UD mei 2020

05-09-2019 20:00 405 berichten
Wij zijn zwanger en uitgerekend in mei 2020!
Lolanu311ste12 mei24-11 geslachtmissedabortion maart2019
Ketel1281sterond 5 mei23-09 echo
Emanina30rond 7 mei
Heppiedepeppie14351ste28 april 😉
Meikindje332e10 mei14-11 controle en echo :heart:
RupsjeNooitgenoeg87322e25 april11-11 echo (geslacht) 3-12 20 weken echo❤️
Saar_1990291e17 mei12-11 extra echo❤️
Bettiepage283e21 mei10-10 echo
cadeautje123344erond 13 mei2-10 eerste echo
wolley18262erond 30 mei15-10 echo
Waterkraan282e6 meimeisje!
Snowy882e30/31 mei18 okt echo
Amorbeertje302e19 mei13 nov. geslachtsbepaling
Kleintje 87231e23 mei
Voeg jezelf gerust toe aan de tabel:
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei

❤️kloppend hartje
anoniem_390271 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:59
51.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
10-09-2019 22:53
Vervelend dat jullie het herkennen, maar fijn dat het er dan allemaal bij lijkt te horen! Ik kan me bij vlagen zelfs een beetje paniekerig voelen.

Ik heb het ook al een paar avonden koud, heppie. Nu heb ik een dikke trui aan en dat helpt. In bed kan ik het soms niet warm krijgen. Ik dacht aan koorts, maar het kan dus ook een zwangerschapskwaaltje zijn.
Ik heb het ook koud, niet alleen 's avonds. Mijn zoontje liep van de week in een t-shirt rond terwijl ik een shirt met lange mouw en vest aan had! Ik herken het niet van de vorige zwangerschap. Ik heb het toen alleen maar warm gehad. Ik was natuurlijk toen wel iets eerder in het jaar zwanger, dus de eerste weken was ik zwanger in hartje zomer. Maar ik heb in de winter vaak met driekwartmouwtjes rondgelopen. Niet koud gehad!
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan zal het er toch bij kunnen horen! Ik had het trouwens vandaag overdag ook koud, maar meestal komt het 's avonds en inderdaad ook in bed. Heb gewoon al dubbele dekbedden (winterversie) op bed en dan nóg ben ik niet warm te krijgen. Ik ben trouwens ook wel extreem moe vandaag, m'n ogen kunnen voor m'n gevoel ieder moment wel dichtvallen 🤭
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
10-09-2019 09:24
Mag ik mee schrijven? Ik had dit weekend een positieve test in handen en ben uitgerekend rond 18 mei!
Jeej, wat leuk!

Melon en ik kennen elkaar nog van de vorige zwangerschap! :D Onze kinderen zijn een paar dagen na elkaar geboren.
Alle reacties Link kopieren
RupsjeNooitgenoeg87 schreef:
11-09-2019 19:23
Jeej, wat leuk!

Melon en ik kennen elkaar nog van de vorige zwangerschap! :D Onze kinderen zijn een paar dagen na elkaar geboren.
Whaaaaa. Haha. Ja echt heel leuk. Nu kunnen ze zomaar weer een paar dagen schelen want de kans op een geplande KS (voor de uitgerekende datum dus) is bij mij groot.

Ik heb het ook zo koud en heb eigenlijk niet zo heel veel kwaaltjes verder. Maakt me onzeker. Ik vergeet het zo nu en dan gewoon. Nou loopt er dus ook al 1 rond waardoor je daar druk mee bent, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver ben je nu Melon?

Mijn eerste klachten:
- ziek bij innesteling (spugen en diarree)
- pijnlijke rug
-obstipatie
- geen eetlust

Sinds vorige week en wordt steeds erger (dus vanaf 6 weken zwangerschap)
- heel erg moe
- koud hebben
- hol gevoel in buik, het is geen echte misselijkheid maar voelt ook echt niet prettig. Gevoel dat ik iets moet eten, maar nergens trek in hebben.


Vooral dat holle gevoel en die vermoeidheid vallen me erg zwaar, ik kan nu natuurlijk ook niet zeggen 'ik ga even lekker liggen' want ik heb een dreumes rondwandelen die aandacht nodig heeft. Normaal had ik tijdens zijn middagslaapje of als hij in bed lag wel even wat energie om iets voor mijn werk te doen bijvoorbeeld. Maar dat lukt nu echt niet meer. Ben helemaal leeg!

Ik ben deze week alleen, mijn vriend komt zaterdagavond terug. Dat is ook wel heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bettiepage, dekenau en melon! :cheer:

Ik ben ook best wel moe. Heb het idee dat ik op werk voor 70% aanwezig ben en voor 30% in de slaapstand! :sleep:
En ook in de auto moet ik goed opletten. Het kan ook soms een beetje in vlagen komen van extreem moe zijn heb ik het idee. Het koud hebben, herken ik ook terwijl ik dan warm aanvoel.

Ik heb trouwens 2 oktober de eerste echo en 22 oktober de termijnecho en intake. Nog 3 weken wachten dus..
Alle reacties Link kopieren
Meikindje, ik werk gelukkig maar twee dagen. Sta voor de klas, dus ik moet wel aanstaan tussen 8 en half 4. Dinsdagmiddag wist ik dus echt even niet meer wat ik moest doen. Mijn hoofd was helemaal leeg. Ik merk wel dat ik thuiskomen na het werk heel vermoeiend vind, omdat ik dan ook mijn rust niet kan pakken. Deze week ben ik dus echt een loedermoeder, op de bank chillend met kindertelevisie aan.

Ik werk gelukkig maar twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
4+2 of 3 denk ik. Echt pril dus nog.

Ik heb inmiddels wel gevoelige borsten en steeds een zwaar gevoel in m'n buik. Zit ook heel snel vol bij het eten. Dus er zijn wel wat kwaaltjes.

Bij dochter was het gewoon heel hevig. Spugen tot 24 weken en vanaf moment 1. Dus dit is extra onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk blijft dat dit keer lekker weg Melon! Ik heb bij de vorige zwangerschap geen een keer overgegeven. Hoop dat dat nu ook wegblijft.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mijzelf ook toevoegen? Ik probeer te vinden waar ik de tabel kan aanpassen. Zie de wachtwoorden wel staan maar geen idee waar ik die kan invoeren...

Ik ben 29, dit word ons eerste kindje en ik heb begin augustus nog een (spontane) miskraam gehad bij 6 weken zwangerschap. Nu alweer zwanger dus, ik heb tussendoor niet gemenstrueerd. Voelt daardoor nog heel onwerkelijk maar we zijn wel weer voorzichtig blij. Het is nog mega pril, ergens tussen de 4 en 5 weken. De uitgerekende datum zal vermoedelijk tussen 14 en 20 mei liggen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom & gefeliciteerd Saar! Ik kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk voelt, maar wel heel fijn voor je! Tuurlijk mag je jezelf aan de tabel toevoegen. Je kunt gewoon uitloggen van je eigen account en dan weer inloggen met de wachtwoorden van de openingspost zeg maar en dan kun je het bericht/de tabel aanpassen 😉
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Heppiedepeppie! Het is gelukt om mezelf toe te voegen.

En in mijn enthousiasme helemaal vergeten...
Jullie natuurlijk ook allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ♥
Alle reacties Link kopieren
Welkom Saar!

Heb mezelf ook even in de tabel gezet. Zodra we de termijnecho gehad hebben kunnen we de tabel altijd nog op volgorde van uitgerekend zetten, misschien is dat wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames die last heben van een zeurende onderrugpijn? Dit had ik de vorige keer niet, maar is nu erg aanwezig.
Lolanu, dit keer (nog) geen last van maar herinner het me wel van mijn vorige zwangerschap. Heel vervelend maar je doet er weinig aan. Het was bij mij maar tijdelijk, alleen in het begin. Wat het was weet ik nog steeds niet. Het kan 1 van de zwangerschapkwaaltjes zijn. Maak je je zorgen?

Kan iemand mij bij de tabel voegen?
Bettiepage, 28 jaar, echo nog onbekend.
Niet dat ik te lui ben en wil het zelf ook zeker wel proberen maar veel te bang dat ik heel die tabel wis :P Weet ook niet hoe je een nieuwe regel kan toevoegen. :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat 't is gelukt, Saar!

En Lolanu, ik herken de onderrug pijn wel. Vorige week had ik een keer heel veel last, maar toen had ik echt veel gezeten (zittend werk 😉) en m'n onderrug is sowieso m'n zwakke plek. Nu ook aanwezig, maar 't is nu gelukkig wel (weer) goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben inmiddels ruim vijf weken zwanger van ons vierde kindje. Verwacht half mei uitgerekend te zijn. Hoe voelen jullie je? Ik heb dagen dat ik nergens last van heb en dagen dat ik mij heel zwanger voel. Herkenbaar voor jullie? 2 oktober heb ik de eerste echo. Nog even wachten dus.
Alle reacties Link kopieren
PS: Hoe kan ik mijzelf toevoegen aan de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Bettiepage, ik heb je toegevoegd aan de tabel.

Cadeautje, je kunt gewoon uitloggen van je eigen account en dan weer inloggen met de inloggegevens van de openingspost zeg maar en dan kun je het bericht/de tabel aanpassen 😉

Gefeliciteerd trouwens! 😊
Dankjewel, heppiedepeppie! :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Bettiepage & Cadeautje!

Bettiepage probeer me geen zorgen te maken:). Weet dat elke zwangerschap anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje lastig allemaal, maar weet ook dat het niets zegt.

Bij m'n eerste zwangerschap voelde ik me naar, grieperig en spuugde ik de dag voordat ik te horen kreeg dat het vruchtje al 2 weken eerder gestopt was met groeien. Enorme mindfuck vond ik dat. Voelde me op en top zwanger terwijl ik al 2 weken niet meer zwanger was.

Bij dochter voelde ik me ook weer naar, grieperig en moest ik al vrij snel spugen. En die zwangerschap ging gewoon goed (en ik kreeg een dubbele portie spugen tot ruim 24 weken haha). Toen kreeg ik pas vertrouwen toen ik haar elke dag goed voelde.

En ik vind het nu nog te onwerkelijk. De test zegt zwanger, mijn lichaam zegt dat er idd iets gaande is, maar voor de rest valt het nog mee. Tis natuurlijk ook pas heel pril.
Welkom Saar en Cadeautje!

Lijkt me best heftig zo veel en lang overgeven, Melon. Kan me voorstellen dat het nu onwerkelijk voelt als je bijna niets merkt. Wanneer heb je je eerste echo?

Ik heb een vk benaderd en die stelde de eerste afspraak bij tien weken voor... dat voelt voor mij zó ver weg. Misschien gek, maar lijkt me zo naar als het niet goed blijkt te zitten en dat je daar dan pas bij 10 weken achterkomt.. lijkt me toch fijner om al iets eerder duidelijkheid te hebben, dat geeft mij wel een beetje rust, denk ik. Nu heb je alleen maar die test..
Misschien morgen toch maar even bellen? Of is 10 weken heel normaal?

Kan me gek genoeg van mijn dochter ook niet meer herinneren wanneer ik de 1e keer ging ..wel dat het eerder was. Ik weet wel dat ik het verloskundigenbezoek vaak heel kort en 'zakelijk' vond, ik had me er meer van voorgesteld. Ik heb nu een vk die alleen werkt ( en ook met extra tijd) benaderd, zodat ik niet iedere keer een ander gezicht krijg, dat vond ik toen best onprettig. De vk die mijn bevalling deed had ik zelfs nog nooit ontmoet!
_melon, herkenbaar hier. Ben met vlagen misselijk, moeier dan anders en heb de hele dag door trek - maar dat was ik twee jaar geleden met mijn miskraam ook. Het is wat dat betreft echt afwachten deze eerste maanden. Voelt enorm onwerkelijk ook, dat als alles goed mag gaan in mei een kindje bij komt!

DeKenau, dat verschilt idd per verloskundigenpraktijk.. Je kan ook even bellen met de vraag of je eerder mag komen, met 7,5 of 8 weken bijv. Dan zie je wel een hartje kloppen als het goed is. Eerder zou ik niet doen, bij 6 weken is er kans dat het hartje nog niet klopt maar nog wel gaat kloppen, en dan zit je weer in die onzekerheid..
Bij mijn vorige zwangerschappen had ik trouwens ook rond 7,8 weken de eerste echo. Lang zat vond ik dat! :)

Sterkte met afwachten allemaal, ik vind dat zo spannend, blij als het eerste trimester achter de rug is..
Alle reacties Link kopieren
Hee! Wat gaan die berichtjes ineens hard, moet er even weer in komen hoor. Hai nieuwe dames, gefeliciteerd!

Jeetje melon wat beroerd zeg (letterlijk en figuurlijk) dat het 24 weken geduurd heeft. Ik prijs me zo rijk dat ik niet echt misselijk ben. Ik moet meer af en toe ineens wat opboeren en kokhalzen en dan is het weer ok.

dekenau ik ben ook pas met ruim 9 week aan de beurt bij vk. Ik trok dat slecht dus heb voor overmorgen een afspraak gemaakt bij een echobureau. Hoop alleen dat ik niet te vroeg ben en dan nog steeds in de stress zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven