Werk & Studie alle pijlers

Bijbaan uren

16-09-2019 14:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik werk in een restaurant. Ik heb een paar maanden meer gewerkt maar nu weer bezig met studeren. 2 weken geleden een gesprek gehad dat ik 2 avonden per week ga werken en dan kijken hoe dat gaat.
Ik heb een angststoornis met agorafobie. Heb meerdere keren bij psychologen gelopen en het gaat nu wel beter.
Nu merk ik dus dat 2 avonden werken icm met studeren teveel voor mij is. Dit heb ik vorige week aangegeven. Toen ik het weekend moest werken gehoord dat ze proberen vervanging te regelen, daarna weer niets gehoord. Net gevraagd en ze hebben geen vervanging dus ik moet komen werken.
Ze weten op mijn werk wel dat ik angstklachten heb, maar niet in welke mate en dat dat voornamelijk de reden is waarom het mij nu te druk is.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Gewoon doorbijten en gaan, of toch duidelijk aangeven dat ik het echt niet red, of misschien aangeven dat ik voor minder uur op een avond wil komen.

Graag advies want ik kom er zelf niet uit.
glencoco wijzigde dit bericht op 16-09-2019 14:18
Reden: Foutje
0.21% gewijzigd
wat voor een soort contract heb je?

ALs je echt niet kan werken door je angsten, dan moet je je ziekmelden.
Anders zou ik doorbijten tot ze een andere oplossing hebben.
Als ik heel eerlijk ben weet ik dat niet precies. Heb net even gezocht en kan hem niet meteen vinden, ik zit in een verhuizing. In elk geval stond er in dat ik tussen de 0 en 20 uur per week werk.
Werk gewoog nog waarvoor je ingeroosterd staat en bouw daarna weer af naar je vroegere rooster.
Ben je een oproepkracht? Want als je een 0 uren contract hebt kunnen ze je niet verplichten om te komen werken.
Onbevangen schreef:
16-09-2019 14:52
Ben je een oproepkracht? Want als je een 0 uren contract hebt kunnen ze je niet verplichten om te komen werken.
Wel als je al bent ingepland. Zou anders ook wat zijn voor werkgever. Daarna kan je het inderdaad gewoon aangeven dat je niet kunt, maar ik heb geen idee hoeveel TO al is ingepland.

TO, Ik weet niet hoe je het gesprek in bent gegaan de vorige keer, maar wellicht nogmaals aangeven dat het op dit moment écht niet gaat. Sowieso als het voor jou niet te doen is; dan moet je je ziek melden. Sterkte !
Je kan natuurlijk ook zelf proberen vervanging te regelen, je kent vast je collega's wel?
Als je vorige week hebt gezegd dat je minder wil werken neem ik aan dat de roosters voor deze week er toen al waren, dus dat ze je wel minder in gaan plannen maar niet per direct. Wil je per direct minder werken dan zal je je inderdaad ziek moeten melden (met het risico dat je dan langs een bedrijfsarts moet) of dus zelf vervanging regelen.
Maar zoals je het nu opschrijft klinkt het alsof 2 avonden in combi met je studie niet ideaal is, niet alsof het onmogelijk voor je is. Dus dan zou ik die ingeplande diensten nog gewoon werken en dan vanaf het volgende nieuwe rooster minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven