De man is prima de setting is niets voor mij :(

07-04-2009 17:26 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?
Alles is egoistisch. Maar ik vind je absoluut geen onmens. Het lijkt me zelf ook vreselijk moeilijk (ik wil niet eens wat met een vent die 'normale' kinderen heeft).

Is er echt geen oplossing?
Die man schaamt zich voor dat kind? Denk dat eerder JIJ je ervoor schaamde.

Hoe dan ook: kind en man zijn beter af zonder jou.
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:26:

Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?Heb jij enig idee wat Asperger of autisme in het algemeen inhoudt?
welkom in de wondere wereld die "stiefmoeder" heet!

besef 1 ding:

voor het kind is de situatie nog veel vervelender dan voor jou!

toen ik net stiefmoeder was, kwam ik terecht op een forum voor stiefmoeders.

oh, wat een herkenning; het kind was verwend, de ex is een heks.

totdat me op begon te vallen dat alle verhalen dezelfde teneur hadden.

dat kan toch geen toeval meer zijn....

het kan niet zo zijn dat elk kind van gescheiden ouders, verwend is.

of dat elke heks een ex is.

het ligt dus heel erg aan je eigen interpretatie van de situatie.

en dat ex de hand ophoudt en niet werkt.

hoe zou je zelf behandeld willen worden als je gescheiden was?

rot maar op en ga maar lekker alleen voor je kind zorgen?

of is het schappelijker als de situatie zoals ze die voordien samen gecreeerd hebben, voortgezet wordt?
Waarom ga je niet latten als hij zijn kind niet heeft?

Waarom per se een relatie hebben die alles omvat als je met een deel ervan niet overweg kunt?

Waarom niet voor jezelf de knoop doorhakken als er zoveel factoren in zijn leven zijn die jij, zacht uitgedrukt, niet wilt?

Wik en weeg, maar kijk uit dat jijzelf straks niet te licht bevonden wordt.
quote:fleurtje schreef op 07 april 2009 @ 17:30:

Die man schaamt zich voor dat kind? Denk dat eerder JIJ je ervoor schaamde.

Hoe dan ook: kind en man zijn beter af zonder jou.

Nou even voor de duidelijkheid. ik schaam me niet. Ik heb alles opgezochten nagevraagd voor hem om zo goed mogelijk het kind te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Maar ik vind niet dat ik als niet ouder daar wat over te zeggen heb. Hij moet dat doen. Zijn kind moet aanleren communicatief te zijn. Dat is asperger he.

Structuur is van belang, maar als ik al 100x getracht heb iets op poten te zetten is de enrgie op. Het is uiteindelijk zijn kind en als dat later problemen oplevert omdat ie contact gestootd is of iets dergelijks...wat dan?

Ik wil ze op alle fronten helpen, maar niet op een manier dat ik een begeleider ben voor mijn vent en een moeder voor het kind.
quote:misschicken schreef op 07 april 2009 @ 17:35:

[...]

Heb jij enig idee wat Asperger of autisme in het algemeen inhoudt?

Ja dat weet ik. Hij zit op speciaal onderwijs en ik heb er veel over gelezen en mijn beste vriendin werkt met mensen die autistisch zijn en die heeft mij er ook veel over verteld. Je hebt er zoveel vormen van maar bij een kind kan je nog veel bereiken..

Hoezo heb je nog tips dan...ik krijg het idee dat je me wat duidelijk wilt maken.
Even heel kort gereageerd op de een na laatste posting van TO: Als jij geen moeder wilt zijn voor het kind van de man van wie jij zegt te houden, dan is deze relatie niets voor je. Bloed is nog altijd dikker dan water en jij zult het altijd verliezen van zijn zoon. Je posting komt kwaad over, maar het kind kan er niets aan doen dat hij deze aandoening heeft.... alleen JIJ kan iets doen. Ben je daar klaar mee.. dan is het gewoon klaar dus.
Horen, zien en .... reageren
quote:Amaranth schreef op 07 april 2009 @ 17:36:

Waarom ga je niet latten als hij zijn kind niet heeft?

Waarom per se een relatie hebben die alles omvat als je met een deel ervan niet overweg kunt?

Waarom niet voor jezelf de knoop doorhakken als er zoveel factoren in zijn leven zijn die jij, zacht uitgedrukt, niet wilt?

Wik en weeg, maar kijk uit dat jijzelf straks niet te licht bevonden wordt.Datis zeker een goede optie. Maar als peersoon heb je ook wat asl toekomstbeeld in je hoofd zitten. Wat is wijsheid want je eigen en zijn gevoelens spelen ook een grote rol.
Zijn zoon zal er altijd zijn...... whisfull thinking gaat niet werken.... HIJ BLIJFT !! Dus je zult je toekomstbeeld dan moeten aanpassen... als jij bij je vriend wil blijven...
oh, en de opvoeding is niet jouw taak.

ik zie veel stiefmoeders zich er vol in gooien, dit kind moet ineens van alles leren en regels kennen en weet ik wat allemaal.

dat is niet jouw taak.

mijn stiefkind van 14 kan nog steeds niet met bestek eten (er mankeert hem niks, trouwens) , dit is niet mijn probleem.
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:40:

[...]

Ja dat weet ik. Hij zit op speciaal onderwijs en ik heb er veel over gelezen en mijn beste vriendin werkt met mensen die autistisch zijn en die heeft mij er ook veel over verteld. Je hebt er zoveel vormen van maar bij een kind kan je nog veel bereiken..

Hoezo heb je nog tips dan...ik krijg het idee dat je me wat duidelijk wilt maken.

Het kind is 6, en heeft een stoornis. En jij noemt hem stom en onaangepast?

Maak dat je wegkomt uit deze relatie, en van dit kind. Hij verdient een betere stiefmoeder.
quote:Carliena schreef op 07 april 2009 @ 17:42:

Even heel kort gereageerd op de een na laatste posting van TO: Als jij geen moeder wilt zijn voor het kind van de man van wie jij zegt te houden, dan is deze relatie niets voor je. Bloed is nog altijd dikker dan water en jij zult het altijd verliezen van zijn zoon. Je posting komt kwaad over, maar het kind kan er niets aan doen dat hij deze aandoening heeft.... alleen JIJ kan iets doen. Ben je daar klaar mee.. dan is het gewoon klaar dus.

Het kind kan er zeker niets aan doen. Eerder komt het over datik het kind haat of iets dergelijks maar dat is het niet. Ik als partner moet me realiseren dat het geen makkelijke opgave word. En ik dnek dat ik door de pijn heen moet.

Ik probeer geen boze uiting te doen op dit forum ik wilde alleen "wijze raad" wellicht van dames die eerder in zo'n pakket hebben gezeten.
ik heb nog nooit in een pakket gezeten trouwens.
Die geef ik ook Dijkiedoos.... goede raad...
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:26:

Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Jammer dan voor je!

Laat dat arme kind dat het al moeilijk heeft en nog moeilijker gaat krijgen in hemelsnaam opgroeien bij iemand anders.
Kind heeft Asperger en TO vindt hem stom. Wat een kort-door-de-bocht-uitspraak. Zou je dat ook vinden als het kind in een rolstoel zat?

Ik kan vanaf hier niet beoordelen in hoeverre het kind de dienst uitmaakt. Ik weet wel dat een kind met Asperger of welke ander vorm van autisme dan ook gewoon een heel specifieke aanpak nodig heeft. Bij onze dochter kan het ook weleens lijken dat ze alles gedaan krijgt vanwege haar PDD/NOS, maar niks is minder waar. Ook zij heeft zich aan regels te houden, ook zij krijgt op haar kop als dat nodig is. Wel lastig is dat er soms voor haar andere regels gelden dan voor haar broertje.

Voor ons als biologische ouders is zoiets al moeilijk toe te passen, laat staan voor een stiefmoeder die het kind ´stom´ vindt.
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:46:

Ik probeer geen boze uiting te doen op dit forum ik wilde alleen "wijze raad" wellicht van dames die eerder in zo'n pakket hebben gezeten.Dan is het misschien een idee je manier van formuleren eens nader te bekijken
Ik heb erin gezeten,maar dan van de andere kant.

Mijn toenmalige vriend zou mijn dochter van toen 5, behept met klassiek autisme en adhd wel eens even heropvoeden.

Na een escalatie heb ik hem eruit getrapt.
Lastig meervoudig probleem lijkt mij.....

Als je de relatie echt wilt doorzetten (kan uit je posting niet echt opmaken wat hij nu eigenlijk wil) zul je nog een hoop hobbels op de weg tegenkomen.

Je schrijft dat je vriend zich" volgens jou" voor zijn kind schaamt...is dat een aanname van jou of hebben jullie het daar echt over gehad samen?

Je bent heel eerlijk als je zegt dat je zijn kind stom vind (vind ik op zich best dapper) maar dat je het kind verwend vind en dat je van mening bent dat hij de dienst uitmaakt, dat gaat er bij mij niet zo in...in die zin: het zijn mogelijk en duidelijk symptomen van het ziektebeeld.

En het kind hoort sowieso bij deze man...of hij zich nu schaamt of niet, of jij het kind nu stom vindt of niet..jullie zullen er iets mee moeten als je de relatie door wil zetten, zo ook contacten met zijn ex (denk aan gesprekken met evt. hulpverleners, overleggen over het kind etc..).

Ik kan mij jouw frustraties rondom zijn ex die haar hand ophoudt wel voorstellen, ik heb er zelf ook mee te maken en geloof me...dat blijft bij tijd en wijle een pijnprikkel en een zeer grote frustratie en deze gevoelens lees ik bij jou ook terug in je posting.

Vraag je dus af als je de relatie wil voorzetten:

- Ik vind zijn kind stom, wil ik wel een rol van betekenis spelen in zijn leven...onlosmakelijk verbonden bij het feit als jullie een relatie aangaan.

- Ik ben van mening dat mijn vriend zich voor zijn kind schaamt, hoe wil ik hiermee omgaan?

- Hoe ga ik om met het gedoe rondom zijn ex (alimentatie etc..) en wil ik dit wel

en trek dan je conclusies, ook al hou je nog zoveel van hem.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Amaranth schreef op 07 april 2009 @ 17:50:

[...]

Dan is het misschien een idee je manier van formuleren eens nader te bekijken Niet iedereen is geboren met het talent goed formuleren.
.
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:56:

[...]

Niet iedereen is geboren met het talent goed formuleren.

Zelf misschien ook asperger?

Ok, flauw. Maar kom op, een kind stom noemen, heeft niets met niet goed kunnen formuleren te maken.
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:56:

[...]

Niet iedereen is geboren met het talent goed formuleren. Als dat nou het enige talent was wat je mist....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven