Waar moeten we heen verhuizen?

25-09-2019 19:07 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt misschien een wat herkenbaar topic, dus sommige details blijven vaag, maar ik heb echt advies nodig, ook al is het van vreemden.
Wij zoeken nu een ander huis, maar telkens als we er bijna uit zijn, twijfelt 1 van ons weer over de locatie.

Vriend en ik wonen nu in grote stad A. Zijn familie woont op 15km afstand ongeveer in een dorp. Mijn familie woont op 50km verderop in stad B. Ik ben momenteel zoekende naar een nieuwe baan, en de kans is groot dat ik in de stad van mijn familie werk krijg. Vriend zit de komende 7 jaar nog gebonden aan hoofdlocatie in stad A maar moet elke 6 maanden switchen en kan dan overal in een zone van 35km geplaatst worden. Maakt lange dagen (07.30-19.00) Ik maak ook lange dagen met nacht en weekenddiensten. Ik werk 3 dagen, vriend 4 dagen.

Onze gedachte was eerst altijd om tussen stad A en zijn familie in te gaan wonen. Door omstandigheden waar ik nu liever even niet op in ga doen we dit liever niet meer, omdat zijn familie sinds kort erg veel van ons (en vooral mij) verwacht en wil. Ondanks dat we een goede band hebben, is het mij wat te veel, wat vriend snapt en helemaal mee eens is (godzijdank!).
Toen kregen we het plan om richting stad B van mijn familie te verhuizen. Ik mis mijn oude woonplaats, vriend vindt het ook een erg leuke stad. Daarnaast staan kinderen op de planning en hebben mijn ouders aangegeven graag te willen oppassen (ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn, maar de band is erg goed en verder wil ik die discussie liever hier nu niet voeren).
Verder hebben wij voor mijn bedrijf een groot perceel nodig (bedrijf run ik naast mijn loondienst baan), en is dit in mijn oude stad B betaalbaarder dan rondom stad A.

Nu hebben we een erg leuk huis gevonden in stad B, maar de twijfel slaat toe.
Vriend is bang toekomstige kinderen alleen maar op zijn 3 vrije dagen te kunnen zien, de files rondom stad A zijn een drama (zeker richting stad B op). Ik vind het spannend om stad A te verlaten, waar nu nog onze vrienden wonen (al zijn er al een paar verder weg verhuisd en die zien we nog steeds veel). Vriend wil nu misschien liever een stadje tussen stad A en stad B in, voor minder reistijd, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten omdat we dan in een veel kleiner stadje/dorpje gaan wonen en er helemaal niemand kennen. We weten in ieder geval wel dat we niet in stad A willen blijven wonen. Maar waar dan wel?
Wat is wijsheid?

Waar moeten we gaan wonen?

Totaal aantal stemmen: 62

Tussen stad A en familie van vriend (2%)
Tussen stad A en stad B in (27%)
Stad B (68%)
Anders, namelijk.... (3%)
-
Je vriend werkt het meest en die werkt in stad A waar hij nog 7 jaar aan vast zit.
Lijkt me niet handig om dan 50 km verderop te gaan wonen waardoor hij er een paar uur reistijd per dag bij krijgt.
Kan je vriend geen ander werk zoeken?
50 kilometer is een half uurtje rijden, dat valt toch wel mee.
Alles wijst naar B, op gebied van sociaal, netwerk, opvang, jouw werk en jouw bedrijf. Alleen zijn werk niet. Hoezo zit hij nog 7 jaar vast aan die locatie?
redbulletje schreef:
25-09-2019 19:11
Je vriend werkt het meest en die werkt in stad A waar hij nog 7 jaar aan vast zit.
Lijkt me niet handig om dan 50 km verderop te gaan wonen waardoor hij er een paar uur reistijd per dag bij krijgt.
TO werkt 3 dagen voor een werkgever en heeft daarnaast nog een eigen bedrijf.
Ik zou zeggen, waar jullie een huis kunnen kopen met dat grote perceel wat nodig is en dichterbij de toekomstige oppas.
Locatie B.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 19:18
1.14% gewijzigd
Caramelfudge schreef:
25-09-2019 19:16
Alles wijst naar B, op gebied van sociaal, netwerk, opvang, jouw werk en jouw bedrijf. Alleen zijn werk niet. Hoezo zit hij nog 7 jaar vast aan die locatie?
Ik wil er vanwege herkenbaarheid niet te diep op ingaan, maar helaas is het zo. Er zit een soort interne opleiding die af moet.

Cateautje, het is inderdaad sweekends maar 30min, maar doordeweeks doe je er standaard het dubbele over. Zeker wanneer hij ook nog eens (tijdelijk) in een locatie 35km van stad A, precies de andere kant op van stad B, wordt geplaatst.
phloxx wijzigde dit bericht op 25-09-2019 19:22
12.17% gewijzigd
-
Ik zou geen / maar beperkt rekening houden met de werkplaats van je partner als die om de zoveel tijd switcht.

Nu zit ie in A, maar volgend jaar in C, een half jaar later in D, ...

Ofwel dus ergens tussenin, ofwel nabij B.
Dichtbij de autostrade.
Concreet heb je het hier over een uurtje extra reistijd voor je vriend. Als het tegenzit. Vind ik niet echt opwegen tegen alle voordelen.
YellowLemon schreef:
25-09-2019 19:23
Concreet heb je het hier over een uurtje extra reistijd voor je vriend. Als het tegenzit. Vind ik niet echt opwegen tegen alle voordelen.
Eens.
Wat Lemon schrijft...
Phloxx schreef:
25-09-2019 19:18
Ik wil er vanwege herkenbaarheid niet te diep op ingaan, maar helaas is het zo. Er zit een soort interne opleiding die af moet.

Cateautje, het is inderdaad sweekends maar 30min, maar doordeweeks doe je er standaard het dubbele over. Zeker wanneer hij ook nog eens (tijdelijk) in een locatie 35km van stad A, precies de andere kant op van stad B, wordt geplaatst.
Maar als ie om kwart voor 7 thuis zou doorrijden staat er toch nog maar nauwelijks file?
En na 7 uur 's avonds is de meeste file toch ook alweer weg?

Ik zeg niet dat ie nooit file zal hebben, maar alvast minder dan iemand die van 9 tot 5 werkt.
Cateautje schreef:
25-09-2019 19:15
Waar ik woon niet hoor.
En dag in, dag uit in de file staan ‘s ochtends en ‘s avonds daar word je ook niet blij van.
girasole3 schreef:
25-09-2019 19:33
Waar ik woon niet hoor.
En dag in, dag uit in de file staan ‘s ochtends en ‘s avonds daar word je ook niet blij van.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet gaat over waar jij woont.
Met je partner kun je dus eigenlijk geen rekening houden, omdat die locatie steeds kan wisselen. Ik zou voor B gaan.
Phloxx schreef:
25-09-2019 19:18

Geef hem een motor plus rijbewijs cadeau, dan is die half uur extra reistijd nog maar een minuut of 10.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Cateautje schreef:
Als er verder geen verkeer op de weg zit is dat al niet haalbaar. Ik deed over 30 km woonwerkverkeer buiten de spits al 25 minuten en ben geen trage rijder.
YellowLemon schreef:
25-09-2019 19:23
Haar vriend gaat er alleen maar op achteruit.
Cateautje schreef:
Eer dat je de 2 kilometer richting oprit snelweg hebt afgelegd in de stad, ben je, mét alle verkeerslichten, al zeker 20 minuten verder. Dus dat 50 km een half uurtje rijden is, lijkt me niet. Ik woon ca. 15/20 km van Eindhoven af, maar als ik daar op bezoek ga bij een vriendin met de auto, zijn we toch al gauw een dik half uur onderweg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Cateautje schreef:
25-09-2019 19:35
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet gaat over waar jij woont.
Uh nee. Ik reageer op jouw stelling dat 50 km een half uurtje extra is.
Dat is op de meeste trajecten een volslagen utopie
B

En dan de woning aan de aanrijdroute naar A. (Aan de goede kant van de stad zeg maar)
pejeka schreef:
25-09-2019 19:42
Eer dat je de 2 kilometer richting oprit snelweg hebt afgelegd in de stad, ben je, mét alle verkeerslichten, al zeker 20 minuten verder. Dus dat 50 km een half uurtje rijden is, lijkt me niet. Ik woon ca. 15/20 km van Eindhoven af, maar als ik daar op bezoek ga bij een vriendin met de auto, zijn we toch al gauw een dik half uur onderweg.
Het is niet overal zo kut als in Eindhoven.
Ik snap de bezwaren van je vriend wel. Elke dag file rijden is gewoon super kut.

Als jij in stad B gaat werken en je moeder daar woont en op de toekomstige kinderen wil passen, dan kan je ze toch voordat je naar je werk gaat daar droppen?

Ik zou ergens tussenin gaan wonen op een plek die ook voor je vriend nog acceptabel is qua reistijd.
girasole3 schreef:
25-09-2019 19:49
Uh nee. Ik reageer op jouw stelling dat 50 km een half uurtje extra is.
Dat is op de meeste trajecten een volslagen utopie
Inderdaad. 50 km rijden kost alleen dán een half uurtje, als je voor je huis met 100 km/uur kunt vertrekken en ongestoord met die snelheid kunt doorrijden tot je bestemming.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
TO, is het mogelijk dat je vriend wat schuift met uren? Eerder beginnen, eerder naar huis?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven