Advocaat kroongetuige vermoord

18-09-2019 10:33 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk. Hoe kan dit toch allemaal ? Vreselijk.
blauwe_emmer schreef:
18-09-2019 11:19
Deze zou 16-20 zijn, met 16 krijg je die straffen niet.
Nee joh, die krijgt een jaartje gesloten en mag daarna weer de straat op. Tenminste, als ze deze gozer pakken. Die kans lijkt me vrij klein.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
18-09-2019 11:09
Laten we juist hopen dat het leven van deze loopjongen en zijn familie voor altijd verpest is. Want de familie van zo’n jongen vind ik medeplichtig. Een belabberde opvoeding is mede de oorzaak. Het blijft voor kansloze jongeren te aantrekkelijk om dit soort dingen te doen in ruil voor geld. De straffen mogen ook voor jongeren zwaar zijn. Die te lichte straffen maken geen indruk. Die ontspoorde jongeren komen weg met een lullig lage straf.
Lekker kortzichtig weer. Ouders/opvoeders zijn verantwoordelijk, rest van de familie heeft er geen moer mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 11:16
In de mokro oorlog hebben al eerder jonkies levenslang gekregen. En levenslang is laaaaaang als je begin 20 bent. Dan heb je 60-70 jaar te gaan.
Bron?
Alle reacties Link kopieren
Deprimerend nieuws. Inderdaad onNederlands.
Probleem is dat die bendes het spel oneerlijk (understatement dat weet ik) spelen en de opsporing zich aan onze regels moet houden. En dat moet natuurlijk ook want, want anders is onze rechtsstaat naar de knoppen. Maar je vraagt je af hoe justitie dit nog kan aanpakken. Wat is er nodig om dit effectief te bestrijden. .
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk nieuws. En hij heeft nog jonge kinderen ook, triest.

Zou dit nog invloed hebben op het al dan niet verdedigen van de groep waar de aanslag vandaan kwam (of juist van de tegenpartij) door advocaten? Zouden er advocaten zijn die nu zullen weigeren?
nessemeisje schreef:
18-09-2019 11:10
Een knul tussen de 16 en 20 zoeken ze toch? Ik vind het juist een ontzettend naar idee dat zo'n tiener iemand voor (waarschijnlijk) een paar honderd euro omlegt. Dat ie gewoon even een vader van twee jonge kinderen voor zijn eigen huis doodschiet. Omdat zijn drugsbaasje het zegt.
Of dreigt. Ik denk dat er enorm veel angst heerst. En terecht als ik de verhalen lees.
oudebaas schreef:
18-09-2019 11:15
Het zal niet dé oplossing zijn. Je haalt echter wel een grote bron van misdaadgeld weg. Een bron die groter is dan wat er te verdienen valt met illegaal gokken, mensenhandel, prostitutie en dergelijke. De omzet in de illegale drugshandel is groter dan in de oliehandel. Het gaat om honderden miljarden wereldwijd.
In geen enkel land, hoe streng ook, is het druggebruik minder geworden. Een verbod en een oorlog tegen drugs helpt dus niet om druggebruik te verminderen, laat staan uit te bannen.

Legaliseren kán bijdragen aan minder georganiseerde misdaad en minder verslavingsproblematiek. Ook zal legale drugs minder onveilig zijn omdat er niet met giftige rotzooi wordt gewerkt. (Vergelijk de Drooglegging in de VS. Het aantal verslaafden nam niet af, maar het “gezondere” bier en wijn verdween terwijl het giftige spiritus er voor in de plaats kwam)

Verder hebben we last van gifdumpingen omdat een illegale producent nooit het afval kan aanbieden bij een legale afvalverwerker.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn zelfs meerdere factoren om jouw stelling in twijfel te nemen:
1. De meerderheid van de patiënten in GGZ instellingen is drugs gerelateerd. Als je dáár werkt, heb je een heel andere mening over drugsgebruik. Zij zien de gevaren en de gevolgen dagelijks. Zij hebben de psychiatrie de laatste 40 jaar zien veranderen, zij hebben de patiënten zien veranderen in onberekenbare en gevaarlijke ongeneeslijk zieken. Zeg niét dat het niet waar is, praat met de mensen die er dagelijks mee te maken hebben.
2. Justitie. de incidenten verwarde personen zullen alleen maar toenemen wanneer je drugs legaliseert.
3. De wereld rondom Nederland. Nederland is een narcostaat die drijft op de export. Of je drugs legaliseert of niet, de export blijft illegaal, want de rest van de wereld gaat niet mee.
4. De onderwereld verdient zó veel geld dat het inmiddels is verweven in de samenleving. Hun tentakels reiken tot in gemeentes en overheden, politie en douane, vastgoed en valuta etc. Denk je nou écht dat die hun massa inkomsten inruilen voor legaal en weinig?

Ga jij maar eens uitleggen hoe jij die transitie in zijn werk ziet gaan, dan.
Vlinderplant schreef:
18-09-2019 11:31
Deprimerend nieuws. Inderdaad onNederlands.
Probleem is dat die bendes het spel oneerlijk (understatement dat weet ik) spelen en de opsporing zich aan onze regels moet houden. En dat moet natuurlijk ook want, want anders is onze rechtsstaat naar de knoppen. Maar je vraagt je af hoe justitie dit nog kan aanpakken. Wat is er nodig om dit effectief te bestrijden. .
Tja, oneerlijk zijn de verdachten natuurlijk óók! En eigenlijk vind ik de advocaten óók oneerlijk! Ik zou er in ieder geval moreel niet aan willen bijdragen, drugsmaffia vrij proberen te laten spreken...
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
18-09-2019 11:41
Tja, oneerlijk zijn de verdachten natuurlijk óók! En eigenlijk vind ik de advocaten óók oneerlijk! Ik zou er in ieder geval moreel niet aan willen bijdragen, drugsmaffia vrij proberen te laten spreken...
De advocaat die nu is doodgeschoten, was de advocaat van een kroongetuige. Tégen de drugsmaffia.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk! Maar on-Nederlands? Welnee denk aan Holleeder,Bruinsma,Steve Brown etc..
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-09-2019 11:56
Afschuwelijk! Maar on-Nederlands? Welnee denk aan Holleeder,Bruinsma,Steve Brown etc..

dat waren geen advocaten.....
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk.zo totaal niet passend in dit landje.waar de zware criminelen.het recht in eigen hand nemen.
Ze verrichten hier de meest gruwelijke wandaden, en als de grond ze te heet wordt onder hun voeten.teruggaan naar hun land van herkomst..
Vanwaar ze niet uitgeleverd kunnen worden.😢
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
18-09-2019 11:58
dat waren geen advocaten.....
Nee ik doel meer op liquidaties binnen de drugsmaffia dat is niets nieuws.
Misschien is dit de eerste advocaat die geliquideerd is maar verder is er weinig on-Nederlands aan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
boterbloempje6 schreef:
18-09-2019 11:30
Bron?
https://www.bladna.nl/mocro-maffia-leve ... 25887.html
Omar L. (28) en Hicham M. (25) kregen levenslang voor de moordaanslagen in Amsterdam. Mohamed H. (29) werd in dezelfde zaak tot 30 jaar gevangenisstraf veroordeeld.


Ze waren 21 en 24 tijdens het plegen van het misdrijf in 2015.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
18-09-2019 11:59
Afschuwelijk.zo totaal niet passend in dit landje.waar de zware criminelen.het recht in eigen hand nemen.
Ze verrichten hier de meest gruwelijke wandaden, en als de grond ze te heet wordt onder hun voeten.teruggaan naar hun land van herkomst..
Vanwaar ze niet uitgeleverd kunnen worden.😢
Tja ook dat is niets nieuws de voormalige drugsmaffia van o.a. Holleeder etc. vluchtten na een liquidatie ook gewoon naar het buitenland.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 12:02
https://www.bladna.nl/mocro-maffia-leve ... 25887.html
Omar L. (28) en Hicham M. (25) kregen levenslang voor de moordaanslagen in Amsterdam. Mohamed H. (29) werd in dezelfde zaak tot 30 jaar gevangenisstraf veroordeeld.


Ze waren 21 en 24 tijdens het plegen van het misdrijf in 2015.
De dader van vanochtend schijnt een jongen van 16-17 jaar te zijn die krijgt geen levenslang. Niet in Nederland.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-09-2019 12:01
Nee ik doel meer op liquidaties binnen de drugsmaffia dat is niets nieuws.
Misschien is dit de eerste advocaat die geliquideerd is maar verder is er weinig on-Nederlands aan.
Je snapt het niet. Dit is een aanslag tegen de rechtsstaat en is totaal iets anders dan wanneer criminelen elkaar afknallen. Intimidatie van de ergste soort is dit.
*TanteSjaan* schreef:
18-09-2019 11:22
Die gasten hebben hier vrij spel en deinzen nergens voor terug. Een mensenleven is niets waard en alles draait om poen.

't Is tuig van de richel. Allemaal. Ook die tienerloser die voor een paar centen een familie ontwricht en een gezin de vader afneemt. We kunnen het hebben over niet volgroeide breinen en alles, maar feit is dat een normale tiener echt over een gezond stel normen en waarden beschikt.

Daarnaast zijn de gevolgen voor de advocatuur vreselijk.
Wie zegt dat hij dit voor een paar centen heeft gedaan? Jongeren die hier vatbaar voor zijn, worden op een slinkse wijze in dit netwerk gelokt. Tot het moment dat je een 'schuld' hebt en deze moet 'betalen'. Je hebt dan weinig keuze. Het is gedood worden of doden.

Ik denk dat het een stuk ingewikkelder in elkaar zit dan zo op het eerste oog lijkt. Er zijn diverse mechanismen bij betrokken. Om maar te roepen dat de doodstraf moet worden ingevoerd... Het zal weinig uithalen. Er lijkt een onuitputtelijke bron van potentiële criminelen klaar te staan. Met meestal nog niet volledig ontwikkelde breinen, vanuit een lage sociaal economische status, bij een groep willen horen (en zich nergens thuis voelend), teleurstellingde ervaringen met de hulpverlening enz, enz.

Het is eng, heel eng. Er lijkt geen grip op te krijgen en ze deinzen inderdaad nergens voor terug. Erg gruwelijke moorden, vergismoorden, op klaarlichte dag.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
18-09-2019 12:05
Je snapt het niet. Dit is een aanslag tegen de rechtsstaat en is totaal iets anders dan wanneer criminelen elkaar afknallen. Intimidatie van de ergste soort is dit.
Ik snap het verder prima maar dit was toch een keer te verwachten?
Ook in de tijd van Holleeder&co werden advocaten bedreigd,het is echt een wonder dat een advocaat liquideren niet al veel eerder is gebeurd.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
18-09-2019 11:36
Ben ik het niet mee eens. Er zijn zelfs meerdere factoren om jouw stelling in twijfel te nemen:
1. De meerderheid van de patiënten in GGZ instellingen is drugs gerelateerd. Als je dáár werkt, heb je een heel andere mening over drugsgebruik. Zij zien de gevaren en de gevolgen dagelijks. Zij hebben de psychiatrie de laatste 40 jaar zien veranderen, zij hebben de patiënten zien veranderen in onberekenbare en gevaarlijke ongeneeslijk zieken. Zeg niét dat het niet waar is, praat met de mensen die er dagelijks mee te maken hebben.
2. Justitie. de incidenten verwarde personen zullen alleen maar toenemen wanneer je drugs legaliseert.
3. De wereld rondom Nederland. Nederland is een narcostaat die drijft op de export. Of je drugs legaliseert of niet, de export blijft illegaal, want de rest van de wereld gaat niet mee.
4. De onderwereld verdient zó veel geld dat het inmiddels is verweven in de samenleving. Hun tentakels reiken tot in gemeentes en overheden, politie en douane, vastgoed en valuta etc. Denk je nou écht dat die hun massa inkomsten inruilen voor legaal en weinig?

Ga jij maar eens uitleggen hoe jij die transitie in zijn werk ziet gaan, dan.
Wat betreft punt 1 en 2: Je ziet het, verbieden van drugs voorkomt deze problemen niet. Het is ook maar de vraag of druggebruik zal toenemen na legalisatie. Sterker nog: bij legalisatie kan goedkope surrogaat drugs zoals crack en net XTC verdwijnen. (Net zoals alcoholisten zelden spiritus drinken omdat ethanol gewoon legaal bij de slijter verkrijgbaar is)

Wat betreft punt 3 heb je een punt. Nederland kan het niet alleen legaliseren. De illegale productie ten behoeve van de export blijft bestaan. Het bestrijden van illegale productie zou wel geïntensiveerd kunnen worden als productie voor de binnenlandse markt wel legaal is. Intensivering van opsporing zal het probleem echter nooit en te nimmer oplossen. Sterker nog, intensiever vervolgen werkt in de meeste landen averechts omdat de winstmarges toenemen.

Punt 4 is nu juist het gevolg van de historische fout om drugs te verbieden, samen met het alcoholverbod in de VS in de jaren ‘20. De onderwereld is nu zo groot en machtig geworden dat zelfs met totalitaire politiestaatmaatregelen deze niet meer te verslaan is. Dit is echter geen reden om dit desastreuze beleid, dat de onderwereld steeds rijker maakt, maar voort te zetten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-09-2019 12:12
Ik snap het verder prima maar dit was toch een keer te verwachten?
Ook in de tijd van Holleeder&co werden advocaten bedreigd,het is echt een wonder dat een advocaat liquideren niet al veel eerder is gebeurd.
Oh zo. Dan begreep ik je verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-09-2019 12:04
De dader van vanochtend schijnt een jongen van 16-17 jaar te zijn die krijgt geen levenslang. Niet in Nederland.
Ik lees 16 tot 20 jaar in het opsporingsbericht. Dat kán dus levenslang worden indien de dader 18 of ouder is. Vanaf 16 kan ook volwassenenstrafrecht toegepast worden. Levenslang zullen ze dan niet geven, wel 20-30 jaar.
De opdrachtgever gaat, als ze deze pakken, zeker levenslang krijgen. En wellicht zal de jonge dader een deal sluiten om te voorkomen dat hij tientallen jaren onder een zwaar regime moet zitten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Janesnow schreef:
18-09-2019 12:06
Wie zegt dat hij dit voor een paar centen heeft gedaan? Jongeren die hier vatbaar voor zijn, worden op een slinkse wijze in dit netwerk gelokt. Tot het moment dat je een 'schuld' hebt en deze moet 'betalen'. Je hebt dan weinig keuze. Het is gedood worden of doden.

Ik denk dat het een stuk ingewikkelder in elkaar zit dan zo op het eerste oog lijkt. Er zijn diverse mechanismen bij betrokken. Om maar te roepen dat de doodstraf moet worden ingevoerd... Het zal weinig uithalen. Er lijkt een onuitputtelijke bron van potentiële criminelen klaar te staan. Met meestal nog niet volledig ontwikkelde breinen, vanuit een lage sociaal economische status, bij een groep willen horen (en zich nergens thuis voelend), teleurstellingde ervaringen met de hulpverlening enz, enz.

Het is eng, heel eng. Er lijkt geen grip op te krijgen en ze deinzen inderdaad nergens voor terug. Erg gruwelijke moorden, vergismoorden, op klaarlichte dag.
Theo Hiddema legt hier uit aan Grapperhaus hoe liquidaties aangepakt kunnen worden:

https://www.youtube.com/watch?v=G2EGtBdKq0o
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-09-2019 12:12
Ik snap het verder prima maar dit was toch een keer te verwachten?
Ook in de tijd van Holleeder&co werden advocaten bedreigd,het is echt een wonder dat een advocaat liquideren niet al veel eerder is gebeurd.
In die tijd is een advocaat geliquideerd. Evert Hingst.
Seriously?
Ik hoop dat de dader als volwassen persoon berecht gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven