Mode & Beauty alle pijlers

Dunner wordend haar

27-09-2019 23:10 13 berichten
Mijn haar pffff! Had ik vroeger een leuke bos bruin haar nu stelt het niks meer voor. Vooral aan de voorkant. Ik wilde pas een pony laten knippen bij de kapper maar zij raadde dit af omdat ik eigenlijk te weinig haar aan de voorkant daarvoor heb. Ik was mijn haar 1x in de 3 dagen en dan valt er wel wat uit maar niet extreem. Ik draag het veel vast want los kijk je er gewoon doorheen. Is er iemand die dit herkent en tips heeft? Of is het een kwestie van accepteren?
Hier zijn al heel veel topics over geweest, o.a. deze:

gezondheid/dunner-wordend-haar/list_messages/441556

Mijn reactie was toen:

Ik zou eerst langs gaan bij de huisarts, misschien heb je ijzer tekort en komt het daardoor. Verder kan het met je leeftijd te maken hebben, stress, slecht slapen, te weinig fruit/groentes, etc. Dingen waar ik goede verhalen over heb gehoord:

-olijfolie met knoflook (geperst, samen even koken en daarna een paar dagen laten staan. Vervolgens 1,5 uur in je haar laten trekken en uitspoelen)
-MSM Poeder
-Fenegriek olie/zaad
-Catorolie (inmasseren)
-Uiensap
-Rosemarijn olie (inmasseren)
-Pepermunt olie (inmasseren)
-Masker van ei, castorolie en een thee lepel honing

oh, en je haren niet te vaak wassen én met een natuurlijke shampoo waar geen sulfaten, siliconen, uitdrogende alcoholen of parabenen inzitten!

succes!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar shampoo en conditioner van mediceuticals (eventueel eerst advies vragen bij een kapper die er mee werkt)
Ben je 40+, dan kan het hormonaal zijn.
Werd het haar van je moeder ook dunner op latere leeftijd, dan is het erfelijk.
Je kunt dit via een bloedtest laten onderzoeken.
Er bestaan echt werkende middelen bij bepaalde soorten alopecia maar die komen niet uit de Groen & Natuurlijk branche.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Verf je het?
oh, die europese haren. rechte en dunne lol.
nicky_1 schreef:
28-09-2019 12:45
oh, die europese haren. rechte en dunne lol.
:wtf: ik heb alles behalve rechte en dunne Europese haren...
Als je dan toch bij de huisarts langs gaat, laat dan ook meteen je vitamine D en B12 testen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Djessy schreef:
28-09-2019 17:38
Als je dan toch bij de huisarts langs gaat, laat dan ook meteen je vitamine D en B12 testen.
Vitamine D is een aandachtspuntje, ik gebruik wel aanvulling daarvoor. Vitamine B12 is ok en ijzer is ook ok. Ik ben wel 40+ en heb ook een stress volle tijd achter de rug (en soms nog) Ik heb sinds een half jaar high lights in mijn haar maar daarvoor was het al dunner geworden.

Castorolie heb ik inmiddels besteld. Bedankt voor de tips zo ver.
2018anoniem schreef:
28-09-2019 20:53
Vitamine D is een aandachtspuntje, ik gebruik wel aanvulling daarvoor. Vitamine B12 is ok en ijzer is ook ok. Ik ben wel 40+ en heb ook een stress volle tijd achter de rug (en soms nog) Ik heb sinds een half jaar high lights in mijn haar maar daarvoor was het al dunner geworden.

Castorolie heb ik inmiddels besteld. Bedankt voor de tips zo ver.
Volgens mijn dermatoloog heeft verven (bij mij) geen invloed.
Bij mij is het hormonaal en erfelijk bepaald.
Laat gewoon je bloed testen, dan weet je waar je aan toe bent.
Merel7 schreef:
29-09-2019 09:13
Volgens mijn dermatoloog heeft verven (bij mij) geen invloed.
Bij mij is het hormonaal en erfelijk bepaald.
Laat gewoon je bloed testen, dan weet je waar je aan toe bent.
Heb ik al laten doen en daar kwam alleen uit dat vitamine D te laag was.
Ligt vaak aan je leeftijd. Ik kreeg het ook, en werd helemaal wanhopig. Durfde amper nog naar buiten te gaan.
Ik zat tegen de overgang aan, vorig jaar dan ook echt geconstateerd 'pre-menopauze'.
Wat blijkt: dan daalt je B6 héél erg en dat veroorzaakt haaruitval.
Ik heb van Care for Women -die me hierbij enorm hebben geholpen- een supplement, o.a. hiervoor.
Ook "head and hair heal" shampoo en conditioner van maria nila. Duur, maar de enige die wat uithaalt. Nagenoeg alle andere zg. 'antihaaruitval' shampoo geprobeerd, geen resultaat. Deze shampoo & conditioner gekocht, wél resultaat.
Maar in combi met Care for Women supplement met daarin o.a. B6, zelf nog B-complex, én de pil voor oestrogenen.

Daarmee groeide mijn haar weer volop terug!
Sinds kort is het weer iets dunner, dus nu ff aan het goochelen om te achterhalen waar dat hem in zit, anders ga ik weer naar mijn Care for Women therapeute.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven