje dat alles weer goed voelt! Naja voor zover het goed kan voelen
.
Ooh dat slapen herken ik, ik ben helemaal kapot en als ik naar bed kan dan slaap ik niet.. heel raar. Ook uitslapen lukt niet meer.
Hier gelukkig goed nieuws van de vroege echo! Eerst even spannend want uitwendig leek het een leeg vruchtzakje. Maar bij inwendig een duidelijk kloppend hartje gevonden!!

Ooh dat slapen herken ik, ik ben helemaal kapot en als ik naar bed kan dan slaap ik niet.. heel raar. Ook uitslapen lukt niet meer.
Hier gelukkig goed nieuws van de vroege echo! Eerst even spannend want uitwendig leek het een leeg vruchtzakje. Maar bij inwendig een duidelijk kloppend hartje gevonden!!
zondag 15 september 2019 om 13:22
Oké, misschien dat je daarom uitwendig ook nog niks zag. Ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken. Het is nog zo vroeg om dat al precies te kunnen zien, dat vinden verloskundigen zelf blijkbaar vaak ook nog in 't begin.
Ik ben ook niet helemaal zeker van 't aantal weken, want mijn cyclus ook behoorlijk onregelmatig. Fijn dat je in ieder geval een hartje hebt gehoord, lijkt me bijzonder! Wordt het dan ook meteen wat realistischer voor je? Dat idee heb ik er tenminste wel van. Ik vind het nog steeds onwerkelijk en heb nog steeds zoiets van 'laten we eerst de echo maar even afwachten'
Ik ben ook niet helemaal zeker van 't aantal weken, want mijn cyclus ook behoorlijk onregelmatig. Fijn dat je in ieder geval een hartje hebt gehoord, lijkt me bijzonder! Wordt het dan ook meteen wat realistischer voor je? Dat idee heb ik er tenminste wel van. Ik vind het nog steeds onwerkelijk en heb nog steeds zoiets van 'laten we eerst de echo maar even afwachten'
zondag 15 september 2019 om 13:28
zondag 15 september 2019 om 18:18
Nou idd, dat heb ik ook. Ik ben ook heel blij als we de 30ste een kloppend hartje en een ieniemienie mensje zien
Ik denk dat ik dan ook wat meer vooruit durf te kijken
Ben heel benieuwd!
Ik heb trouwens echt het idee dat ik al een buikje begin te krijgen. Hebben jullie dat ook? Het zullen vast m'n darmen zijn, maar ik heb steeds het gevoel dat mensen naar m'n buik kijken en dat ik het al een beetje moet camoufleren zeg maar. Zal vast ook (voor een deel) tussen m'n oren zitten, maar dan nog
Ik heb trouwens echt het idee dat ik al een buikje begin te krijgen. Hebben jullie dat ook? Het zullen vast m'n darmen zijn, maar ik heb steeds het gevoel dat mensen naar m'n buik kijken en dat ik het al een beetje moet camoufleren zeg maar. Zal vast ook (voor een deel) tussen m'n oren zitten, maar dan nog
zondag 15 september 2019 om 22:05
Heppie, ik heb ook het idee dat er wat meer buik is. Ik kan in ieder geval niet zomaar met mijn buik ergens tegen aan staan (wastafel bijv) en het voelt
Ook echt niet fijn als mijn zoon er op duwt.
Bijnaam, wat fijn een kloppend hartje. Dan weet je in ieder geval dat er nu iets zit en dat het op de goede plek zit.
Ik heb een regelmatige cyclus en in de maand dat de eicel
Is bevrucht hebben we heel weinig gevreeën. Misschien zelfs maar 1 keer in mijn cyclus. Ik ben er dus heel zeker van wanneer het kindje verwekt is. Met mijn zoon klopte het ook precies, ben benieuwd of dat nu ook zo is.
Ook echt niet fijn als mijn zoon er op duwt.
Bijnaam, wat fijn een kloppend hartje. Dan weet je in ieder geval dat er nu iets zit en dat het op de goede plek zit.
Ik heb een regelmatige cyclus en in de maand dat de eicel
Is bevrucht hebben we heel weinig gevreeën. Misschien zelfs maar 1 keer in mijn cyclus. Ik ben er dus heel zeker van wanneer het kindje verwekt is. Met mijn zoon klopte het ook precies, ben benieuwd of dat nu ook zo is.
maandag 16 september 2019 om 08:14
Bij m'n dochter had ik heel snel een buikje tussen 6-10 weken. Zo erg dat m'n broer op een gegeven moment vroeg hoelang ik het nog kon verbergen (hij wist het al wel). Dat waren wel echt darmen enzo, want de baarmoeder zit dan nog niet zo hoog, maar alles maakt wel plaats natuurlijk. Tussen de 10-14 weken was dat weer afgezakt en daarna begon echt de babybuik te groeien.
Mijn broeken zitten nu ook niet heel lekker meer. M'n buik is wat opgeblazen ofzo, zo voelt het.
Mijn broeken zitten nu ook niet heel lekker meer. M'n buik is wat opgeblazen ofzo, zo voelt het.
maandag 16 september 2019 om 09:02
Wat fijn van het kloppende hartje bijnaam!
Ik heb vanochtend toch nog even twee testen die ik had liggen gebruikt. Gelukkig was de testlijn nu nog duidelijker dan de controlestreep dus ik ga nu ook echt stoppen met testen. Toch voel ik me er over het algemeen vrij rustig onder, alsof ik voel dat het deze keer goed gaat komen. Had juist verwacht dat ik door de miskraam van nog maar zes weken geleden dan nu extra onzeker en angstig zou zijn. Het enige wat ik steeds een beetje 'spannend' vind is checken op bloedverlies als ik naar het toilet ga. Tot nu toe heb ik dat gelukkig nog niet gevonden.
Mijn symptomen zijn wel heel anders vergeleken de vorige zwangerschap. De vorige zwangerschap was het heel duidelijk te zien aan mijn tepels en waren mijn borsten gevoelig. Ik werd 's nachts al snel wakker omdat ik moest plassen en verder voelde ik me eigenlijk vrij energiek en goed, ik had alleen last van wat rommelende darmen. Deze keer is er echt niets aan mijn borsten te zien of voelen. Ik ben nu vooral moe, voel me een beetje een 'dweil', zoals iemand anders hier ook al zei. En ik heb meer eetlust en lijk ondieper te slapen en meer te dromen. Maar in mijn achterhoofd heb ik steeds dat als ik nu niet had geweten zwanger te zijn, dit allemaal helemaal geen opvallende dingen voor me waren.
Ergens vind ik het dus ook wel fijn dat het nu al zo verschillend is. Hopelijk blijft het vruchtje deze keer gewoon mooi zitten en zien we 8 oktober een kloppend hartje. Dan zou ik minimaal 7 weken en 5 dagen moeten zijn, maar mogelijk ben ik wat verder. We hebben de zwangerschap voor de zekerheid een weekje teruggezet omdat ik pas laat positief heb getest en een late eisprong wel waarschijnlijker is na een miskraam, zonder tussentijdse menstruatie.
Ik heb vanochtend toch nog even twee testen die ik had liggen gebruikt. Gelukkig was de testlijn nu nog duidelijker dan de controlestreep dus ik ga nu ook echt stoppen met testen. Toch voel ik me er over het algemeen vrij rustig onder, alsof ik voel dat het deze keer goed gaat komen. Had juist verwacht dat ik door de miskraam van nog maar zes weken geleden dan nu extra onzeker en angstig zou zijn. Het enige wat ik steeds een beetje 'spannend' vind is checken op bloedverlies als ik naar het toilet ga. Tot nu toe heb ik dat gelukkig nog niet gevonden.
Mijn symptomen zijn wel heel anders vergeleken de vorige zwangerschap. De vorige zwangerschap was het heel duidelijk te zien aan mijn tepels en waren mijn borsten gevoelig. Ik werd 's nachts al snel wakker omdat ik moest plassen en verder voelde ik me eigenlijk vrij energiek en goed, ik had alleen last van wat rommelende darmen. Deze keer is er echt niets aan mijn borsten te zien of voelen. Ik ben nu vooral moe, voel me een beetje een 'dweil', zoals iemand anders hier ook al zei. En ik heb meer eetlust en lijk ondieper te slapen en meer te dromen. Maar in mijn achterhoofd heb ik steeds dat als ik nu niet had geweten zwanger te zijn, dit allemaal helemaal geen opvallende dingen voor me waren.
Ergens vind ik het dus ook wel fijn dat het nu al zo verschillend is. Hopelijk blijft het vruchtje deze keer gewoon mooi zitten en zien we 8 oktober een kloppend hartje. Dan zou ik minimaal 7 weken en 5 dagen moeten zijn, maar mogelijk ben ik wat verder. We hebben de zwangerschap voor de zekerheid een weekje teruggezet omdat ik pas laat positief heb getest en een late eisprong wel waarschijnlijker is na een miskraam, zonder tussentijdse menstruatie.
maandag 16 september 2019 om 11:38
Hier bijna overheen gelezen. Goed nieuws!
Bij m'n dochter was ik met de eerste echo volgens de echo ook 5 dagen minder ver. Later trok dat gewoon bij en kwam het precies uit op wat ik al had gedacht.
Maar bij jou kan het dus wel qua cyclus. Ben benieuwd wanneer je uit eindelijk uitgerekend bent!
maandag 16 september 2019 om 12:56
Thnx ladies! Kan niet wachten tot jullie berichtjes!
Dat buikje herken ik ook, al is het nu alweer een stuk minder dan vorige week. Ik had vorige week gemeten op 102cm! En nu zit ik op 96cm. Voel me overigens ook een stuk minder vol en opgeblazen.
Bwuh en dat dweiligerige idd ook. Probeer in dr middag een dutje te doen op de vrije dagen.
Dat buikje herken ik ook, al is het nu alweer een stuk minder dan vorige week. Ik had vorige week gemeten op 102cm! En nu zit ik op 96cm. Voel me overigens ook een stuk minder vol en opgeblazen.
Bwuh en dat dweiligerige idd ook. Probeer in dr middag een dutje te doen op de vrije dagen.

maandag 16 september 2019 om 14:01
Saar1990, dan lopen we ongeveer gelijk op! Ik ben de 21e uitgerekend.
Ben ook met vlagen misselijk, vooral moe en veel eetlust. Dat laatste ben ik blij mee, ik heb het nodig.
Alweer een week geleden dat ik getest heb. Wat gaat de tijd toch ook snel, zal ook vast komen door twee handenbindertjes hier
Ik weet nu al een week dat ik zwanger ben, maar of ik er ook aan gewend ben? Soms overvalt me echt die enorme blijheid van: we krijgen een derde kindje! Dan voel ik zo gelukkig. Maar tegelijkertijd wil ik ook niet te blij zijn uit zelfbescherming. Vind het ook lastig deze eerste prille weken. Ik durf soms bijna niet te dromen want wil ook voorzichtig zijn. Aan de andere kant wil ik ook genieten van deze bijzondere periode. Het is zo dubbel! Nu moet ik maar vertrouwen op een streepje op de test en de digitale die het woord “zwanger” aangeeft. De echo zal het vast meer werkelijkheid maken. Tot die tijd wacht ik het af. En blijf ik tegen mezelf zeggen: de meeste zwangerschappen verlopen gewoon goed
Ben ook met vlagen misselijk, vooral moe en veel eetlust. Dat laatste ben ik blij mee, ik heb het nodig.
Alweer een week geleden dat ik getest heb. Wat gaat de tijd toch ook snel, zal ook vast komen door twee handenbindertjes hier

maandag 16 september 2019 om 16:41
bettiepage ja dat hou ik inderdaad ook zoveel mogelijk in mijn hoofd, dat het meestal goed gaat.
Maar ik vind de tijd soms ook weer juist best traag gaan haha. Verschilt ook wel per dag hoor, afhankelijk van hoe t met me gaat.
_bijnaam Wat fijn zeg dat je het hartje hebt gezien. Eigenlijk toch ook super wonderbaarlijk dat onze lichamen nu druk bezig zijn om een mensje te vormen.
_heppie heb nog niet het gevoel dat mijn buik opgeblazen is maar heb wel vaak de knoop van mijn broek los, wat mijn dreumes trouwens heel grappig vindt
Maar ik vind de tijd soms ook weer juist best traag gaan haha. Verschilt ook wel per dag hoor, afhankelijk van hoe t met me gaat.
_bijnaam Wat fijn zeg dat je het hartje hebt gezien. Eigenlijk toch ook super wonderbaarlijk dat onze lichamen nu druk bezig zijn om een mensje te vormen.
_heppie heb nog niet het gevoel dat mijn buik opgeblazen is maar heb wel vaak de knoop van mijn broek los, wat mijn dreumes trouwens heel grappig vindt

maandag 16 september 2019 om 22:39
Snap ik helemaal! Ik sport normaal zo'n twee keer in de week. Heb het nu even helemaal losgelaten.. Niet echt puf voor. Hoop het over een paar weken weer op te pakken!