Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
quote:

Balans van vier jaar kinderplezier hier in huis:

- tandpasta op de muren van de overloop

- zwarte hand- en voetafdrukken op de muur bij de bank die daar nog maar twee maanden staat

- verschillende krijt, pen en viltstiftstrepen op de vloer

- altijd en eeuwig vette handjes op deurposten of ramen

- alle speelgoed ligt door elkaar heen, veel incompleet en dozen uiteraard gescheurd

- zwak plekje in bank gescheurd wegens springen, vorige 2ehandsbank is binnen drie jaar totaal uitgewoond

- zijkanten van bamboegordijnen zijn enigzins ingekort

- video is gesloopt

- afstandsbediening idem

- speelgoedkastje sluit niet meer zo soepel

- rond klein schilderijtje van papa is een wascofresco van Muis aangebracht

- plant is geperforeerd

- kerstboom verfomfaaid

- schuur ondoordringbaar vanwege losliggend speelgoed

- roze muur her en der ontkalkt en dus wit

- op slaapkamerkast staat M hept gdaan (geschreven door S)

- douchegel binnen twee dagen al op

- een aantal stoelen overleden door zeer intensief gebruik

- raam gesneuveld omdat er even aan de sluiting gemorreld moest worden

- doucheafvoer verstopt en douchekraan kaduuk tijdens lopend onderzoek

- prullenzakbrandje eveneens wegens onderzoek naar de krachten van vuur

en dan zal ik er vast nog wel een paar vergeten zijn.

Oh.

Dit vind ik dan wel weer even een leuke om op voort te borduren.

Niet voor de oplossing maar meer voor de herkenbaarheid.

Éen kapotte spoelbak (ooit door mij vernield in stressmoment), uiteraart niet mijn schuld.

Kapotte bel.

(Ik voel dat het bij mij om het woord 'kapot' gaat draaien in deze posting, maar soit.)

Deuren zonder handvaten (ooit door ex geverfd maar niet teruggezet).

Kapotte (ja daar zijn we weer) afstandsbedieningen van alle apparaten hier in huis maar denkbaar.

Ik ben aan mijn 4e tweedehandsbankstel toe in 2 jaar tijd, vanwege het chimpanseegedrag van mijn kids. Een bankstel zou je zeggen, is om op te zitten. Welnu, alhier is het een klimattribuut.

Het is dat ik er geen autoband in kan hangen, anders had ik dat gedaan.

Ik heb nu 2 grijze (voorheen witte) exemplaren staan van mensen die vonden dat ze aan 'nieuwe' toewaren. Keurig onderhouden, dat zie je.

Maar bij ons gedoemd tot wrede stervensdood.

Kapot slot van de wasmachine.

Mijn Auping gaat niet meer omhoog, te veel gebruikt als springschans.

Antenne van mij slaapkamer TV kapot.

Speelgoed hebben we het maar niet over.

Alle dekbedhoezen gescheurd.

Het tweedehandsmeubilair wat kapotgesprongen is staat beneden, klaar om niet gerepareerd te worden door ex lul.

De kerstboom ja. De ballen zijn eruit gelopen, maar hij is nog niet omgevallen dit jaar (fingers crossed).

Toiletbril stuk.

Toiletpot scheef.

Toiletpapierhouder hangt scheef.

Waar is mijn kalender?

Waar is het plakband?

Waar liggen de pleisters?

Waar is de schaar?

Wie heeft mijn herstsap opgedronken?

Waar is mijn testament?
Zoon van tweeënhalf wierp zich krijsend en trappend op de tegels van het volle Leidseplein. Toen ik hem op wilde pakken probeerde hij woedend te ontkomen door z'n jas uit te trekken. Waarom? Ik had de deur van de Heineken Hoek open gedaan, terwijl híj dat had willen doen. Ik had 't moeten weten...
Da's ook wel Heel Erg Fout, zo'n deur zelf opendoen :P

Twink, ik was in mijn rijtje de kapotte wcbril en kapotte stofzuiger

(mijn handen) vergeten. Maar dat was natuurlijk ook niet mijn schuld ;)
quote:

:? Horen kinderen met zijn drieën op de rugleuning van de bank tegen de muur te staan, klaar om te springen???? Als ze daaraf gejaagd zijn nog even in het raamkozijn te klimmen?? Wie heeft er een afdoende recept? Naar buiten sturen helpt niet want 'ik wil niet naar buiten, het is koud'.

Moek dan een dwerghamster kopen want dat is zo leuk bewegend speelgoed?

In je voorgaande bericht heb je erg veel dingen opgenoemd die in mijn huis ook allemaal door aftreksels van mij zijn aangebracht of afgeleefd enz. Ze zijn nu ouder dus nu molesteren ze meer elkaar dan de spullen maar helemaal schadevrij zal mijn huis nooit worden, vrees ik.

Springen op de bank hebben ze hier gelukkig wel afgeleerd. :@

Aan je lijst kon ik nog toevoegen:

Gaten in dekbedden en gordijnen geknipt.

Brandgat in bed aangebracht.

Gat in de muur gemaakt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
En ik ga niet allemaal opnoemen wat ze hebben gesloopt, dan ben ik over vijf berichten nog niet klaar ;)

Mag je ook klagen over je moeder trouwens? Die was het meest vervelend met de kerst ;(
eerste dag van de vakantie, half 7 's ochtends.

'pap, ik rijg de kast niet open'

'het is half 7 die hoeft niet open'

'jawel. ik krijg 'm niet open'

'ga nog een uur slapen ajb'

'nee, ik krijg de kast niet open'

'de kast hoeft niet open het is te vroeg'

'ja-ha, wel, en ik krijg 'm niet open.'

'nu niet zeuren, slaap eens uit , je lag al zo laat in bed'

'nee, ik krijg de kast niet open' (fluistertoon word steeds dwingender)

:@'nu ophouden het is te vroeg, naar je kamer, hup'

'je moet me helpen, ik krijg de kast niet ohopen'

'nee'

'pah-paaa'

''

'pa-ap, de ka-hast'

'nee, nu terug naar bed !'

'maar de kassssst...!'

'ophouden, nu'

'papa, ik wil-de-kast-oooopen!

':@
Brandgat in dekbed, check.

Eén dekbed maar gescheurd.

Haren knippen: uiteraard.

Mag ik even hartgrondig @#$%%^ op mijn ex-schoonfamilie die meent dat mijn oudste kinderen beter af zijn in een vreemd land zonder vader (want overleden) en zonder moeder (want 'gek') dan gewoon lekker thuis bij hun mama en hun broertjes? ;(:(:?:@
hoera vakantie!!

lekker rustig aandoen, niet op tijd staan. Alleen...wat moet je met drie kinderen van 3,4 en 6 doen. Even aankeutelen tot een uurtje of 10, en dan hup naar buiten jongens, want het is lekker weer, wel koud, maar ach, snowboots aan dan gaat het vast wel. Kan mama even bellu.........relax toch..:)

Na 1 minuut middelste vriendelijk, doch stevig tikkend met vieze vingers tegen schoon raam: "Waar zijn mijn handschoenen, ik heb het koud..."

"Nou, waar je ze hebt gelaten" Zoek zoek, en hebbes. "Deur dicht doen he?" BAAMMMMM:o

Tijdens het bellen : oudste met vieze vingers tikkend en schreeuwend: "Ik heb het ook koud, waar zijn mijn handschoenen?" Al lichtelijk geirriteerd zeg ik: "Zoek zelf maar" .Gevonden, maar weer met die F&*^*^king deur slaan!!!:@

Middelste met smekend gezicht voor het raam: "Mijn vriendinnetje is er niet....mag ik binnen komen?

Meer dan licht geirriteerd "nee", speel maar met je broertjes"

Gaat stampvoetend weg, en komt elke minuut weer vragen

De jongste komt naar 5 minuten binnen stormen, met vieze laarzen,moet poepen...;(

Zo ging het dus de hele ochtend. Het telefoongesprek heb ik vaak moeten onderbreken. Ze doen het erom, altijd als ik wil bellen, moeten ze van alles........
Yep, als je wilt bellen, willen zij juist je aandacht en je onderbreken.

Daarom bel ik meestal op momenten dat ze of slapen of als ze net stevig met hun knuistjes op een toetsenbord zitten te rammen of met glazige oogjes bijna in de tv zitten te koekeloeren.

Fijn zulke schoonouders, mamzelle, not!

Ben ergens wel blij dat ik de mijne al jaren geleden wegens gebrek aan belangstelling van hun kant ben kwijt geraakt. We missen er niks aan.

Vandaag alles redelijk rustig hier, voor hun doen dan. :D
Mamma, mag ik dat glaas?

Glaas? Dat heet een glás.

Nee, een glaas.

Nee, 2 glazen, 1 glás.

Nee, een gláás!

Mamma, als ik 5 ben, is Levi toch 4?

Nee, als jij 5 bent, is Levi 1. Jij bent nu 4, Levi is 0. Tel maar na op je vingers.

Ja, zie je wel, als ik 5 ben, is Levi 4. Jij snapt het niet, mamma.

Nee, kijk; van 4 naar 5 is maar 1 vinger. En van niks naar 1 is hoeveel?

...

1.. Dus als jij 1 jaartje erbij krijgt, krijgt Levi er ook 1 bij. Dus is Levi 1 en jij 5.

Nee, als ik 5 ben, is Levi 4.

Mamma, mag ik wat drinken.

Tuulk. Mamma schenkt in.

NEEEHEEE MAMMA! NIET IN DIE BEKER!!!! IN DIE ANDERE BEKER!!

Zeg, doe eens rustig. Dan moet je dat eerst zeggen, welke beker en anders heb je pech.

NEEEEEE JIJ HEBT PECH!!!

Mamma, mamma, mamma, mamma, maammmmaaaaaa hiiiiij slaaaaat me! Mammma, maammma, maammmaaaaaaaa! Zij pakt het af!!

Mamma, mammmmaa mammaaaaa!!!!

:(

Gloeiende, heb inderdaad pech.

Weet je nog, dat je vroegah, toen ze kleiner waren, je je zat te verheugen op het moment dat ze mamma gingen zeggen??

:(
En als ze nog zo klein zijn, verheug je je op het moment dat je 'normaal' met ze kunt praten over van alles en nog wat.

Zoon:'gesprekje?' Daar heb ik geen zin in hoor. Ik hou niet van gesprekjes :P

En die ellenlange discussies over niks!

Ik verheug me nu af en toe stiekem op het moment dat ze het huis uitgaan ;) en ze gewoon bij je op visite komen enzo.

Zoon: ik blijf altijd bij jou wonen hoor! (toch maar stiekem verhuizen dan haha)

Och, op het moment heb ik niet zo heel veel te klagen.

Het zijn gewoon pubers dus de grote mond en de weerzin om een klusje voor je te doen, neem ik dan maar op de koop toe.

Wat me het meest irriteert zijn de ruzies naar elkaar toe. AAAAARRRRG!
Ik word er zo moe van dat ze altijd meteen roepen als ik ze ergens over aanspreek JA MAAR HIJ DEED HET OOK... :@

Of zo heel schijnheilig vanaf de achterbank...

Noh .... hij zei #$%!!#

Dat heb ik overigens opgelost door de verrader straf te geven, niets erger dan dat ze elkaar verraden in de hoop dat de ander op zijn lazer krijgt! :@
Heel herkenbaar lijstje Mamzelle. Vooral die van de douchegel ja!!.

Gewoon even je haar wassen met 400ml zwitsalshampoo.........en dat met

7 jaar oud!!!! Op de vraag "vind je dat normaal" kreeg ik als antwoord:

"ja maar mam ik moet vandaag blinken".:@
Ik kreeg als antwoord: je zei zelf dat we pas nieuwe krijgen als deze alle twee op zijn....(waarmee ik wilde voorkomen dat ze stiekem elkaars flesje leegmaken ipv die van henzelf...argh!)
GEweldige opsomming, Mamzelle :D En (gelukkig maar ten dele) herkenbaar.

Kleine Nijn (2,5) kan nu zelf d´r luier uittrekken. Komt ze net naar me toe met d´r poepluier in d´r handjes, "mama, poep!".

Lief he, zo slim.  ;)
Alle 3 de kinderen keurig wakker gebleven met oud en nieuw. Lekker aan het spelen met de kinderen van vrienden. Minivrouwtje had 's middags even geslapen en was ook de hele avond aan het oetelen. Niks aan het handje.

Vandaag weer werken, dus de boys mochten gisteren al bij oma slapen en hadden we alleen mini (bijna 3). In principe slaapt ze niet meer overdag (anders is ze 's avonds niet naar bed te branden) dus gisteren ging ze om 7 uur naar bed. Maar ik denk dat madam de smaak te pakken had want om half negen werd ze wakker en was dus ook wakker. Om half 12 had ik iets van je zoekt het maar uit, ik ga naar bed. Heb haar dus maar mee naar boven genomen en maar even tussen ons in gelegd. Ligt heerlijk hoor een wakker kind naast je die sinterklaasliedjes nog steeds erg leuk vindt... :?.

Werd toen om een uur of 3 wakker met een stijve schouder (je gaat toch krampachtig liggen denk ik met een kleintje naast je) en gelukkig lag ze te slapen dus heb ik haar in haar eigen bed gekiepert.

Natuurlijk moest ik haar vanmorgen wakker maken want tsja, je slaap heb je toch nodig he, eigenwijs.
En ja hoor gisteren bij het afstoffen van ons (zachte, gewaxte)

dressoir zag ik ineens een ingekraste naam staan 

#@$%^&&**(((())))!!!!!!!!!!!!!!!!
Ai. Dat doet bij nieuwe spullen een stuk meer pijn dan bij tweedehands.
Of als het om een erfstuk gaat en je ziet ineens dat iemand met een mesje daar gaatjes in heeft staan maken ;(:@ (paar maanden terug)

Ja, als je mama effe niet leuk vindt hoef je nog niet haar spullen te vernielen! Hij weet dus wat hem te doen staat. Ik had toch net een nieuwe schuurmachine dus hij gaat dat kastje volledig opnieuw schuren en lakken. Dat zal hem leren.

Zoon: maar dat kan ik niet! (paniek)

Ik: Dan leer je het maar (triomfantelijk)

Zoon: dat is veel te veel werk

Ik: Heb je pech, had je moeten bedenken voor je begon met vernielen.

Enfin. Het is nu al maanden geleden en het is nog precies zo het was.

Dus binnenkort toch maar een projectje 'nuttige dingen met je kind doen' van maken dan.
Moest gisteren met dochter naar de dokter,dus we hadden haast.

Ik loop al te mopperen tegen zoonlief dat hij op moet schieten, dat we zo wegmoeten.

Ik ga hem uiteindelijk maar zelf helpen met aankleden.Zegt hij Mam ik vind je niet lief!

Zeg ik nou als je me niet lief vind zoek dan maar een andere mama  die je wel lief vind.

Is hij even stil en zegt nee mam dat kan ik niet alleen, moet je me maar bij helpen!!!
M'n drop is op :?;)
Kaboutertjes Mamzelle, die doen het bij ons ook altijd! :D
Ik heb de kaboutertjes nu even op straf gezet. Allemaal apart. Zal ze leren om de godganse dag te kiften en te ruzieën.
Wil iemand me even uitleggen WAAROM ik ookalweer nog een kind wil??? Ik wil de twee die ik heb niet eens meer zien vandaag. Ze zijn de hele dag al aan het etteren. Gooiden omdat ze ruzie hadden, met kussens door de kamer, waarbij bijna de hamster omging (en als die ontsnapt kun je je lol op, een niet handtamme mega-schuwe hamster vangen op mijn knieën zag ik niet echt zitten). Luisteren voor geen meter. moeten voor straf op hun bed gaan zitten en komen dan veertig keer per kwartier iets vragen. Nee ga op je bed zitten nadenken, je hebt STRAF. Mochten van mij beneden naar de televisie gaan kijken terwijl ik boven aan de gang ben gegaan. Kom ik net beneden, zit er een scheur van een halve meter in mijn voile. De tweede die ze kapot maken dus. Dus nu zitten ze weer voor straf op hun bed. Tenminste ik hoor ze lopen, dus ze zitten echt niet. Ga zo maar een tikken voor hun kont uitdelen geloof ik. GRRRRRRRRRRRRRRRRR :@ Mijn god hoe lang duurt die kerstvakantie nog???

Blindje (35 weken en 6 dagen zwanger van rampenplan nummer drie)
Suggestie: Je hebt enkel jongens of meisjes dus probeerde je voor de derde ronde het felbegeerde exemplaar te krijgen wat je nog niet had?

Na twee kinderen had ik al van beide soorten een exemplaar. Klaar dus.

En gelukkig maar want twee koters die elkaar niet leuk vinden, is meer dan genoeg.

Vanmorgen klein drama met zoon. Hij dacht dat hij naar school moest al maar dat is maandag. Zoals gewoonlijk als hij naar school moet is hij altijd met alles op het laatste moment. Vanmorgen dus ook. Krokodillentranen, boos op mij. Ik loop eens rustig naar de lijst met schooldata. 'Je hebt kerstvakantie t/m de 5e. Je moet pas maandag naar school.' Gelijk klaarde het humeur op en zei hij nog sorry voor zijn gedrag ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven