Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
DariaMorgendorffer schreef:
24-09-2019 14:51
Misschien bij de Taliban. Ik heb haar nooit een scene zien maken.

Maar goed, leven jullie lekker beperkt, ik leef maar 1x en ga het er van nemen. Gezien de kans klein is dat ik nog een gezin krijg schaar ik me achter redbulletje.
Waarom is de kans klein dat je geen gezin 'krijgt'?
Gelukspopje schreef:
24-09-2019 14:57
Nee het westen moest zich schamen hoe ze de wereld hebben uitgebuit ten koste van armere landen ten behoeve van de welvaart.
Dat de politiek in Afrika zo'n zooitje is heeft deels ook te aken door de koloniale bemoeienissen uit het verleden.
Maar blijf er lekker van genieten hoor, prima.
En dat is mijn schuld omdat? Willem Alexander krijgt er komend jaar 1.5 miljoen bij. Laat hem eens zuiniger leven. Ij heb niemand uitgebuit en ga me ook niet schamen omdat de uitbuiters toevallig blank waren
redbulletje schreef:
24-09-2019 14:54
Daar ben ik 't wel mee eens. Chinezen reizen op die manier. Ze gooien zelfs hun afval weg op ongerepte eilanden ondanks dat gidsen op de boot er op hameren afval mee terug de boot op te nemen.
En vanuit het westen vertrekken er containers en containers met afval naar vroeger China, maar ze weigeren nu, dus nu naar oa Indonesië. Is het westen er lekker vanaf!
Poloppie schreef:
24-09-2019 14:58
Waarom is de kans klein dat je geen gezin 'krijgt'?
Omdat de meeste mannen onvolwassen types zijn met bindingsangst.
Poloppie schreef:
24-09-2019 15:01
En vanuit het westen vertrekken er containers en containers met afval naar vroeger China, maar ze weigeren nu, dus nu naar oa Indonesië. Is het westen er lekker vanaf!
In Indonesie krijg je als homo de doodstraf, laat ze maar tussen het vuil leven.
24-09-2019 15:03
In Indonesie krijg je als homo de doodstraf, laat ze maar tussen het vuil leven.

Pffff... Over zwart-wit denken gesproken.
24-09-2019 14:53
Het westen dat zich moet schamen voor welvaart, ongelooflijk. Ik ga niet mijn genot opgeven omdat een religek in Afrika 6 kinderen neemt en op een dictator stemt.

Je weet er een leuke karikatuur van te maken. Het merendeel van de mensen op aarde probeert gewoon een leefbaar bestaan op te bouwen en wil helemaal geen dictators.

Religekken met 6 kinderen hebben we in Nederland trouwens ook, dus wat is je punt?
Ik denk zo dat het vooral gaat om "ik ga mijn genot niet opgeven". Opvallend hoeveel agressie dat in de westerse wereld oproept.

Het is nu vooral een kwestie van zelf keuzes maken en die omzetten in beleid.
Dus wat denk jij?
De maximumsnelheid omlaag?
Kerosine belasten?
Formule 1 niet door laten gaan?
Snijden in de intensieve veeteelt?
Rekening rijden invoeren?
De prijs van vlees omhoog zodat boeren met minder vee en onder betere omstandigheden gehouden dieren hun geld kunnen verdienen?
nounou
24-09-2019 15:03

Je probeert er alsnog een reltopic van te maken?
nounou
Zazamaenade schreef:
24-09-2019 15:16
Je probeert er alsnog een reltopic van te maken?
Nee, dit is mijn oprechte mening. Ik heb geen meelij met een volk zoals dat.

Van mij mag het ov uitgebreider en auto's duurder hoor, ik heb geen auto. Vlees mag ook duurder, eet ik ook niet elke dag.
Zazamaenade schreef:
24-09-2019 15:15
Je weet er een leuke karikatuur van te maken. Het merendeel van de mensen op aarde probeert gewoon een leefbaar bestaan op te bouwen en wil helemaal geen dictators.

Religekken met 6 kinderen hebben we in Nederland trouwens ook, dus wat is je punt?
Ik denk zo dat het vooral gaat om "ik ga mijn genot niet opgeven". Opvallend hoeveel agressie dat in de westerse wereld oproept.

Het is nu vooral een kwestie van zelf keuzes maken en die omzetten in beleid.
Dus wat denk jij?
De maximumsnelheid omlaag?
Kerosine belasten?
Formule 1 niet door laten gaan?
Snijden in de intensieve veeteelt?
Rekening rijden invoeren?
De prijs van vlees omhoog zodat boeren met minder vee en onder betere omstandigheden gehouden dieren hun geld kunnen verdienen?
Je vergeet wederom de belangrijkste: de overbevolking terugdringen.

Alle maatregelen tegen boeren zorgen er voor dat er meer voormalig weidelandschap wordt volgebouwd met flats en bedrijven. Dat moeten we niet willen toch?
24-09-2019 15:19

......

Jij denkt zelf ook precies hetzelfde als onze politieke leiders?
In het Westen houden we ook iedereen in leven. Baby's met anencephaly, zwaar gehandicapten, ouderen met dementie... als we de natuur zijn gang laten gaan bij kamsloze gevallen is het ook gedaan met overbevolking.
ñuca schreef:
24-09-2019 15:21
Jij denkt zelf ook precies hetzelfde als onze politieke leiders?
De meerderheid stemt VVD dus ik ga er vanuit dat men zo denkt
24-09-2019 15:19

Van mij mag het ov uitgebreider en auto's duurder hoor, ik heb geen auto. Vlees mag ook duurder, eet ik ook niet elke dag.

Je hebt het over Atjeh, waar de sharia heerst, neem ik aan. Dat is niet heel Indonesië. Je uitspraak over 'een volk als dat' getuigen van weinig kennis en inzicht.
Volgens het laatste nieuws blokkeert president Widodo de antihomowet. https://www.gaysite.nl/actueel/2019/09/ ... ntihomowet

Je tikt éénregelig nepnieuws.
Net als over het aantal kinderen per vrouw in India, ook nepnieuws, waar je vervolgens niet reageert op informatie die iets anders aantoont.
Ben je zo onwetend dat je denkt alles zomaar recht vanuit de lever op te kunnen tikken zonder het te checken of doe je het erom?
nounou
Dat wist ik niet. Excuus.

Het gaat mij erom dat ik niet ga inleveren omdat anderen er een potje van maken.
Gelukspopje schreef:
Nee het westen moest zich schamen hoe ze de wereld hebben uitgebuit ten koste van armere landen ten behoeve van de welvaart.
Dat de politiek in Afrika zo'n zooitje is heeft deels ook te aken door de koloniale bemoeienissen uit het verleden.
Maar blijf er lekker van genieten hoor, prima.

Oh echt.. ik raak dit soort verhalen zo zat!!
Ik ben het zo beu me te moeten schamen, me nederig op te moeten stellen en me plaatsvervangend te moeten schamen voor mijn geboorteplaats, de kleur van mijn huid en dus daarmee mijn erfzonden, die door de wandel en handel van voorvaderen?
Echt hoor, ik zie Silvana alweer bijna uit haar zomerslaap ontwaken.. zo klaar daarmee!
Ik zal hier verder niet meer reageren.
Gelukspopje schreef:
24-09-2019 14:09

Mijn oudste wil in ieder geval al geen kinderen omdat ze zeker weet dat het slecht gaat aflopen. En dan is ze er nog niet eens zo mee bezig (dacht ik tot ze dat zei)
Tsja, zo dachten er ook een paar tijdens de hoogtijdagen van de Koude Oorlog. Maar uiteindelijk zijn wij toch allemaal geboren. Gelukkig. Zeg dat even tegen je dochter.
Pindakaasjes schreef:
24-09-2019 15:39
Ik ben het zo beu me te moeten schamen, me nederig op te moeten stellen en me plaatsvervangend te moeten schamen voor mijn geboorteplaats, de kleur van mijn huid en dus daarmee mijn erfzonden, die door de wandel en handel van voorvaderen?
Echt hoor, ik zie Silvana alweer bijna uit haar zomerslaap ontwaken.. zo klaar daarmee!
Eens
Pindakaasjes schreef:
:rofl:
Waar komt die weg met ons mentaliteit opeens vandaan?

Wacht even, nu draai je iets om. Als we met zn allen doorgaan zoals nu, is het gedaan met ons. Dat is pas een feitelijke 'weg met ons' mentaliteit.
Pindakaasjes schreef:
Hahahaha, heb jij je ooit ook maar één seconde echt geschaamd om je geboorteplaats/huidskleur/erfzonden dan?
julius schreef:
24-09-2019 15:44
Wacht even, nu draai je iets om. Als we met zn allen doorgaan zoals nu, is het gedaan met ons. Dat is pas een feitelijke 'weg met ons' mentaliteit.
Nah, het raakt eerst landen die grootvervuiler zijn
24-09-2019 15:38
Dat wist ik niet. Excuus.

Het gaat mij erom dat ik niet ga inleveren omdat anderen er een potje van maken.

De hele mensheid samen maakt er een potje van. Dát is het probleem.
kadanz schreef:
24-09-2019 15:40
Tsja, zo dachten er ook een paar tijdens de hoogtijdagen van de Koude Oorlog. Maar uiteindelijk zijn wij toch allemaal geboren. Gelukkig. Zeg dat even tegen je dochter.

Nou van mij hadden mijn ouders mogen besluiten geen kinderen te willen hoor.
sophiax schreef:
24-09-2019 10:40
Ik hoor mensen wel over voedselverspilling hoor. Initiatieven om voorraden onverkoopbare groente op te kopen bij boeren worden hier met luid gejuich ontvangen, juist omdat men zich stoort aan het rechte-komkommersbeleid.

Ik werk in de zorg en ben daarnaast politiek actief voor GroenLinks. Vooral dat laatste kleurt mijn sociale omgeving natuurlijk nogal. Dat is ook de reden dat ik spreek over bubbel, want enerzijds zijn mensen in mijn omgeving voor een deel actieve GroenLinksers (en daarmee wellicht iets bewuster bezig met klimaat dan gemiddeld) en anderzijds doordat mensen weten van mijn politieke activiteiten is het eerder een gespreksonderwerp dan het anders waarschijnlijk zou zijn.

Overigens zie ik bij vrienden die in totaal andere sectoren werken en geen GroenLinks stemmen ook echt wel verandering hoewel dat soms primair gebaseerd is op gezonde leefstijl (vooral meer plantaardig eten) en ergernis over massaconsumptie.

Je hoeft natuurlijkniet op Groen Links te stemmen om groen(er) te leven. Wij kopen zoveel mogelijk lokaal, hebben geen tweede auto meer (maar nu wel een elektrische fiets), ik ken twee groenlinks-mensen die het benauwd kregen bij de verkiezingen omdat hun niet-verkiesbare plek aardig richting toch verkozen ging.

Ik heb rvs-rietjes gekocht en ben van plan die de rest van mijn leven te gebruiken. Ik heb één kind, een puber van bijna 17, en die is het liefste rustig in de natuur. Geef hem een strand of een bergrivier en hij is happy.

Fijnstof is momenteel.één van de grootste bedreigingen. Daartegen moet opgetreden worden.

https://www.parool.nl/nederland/geen-aa ... ogle.com%2
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven