Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

vrijdag 27 september 2019 om 21:14
YellowLemon schreef: ↑27-09-2019 19:14
Doro, ik denk dat het aan de andere kant van de schutting ook behoorlijk raar klonk met gekreun en mogelijk een krachtterm en een kreet van opluchting toen hij los kwam.![]()

vrijdag 27 september 2019 om 23:03
Ik zie nog wat beroerd vanwege de druppels, maar het is glasvocht loslating van het netvlies.
Het netvlies is gelukkig niet aan het loslaten,daar ben ik dankbaar om.
Ik heb slecht zicht in 1 oog,alsof ik een hele slechte bril draag met verkeerde sterkte.
Ik ben naar Bregmann kliniek geweest.
Daar was ik ook voor de staaroperaties .
Het netvlies is gelukkig niet aan het loslaten,daar ben ik dankbaar om.
Ik heb slecht zicht in 1 oog,alsof ik een hele slechte bril draag met verkeerde sterkte.
Ik ben naar Bregmann kliniek geweest.
Daar was ik ook voor de staaroperaties .
vrijdag 27 september 2019 om 23:19
Toevallig van de week over gelezen Hemke omdat ik zelf naar de oogarts moet dinsdag omdat ik nogal veel mouches volantes heb maar ook perifere lichtflitsjes (alsof je in een lampje hebt gekeken en dan steeds dat friemeltje van het gloeidraad aan en uit ziet knipperen in je ooghoeken). Ik krijg een echo van de zenuw.
Kan dat door je staaroperaties komen? Want ze doen eigenlijk niets aan glasvochtloslatingen toch?
Kan dat door je staaroperaties komen? Want ze doen eigenlijk niets aan glasvochtloslatingen toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 28 september 2019 om 07:16
Dat klinkt heftig hemke. En naar.
Kunnen ze daar wat aan doen?
En zoals Suzy zich afvraagt, komt dat door de staaroperaties?
Ik zie ook met één oog nagenoeg niets. Maar ik ben ermee geboren.
Is erg lastig soms met afstanden inschatten. Verder merk ik er weinig van, behalve dan dat ik " een blinde hoek " heb.
Behalve als er iets in mijn andere oog komt, dan zie ik dus even helemaal niets. Vooral lastig op de fiets in de zomer met de vliegen enzo.
Kunnen ze daar wat aan doen?
En zoals Suzy zich afvraagt, komt dat door de staaroperaties?
Ik zie ook met één oog nagenoeg niets. Maar ik ben ermee geboren.
Is erg lastig soms met afstanden inschatten. Verder merk ik er weinig van, behalve dan dat ik " een blinde hoek " heb.
Behalve als er iets in mijn andere oog komt, dan zie ik dus even helemaal niets. Vooral lastig op de fiets in de zomer met de vliegen enzo.
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-09-2019 07:28
0.22% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 28 september 2019 om 07:27
Ik ben tegenwoordig elke dag vroeg. Zelfs het weekend. Man moest vroeg werken en als de wekker gaat ben ik wakker.
Ik ben dus nog moe, maar terug in bed word ik alleen nog maar wrakkiger van dus dat doe ik maar niet meer.
Voordeel is wel mijn lekkere lange dag. Dat is uiteraard ook gelijk weer een nadeel, in de avond ben ik niks meer waard.
Morgen heeft man vrij, maar moet dochter er weer vroeg uit.
Helaas slaapt ze niet bij haar vriendje( want anders kon die haar wegbrengen) . Want hee, puber, heeft veel slaap nodig.
Ondertussen zit ik mezelf af te vragen vanaf welke leeftijd je slaapbehoefte afneemt, ouderen slapen toch altijd minder?
Dat zou voor mij ook wel wat zijn, die mindere slaapbehoefte.
Vooralsnog wil ik toch echt de 8/9 uur aantikken om goed te functioneren.
Daar kom ik dus even niet meer aan
Op 7 uur lukt het gelukkig ook nog wel enigzins
Behalve dan die pijn in al mijn ledematen ( zo'n zwaar gevoel en een soort spierpijn) en bijbehorende vermoeidheid. Ik geloof toch echt dat dat met meer slaap beter is.
Maar misschien vergis ik me daar ook wel in en is het wishful thinking
Ik ben dus nog moe, maar terug in bed word ik alleen nog maar wrakkiger van dus dat doe ik maar niet meer.
Voordeel is wel mijn lekkere lange dag. Dat is uiteraard ook gelijk weer een nadeel, in de avond ben ik niks meer waard.
Morgen heeft man vrij, maar moet dochter er weer vroeg uit.
Helaas slaapt ze niet bij haar vriendje( want anders kon die haar wegbrengen) . Want hee, puber, heeft veel slaap nodig.

Ondertussen zit ik mezelf af te vragen vanaf welke leeftijd je slaapbehoefte afneemt, ouderen slapen toch altijd minder?
Dat zou voor mij ook wel wat zijn, die mindere slaapbehoefte.

Vooralsnog wil ik toch echt de 8/9 uur aantikken om goed te functioneren.
Daar kom ik dus even niet meer aan
Op 7 uur lukt het gelukkig ook nog wel enigzins
Behalve dan die pijn in al mijn ledematen ( zo'n zwaar gevoel en een soort spierpijn) en bijbehorende vermoeidheid. Ik geloof toch echt dat dat met meer slaap beter is.
Maar misschien vergis ik me daar ook wel in en is het wishful thinking
zaterdag 28 september 2019 om 07:35
Okee.
Google leert mij dat je vanaf je 50 -ste, nog maar 6 uur slaap per nacht nodig hebt.
Ondanks dat ik me af en toe 80 voel, is mijn lichaam blijkbaar nog jong.
Ik red het nl écht niet op 6 uurtjes.

Google leert mij dat je vanaf je 50 -ste, nog maar 6 uur slaap per nacht nodig hebt.
Ondanks dat ik me af en toe 80 voel, is mijn lichaam blijkbaar nog jong.

Ik red het nl écht niet op 6 uurtjes.
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-09-2019 11:54
0.91% gewijzigd

zaterdag 28 september 2019 om 08:24

zaterdag 28 september 2019 om 08:30
Lientje: ik slaap al jaren niet meer dan 4 à 5 uur per nacht. Helaas voel ik me ook nooit echt uitgerust, altijd moe.
Ik krijg nu, sinds twee weken, anti- epileptica, in het kader van het onderzoek naar mijn migraine. En ik slaap zowaar beter, mijn hoofd voelt rustiger, ik was altijd aan het malen en dat gaat beter nu.
Hemke: wat een schrik gisteren! Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand met je oog.
Gisteren oppasdag bij de kleinkinderen. ‘s Middags kwamen er twee logeetjes. Ik was ‘s avonds volledig op. Dan merk je toch dat je ouder wordt.
Ik krijg nu, sinds twee weken, anti- epileptica, in het kader van het onderzoek naar mijn migraine. En ik slaap zowaar beter, mijn hoofd voelt rustiger, ik was altijd aan het malen en dat gaat beter nu.
Hemke: wat een schrik gisteren! Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand met je oog.
Gisteren oppasdag bij de kleinkinderen. ‘s Middags kwamen er twee logeetjes. Ik was ‘s avonds volledig op. Dan merk je toch dat je ouder wordt.

zaterdag 28 september 2019 om 08:51
Klinkt heftig Hemke.
Wij gaan zo de auto’s omruilen voor de nieuwe en man heeft voor vanmiddag twee proefritten gepland.
Gisteravond vroeg naar bed gegaan vanwege de pijn.
Maandag heb ik nog een afsluitend consult met de anesthesioloog. Ik ga hem toch vragen of ze nog iets kunnen doen voor de tijd tot de operatie.
Wij gaan zo de auto’s omruilen voor de nieuwe en man heeft voor vanmiddag twee proefritten gepland.
Gisteravond vroeg naar bed gegaan vanwege de pijn.
Maandag heb ik nog een afsluitend consult met de anesthesioloog. Ik ga hem toch vragen of ze nog iets kunnen doen voor de tijd tot de operatie.
zaterdag 28 september 2019 om 09:47
Goedemorgen
Ik heb zo'n 8 uur slaap nodig per dag, maar dat lukt me eigenlijk zelden. Ga in de weekenden te laat slapen. Gisteren kon ik niet in slaap komen vanwege de wijn. Toch maar weer stoppen met drinken, denk ik. Dit was ook niet leuk.
Maar vervelend Lientje, dat je zo weinig slaapt steeds. Hopelijk rust je van lekker lezen op de bank en niets hoeven ook een beetje uit.
Wat fijn dat jij wel beter slaapt nu, Cesium. Helpt het ook tegen de migraine, voor je gevoel?
Succes met de nieuwe auto, Lise!

Ik heb zo'n 8 uur slaap nodig per dag, maar dat lukt me eigenlijk zelden. Ga in de weekenden te laat slapen. Gisteren kon ik niet in slaap komen vanwege de wijn. Toch maar weer stoppen met drinken, denk ik. Dit was ook niet leuk.
Maar vervelend Lientje, dat je zo weinig slaapt steeds. Hopelijk rust je van lekker lezen op de bank en niets hoeven ook een beetje uit.
Wat fijn dat jij wel beter slaapt nu, Cesium. Helpt het ook tegen de migraine, voor je gevoel?
Succes met de nieuwe auto, Lise!
Later is nu
zaterdag 28 september 2019 om 09:55
Zitten en lezen kom ik ook niet echt aan toe Dreamer.
Af en toe maar niet genoeg.
Ik heb gewoon een té druk programma voor mezelf steeds. Moet ook nodig weer meer gaan bewegen maar daar kan ik me ook niet toe zetten.
Afijn. Thuis is het een bende . Masr moet nu eerst met schoonmoeder op pad.
Boodschappen al wel gehaald en zoon gaat vanavond samen met mij 2 nieuwe recepten uitproberen.
De rest van de troep opruimen moet dan ook maar on de middag. Sta nu aan het strand om schoonmoeder op te halen en thuis te brengen. Man is met haar aan het toeren over het strand ( is aan het werk, rijden in auto over strand want schoonmoeder kan niet ver meer lopen maar wilde graag nog eens naar de zee)
Ik waai hier bijna uit mijn auto vandaan, zo'n storm hier al.
Af en toe maar niet genoeg.
Ik heb gewoon een té druk programma voor mezelf steeds. Moet ook nodig weer meer gaan bewegen maar daar kan ik me ook niet toe zetten.
Afijn. Thuis is het een bende . Masr moet nu eerst met schoonmoeder op pad.
Boodschappen al wel gehaald en zoon gaat vanavond samen met mij 2 nieuwe recepten uitproberen.
De rest van de troep opruimen moet dan ook maar on de middag. Sta nu aan het strand om schoonmoeder op te halen en thuis te brengen. Man is met haar aan het toeren over het strand ( is aan het werk, rijden in auto over strand want schoonmoeder kan niet ver meer lopen maar wilde graag nog eens naar de zee)
Ik waai hier bijna uit mijn auto vandaan, zo'n storm hier al.
zaterdag 28 september 2019 om 10:01
Ik ben gisteren echt als een blok in slaap gevallen en werd om 3:15 weer wakker met slapende lippen, doof gevoel in mijn gezicht, enorme oorsuizen, duizelig. Brrr wat voelde ik me naar. Kotsmisselijk ook.
Of het nou weer migraine was? Volgens mij ga ik dan echt gigantisch ongesteld worden ofzo. Of ik zou bijna denken dat ik zwanger was
. Beide kan niet maar mijn borsten zijn me toch een partij gespannen. Alhoewel ik hormonaal wel ongesteld wordt komt er niet zoveel meer uit en dat is ook de reden dat ik niet meer zwanger kan worden. Geen baarmoederslijmvlies en geen eileiders meer. Hoewel het baarmoederslijmvlies wel weer kan aangroeien een beetje (gebeurt ook wel, vloei steeds een pietsje meer) is dat lang lang lang niet zoals het was.
Of het nou weer migraine was? Volgens mij ga ik dan echt gigantisch ongesteld worden ofzo. Of ik zou bijna denken dat ik zwanger was

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 28 september 2019 om 11:11
Nee daar heb je helemaal gelijk in. Misschien was het duidelijker als ik zei dat hij er met zijn neus ingevallen was.
En vannochtend, nog voor 9 uur ging er alweer een of ander zaagmachine aan bij de andere kant. Ik heb gewoon extra medicijnen genomen om nog verder te kunnen slapen want ik was bang dat ik uit het raam ging gillen. En nu zijn ze met rustige klusjes bezig natuurlijk.
Ik wil een hutje op de hei.
zaterdag 28 september 2019 om 11:59
Nou dan krijgt hij er blijkbaar wel energie van, die poedersuiker zeg.YellowLemon schreef: ↑28-09-2019 11:11Nee daar heb je helemaal gelijk in. Misschien was het duidelijker als ik zei dat hij er met zijn neus ingevallen was.
En vannochtend, nog voor 9 uur ging er alweer een of ander zaagmachine aan bij de andere kant. Ik heb gewoon extra medicijnen genomen om nog verder te kunnen slapen want ik was bang dat ik uit het raam ging gillen. En nu zijn ze met rustige klusjes bezig natuurlijk.
Ik wil een hutje op de hei.
Om negen uur alweer volop bezig... poeh.
Dreamer, wat is er allemaal gebeurt in napraat waar jij bij betrokken was?
Ik probeer terug te lezen, maar moet zó ver terug, ik kom er niet uit. Even werken en ik mis weer alle relletjes blijkbaar.

Ik ben vooral benieuwd over welke opmerking dit dan in hemelsnaam ging.

zaterdag 28 september 2019 om 12:08
Naar aanleiding van wat aanvallen op Solo en haar zoon in het bijstandtopic (ja, we krijgen een omweg
) merkte ik op dat sommige opmerkingen best wel impact hebben, zoals de opmerking ooit dat ik door mijn ziekte mijn oudste kind ziek gemaakt had. Dit zei ik een paar wéken terug. Ook dat ik die opmerking nooit gestaft heb, maar anderen dat voor mij deden. Gisteren kwam daar ineens iemand op reageren, dat ik natuurlijk wél gestaft had en dat betreffende forummer door die opmerking en een staf van mij een permaban gekregen had.
Nouja, en daar werd dan nu weer op gereageerd. Degene die hier ineens weer over begon is inmiddels (weer) geband, net als degene die kennelijk ondanks permaban teruggekomen is.
Wat mij betreft een hoop ophef om niets, ik begon er alleen over als hart onder de riem voor Solo.
Nahja.
Zoon heeft kaartjes voor ons drieën besteld voor de film vanavond, blijkt Ajax te spelen. (ipv dat hij dat ook eerst checkt
) Dus nu gaan we misschien toch niet naar de film, als zoon de kaartjes kan verschuiven.

Nouja, en daar werd dan nu weer op gereageerd. Degene die hier ineens weer over begon is inmiddels (weer) geband, net als degene die kennelijk ondanks permaban teruggekomen is.
Wat mij betreft een hoop ophef om niets, ik begon er alleen over als hart onder de riem voor Solo.
Nahja.
Zoon heeft kaartjes voor ons drieën besteld voor de film vanavond, blijkt Ajax te spelen. (ipv dat hij dat ook eerst checkt

Later is nu