Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Lientje :hug:
kohaku wijzigde dit bericht op 30-09-2019 22:42
95.81% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ah nee Lientje! Dat was zo waar ik niet op had gehoopt voor je! En waar baseren ze die onevenwichtigheid op dan?
Durf je ze morgen te bellen dat je het er niet mee eens bent en dat je echt heel graag een kans zou willen om het te bewijzen? Of dat ze verzorgende dan toch voor je willen bepleiten?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lijkt me zinloos Suzy. Het is inmiddels mijn 15e afwijzing in 1,5 jaar.
Ik denk dat ik er beter aan doe om het maar op te geven. Blijkbaar zien ze niet in me wat anderen en ikzelf in mezelf zie.
Ik ben gewoon , precies zoals ik me mijn hele leven al voel, niet goed genoeg.

Ik ga toch misschien maar vragen voor meer uren in mijn huidige baan. Fysiek zeker in de winter wellicht niet het verstandigste, maar een baan met betere verdiensten vinden zit er blijkbaar niet in. Dan is er alleen nog de optie meer uren over helaas
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
30-09-2019 21:07
Ik denk dat ik er beter aan doe om het maar op te geven. Blijkbaar zien ze niet in me wat anderen en ikzelf in mezelf zie.

Ik ga toch misschien maar vragen voor meer uren in mijn huidige baan. Fysiek zeker in de winter wellicht niet het verstandigste, maar een baan met betere verdiensten vinden zit er blijkbaar niet in. Dan is er alleen nog de optie meer uren over helaas
Nee lieve Lientje, zeg dit asjeblieft niet :hug:
lientje69 schreef:
Ik ben gewoon , precies zoals ik me mijn hele leven al voel, niet goed genoeg
Lieve Lientje. Als jij al niet goed genoeg bent.

Deze wereld/maatschappij is aan het doordraven. De schoonheid van de simpele dingen is men kwijt. Nodige arbeid word niet meer gewaardeerd en met nonsens banen vul je je zakken.

Dat zegt helemaal maar dan ook helemaal niets over jou, maar alles over deze gekke gestoorde aarde.
Lief van jullie.
Het helpt me niet aan een betere baan en neemt mijn gevoel ook niet weg, maar toch lief.

Het is gewoon zó jammer dat mijn capaciteiten zo onderkend worden. Niemand van de mensen die mij goed kennen snapt dit. Ze vinden me allemaal erg geschikt( en nee, dit is niet omdat ze bevooroordeeld zijn)
Maar ik ben gewoon blijkbaar zelf niet overtuigend genoeg ofzo.

Ik stort me maar op het schrijven van mijn roman. Niet dat die ooit uitgegeven zal worden ( want er zijn zoveel boeken en je moet gewoon érg goed zijn of kruiwagens hebben)
Maar dan verzet ik mijn zinnen in elk geval.
lientje69 schreef:

Ik word hier verdrietig van. Dat ben jij natuurlijk ook. Maar jij bent wél goed en goed genoeg en geweldig zelfs! En meer uren vragen in jouw huidige baan, gaat jouw gevoel bevestigen dat je niet goed genoeg bent. Want thuis ga je niet minder doen en zo zul je nog minder kunnen bolwerken. Neem hierin geen overhaaste beslissing :hug:
Later is nu
lientje69 schreef:
30-09-2019 21:33
Lief van jullie.
Het helpt me niet aan een betere baan en neemt mijn gevoel ook niet weg, maar toch lief.

Het is gewoon zó jammer dat mijn capaciteiten zo onderkend worden. Niemand van de mensen die mij goed kennen snapt dit. Ze vinden me allemaal erg geschikt( en nee, dit is niet omdat ze bevooroordeeld zijn)
Maar ik ben gewoon blijkbaar zelf niet overtuigend genoeg ofzo.

Ik stort me maar op het schrijven van mijn roman. Niet dat die ooit uitgegeven zal worden ( want er zijn zoveel boeken en je moet gewoon érg goed zijn of kruiwagens hebben)
Maar dan verzet ik mijn zinnen in elk geval.
Lientje, ik denk niet dat je het in je eigen overtuigingskracht moet zoeken. Ik heb het er vandaag toevallig nog over gehad met mijn maatschappelijk werkster, van wat voor werk is nou haalbaar. En verdient ook genoeg dat het aantal uren dat nodig is me nekt. Dan blijven we toch allebei wel even stil en is haar eerste conclusie dat ik beter voor mezelf kan beginnen. En dat ze dat toch het liefst uitvogelt met me.

Regenboog heeft de hele avond op een werkvloer gezeten als hoogste functie maar als wij samen willen wonen zouden wij zijn inkomen toch aan moeten laten vullen met een bijstand. Ik bedoel like. Ja sorry. Nee. En wij zijn twintigers he. Als een baas een beetje wil kan je 50 jaar met ons vooruit ookal hebben we niet aan de uni gezeten. En regenboog is echt een slimme jongen. Maar dan solliciteert ie en word ie niet eens meegenomen in de poule want hij heeft alleen Havo gedaan. Dat hij in 3 landen heeft gewerkt met een open wond en dat ie helemaal gestoord word op zijn werk omdat iedereen zijn hulp wil maakt niet uit.
Lientje: :hug: Ik begrijp die werkgevers niet.
Verder ben ik het eens met wat Dreamer zegt.
Eigenlijk vind ik dat wij gewoon allemaal even moeten bellen met die opleiding om te zeggen hoe zeer ze het bij het verkeerde eind hebben met Lientje.
Ik heb heel wat van dat soort gesprekken over leerlingen moeten voeren dus Lientje kan er ook wel bij. ;)

Morgenochtend eerst naar de oogarts en dan door naar de reva. Voel me nog steeds niet goed. Alsof ik steeds koorts heb en half in een migraine-aanval blijf hangen.
Na drie dagen binnen moest ik er vanmiddag wel even uit, dus heb twee nieuwe planten gekocht en toen mijn soepje stond te pruttelen heb ik hier in de speeltuin foto’s gemaakt van allerlei soorten paddestoelen.
Een van de katers had ineens door dat ik daar was (het is een groot grasveld met daarop een speeltuin grenzend aan de tuin) dus die kwam steeds kopjes geven. Niet echt handig op het moment dat je scherpstel en afdrukt. Op een gegeven moment had ik een mooi shot op de korrel en toen kwam ie aanlopen, ruikt aan de paddestoel, geeft een kopje en...
gaat er tegenaan liggen.
Einde paddestoel. Gaat ie er verbaasd met zijn poot op staan, zo van: watskebeurt?
Heb een heel gaaf shot gemaakt van een iniemienie paddestoeltje, van onderaf. Dingetje was nog geen 2cm maar ik kreeg er helemaal een Alice in Wonderland gevoel bij, alleen Alice ontbreekt nog, of de Mad Hatter, Cheshire Cat of Het konijn ofzo.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Poseert poes als de Cheshire Cat, is het nóg niet goed :P
YellowLemon, let wel op, als je samen gaat wonen en je vriend werkt, heb jij geen recht op een bijstandsuitkering!

Weet niet zeker of je dit bedoelde, maar dacht, ik deel het voor de zekerheid.

Het is een veel gemaakte fout, ook door hulpverlening. Maar als je samen woont en 1 werkt, heeft de andere geen recht op bijstand.

Je moet dan namelijk samen de bijstandsuitkering aanvragen en als vriend al meer verdient als bijstand krijg jij niks.

Heel vreemd geregeld eigenlijk.
Want hierdoor kun je in het algemeen dus beter apart blijven wonen. Want dan heeft de partner inkomen uit werk en de ander met eigen woning recht op bijstand (niet als je trouwt).
Hierdoor blijven weer veelste veel woningen bezet.
En als je te vaak bij elkaar slaapt/woont, doe je aan fraude.
Lientje, ik had het totaal niet verwacht. Onthoud wel, jij bent meer dan een baan. De waarde van jou hangt niet af van baan of welke presentatie dan ook.

Gewoon alleen jij, is al goed.

Lastig. Zeker in deze maatschappij waar veel draait om uiterlijk vertoon. Maar Nederland is op dit moment gestoord op dat vlak.

Wanneer zie je jou psycholoog weer? Misschien kan zij jou hierbij ondersteunen.

Komen jullie niet rond met het huidige inkomen?
Ik zou eerder kijken, waarop te besparen, dan op meer gaan werken.

Jij doet echt al voldoende en al boven jou macht. En dat zegt niet dat je zwak bent. Nee, iedereen heeft een max en die van jou ligt hier.

Ik zou eerder via je huidige werk een afspraak met een bedrijfsarts vragen. Via die route is wellicht wel een ander werktraject mogelijk.

Sterkte
GS, ik werk bij een heel klein bedrijf. Er is geen bedrijfsarts.
Verzekering voor ziek zijn is iets dat via de gemeente loopt meen ik.
Maar we zijn gelukkig nooit ziek.
Baas heeft de verzekering in 25 jaar één keer gebruikt. Voor mij , toen ik mijn schouder brak. Toen belde er zo'n administratie muts naar baas op dat ik moest re-intergreren. Zo snel mogelijk.
Dat gaat niet in mijn werk met arm in mitella. Er is binnen ons bedrijf geen ander werk. Nooit bedrijfsarts gezien of gesproken.
Uiteindelijk stond ik na 3 weken alweer op mijn werk. Boventallig, dat wel.
Binnen 5 weken werkte ik mijn gewone uren alweer.

We komen wel rond met ons inkomen.
Maar het is iets van mezelf. Alles wordt sowieso duurder.en ik wil gewoon financieel onafhankelijk worden van man.
Sowieso is ons inkomen heel variabel met man als zzp-er.
Besparen en zuinig leven kan ik als de beste.
Mijn inkomen is onze enige financiële zekerheid.
Over dat weer snel werken toen , is de baas overigens héél boos geweest. Ze belden nl al vóór er een euro betaald moest worden. Want er zijn een aantal weken die hij als eigen risico heeft. En er werd al gebeld dat ik weer aan het werk moest binnen 1,5 week.
Alles om te voorkomen dat zo'n verzekering moet gaan betalen....
Als er al een soort bedrijfsarts is daar, denk ik niet dat ik met zo'n beleid er veel aan ga hebben.
Bovendien moet zo'n traject via mijn baas lopen.
En dat wordt erg lastig...
Doro75 schreef:
01-10-2019 00:36
Poseert poes als de Cheshire Cat, is het nóg niet goed :P
Op die foto zat ie lekker binnen te smullen :rofl: hup! Naar binnen! ;)
Goedemorgen :sun:

Lientje, ik snap dat de verhalen van UWV enz hier niet positief zijn, maar ik denk toch dat je ergens een insteek moet vinden, dat je met een instantie kunt gaan praten. Want jij houdt dit natuurlijk niet nog 20 jaar vol en/of je baas stopt eerder en dan zit je waarschijnlijk ook zonder werk. Er moet toch ergens een coach of zoiets zijn, zou je zeggen?
Ja, ik weet het verder natuurlijk ook niet. In een stad is zoiets makkelijker te vinden, waarschijnlijk.

Suzy, die foto is inderdaad erg mooi geworden! Die met de kat zou ik nog wel willen zien :proud:

Fijne dag iedereen!
~fladdert weer weg.. ~
Later is nu
Uiteindelijk moet er altijd een bedrijfsarts ingeschakeld kunnen worden, dat is je werkgever verplicht. Het klinkt vooral alsof je werkgever het niet zo goed geregeld heeft Lientje. Verder sluit ik me aan bij Dreamer.

@Suzy, ik ben wel benieuwd naar je paddenstoelenfoto's :biggrin:

Goedemorgen,

Ik heb diep geslapen en werd moe wakker. Maar wat langer blijven liggen. Nu even ontbijten en wat koffie naar binnen gieten en dan moet ik naar de tandarts. Op de fiets, maar het is gelukkig droog.
De keuze voor een auto voor man is ook gemaakt. Als alles loopt zoals voorspeld staat die met twee weken voor de deur.
Ik heb even globaal gelezen want er zijn weer zóveel berichten bij dat ik het niet bij hou. Maar Lientje, zou huiskamer assistente niet iets voor jou zijn?
En een werkgever is inderdaad verplicht een bedrijfsarts in te schakelen. Want van wat ik lees loop je al een tijdje op je tandvlees. En je roept wel heel hard van niet, maar ik lees het toch echt tussen de regels door.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Lientje, ik weet niet of jij facebook hebt? Kijk anders eens op Direct naar
Gedeelten van deze pagina

Hersenletsel Nah, Restverschijnselen (trefpunt voor mensen met hersenletsel)

Daar zitten allemaal mensen op met hersenletsel, en er zijn ook heel wat mensen die zelfs 13, 15, 20 jaar ná hun letsel toch via UWV een uitkering gekregen hebben. Simpelweg omdat ze constant van burnout naar burnout gingen omdat er eigenlijk geen baan was dat ze aan konden maar wel het jaar in jaar uit bleven proberen. Vraag er eens naar ervaringen!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Goede tip VGM.
Lientje, ik zat ook bij een klein bedrijf.
Een werkgever moet altijd een bedrijfsarts in kunnen schakelen. Dit gebeurt meestal via een externe bedrijfsarts. Arbo unie of arboned bijvoorbeeld.

Je werkgever kan wel van alles zeggen, maar ik zou dit niet 123 geloven.

Er is een zorgplicht bij de werkgever.
Verder is er de wet poortwachter.
En als huidige werk te zwaar is moet er samen met de bedrijfsarts gekeken worden naar ander werk. De bedrijfsarts zet dan meestal een arbeidsdeskundige en reïntegratie coach is. Die samen met jou kijken naar wat wel mogelijk is en je helpen.

Ja, dit kost de werkgever geld. Maar hier draag jij elke maand premie voor af. Als jou werkgever daar geen goede verzekering voor heeft afgesloten is zijn probleem!

Maar ik snap het ook als je er geen puf voor hebt. Ik leg alleen uit, op welke wijze je ook nog begeleiding kunt krijgen bij het vinden van andere werkzaamheden en/of werk.

Altijd onafhankelijk je laten voorlichting, bijvoorbeeld bij juridisch loket of op website uwv (wet poortwachter) ik zou de werkgever nooit blind vertrouwen. Die doen er vaak alles aan onder hun verplichtingen uit te komen.
Eens met GS. Die legt het beter uit dan ik wilde vanochtend. Een tweedespoortraject, want dat is het dan toch? Dat kan je goed helpen bij het zoeken naar ander werk.
-
kohaku wijzigde dit bericht op 01-10-2019 15:10
0.00% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lise1985 schreef:
01-10-2019 10:50
Eens met GS. Die legt het beter uit dan ik wilde vanochtend. Een tweedespoortraject, want dat is het dan toch? Dat kan je goed helpen bij het zoeken naar ander werk.
Klopt. Alleen voor het papier werk moet ook eerst spoor 1 onderzocht worden. Het is wel Nederland ;-D veel administratie.

Spoor 1 is onderzoeken of je 1.huidige werk nog past, 2.of in de toekomst weer gaat passen. (na een periode van rust en/of behandeling) 3.of past met aanpassingen. 4.Of past door andere werkzaamheden binnen het bedrijf.

Vaak nemen ze hier 1 jaar voor. Hangt af hoe snel bij bedrijfsarts en arbeidsdeskundige duidelijk de antwoorden op de bovenste 4 punten.

Na 1 jaar moet spoor 2 sowieso ingezet worden.

En dan zeg je, dat weet je als werknemer vaak allemaal al de antwoorden. Maar dat moet dan volgens allemaal stapjes en bedrijfsarts en arbeidsdeskundige onderzocht worden en op papier bewezen worden.

Daarna komt vaak helaas pas spoor 2, in beeld. Je krijgt een coach, die helpt bij het zoeken naar passend werk.

Helaas zijn al deze administratieve stappen nodig. Om eventueel ooit een wia te krijgen of een andere passende baan oa.

Het is dus wel echt een gedoe. Maar het kan veel goeds geven en het gaat in stapjes. En soms heb je geen keuze, het huidige werk lukt niet meer en dan is dit, hoe het geregeld is in Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven