Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Nartjie :hug:
Beetje onhandig ook dat er dan een man komt schoonmaken voor je.
Later is nu
Er is maar 1 vrouw en de rest zijn mannen in dat bedrijf. Het bedrijf is van die vrouw
Heb ook een stuk tapijt wat zeiknat is. Dit ga ik wel melden aan GGD. Het zijn tapijttegels en er onder ligt een houten vloer. Die is dus ook nat.
Gele_Suikerspin schreef:
26-09-2019 13:59
Hier toch wel erg moe. Bijna een flauwvalmoment en begin van paniek.

Uiteindelijk toch gestofzogen. Verbaasd mij elke keer weer hoeveel rust mij het geeft als de vloer rustig is.

Het vliegt mij dan allemaal aan overal rommel. Mijn konijn is enorm aan het verharen en ik was bezig geweest met planten, dus aarde. En dan nog zaagsel en hooi stipjes. Dus de vloer was behoorlijk onrustig.

Elke ochtend pas rond 11uur uit bed en pas erg laat douchen, moet nu nog steeds douchen/aankleden.

Nergens echt zin in. Dus denk afgelopen dagen, oow, dat klinkt wel wat richting een depressie achtig iets.

Ik ga dus weer proberen te wandelen een klein stukje, wat beweging en licht.

Volgende week een groot familie event, kan ook best zijn dat ik daar spanning van heb. Ik trek mij dan wel vaker terug. Om mij er enigszins metaal op voor te bereiden.

Is de hoofdpijn al gezakt, bij de mensen met hoofdpijnen?

Nartjie, hoe gaat het? Andere mensen in mijn huis vind ik best lastig.

Kohaku, ik vind dat jij het allemaal heel dapper doet. Ik vind het lastig hoe te reageren op je eetstoornis. Omdat ik niet iets fout wil zeggen wat jou dan juist triggert. Ik heb niet zo veel kennis en ervaring van eetstoornissen. Maar ik leef zeker met jou mee. En vind dat je al die gesprekken en afspraken dapper doet.

Serverus, super dat je iets energie terug krijgt.

Hier regen, regen, regen al de hele dag.

Ik vind het dan juist soms makkelijker om te wandelen. Want weinig mensen op straat en de veilige bescherming van een paraplu. Een soort veilig huisje boven/om mijn hoofd.
Misschien is lichttherapie iets voor je?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat is niet echt handig Nartjie. Jammer dat het zo regende anders had je nog buiten kunnen zitten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
:hug: Nartjie! Wat bagger dat ze nu eindelijk kwamen en dat het zo uitpakte. Echt ik zou je zo willen komen helpen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
26-09-2019 14:59
:hug: Nartjie! Wat bagger dat ze nu eindelijk kwamen en dat het zo uitpakte. Echt ik zou je zo willen komen helpen.
Lief van je, maar nee liever niet. Ik moet mijn veilige gevoel weer terug krijgen en dat gaat lang duren. Het voelt niet meer als mijn huis. Is wederom van mij afgepakt. Maar ik heb er mee ingestemd.
suzyqfive schreef:
26-09-2019 09:11
Hier ook kussens van Ikea. Keuze is reuze.

Sterkte Nartjie!

Bij de reva kreeg ik als tip om overdag alleen powernaps te doen. Je moet overdag namelijk voorkomen dat je in je diepe slaap komt want dan wordt je vaak groggy wakker en slaap je ‘s Avonds niet meer zo goed. Ik zei: maar ja, ik val nooit meteen in slaap dus ik kan geen wekker zetten op een kwartier of twintig minuten.
Ze zei toen dat Einstein daar een heel goed trucje voor had. Hij ging altijd slapen met zijn sleutels in zijn hand. In het eerste kwartier/twintig minuten verslappen je spieren nog niet, pas als je in je diepe slaap gaat wel. Dus als dat bij hem gebeurde dan vielen zijn sleutels en werd ie dus weer wakker, mooi op tijd en verkwikt. En dat is prima om meerdere keren per dag te doen.
Deze tip kreeg ik ook van de Reva. Het werkt ook nog. :P
Grappige tip ban die sleutels.

Nartjie, sterkte met het terugvinden van je veilige plekje.

Hoofdpijn is hier nog steeds heftig.
Maar weer paracetamol genomen en eea van mijn werkzaamheden van vandaag uitbesteed aan zoon. Die is thuis vandaag, kijkt zijn college online.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Veel mensen met hoofdpijn zeg! Ik had het vanmorgen toen ik wakker werd maar dat is in de loop van de dag weggegaan gelukkig.
Ik heb ook hoofdpijn. De “tandartsboor” is nog steeds bezig, en mijn plan voor de tuin was naïef. Het regent al de hele dag. Als het goed is blijft het morgen droog.

Ik hoorde hem van het weekend zeggen dat hij een jaar bezig denkt te zijn, oftewel een doe het zelver. Ik voel me een zeikwijf dat ik hierover begin maar mijn vorige buur is na 1,5 jaar net klaar. En hij is echt een nieuwe tijds kind wat alles met gemotoriseerd gereedschap doet. Is het dan raar als je op gegeven moment gaat vragen of die echte herrie telkens een dagdeel kan duren? Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Tuurlijk kan ik oordopjes indoen, maar ik wil ook even een muziekje luisteren of op de bank ploffen en even iets kijken.

Ik ken de huizen ook als geen ander natuurlijk dus ik vraag me echt af wat hij in godsnaam aan het doen is. Gaat ie alle muren opnieuw bouwen?
Nartjie wat naar het zo heeft uitgepakt.

Hier ook hoofdpijn, lijkt wel in de lucht te hangen. Misschien iets met de wisseling van het weer? Domen doe ik ook al heftig en intens. Die tip van de sleutels is leuk, die ga ik eens uitproberen.
"After all this time?" "Always."
Nartjie, is de ggd vrouw al geweest?
Hoe ging dat gesprek?

Veel sterkte met het terug vinden van je veilige plek.
Severus_Snape schreef:
26-09-2019 17:12
Nartjie wat naar het zo heeft uitgepakt.

Hier ook hoofdpijn, lijkt wel in de lucht te hangen. Misschien iets met de wisseling van het weer? Domen doe ik ook al heftig en intens. Die tip van de sleutels is leuk, die ga ik eens uitproberen.
Mijn dromen zijn helemaal van het padje. Al zijn ze 80% minder. Van de week was wel raar. Ik was er van overtuigd dat ik mijn hand opengekrabd had, bloedde, en toch terug in slaap viel. En toen ik wakker werd was er niks te zien aan mijn handen.
Nieuwe auto gekocht :cheer2:

Alleen nu heb ik geen idee waar het kentekenbewijs deel drie ligt :facepalm:
Ook hier knallende koppijn.
GGD vrouw is geweest.
Gefeliciteerd Lise!
Nog even zoeken dan :P
lise1985 schreef:
26-09-2019 17:46
Nieuwe auto gekocht :cheer2:

Alleen nu heb ik geen idee waar het kentekenbewijs deel drie ligt :facepalm:
Heb je nog wel een deel drie bij je ‘oude’ auto? Ik had een pasje en volgens mij geen deel drie meer.
suzyqfive schreef:
26-09-2019 19:30
Heb je nog wel een deel drie bij je ‘oude’ auto? Ik had een pasje en volgens mij geen deel drie meer.
Het overschrijvingsbewijs. Ik heb een kenteken van voor 2014.

Maar hij is echt kwijt. Morgen even het RDW contacten dus.
Hoe was het met de GGD mevrouw dan, Nartjie?

Ik heb geen hoofdpijn. Zo te lezen ontspring ik de dans aardig dus. Ik heb wel 'overal anders' pijn, met als nieuwe uitschieter m'n linker pink, maar dan bij de knokkel en ook middenin de linkerhand. Heel bijzonder weer.

Ben niet gaan sporten vanavond. Was al een paar keer natgeregend en voor een kwartiertje ga ik niet wéér 20 minuten door de regen (dat is heen en terug)

Gefeliciteerd met auto, Lise! Hier ook geen deel 3 meer, gelukkig. Die krengen waren altijd kwijt.

Yellow, wat een ge-verbouw bij jullie danj @(
Je zou zeggen dat je er wat van zou moeten kunnen zeggen, maar ik weet niet wat en hoe. Uiteindelijk misschien via woningbouw, maar eigenlijk is het wel zo netjes als je eerst de buur zelf aanspreekt, natuurlijk. Ik word al gek als de buren 10 minuten aan het boren zijn.
Later is nu
Hij is echt kwijt. Met man nog alles overhoop gehaald maar helaas.
Moet dus een nieuw kentekenbewijs aanvragen. Nu maar hopen dat de dealer het niet erg vindt daar een paar dagen op te wachten.
Op zo’n momenten ben ik zo blij dat mijn supergestruktureerde man dit soort dingen regelt.

Dreamer: kun je fijn gaan lezen, daar is het echt weer voor. Ik ben vanavond in “het instituut” begonnen, heerlijk!
nartjie schreef:
26-09-2019 15:23
Lief van je, maar nee liever niet. Ik moet mijn veilige gevoel weer terug krijgen en dat gaat lang duren. Het voelt niet meer als mijn huis. Is wederom van mij afgepakt. Maar ik heb er mee ingestemd.
:hug: Zou te ver wezen, maar bij wijze van spreken zou ik het echt zo doen voor je! :hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
cesium24 schreef:
26-09-2019 21:46
Op zo’n momenten ben ik zo blij dat mijn supergestruktureerde man dit soort dingen regelt.

Dreamer: kun je fijn gaan lezen, daar is het echt weer voor. Ik ben vanavond in “het instituut” begonnen, heerlijk!
Ik begin er dit weekend aan !
Ik komende week!

Hoewel, die pijn in de pink, waar ik het gisteren over had, kon wel eens komen door het vasthouden van een (dik) boek, wat ik afgelopen weken veel deed. Kwam ik gisteren achter, toen ik de ereader vast hield.

Goedemorgen allemaal :sun:
Ik ben laat. Vlug hond uitlaten en weg. :bye:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven