Eethoek

22-09-2019 08:59 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn keuken een klepbank en eettafel op maat laten maken. Nou dacht ik de klepbank korter te maken dan de eettafel. De eettafafel zou dan 20 cm langer worden. Nu zie ik op pinterest dat in de meeste gevallen de klepbank langer is dan de eettafel. Wat is handiger, ik twijfel?
Allebei even lang kan ook nog 😉

Denk dat het van de beschikbare ruimte en je persoonlijke voorkeur afhangt.
Ik vind een kortere bank ergens niet “logisch” ofzo, maar dat is mijn mening.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Wij hebben een bankje aan de eettafel dat precies binnen de poten van de tafel valt qua lengte. Dat maakt het wat makkelijker om eraan te gaan zitten zonder dat de tafel een stuk er van af moet staan en we kunnen de tafel makkelijk tegen de muur aan schuiven met feestjes.
mendy wijzigde dit bericht op 22-09-2019 09:18
0.37% gewijzigd
Inderdaad, binnen de poten van de tafel.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
De poten van de tafel wordt een x of een v poot. Even lang kan dan ook. Omdat ik een tafel met een x poot neem dacht ik ook om een eetstoel aan de korte kant erbij te doen.
mendy schreef:
22-09-2019 09:09
Wij hebben een bankje aan de eettafel dat precies binnen de poten van de tafel valt qua lengte. Dat maakt het wat makkelijker om eraan te gaan zitten zonder dat de tafel een stuk er van af moet staan en we kunnen de tafel makkelijk tegen de muur aan schuiven met feestjes.

Zo kan je toch prima eten? Persoonlijk vind ik kleiner dan de eettafel niet mooi.

Afbeelding
Arizona15 schreef:
22-09-2019 09:45
De poten van de tafel wordt een x of een v poot. Even lang kan dan ook. Omdat ik een tafel met een x poot neem dacht ik ook om een eetstoel aan de korte kant erbij te doen.

Hoe dan?

Afbeelding
Ik bedoel een spinnenpoot.
Arizona15 schreef:
22-09-2019 09:45
Een stoel aan de kortr kant vind ik niet mooi. Staat wat rommelig en je kan die toch ook niet onder de tafel schuiven?
De bank zou ik even lang doen. Dan inderdaad binnen de poten.
Duidelijk, ik ga de maten aanpassen, is wel praktischer en mooier. Dank allemaal.
Wij hebben een bank gehad en ‘m weer weggedaan. Je kan zo’n bank niet lekker aanschuiven en dat vond ik erg irritant.

De bank was korter dan de tafel zodat je er wel redelijk makkelijk kon gaan zitten. Maar ik vond het toch wel gedoe, zo’n bank.
Wij hadden een bank aan de eettafel maar hebben hem weggedaan.
Voor de kinderen was het niet praktisch omdat hij niet goed aangeschoven kon worden en ze dus te ver van hun bord af zaten. Voor ons als ouders niet praktisch omdat wij regelmatig even opstonden om iets te pakken maar het tussenschuiven toch echt wat minder handig ging dan met een stoel.

Mooi vind ik het trouwens wel! We hebben het bankje nu bij de tuintafel staan.
Inderdaad, kinderen moeten heel dicht aangeschoven kunnen worden om comfortabel te eten zonder veel knoeien. Dus als er vaak kinderen zitten te eten zou ik zorgen dat dat gemakkelijk kan.
Mijn kinderen zijn al wat ouder. Nu hebben we ook iets soortgelijks en dat gaat goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven