Autisme wie ook? Deel 4
woensdag 1 augustus 2018 om 08:14
Deel 3
psyche/autisme-wie-ook-deel-3/list_messages/396434
Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 4. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
psyche/autisme-wie-ook-deel-3/list_messages/396434
Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 4. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
World of Warcraft: Legion

woensdag 25 september 2019 om 19:38
Omdat de schaamte er af moet bij mensen die op hun tandvlees lopen om toe te geven dat ze er geen trek meer in hebben en dat het anders voor hen niet meer hoeft.
woensdag 25 september 2019 om 20:11
Ik zit ook depressief thuis na een burnout. Teveel spaargeld voor de bijstand, maar daar ben ik nu even niet rouwig om, want iedere maand je hele financiële hebben en houden moeten rapporteren en daar bewijsstukken bij leveren, en iedere stuiver die je krijgt op moeten geven vind ik ook verschrikkelijk.
Ook hier arbeidsvermogen volgens het UWV. Ik heb inderdaad de afgelopen acht jaar voor hetzelfde bedrijf gewerkt, maar wel met 36 uur per week spanningshoofdpijn en altijd maar moe, moe en moe als gevolg. Ik weet het soms ook even niet meer, eerlijk gezegd.
Sterkte trouwens, Renee.
Ook hier arbeidsvermogen volgens het UWV. Ik heb inderdaad de afgelopen acht jaar voor hetzelfde bedrijf gewerkt, maar wel met 36 uur per week spanningshoofdpijn en altijd maar moe, moe en moe als gevolg. Ik weet het soms ook even niet meer, eerlijk gezegd.
Sterkte trouwens, Renee.

woensdag 25 september 2019 om 20:21
Als je de afgelopen 8 jaar gewerkt hebt, heb je toch recht op ziektewet of anders toch op z'n minst WW?Wojak schreef: ↑25-09-2019 20:11Ik zit ook depressief thuis na een burnout. Teveel spaargeld voor de bijstand, maar daar ben ik nu even niet rouwig om, want iedere maand je hele financiële hebben en houden moeten rapporteren en daar bewijsstukken bij leveren, en iedere stuiver die je krijgt op moeten geven vind ik ook verschrikkelijk.
Sterkte trouwens, Renee.![]()
woensdag 25 september 2019 om 20:49
Beterschap, en rust maar goed uit nu.Wojak schreef: ↑25-09-2019 20:11Ik zit ook depressief thuis na een burnout. Teveel spaargeld voor de bijstand, maar daar ben ik nu even niet rouwig om, want iedere maand je hele financiële hebben en houden moeten rapporteren en daar bewijsstukken bij leveren, en iedere stuiver die je krijgt op moeten geven vind ik ook verschrikkelijk.
Sterkte trouwens, Renee.![]()

woensdag 25 september 2019 om 21:11
Daar heb je gelijk in. Maar er zijn altijd nog re-integratie trajecten voor als je toch weer wil gaan werken.redbulletje schreef: ↑25-09-2019 19:38Omdat de schaamte er af moet bij mensen die op hun tandvlees lopen om toe te geven dat ze er geen trek meer in hebben en dat het anders voor hen niet meer hoeft.
woensdag 25 september 2019 om 22:51
Ben zelf weggegaan. Wel in overleg met de begeleiding en bedrijfsarts, en na eerst langs een juridisch raadgever te zijn geweest en rond te hebben gebeld bij de gemeente en het UWV over de consequenties, maar ik hield het geen seconde meer uit.redbulletje schreef: ↑25-09-2019 20:21Als je de afgelopen 8 jaar gewerkt hebt, heb je toch recht op ziektewet of anders toch op z'n minst WW?
Voorlopig heb ik nog even geen geldzorgen, en ik ben bezig met een RIBW coach om iets te vinden waar ik niet zwaar ongelukkig en lichamelijk in de kreukels van raak.
donderdag 26 september 2019 om 07:32
Van kledingbakken leegmaken had ik geen hoofdpijn. Maar ik zei dan ook totaal niets. En dat heeft mijn vader zo geregeld. In de normale wereld zou dat niet mogen volgens alle regels die er zijn. Dus ik denk dat er voor iedereen wel een soort werk is dat pijnloos kan zijn. Maar je moet het vinden en misschien moet de baas ook er tegen kunnen dat er soms wat dingen beetje afwijkend zijn, als men zich daar beter bij voelt.Wojak schreef: ↑25-09-2019 22:51Ben zelf weggegaan. Wel in overleg met de begeleiding en bedrijfsarts, en na eerst langs een juridisch raadgever te zijn geweest en rond te hebben gebeld bij de gemeente en het UWV over de consequenties, maar ik hield het geen seconde meer uit.
Voorlopig heb ik nog even geen geldzorgen, en ik ben bezig met een RIBW coach om iets te vinden waar ik niet zwaar ongelukkig en lichamelijk in de kreukels van raak.

donderdag 26 september 2019 om 07:45
Je had je ook per direct ziek kunnen melden. Ze hebben je dus een oor aangenaaid, want anders had het bedrijf nog 2 jaar ziekteverlof voor je mogen doorbetalen. Zou een advocaat nemen.Wojak schreef: ↑25-09-2019 22:51Ben zelf weggegaan. Wel in overleg met de begeleiding en bedrijfsarts, en na eerst langs een juridisch raadgever te zijn geweest en rond te hebben gebeld bij de gemeente en het UWV over de consequenties, maar ik hield het geen seconde meer uit.
donderdag 26 september 2019 om 10:04
+1redbulletje schreef: ↑25-09-2019 15:50Zo diep zit ik ook wel 'ns, maar ik ben te overdenkend en aan elke methode kleven bezwaren dus zelfs op mijn diepst niet daadwerkelijk gedaan dus (anders zat ik hier ook niet meer te typen)
Besteed wat meer tijd met hem en doe dingen samen die hij leuk vindt, is het niet voor hem, dan wel voor jouzelf.

donderdag 26 september 2019 om 15:02

donderdag 26 september 2019 om 21:29
Ik wou ook werken, maar in de ene beschutte werkplaats vonden ze me te traag. En de andere daar was volgens hen nog maar net een autist vertrokken. Omdat het niet ging en dat wilde ze absoluut niet opnieuw. En aangezien ik geen diploma heb en in opleidingsvorm zat die richt op beschutte werkplaats of dagopvang. Daar zit niet echt iemand op te wachten in de normale arbeidswereld, behalve dan mijn vader. Maar dat deed ik wel graag die kledingbakken. Maar het is allemaal gratis (deed dat 4 dagen per week) en pas op 21 kreeg ik uitkering . En betekent ook niets voor mij want al dat geld ging mee op aan dure stroom. En aan mijn zus en mijn ouders en mij, waardoor ik eigenlijk op 23 tot frustratie kwam en toen dus tegen zak turf stampte. En dus soort mankend werd en ik dus helemaal niet blij ben met werken. Want eigenlijk volgens gegevens zit ik thuis als zwaar gehandicapt. Ik leefde dus in soort werkwereld, maar tegelijkertijd brengt het me totaal niets op. En thuis zitten is misschien ook niet leuk, maar het lijkt onmogelijk om normaal te zijn voor mij. En ik ben van alle twee niet gelukkig geworden. Nu zit ik vaak advies te geven aan jongeren, op anonieme site. Waar ze met allerlei erge problemen komen. En daar vul ik nu veel tijd mee. En dan ook nog kuisen en de tuin en tv kijken mijn dagen zijn te kort, en kom amper buiten het is niet te geloven. Maar eigenlijk weet ik niet of ik gelukkig of ongelukkig ben ik wil vooral geen dingen voorhebben met operaties. Waar ik schrik voor heb en dat moet ik zo hard mogelijk proberen te vermijden.
donderdag 26 september 2019 om 22:00

Echt, er zijn zo veel mensen op de wereld die wel werken, niet werken, langzaam of snel werken, iets ingewikkelds of 'simpels' doen.
Iedereen is toch anders? RB werkt niet, en is daar, zo ik lees, gelukkig mee! Ik zou het niet aan kunnen om niet te werken.
Niet dat, omdat we allemaal autistisch zijn, we daar hetzelfde over moeten denken

En nee, dat heeft niemand gezegd, dat zeg ik.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 26 september 2019 om 22:08
Amen!Kohaku schreef: ↑26-09-2019 22:00![]()
Echt, er zijn zo veel mensen op de wereld die wel werken, niet werken, langzaam of snel werken, iets ingewikkelds of 'simpels' doen.
Iedereen is toch anders? RB werkt niet, en is daar, zo ik lees, gelukkig mee! Ik zou het niet aan kunnen om niet te werken.
Niet dat, omdat we allemaal autistisch zijn, we daar hetzelfde over moeten denken
vrijdag 27 september 2019 om 08:23
In Nederland is dat denk ik toch anders dan hier ivb met traag werken of raar zijn of laag iq hebben of wat ik allemaal door elkaar heb. Heb hier een paar linken waar toch wel uit blijkt dat als je uit ov2 komt waar ik zat. Je bijna zeker thuis komt te zitten. Zo staat in een het ene document bv mensen van ov2 zijn niet verplicht zich in te schrijven in vdab/of gtb arbeidsbegeleidingsdienst en kennen dit zelfs niet volgens hun. Nu ik ben zelf gestopt met school op 18 en ben daar meteen naartoe geweest. Toen beschutte werkplaats 1 me te traag vond. En toen gingen ze zelfs mee naar beschutte werkplaats 2. Waar ze dus in bijzijn van die gtb begeleider vertelden niet weer een autist. En toen kon die ook niet anders dan papieren geven voor uitkering. En eigenlijk had ik dus helemaal daar niet moeten zijn. Want ik deed dat volledig uit mezelf terwijl ik daar heel veel stress van krijg. Maar dat kan ik niet weten dat ik daar eigenlijk niet moet zijn, want volgens dat document zou ik dat niet weten. Maar ik wist het wel en volgens mij snapten ze niet wat iemand die niets durft zeggen daar komt uithangen. In de normale wereld. Er zijn zo veel documenten van dingen die scheef draaien in België. En het lijkt wel of het daar bij blijft dure documenten laten uittikken waar die mensen een hoog loon aan krijgen. En verder blijft het hetzelfde want uiteindelijk ik ben al in 2008 van school gegaan. En dat document is pas in 2018 gemaakt 10 jaar na dat ik gestopt ben met school.Kohaku schreef: ↑26-09-2019 22:00![]()
https://www.vlaanderen.be/publicaties/s ... menwerking
https://scriptiebank.be/sites/default/f ... ppelen.pdf
En hier duizenden mensen die wachten op dat soort job. Terwijl het er eigenlijk veel meer zijn. Want na 21 val je in gehandicapte uitkering dus die mensen zitten niet meer in die wachtcijfers, dus moet je dit optellen aan iets van 5.700 mensen in vakken verdeelt over 3 jaar tussen 21 en 65 jaar. Dat kan ik niet berekenen maar het zijn dus wel vrij veel mensen denk ik. Die dus gewoon bij hun ouders wonen en niet werken zo als mij en uitkering krijgen.
https://sociaal.net/opinie/duizenden-wa ... -economie/
Laatst zag ik dit ook nog autisten die alleen geen woning konden huren omdat het te duur is voor hun uitkering. En ook geen werk vonden net als mij en ook nog thuis wonen. Er is echt wel een enorm verschil tussen België en Nederland lijkt mij dat krijgen ze nooit meer weggewerkt zo veel mensen achterstand. https://radio2.be/oost-vlaanderen/gezoc ... et-autisme
vrijdag 27 september 2019 om 11:45
Pplakke,
Nu ben ik niet zo vertrouwd met OV2. Blijkbaar is dat een deel van het Belgische onderwijssysteem. Wat is OV2 eigenlijk?
In Nederland is het eigenlijk ook niet zoals het zou moeten. 28 % van mensen met autisme hebben een reguliere baan. Ik behoor niet tot die 28 %. De rest is of werkloos of heeft een beschutte baan. Kijken we naar alle vormen van beperking (daarbij ook autisme meegerekend), dan heeft 56 % van mensen met een beperking een reguliere baan. De rest heeft dus een beschutte baan of is werkloos.
Dat ik geen reguliere baan heb vind ik enigszins merkwaardig. Bij een vorig bedrijf functioneerde ik goed, maar werd ik ontslagen vanwege gebrekkige sociale vaardigheden. Bij de huidige werkplek functioneer ik ook goed, maar is mijn baan toch beschut vanwege een autismediagnose. Ik heb vrijwel geen begeleiding, geen job coach, ook geen functioneringsgesprekken. De beschutte baan is op een merkwaardige manier tot stand gekomen. Ik wil mij opnieuw laten testen. Als ik kijk hoe de arbeidsvermogentests nu gaan, is er nogal een verschil met toen. Nu stelt de verzekeringsarts en de arbeidsdeskundigen de arbeidsgeschiktheid vast, vroeger was de school dat.
Waarom het ondanks goed functioneren het niet wil lukken om een reguliere baan te krijgen, en men zich niet voor mij wil inzetten, is mij een raadsel; ik kan daar de vinger niet op leggen.
Ik heb redenen om elders te solliciteren, maar ik wil toch wel weten waar de schoen wringt. Ik heb er weinig aan als ik ondanks goed functioneren toch ontslagen word, of dat het werk weer gesubsidieerd wordt zonder doorgroeimogelijkheden.
Nu ben ik niet zo vertrouwd met OV2. Blijkbaar is dat een deel van het Belgische onderwijssysteem. Wat is OV2 eigenlijk?
In Nederland is het eigenlijk ook niet zoals het zou moeten. 28 % van mensen met autisme hebben een reguliere baan. Ik behoor niet tot die 28 %. De rest is of werkloos of heeft een beschutte baan. Kijken we naar alle vormen van beperking (daarbij ook autisme meegerekend), dan heeft 56 % van mensen met een beperking een reguliere baan. De rest heeft dus een beschutte baan of is werkloos.
Dat ik geen reguliere baan heb vind ik enigszins merkwaardig. Bij een vorig bedrijf functioneerde ik goed, maar werd ik ontslagen vanwege gebrekkige sociale vaardigheden. Bij de huidige werkplek functioneer ik ook goed, maar is mijn baan toch beschut vanwege een autismediagnose. Ik heb vrijwel geen begeleiding, geen job coach, ook geen functioneringsgesprekken. De beschutte baan is op een merkwaardige manier tot stand gekomen. Ik wil mij opnieuw laten testen. Als ik kijk hoe de arbeidsvermogentests nu gaan, is er nogal een verschil met toen. Nu stelt de verzekeringsarts en de arbeidsdeskundigen de arbeidsgeschiktheid vast, vroeger was de school dat.
Waarom het ondanks goed functioneren het niet wil lukken om een reguliere baan te krijgen, en men zich niet voor mij wil inzetten, is mij een raadsel; ik kan daar de vinger niet op leggen.
Ik heb redenen om elders te solliciteren, maar ik wil toch wel weten waar de schoen wringt. Ik heb er weinig aan als ik ondanks goed functioneren toch ontslagen word, of dat het werk weer gesubsidieerd wordt zonder doorgroeimogelijkheden.

vrijdag 27 september 2019 om 13:29
Hebben jullie ook regelmatig dat je domme fouten maakt en daar moe van wordt?
Niet alleen omdát het fout gaat, maar ook het onbegrip daarin.
Van de week op het werk moest ik zakjes stickeren. Verschillende soorten. Op een gegeven moment zegt de voorvrouw dat mijn stickers te laag zaten. Want zou een print op komen te staan en zo kon die er niet op. Ik had dat nog nooit gehoord en vroeg waarom ze dat nu pas zei. Haar antwoord was dat ze dat al heel vaak gezegd had. Nou niet tegen mij dan. Ze zei weer: "Ja hoor, echt heel vaak."
Nu weet ik dat dingen soms langs me heen gaan. Maar ik vind dat ze dan ook vaker had kunnen controleren. Die voorvrouw heeft het niet zo op mij, merk ik. Volgens mij denkt ze dat ik het expres verkeerd doe.
Niet alleen omdát het fout gaat, maar ook het onbegrip daarin.
Van de week op het werk moest ik zakjes stickeren. Verschillende soorten. Op een gegeven moment zegt de voorvrouw dat mijn stickers te laag zaten. Want zou een print op komen te staan en zo kon die er niet op. Ik had dat nog nooit gehoord en vroeg waarom ze dat nu pas zei. Haar antwoord was dat ze dat al heel vaak gezegd had. Nou niet tegen mij dan. Ze zei weer: "Ja hoor, echt heel vaak."
Nu weet ik dat dingen soms langs me heen gaan. Maar ik vind dat ze dan ook vaker had kunnen controleren. Die voorvrouw heeft het niet zo op mij, merk ik. Volgens mij denkt ze dat ik het expres verkeerd doe.
vrijdag 27 september 2019 om 14:07
Ik vind haar dus niet zuiver op de graat. En dan vind ik dat die fout jou niet aan te rekenen is.
Ik ken echte legio voorbeelden van mijn werk, en dat werd dan toegeschreven aan mijn autisme, en heeft tot een gesubsidieerde baan geleid zonder perspectief.
En dan in die mate dat mijn baas denkt dat ik mijn werk niet kan prioriteren. En dat ik in paniek zou vliegen wanneer drie mensen tegelijkertijd iets zou zeggen.
Niet kunnen prioriteren komt omdat er van mijn taken geen deadlines zijn.
Prioriteren doe ik al sinds jaar en dag. En in paniek vliegen komt omdat ik mijn kortetermijngeheugen niet vertrouw; achteraf blijkt het dat ik een uitstekend geheugen heb.
Men denkt al gauw: omdat ik vroeger een bepaalde werkhouding had, denken ze nog steeds, dat dat niet veranderd is. Ik vind dat een fout van de leidinggevende.
Zowel in mijn geval, als in jouw geval, Hondenmens, twijfel ik aan het geheugen van mijn baas, en twijfel ik ook, of jij een fout maakt, en of mijn werkhouding hetzelfde is als 25 jaar geleden.
Eigenlijk denk ik dat jouw voorvrouw jou manipuleert.
Ik ken echte legio voorbeelden van mijn werk, en dat werd dan toegeschreven aan mijn autisme, en heeft tot een gesubsidieerde baan geleid zonder perspectief.
En dan in die mate dat mijn baas denkt dat ik mijn werk niet kan prioriteren. En dat ik in paniek zou vliegen wanneer drie mensen tegelijkertijd iets zou zeggen.
Niet kunnen prioriteren komt omdat er van mijn taken geen deadlines zijn.
Prioriteren doe ik al sinds jaar en dag. En in paniek vliegen komt omdat ik mijn kortetermijngeheugen niet vertrouw; achteraf blijkt het dat ik een uitstekend geheugen heb.
Men denkt al gauw: omdat ik vroeger een bepaalde werkhouding had, denken ze nog steeds, dat dat niet veranderd is. Ik vind dat een fout van de leidinggevende.
Zowel in mijn geval, als in jouw geval, Hondenmens, twijfel ik aan het geheugen van mijn baas, en twijfel ik ook, of jij een fout maakt, en of mijn werkhouding hetzelfde is als 25 jaar geleden.
Eigenlijk denk ik dat jouw voorvrouw jou manipuleert.
vrijdag 27 september 2019 om 15:02
@hans66: Mijn voorvrouw is vaak gestrest en chaotisch. Meerderen vinden haar geen goede voorvrouw. Ze laat ook haar voorkeuren nogal kennen. Tegen sommigen is ze heel spontaan en vriendelijk en tegen anderen is ze koel en afstandelijk. Dat laatste ook naar mij. Ik weet het niet. Misschien straal ik iets uit wat niet leuk vind. Van mij kan ze duidelijk minder hebben. Ze vroeg van de week of ik al veel van die zakjes had gestickerd. Ik zei dat ik 1 bundel had gedaan. Daarbij vergat ik dat ik de week daarvoor ook al daaraan had gewerkt. Dus ik heb waarschijnlijk een hele doos verkeerd gedaan. De klant controleert al het werk en is erg kritisch. Ik heb echt geen zin om alles overnieuw te doen. Is ook lastig, want als je de sticker eraf trekt is de zak vaak verprutst. Een nieuwe sticker er gaaf opdoen gaat dan moeilijk of niet meer. Misschien komt het zover helemaal niet, maar ik zit dan al met doemscenario's in mijn hoofd als: Wat als ze de klant kwijtraken en ik krijg de schuld? Terwijl die klant zelf het werk vaak niet compleet levert. Er lopen daar vaak dingen in de soep.
hondenmens wijzigde dit bericht op 27-09-2019 15:08
8.12% gewijzigd
vrijdag 27 september 2019 om 15:07
Hans66,
Hier zat ik tussen 16 en 18 dus 2 schooljaar valt beiden onder buitengewoon onderwijs.
OV2 TYPE 2 en Type 9 geïntegreerde werking
o Richt zich tot jongeren met een matig mentale beperking en/of ASS.
o Opleidingsvorm 2 geeft onze jongeren een algemene en sociale vorming en
arbeidstraining. Wij streven naar integratie in een beschermd leef- en arbeidsmilieu
(beschermde werkplaats).
Voor ov2 zat ik in ov3.
OV3 Type Basisaanbod en Type 9 geïntegreerde werking
o Richt zich tot jongeren met een licht mentale beperking en/of ASS.
o Opleidingsvorm 3 geeft deze jongeren een algemene, sociale en beroepsvorming.
Wij streven naar hun integratie in een gewoon leef- en arbeidsmilieu.
o Naast algemene en sociale vorming krijgt de beroepsopleiding heel veel aandacht,
met o.a. stages. Indien mogelijk bereiden wij hen voor op een overstap naar het
gewone onderwijs.
Nu is het wel zo na 2015 zijn er wijzigingen gekomen in onderwijs dus misschien was het er voor beetje anders. Zo leken ze autisme niet zo goed te kennen vroeger, aangezien ik pas vrij laat een diagnose kreeg op 15. En ik moest echt weg uit ov3 omdat ze mij niet op stage konden sturen in gewoon bedrijf, staat in mijn papieren.
Redbulletje waar ik vrijwilligerswerk deed (deed ik volledig gratis) was volledig door mijn ouders geregeld. Aangezien mijn vader daar werkt niemand had daar enig voordeel aan door bv subsidies of iets. Dat geld dat de kleding per kilo opbracht ging naar goede doelen van de vzw. Mijn vader had wel loon.
Hier zat ik tussen 16 en 18 dus 2 schooljaar valt beiden onder buitengewoon onderwijs.
OV2 TYPE 2 en Type 9 geïntegreerde werking
o Richt zich tot jongeren met een matig mentale beperking en/of ASS.
o Opleidingsvorm 2 geeft onze jongeren een algemene en sociale vorming en
arbeidstraining. Wij streven naar integratie in een beschermd leef- en arbeidsmilieu
(beschermde werkplaats).
Voor ov2 zat ik in ov3.
OV3 Type Basisaanbod en Type 9 geïntegreerde werking
o Richt zich tot jongeren met een licht mentale beperking en/of ASS.
o Opleidingsvorm 3 geeft deze jongeren een algemene, sociale en beroepsvorming.
Wij streven naar hun integratie in een gewoon leef- en arbeidsmilieu.
o Naast algemene en sociale vorming krijgt de beroepsopleiding heel veel aandacht,
met o.a. stages. Indien mogelijk bereiden wij hen voor op een overstap naar het
gewone onderwijs.
Nu is het wel zo na 2015 zijn er wijzigingen gekomen in onderwijs dus misschien was het er voor beetje anders. Zo leken ze autisme niet zo goed te kennen vroeger, aangezien ik pas vrij laat een diagnose kreeg op 15. En ik moest echt weg uit ov3 omdat ze mij niet op stage konden sturen in gewoon bedrijf, staat in mijn papieren.
Redbulletje waar ik vrijwilligerswerk deed (deed ik volledig gratis) was volledig door mijn ouders geregeld. Aangezien mijn vader daar werkt niemand had daar enig voordeel aan door bv subsidies of iets. Dat geld dat de kleding per kilo opbracht ging naar goede doelen van de vzw. Mijn vader had wel loon.
vrijdag 27 september 2019 om 19:33
Dat merkte ik ook aan mijn vorige leidinggevende. Hij gaat nooit met mij in gesprek. Soms praatte hij tegen mij alsof ik een verstandelijke beperking heb, of een leerstoornis. En hij spot soms met datgene wat ik zeg, of legt elk woord op een goudschaaltje. Daar krijg ik soms de kriebels van.hondenmens schreef: ↑27-09-2019 15:02@hans66: Mijn voorvrouw is vaak gestrest en chaotisch. Meerderen vinden haar geen goede voorvrouw. Ze laat ook haar voorkeuren nogal kennen. Tegen sommigen is ze heel spontaan en vriendelijk en tegen anderen is ze koel en afstandelijk.
Ik word door sommigen (gelijkwaardige collega's) communicatief vaardig en verbaal erg sterk genoemd. De grapjes die ik op het werk maak, hebben daarmee een verband.
Dan heeft ze flink aangemodderd. Ze had vaker moeten kijken of jij het werk goed doet, als ze het gevoel heeft dat dat niet zo is. Dan heeft ze m.i. ook aandeel in verkeerd gestickerde zakjes.Dat laatste ook naar mij. Ik weet het niet. Misschien straal ik iets uit wat niet leuk vind. Van mij kan ze duidelijk minder hebben. Ze vroeg van de week of ik al veel van die zakjes had gestickerd. Ik zei dat ik 1 bundel had gedaan. Daarbij vergat ik dat ik de week daarvoor ook al daaraan had gewerkt. Dus ik heb waarschijnlijk een hele doos verkeerd gedaan.
Ja, dan is het voor de manager erg gemakkelijk om jou overal de schuld van te geven, en haar eigen straatje schoon te vegen. Zij is als manager verantwoordelijk dat de zakjes goed gestickerd geleverd worden. Anders is ze evengoed schuldig dat ze slecht werk aflevert.De klant controleert al het werk en is erg kritisch. Ik heb echt geen zin om alles overnieuw te doen. Is ook lastig, want als je de sticker eraf trekt is de zak vaak verprutst. Een nieuwe sticker er gaaf opdoen gaat dan moeilijk of niet meer. Misschien komt het zover helemaal niet, maar ik zit dan al met doemscenario's in mijn hoofd als: Wat als ze de klant kwijtraken en ik krijg de schuld? Terwijl die klant zelf het werk vaak niet compleet levert. Er lopen daar vaak dingen in de soep.