Advocaat kroongetuige vermoord

18-09-2019 10:33 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk. Hoe kan dit toch allemaal ? Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
link?
Karl_Marx schreef:
18-09-2019 10:40
link?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1309029 ... liquideerd
Alle reacties Link kopieren
Hoe het kan? Omdat er in de onderwereld al een tijdje her en der doden vallen. Liquidaties enzo. Ze deinzen nergens voor terug en schieten zonder verblikken of verblozen familieleden en -in dit geval dus- advocaten van onderwereldfiguren/kroongetuigen neer.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:47
Reden: toevoeging
2.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/dossier-liquidatie-ad ... ~a13a07c7/

Vader van twee jonge kinderen. Erg akelig.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel echt maffia gedoe, John vd heuvel word ook beveiligd tegen deze bende, best eng.
Alle reacties Link kopieren
De broer van dezelfde kroongetuige is ook al vermoord. Zij hele familie wordt nu beschermd.
Alle reacties Link kopieren
Sorry , ik probeerde een link te plaatsen en zie nu pas dat het niet is gelukt. Bedankt voor het plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Weer een moord in de Mokro oorlog. En ze laten zich niet afschrikken ondanks de pittige straffen, tot levenslang aan toe, die aan deze knullen worden uitgedeeld.
Laten we hopen dat deze schutter en zijn opdrachtgever ook worden gevat en levenslang achter de tralies verdwijnen.

Verder is de illegaliteit van drugs en het feit dat men tóch gebruikt de basis van het probleem.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Vreselijk. Voor dit soort gasten moeten we de doodstraf weer invoeren.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 10:56
(...)
Verder is de illegaliteit van drugs en het feit dat men tóch gebruikt de basis van het probleem.
Dus de oplossing is om cocaïne (en heroïne?) legaal te maken?
Ik denk dat ze dan wel weer iets anders vinden om snel rijk te willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook echt onhollands, een mensenleven is niks waard.
Ik vind dat er een speciaal getraind politie team 24 uur per dag op moet.
Ze schieten ook op klaarlichte dag om zich heen.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
18-09-2019 10:57
Vreselijk. Voor dit soort gasten moeten we de doodstraf weer invoeren.
Ze zoeken een hele jonge knul begreep ik. Die heeft dit echt niet zelf bedacht. Als we de kopstukken kunnen pakken denk ik dat ze zoveel straf krijgen dat de kans dat ze levend de cel uitkomen niet groot is. En terecht.
Maar voor zo'n loopjongen hoop ik altijd dat er nog wat weggelegd is in het leven. Ergens vindt ik het ook niet vreemd als het echt een half kind is, die overziet de consequenties van wat hij doet nog niet zo scherp, en is makkelijker te manipuleren met status, geld of dreigementen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
18-09-2019 11:02
Ze zoeken een hele jonge knul begreep ik. Die heeft dit echt niet zelf bedacht. Als we de kopstukken kunnen pakken denk ik dat ze zoveel straf krijgen dat de kans dat ze levend de cel uitkomen niet groot is. En terecht.
Maar voor zo'n loopjongen hoop ik altijd dat er nog wat weggelegd is in het leven. Ergens vindt ik het ook niet vreemd als het echt een half kind is, die overziet de consequenties van wat hij doet nog niet zo scherp, en is makkelijker te manipuleren met status, geld of dreigementen.
Laten we juist hopen dat het leven van deze loopjongen en zijn familie voor altijd verpest is. Want de familie van zo’n jongen vind ik medeplichtig. Een belabberde opvoeding is mede de oorzaak. Het blijft voor kansloze jongeren te aantrekkelijk om dit soort dingen te doen in ruil voor geld. De straffen mogen ook voor jongeren zwaar zijn. Die te lichte straffen maken geen indruk. Die ontspoorde jongeren komen weg met een lullig lage straf.
Alle reacties Link kopieren
Een knul tussen de 16 en 20 zoeken ze toch? Ik vind het juist een ontzettend naar idee dat zo'n tiener iemand voor (waarschijnlijk) een paar honderd euro omlegt. Dat ie gewoon even een vader van twee jonge kinderen voor zijn eigen huis doodschiet. Omdat zijn drugsbaasje het zegt.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 10:56
Weer een moord in de Mokro oorlog. En ze laten zich niet afschrikken ondanks de pittige straffen, tot levenslang aan toe, die aan deze knullen worden uitgedeeld.
Laten we hopen dat deze schutter en zijn opdrachtgever ook worden gevat en levenslang achter de tralies verdwijnen.

Verder is de illegaliteit van drugs en het feit dat men tóch gebruikt de basis van het probleem.
Als het echt een jonkie is, zoals wordt gesuggereerd, zit je met een zeer lage maximale straf.
Alle reacties Link kopieren
En er zijn geen kansloze jongeren, er zijn jongeren die hun kansen niet grijpen en snel en "makkelijk" rijk willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn alleen maar verliezers in dit verhaal.

Ik zou geen medelijden hebben met de dader.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-09-2019 10:58
Dus de oplossing is om cocaïne (en heroïne?) legaal te maken?
Ik denk dat ze dan wel weer iets anders vinden om snel rijk te willen worden.
Het zal niet dé oplossing zijn. Je haalt echter wel een grote bron van misdaadgeld weg. Een bron die groter is dan wat er te verdienen valt met illegaal gokken, mensenhandel, prostitutie en dergelijke. De omzet in de illegale drugshandel is groter dan in de oliehandel. Het gaat om honderden miljarden wereldwijd.
In geen enkel land, hoe streng ook, is het druggebruik minder geworden. Een verbod en een oorlog tegen drugs helpt dus niet om druggebruik te verminderen, laat staan uit te bannen.

Legaliseren kán bijdragen aan minder georganiseerde misdaad en minder verslavingsproblematiek. Ook zal legale drugs minder onveilig zijn omdat er niet met giftige rotzooi wordt gewerkt. (Vergelijk de Drooglegging in de VS. Het aantal verslaafden nam niet af, maar het “gezondere” bier en wijn verdween terwijl het giftige spiritus er voor in de plaats kwam)

Verder hebben we last van gifdumpingen omdat een illegale producent nooit het afval kan aanbieden bij een legale afvalverwerker.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
18-09-2019 11:11
Als het echt een jonkie is, zoals wordt gesuggereerd, zit je met een zeer lage maximale straf.
In de mokro oorlog hebben al eerder jonkies levenslang gekregen. En levenslang is laaaaaang als je begin 20 bent. Dan heb je 60-70 jaar te gaan.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, ik schrok hier echt van. Dat het uit de hand gelopen is, lijkt me al langer duidelijk, maar het gaat van kwaad tot erger ipv dat het beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 11:16
In de mokro oorlog hebben al eerder jonkies levenslang gekregen. En levenslang is laaaaaang als je begin 20 bent. Dan heb je 60-70 jaar te gaan.
Deze zou 16-20 zijn, met 16 krijg je die straffen niet.
Alle reacties Link kopieren
De oplossing is om ervoor te zorgen dat er geen leden van dit soort maffia groepen meer voor de rechter hoeven te komen, oftewel, zorg ervoor dat ze niet meer lang genoeg in leven blijven om terecht te staan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 11:15
Het zal niet dé oplossing zijn. Je haalt echter wel een grote bron van misdaadgeld weg. Een bron die groter is dan wat er te verdienen valt met illegaal gokken, mensenhandel, prostitutie en dergelijke. De omzet in de illegale drugshandel is groter dan in de oliehandel. Het gaat om honderden miljarden wereldwijd.
In geen enkel land, hoe streng ook, is het druggebruik minder geworden. Een verbod en een oorlog tegen drugs helpt dus niet om druggebruik te verminderen, laat staan uit te bannen.

Legaliseren kán bijdragen aan minder georganiseerde misdaad en minder verslavingsproblematiek. Ook zal legale drugs minder onveilig zijn omdat er niet met giftige rotzooi wordt gewerkt. (Vergelijk de Drooglegging in de VS. Het aantal verslaafden nam niet af, maar het “gezondere” bier en wijn verdween terwijl het giftige spiritus er voor in de plaats kwam)

Verder hebben we last van gifdumpingen omdat een illegale producent nooit het afval kan aanbieden bij een legale afvalverwerker.

we produceren hoofdzakelijk voor het buitenland, dus dan zou het wereldwijd gelegaliseerd moeten worden. anders schiet het niet op.

plus dat veel aanbod de vraag stimuleert.
dat zie je nu in de VS door de legalisering van wiet.
wij slapen nooit.
Die gasten hebben hier vrij spel en deinzen nergens voor terug. Een mensenleven is niets waard en alles draait om poen.

't Is tuig van de richel. Allemaal. Ook die tienerloser die voor een paar centen een familie ontwricht en een gezin de vader afneemt. We kunnen het hebben over niet volgroeide breinen en alles, maar feit is dat een normale tiener echt over een gezond stel normen en waarden beschikt.

Daarnaast zijn de gevolgen voor de advocatuur vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven