De man is prima de setting is niets voor mij :(

07-04-2009 17:26 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn relatie beeidigd. Een relatie met een ontzetende leuke vent met een kind van 6. Het kind is autistisch heeft asperger. Mijn vriend schaamt zich volgens mij dat zijn kind dit heeft en kan daarom niet de opvoeding aanpassen en kan er niet tegen als ik alles zie. Ik kan niet op deze manier de relatie doorzetten ik ga eraan kapot want mijn vriend is de beste man die er is maar ik vind zijn kind stom, ik heb er niks mee en het kind denkt de dienst uit te maken en voor een kind van 6 vind ik dat ongepast. Hij is zo verwend als het maar kan en ik kan er niet mee leven.

Dan is er ook nog die ex die er altijd zal zijn en haar hand ophoud voor geld!! (waarom zoekt ze geen baan!!!)Terwijl ze rotte dingen over hem zelf zegt. Mijn vriend is bang dat als ie zijn mond open trekt dat ze zijn kind van hem afpakt.

En dan heb ik het nog niet gehad over als ik mijn mond open trek tegenover haar...want ik ben het zo zat van die nare ex!

Contact tussen mijn vriend en mij is er wel maar eigenlijk weten we allbei wat verstandig is maar we houden van elkaar!

Ik zit er nu zo mee in mijn maag ik eet al bijna 2 weken weinig tot niks en ga kapot aan heet feit dat ik mijn grote liefde weg moet doen omdat ik als persoon me niet kan vinden in de situatie en op deze manier ook geen leuke toekomst kan zien voor mezelf. Is dat egoistisch?
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:56:

[...]

Niet iedereen is geboren met het talent goed formuleren. Eerst op 'bekijk bericht' klikken en objectief naar je woordkeuze kijken scheelt al heel veel
quote:fleurtje schreef op 07 april 2009 @ 17:59:

[...]

Zelf misschien ook asperger?

Ok, flauw. Maar kom op, een kind stom noemen, heeft niets met niet goed kunnen formuleren te maken.Whatever....Jammer dat je me geen goede raad geeft.
quote:misschicken schreef op 07 april 2009 @ 17:59:

[...]

Als dat nou het enige talent was wat je mist....bitchen is niet very ladylike
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 18:01:

[...]

Whatever....Jammer dat je me geen goede raad geeft.Wat wil je nou voor een raad dan? Je hebt de relatie al verbroken. Opgelost toch?
Goede raad: wegwezen en weg blijven, in het belang van het kind.
quote:danivo schreef op 07 april 2009 @ 18:02:

[...]

bitchen is niet very ladylike Een kind met een stoornis stom noemen ook niet. Ik kan hier echt pislink van worden.
Ik vind zoveel kinderen stom, mag best vind ik.

Maar een relatie hebben met iemand met een stom kind, dat gaat gewoon niet lukken, ouders kunnen nou eenmaal geen compromissen maken w.b. hun kinderen. Kinderen zullen altijd voorgaan, no matter what.

Even flink uithuilen, dan jezelf afstoffen en op zoek naar een andere man, zou mijn advies zijn,
quote:Ainne wrote on 07 April 2009 @ 18:03:

Ik vind zoveel kinderen stom, mag best vind ik.

Maar een relatie hebben met iemand met een stom kind, dat gaat gewoon niet lukken, ouders kunnen nou eenmaal geen compromissen maken w.b. hun kinderen. Kinderen zullen altijd voorgaan, no matter what.

Even flink uithuilen, dan jezelf afstoffen en op zoek naar een andere man, zou mijn advies zijn,Woord voor woord mee eens!
Een kind met een stoornis kan ook stom zijn. Kind zonder stoornis ook.
Wél een criterium erbij voor tijdens de zoektocht:

Man met GEEN stom kind!

Beter nog: helemaal geen kinderen? Scheelt ook heel veel bagage en ex-toestanden.

Jemig!
Ik vind het jammer voor het kind dat het blijkbaar niet de goede begeleiding krijgt.

Voor TO, ik kan je best snappen hoor, ik heb na mijn scheiding gewoon nooit een relatie gewild met iemand die nog hele kleine kinderen had. Ik had gewoon geen zin om op mijn vrije zaterdag weer bij de Intertoys te lopen en op mijn vrije zondag weer bij het ballenbad van de Mac te zitten.

Die tijd heb ik gehad, ik wilde geen man waarvan de kinderen nog heel onzelfstandig waren.

Dus ben ik er nooit aan begonnen.

Jij bent er wel aan begonnen, maar als je het niet trekt moet je gezoon stoppen, das voor alle partijen net zo eerlijk

Wel een vraagje, waarom trek jij je mond open tegen de ex van je vriend??? bemoei je niet met de opvoeding
Ook ik vind ook wel eens een kind stom hoor. Net als dat ik wel eens een volwassene stom vind, of een beest. Kan soms echt erruge jeuk krijgen van de maniertjes van sommige mensen. Kan wel gebeuren ja, dat de persoon in kwestie een beperking heeft, meestal niet, er zijn er gewoon meer zonder beperking, vandaar.

Wat Ainne zegt, ik denk dat je deze meneer met zijn setting beter vaarwel kunt zeggen. Als het niets voor je is, dan houdt het op. Soms is het ook gewoonweg zonde van de tijd (je hebt immers zelf ook dromen en verlangens) om voor zoiets keihard te gaan knokken, in de hoop dat het toch ooit wel iets voor je wordt. Zeker als de vader in kwestie niet een beetje mee wilt werken (dat idee krijg ik van je postings tenminste).
Chickie, even rustig ademhalen

Dijkiedoos, een jochie van 6, autistisch en ook asperger hebbende, ik geef het je te doen als ouders en kind. Ik weet niet wat voor afspraken zijn ouders hebben gemaakt, maar misschien is het wel beter voor de jongen dat zijn moeder thuis is.

Als jij er niet mee om kunt gaan, bij de situatie zoals die is, denk ik dat je de goede beslissing hebt genomen door de relatie te verbreken. Vader en zoon horen bij elkaar en gaan echt voor op een eventuele nieuwe relatie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
*legt een pilletje onder de tong*
quote:Digitalis schreef op 07 april 2009 @ 17:29:

Alles is egoistisch. Maar ik vind je absoluut geen onmens. Het lijkt me zelf ook vreselijk moeilijk (ik wil niet eens wat met een vent die 'normale' kinderen heeft).

Mee eens!

En loop voortaan al meteen weg van 'n man die zegt kinderen te hebben, vóórdat je er tot over je oren verliefd op raakt.
quote:pearle schreef op 07 april 2009 @ 18:08:

Ik vind het jammer voor het kind dat het blijkbaar niet de goede begeleiding krijgt.

Voor TO, ik kan je best snappen hoor, ik heb na mijn scheiding gewoon nooit een relatie gewild met iemand die nog hele kleine kinderen had. Ik had gewoon geen zin om op mijn vrije zaterdag weer bij de Intertoys te lopen en op mijn vrije zondag weer bij het ballenbad van de Mac te zitten.

Die tijd heb ik gehad, ik wilde geen man waarvan de kinderen nog heel onzelfstandig waren.

Dus ben ik er nooit aan begonnen.

Jij bent er wel aan begonnen, maar als je het niet trekt moet je gezoon stoppen, das voor alle partijen net zo eerlijk

Wel een vraagje, waarom trek jij je mond open tegen de ex van je vriend??? bemoei je niet met de opvoeding

Ik heb zijn ex nog niet erover aangesproken. Voor het kind is een en dezelfde structuur best belangrijk. Dus vind ik het zo jammer dat zij mijn vriend er niet over informeerd. Ze sluit hem steeds buiten en dat terwijl ze allebei willen dat het goed gaat met die kleine smurf ;)

Voor zo'n kind is het niet makkelijk overal andere regeltjes.

Aan de ene kant schuift ze hem allerlei zaken in zijn schoenen (leugens, dat verteld ie mij) en het volgende moment als ze weer euro's nodig heeft of haar verhaal kwijt moet is ie wel goed genoeg om klaar te staan en te luisteren. Dat realiseert hij ook en we bespreken dat maar hij doet er weinig mee. Die kleine komt zo vaak bij zijn vader met verhalen over vreemde mannen die bij zijn moeder over de vloer komen en dan tijdelijk de stiefpappa uithangen. En dat ze tegen die kleine zegt dat ie maar naar pappa moet omdat zij nodig de hort op moet. dat is toch ook niet fijn.
Ik vind het een beetje dubbel eerlijk gezegd. Aan de ene kant vind je het kind stom, verwend en ben je van mening dat het kind de dienst uitmaakt. Aan de andere kant zeg je dat je juist wilt helpen omdat je wel weet wat autisme/asperger inhoudt en omdat je in je directe omgeving mensen hebt die hierover verstand van zaken hebben. Ik krijg de indruk dat je alleen maar wilt helpen uit een soort van plichtsbesef naar je vriend toe en dat is natuurlijk nooit goed. Met je vriend kwam ook dit bijzondere kind mee en het is heel makkelijk zeggen 'niet mijn probleem' als het qua opvoeding niet gaat zoals het gaat, maar jij hebt destijds voor je vriend gekozen en daar hoort dit kind bij. Gegeven de omstandigheden is uit elkaar gaan, denk ik, het beste wat je had kunnen doen.
quote:Het is uiteindelijk zijn kind en als dat later problemen oplevert omdat ie contact gestootd is of iets dergelijks...wat dan?

later als ie contact gestoord is of iets dergelijks....

Asperger is een vorm van hoogfunctionerend autisme waarbij het kind intellectueel gezien vaak verder is dan zijn leeftijdsgenootjes. Het grootste struikelblok is het leggen van sociale contacten, zien van verbanden, incalculeren van gevoelens etc.

Het spijt me wel maar jouw postings schieten mij niet een klein beetje in het verkeerde keelgat maar heel veel. Als jij de stiefmoeder van mijn zoon was ( die overigens gezegend is met het syndroom van Asperger) dan had je aan mij een hele kwaaie.

Je hebt geen idee waar je het over hebt als je zegt dat je weet wat asperger inhoudt. Het kereltje kan er niks aan doen dat hij moeite heeft met het leven, aan jullie de taak als opvoeders/ouders om dit voor hem zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Stom hoor, een kind met asperger. Ik zou het kind weg doen, kunnen jij en je vent gezellig saampjes verder zonder dat stomme gedoe van dat niet leuke kind.

Schaam je.
zucht. dubbelop.
Ik begrijp best dat je een kind stom vindt, maakt niet uit wat de oorzaak is. Je bent ook niet met het kind en zijn situatie meegegroeid. Alleen zal het kind er altijd zijn en is het een "probleem" in de relatie (de situatie is het probleem, niet het kind, voor ik iedereen over me heen krijg) dat nooit weg zal gaan. Net als ex. En als je daar niet mee om kan gaan, dan is een relatie niet voor jullie samen weggelegd.

Liefde is nou eenmaal sowieso egoïstisch. En soms is liefde alleen niet genoeg.
quote:Dijkiedoos schreef op 07 april 2009 @ 17:46:

[...]

Het kind kan er zeker niets aan doen. Eerder komt het over datik het kind haat of iets dergelijks maar dat is het niet. Ik als partner moet me realiseren dat het geen makkelijke opgave word. En ik dnek dat ik door de pijn heen moet.

Ik probeer geen boze uiting te doen op dit forum ik wilde alleen "wijze raad" wellicht van dames die eerder in zo'n pakket hebben gezeten.Euh je bent geen partner meer.
quote:elninjoo schreef op 07 april 2009 @ 18:15:

[...]

Mee eens!

En loop voortaan al meteen weg van 'n man die zegt kinderen te hebben, vóórdat je er tot over je oren verliefd op raakt.Mja, ergens wel mee eens, tenzij je bereid bent de rol van stiefmoeder op je te nemen, maar dan ook met alles drop en dran.
maar goed, je hebt de relatie al verbroken, dus wat zitten we hier nog met zijn allen te herkauwen?
quote:danivo schreef op 07 april 2009 @ 18:26:

maar goed, je hebt de relatie al verbroken, dus wat zitten we hier nog met zijn allen te herkauwen?Je hoeft niet te reageren hoor. Er zijn ook nog andere onderwerpen. Wellicht kan je daar nog effe tekeer gaan...succes!
Zeg TO, ik wil niet lullig doen,maar lees jij je eigen OP nog eens terug. Daar staan toch echt een aantal dingen in die niet mis zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven