Welke fles voeding?

26-09-2019 11:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben momenteel 33 weken zwanger en twijfel nog wel merk flesvoeding ik ga geven, eigen merk kruidvat of ah, of nutrilon of hero, ik zou graag wat ervaringen willen weten en wat uberhoupt het verschil is evt.
Welke geven jullie?
Groetjes :)
De eisen en regels voor flesvoeding zijn in Nederland zo streng dat het echt niets uit maakt qua kwaliteit welke je neemt. Ik zou het huismerk nemen van de supermarkt waar je je boodschappen doet.
Wij krijgen straks wanneer de baby's er zijn (begin volgend jaar) in het ziekenhuis Hero, heb ik begrepen, maar hebben onze dochter altijd Kruidvat gegeven. Betaalbaar en ze dronk het graag.

Nutrilon vind ik eerlijk gezegd onbetaalbaar en AH nooit gebruikt.
Ja dacht zelf ook wel zoiets en dat je meer voor de merk betaald, maar zoals hero lees ik veel dat het klonterd, daarom ben ik benieuwd naar ervaringen hier van verschillende merken:)
Ja nutrilon vind ik ook best prijzig
Dit is niet jouw eerste kindje toch? Zo snel veranderen dingen niet hoor, gebruik gerust, wat je eerder prettig vond.

Het is heel persoonlijk, als je kindje geen allergieën heeft etc, kun je gerust een goedkoop merk kopen.
Wij gebruikten altijd Kruidvat en dat klontert niet hoor. Volgens mij betaal je inderdaad vooral voor het merk en is alle melk even goed. Ik zou kiezen voor een winkel waar je toch al vaak komt.
Ja bij me eerste kindje nutrilon voor gevoelige darmen, mja dat is al 7 jaar geleden🙈🙈
En heb zoiets als eigen merk ook goed is waarom niet
Shar898 schreef:
26-09-2019 11:28

juist
Hier altijd Hero baby, maar dat is meer omdat ik de rest nog erger vindt stinken :P
Shar898 schreef:
26-09-2019 11:28
Ja bij me eerste kindje nutrilon voor gevoelige darmen, mja dat is al 7 jaar geleden🙈🙈
Dat heeft de Kruidvat ook gewoon, daar hoef je geen Nutrilon voor te kopen.
Hier vanaf dag 1 Hero gebruikt. Prima bevallen!
Is dat niet gaan klonteren? Las dat veel op internet, hero geven ze hier in het ziekenhuis ook
Bij eerste dochter van de kraamzorg Hero gekregen, toen de borstvoeding niet vlotte.

Bij tweede dochter ( nu 9 weken) begonnen met huismerk AH, maar dat klonterde in mijn beleving veel meer dan de Hero voeding. Omdat we de voeding indikken, zijn we uiteindelijk overgestapt naar Hero, waar meer opties zijn mbt dieetvoeding. Dat heeft het huismerk AH niet.

Nooit gehad dat het klonterde, dat had ik dus juist wel bij de AH voeding. Die laatste klonterde al meer in de poedertoren en Philley, wat ik zelf wel vervelend vond worden.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 26-09-2019 11:44
22.32% gewijzigd
Shar898 schreef:
26-09-2019 11:36
Is dat niet gaan klonteren? Las dat veel op internet, hero geven ze hier in het ziekenhuis ook
Nope! Herken het het klonter verhaal niet!
Shar898 schreef:
Bij ons nooit. Ik doe schepjes in de fles, daarna water uit de coocker eruit even schudden en aanvullen met koud water.

Nooit klontje gehad.
Wij gingen eerst de goedkope huismerken proberen, voor we dure merken zouden kopen. AH was de eerste die we kochten en was gewoon goed en heeft ons erg veel geld bespaard.
Shar898 schreef:

Neem gewoon je eigen keuze mee naar het ziekenhuis, dan geef je dat vanaf dag 1.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ik gaf mijn zoontje altijd nutrilon maar is zo duur joh. Ik ga bijna bevallen van de tweede en die krijgt gewoon kruidvat eigen merk. Is net zo goed en de helft goedkoper.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik had meestal AH/Etos, soms afgewisseld met Kruidvat. Geen gezeur met een maximaal aantal wat je per keer mag kopen (nutrilon) en prima prijs.
Wij gebruiken Hero Nutrasense Comfort, omdat onze zoon last heeft van reflux. Verdikte voeding, maar klontert niet. Wij zijn er erg tevreden over.
Na stoppen met bv begonnen met kruidvat maar daar moest ik speciaal voor heen en vooral nummer 2 hadden ze heel vaak niet (was dan al op)
Na 3 keer misgrijpen overgestapt op ah en nooit problemen met klonteren gehad.
Wij gebruiken AH voeding en dikken dit nu in met johannesbroodpitmeel, dochter is 3,5 maand en onze zoons deden het er ook prima op. Het kost letterlijk de helft van Nutrilon.
Dochter heeft lang Nutrilon gehad, maar toen ze bijna een jaar was alsnog overgestapt op AH. Had ik achteraf gezien wel eerder kunnen doen, bevalt ook helemaal prima en zoveel goedkoper!
Hier gewoon die van jumbo eigen merk gebruikt. Die was tenminste wel altijd op voorraad en goedkoop. Als je het ging vergelijken met nutrition, zat er bijna hetzelfde in ook. En jumbo heeft ook gewoon de varianten tegen krampjes, voor hongerige kindjes enz. Tenminste, 7 jaar geleden :) ik heb ooit Hero gekocht vanwege de bewaardoos. Die klonterde bij ons idd. Op het kdv kreeg ze ook Hero geloof ik. En ik heb ook wel eens AH gegeven als ik toevallig daar een keer boodschappen deed. Maar ik nam altijd huismerk, onzin om voor het merk meer te betalen want qua voedingsstoffen en kwaliteit is het nagenoeg allemaal hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven