Teamuitje
maandag 30 september 2019 om 22:43
Ik snap jullie probleem niet zo. Ik stel alleen een vraag, en nu heb ik het gedaan?
Overigens heb zelf ook als invaller gewerkt in het verleden. Als losse maar ook als vaste en ik wist niet beter dat het dan gewoon je taak was om -naast verzuim en vakanties- te komen werken als de rest dus uitje had, of vergadering, daar zit de invaller in principe ook niet bij.
Ik heb dat nooit gek of vervelend gevonden. Als je hecht aan dat soort teamdingen, moet je geen invalwerk doen.
Overigens heb zelf ook als invaller gewerkt in het verleden. Als losse maar ook als vaste en ik wist niet beter dat het dan gewoon je taak was om -naast verzuim en vakanties- te komen werken als de rest dus uitje had, of vergadering, daar zit de invaller in principe ook niet bij.
Ik heb dat nooit gek of vervelend gevonden. Als je hecht aan dat soort teamdingen, moet je geen invalwerk doen.
maandag 30 september 2019 om 23:27
Het gaat om je reacties....je legt het hier voor en je krijgt reacties. Op al deze reacties reageer je defensief.
Het gaat om de gedachte en de manier van communiceren. Ze is sowieso niet uitgenodigd en dat vindt ze jammer. Het gaat om de gedachte dat je wel welkom bent.
Ze is niet welkom en wordt ook nog geacht te werken. Jij gaat het niet doen want je werkt al dus hoe het opgelost wordt is niet jouw probleem.
Je klinkt aanvallend.
Het gaat om de gedachte en de manier van communiceren. Ze is sowieso niet uitgenodigd en dat vindt ze jammer. Het gaat om de gedachte dat je wel welkom bent.
Ze is niet welkom en wordt ook nog geacht te werken. Jij gaat het niet doen want je werkt al dus hoe het opgelost wordt is niet jouw probleem.
Je klinkt aanvallend.
maandag 30 september 2019 om 23:34
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 22:43Ik snap jullie probleem niet zo. Ik stel alleen een vraag, en nu heb ik het gedaan?
Oke, jij vindt het dus niet gek. En dat mag. Is jouw mening ten slotte.
Maar 98 % vindt het wel gek. En niet leuk voor jouw collega.
Hopelijk snap je dat iemand anders kan denken dan jij. Jij hebt recht op jouw mening.
Maar je vraagt hier om meningen. En die krijg je.
En als die niet zijn zoals je haf gehoopt en verwacht dat reageer je aanvallend.
Dat maakt dat ik denk dat je het wel prima vindt dat ze niet is uitgenodigd.
En dan vraag ik me af, waarom vraag je onze mening?
maandag 30 september 2019 om 23:47
Ik vraag om meningen omdat het voor invallers in de zorg doodnormaal is om te moeten werken als het vaste team wat anders heeft. Daar is werkelijk nog nooit discussie over geweest. Niet op deze werkplek en niet op mijn vorige werkplekken.
Deze dame maakt er wel een enorm drama van, terwijl zij ook beter zou moeten weten, want ze is bepaald geen groentje.
Dus ik dacht vandaag echt 'ben ik nou gek?'
Vervolgens komen hier meningen die gebaseerd zijn op andere sectoren. Waar je bv niet 24/7 bezetting nodig hebt.
Maar als ik daar op reageer, ben ik aanvallend of defensief.
Als ik zeg het dan wel te gaan bespreken, krijg ik opmerkingen als: vermoei je niet hoor.
Waarom is dat? Ik probeer het goed te maken (terwijl niks in deze situatie mijn fout of verantwoordelijkheid is), maar dan krijg je een rare sneer.
Ik heb inderdaad helemaal geen zin meer om het nog te bespreken. Hier niet en op het werk niet. Want blijkbaar is het allemaal niet goed genoeg.
Deze dame maakt er wel een enorm drama van, terwijl zij ook beter zou moeten weten, want ze is bepaald geen groentje.
Vervolgens komen hier meningen die gebaseerd zijn op andere sectoren. Waar je bv niet 24/7 bezetting nodig hebt.
Als ik zeg het dan wel te gaan bespreken, krijg ik opmerkingen als: vermoei je niet hoor.
Waarom is dat? Ik probeer het goed te maken (terwijl niks in deze situatie mijn fout of verantwoordelijkheid is), maar dan krijg je een rare sneer.
Ik heb inderdaad helemaal geen zin meer om het nog te bespreken. Hier niet en op het werk niet. Want blijkbaar is het allemaal niet goed genoeg.
maandag 30 september 2019 om 23:51
Nou..... je vindt het kennelijk heel normaal dat zij moet werken.
En nogmaals,dat mag jij vinden.
Maar als je om meningen van anderen vraagt, dan moet je ook kunnen incasseren dat die meningen anders zijn dan je had verwacht of gehoopt.
Het gaat er niet om dat je niet goed genoeg reageert. Het gaat er om dat je niet open staart voor reacties en meningen van anderen. Terwijl je er nota bene zelf om vraagt.
Je reageert inderdaad aanvallend. En daar reageren mensen weer op.
En nogmaals,dat mag jij vinden.
Maar als je om meningen van anderen vraagt, dan moet je ook kunnen incasseren dat die meningen anders zijn dan je had verwacht of gehoopt.
Het gaat er niet om dat je niet goed genoeg reageert. Het gaat er om dat je niet open staart voor reacties en meningen van anderen. Terwijl je er nota bene zelf om vraagt.
Je reageert inderdaad aanvallend. En daar reageren mensen weer op.
dinsdag 1 oktober 2019 om 06:19
Je hebt gelijk hoor. En weet je wat grappig is, als je het andersom had gevraagd, vanuit de collega, dan had iedereen gezegd dat het stom is om boos te worden.-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 23:47Ik vraag om meningen omdat het voor invallers in de zorg doodnormaal is om te moeten werken als het vaste team wat anders heeft. Daar is werkelijk nog nooit discussie over geweest. Niet op deze werkplek en niet op mijn vorige werkplekken.
dinsdag 1 oktober 2019 om 06:49
dinsdag 1 oktober 2019 om 07:03
Ja, dus. Zelden wordt een enquête met zoveel eensgezinsheid ingevuld. Als je geen zin hebt in reacties moet je het niet op een forum zetten.-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 23:47Ik vraag om meningen omdat het voor invallers in de zorg doodnormaal is om te moeten werken als het vaste team wat anders heeft. Daar is werkelijk nog nooit discussie over geweest. Niet op deze werkplek en niet op mijn vorige werkplekken.
Veel plezier op je uitje!
dinsdag 1 oktober 2019 om 07:35
Misschien nog maar eens lezen wat ik schreef?
dinsdag 1 oktober 2019 om 07:43
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 23:47Ik vraag om meningen omdat het voor invallers in de zorg doodnormaal is om te moeten werken als het vaste team wat anders heeft. Daar is werkelijk nog nooit discussie over geweest. Niet op deze werkplek en niet op mijn vorige werkplekken.
Ik zei al eerder dat ik vind dat een vaste invaller bij een teamuitje hoort.
En je reactie dat jij dan niet gaat werken omdat je al dagdienst hebt, vind ik oncollegiaal. Als er iemand achter moet blijven, vraag dan eerst binnen je team wie er achter wil blijven en als niemand zich aanbiedt, vind ik dat je gewoon loot. En ja; dan heb jij dus gewoon kans dat je dus een late dienst moet draaien in plaats van mee naar teamuitje. En dan zorg je als instelling of rest van het team dat er iets extra's wordt gedaan voor collega die achterblijft.
dinsdag 1 oktober 2019 om 07:49
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑01-10-2019 07:43Ik zei al eerder dat ik vind dat een vaste invaller bij een teamuitje hoort.
En je reactie dat jij dan niet gaat werken omdat je al dagdienst hebt, vind ik oncollegiaal. Als er iemand achter moet blijven, vraag dan eerst binnen je team wie er achter wil blijven en als niemand zich aanbiedt, vind ik dat je gewoon loot. En ja; dan heb jij dus gewoon kans dat je dus een late dienst moet draaien in plaats van mee naar teamuitje. En dan zorg je als instelling of rest van het team dat er iets extra's wordt gedaan voor collega die achterblijft.
Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
dinsdag 1 oktober 2019 om 07:50
Waarschijnlijk ja. Echt weer des Viva dit.
En dan sta ik zogenaamd niet open voor andere meningen terwijl 99% hier niet weet hoe het in de zorg werkt en ook niet wil aannemen dat het zo werkt.
Het zielig vinden dat de invaller gaten op moet vullen.....ja duh daar is het een invaller voor.
Nou discusseer lekker verder over hoe stom ik reageer en hoe veel gelijk jullie hebben.
dinsdag 1 oktober 2019 om 08:40
Hmmm, dan wordt ons vast iets op de mouw gespeld. Ik vind het altijd wel leuk als invallers, stagiairs enz meegaan. Vooral omdat de meesten het juist zo weten te waarderen dat ze mee mogen, er bij horen, worden gewaardeerd.malibu82 schreef: ↑30-09-2019 20:35Ik weet niet hoe ze het precies bij ons doen, maar inhuur en stagiaires krijgen bij ons ook gewoon een kerstpakket. Gaan ook mee met teamuitjes enz.
In mijn vorige baan was het precies hetzelfde en daar zaten wel wat experts op het gebied van de WKR. Als het niet had gekund, hadden ze het daar zeker niet gedaan.
dinsdag 1 oktober 2019 om 08:45
Hmmm, dan wordt ons vast iets op de mouw gespeld. Ik vind het altijd wel leuk als invallers, stagiairs enz meegaan. Vooral omdat de meesten het juist zo weten te waarderen dat ze mee mogen, er bij horen, worden gewaardeerd.malibu82 schreef: ↑30-09-2019 20:35Ik weet niet hoe ze het precies bij ons doen, maar inhuur en stagiaires krijgen bij ons ook gewoon een kerstpakket. Gaan ook mee met teamuitjes enz.
In mijn vorige baan was het precies hetzelfde en daar zaten wel wat experts op het gebied van de WKR. Als het niet had gekund, hadden ze het daar zeker niet gedaan.
dinsdag 1 oktober 2019 om 08:54
Blijkbaar wil je dus geen andere mening horen dan je eigen mening. Tip: Gooi het niet op een forum waar anderen advies geven.-Darkside- schreef: ↑01-10-2019 07:50Waarschijnlijk ja. Echt weer des Viva dit.
En dan sta ik zogenaamd niet open voor andere meningen terwijl 99% hier niet weet hoe het in de zorg werkt en ook niet wil aannemen dat het zo werkt.
Het zielig vinden dat de invaller gaten op moet vullen.....ja duh daar is het een invaller voor.![]()
Nou discusseer lekker verder over hoe stom ik reageer en hoe veel gelijk jullie hebben.
dinsdag 1 oktober 2019 om 09:06
Ik kan zeggen dat het inderdaad zo werkt in de zorg.
Ik heb jaren met dementerenden op kleinschalig wonen gewerkt en naast her vaste team was er een zgn flexpool die je in kon schakelen. Maar omdat de bewoners erg gebaat zijn bij bekende gezichten werkten we veel met vaste flexkrachten.
Dus ja, als wij dan iets met het team hadden (overleg, teambuilding, scholing, etentje voor afscheid van iemand) dan werkte die flexkracht.
Nooit geweten dat dat raar zou zijn.
Ik heb er ook nog nooit iemand over horen zeuren op mijn werk. De flexkrachten hadden inderdaad met de flexpool hun eigen uitjes.
Ik denk dat de mensen hier het niet snappen omdat ze niet weten wat een vaste invaller inhoudt. Dat is niet iemand die in je team komt werken om een zwangerschapsverlof of zo op te vangen. Het is iemand die je kunt bellen als er door ziekte of andere oorzaken diensten uitvallen. Die werkt ook meestal niet exclusief voor die ene afdeling, maar wordt op meer plaatsen ingezet en toevallig vaker op die ene plek. Ten behoeve van de bewoners dus.
In dat licht bezien zou het juist raar zijn dat een vaste medewerker niet meegaat met een teambuildingsactiviteit, maar iemand die geen lid is van dat team wel.
Ik heb jaren met dementerenden op kleinschalig wonen gewerkt en naast her vaste team was er een zgn flexpool die je in kon schakelen. Maar omdat de bewoners erg gebaat zijn bij bekende gezichten werkten we veel met vaste flexkrachten.
Dus ja, als wij dan iets met het team hadden (overleg, teambuilding, scholing, etentje voor afscheid van iemand) dan werkte die flexkracht.
Ik heb er ook nog nooit iemand over horen zeuren op mijn werk. De flexkrachten hadden inderdaad met de flexpool hun eigen uitjes.
Ik denk dat de mensen hier het niet snappen omdat ze niet weten wat een vaste invaller inhoudt. Dat is niet iemand die in je team komt werken om een zwangerschapsverlof of zo op te vangen. Het is iemand die je kunt bellen als er door ziekte of andere oorzaken diensten uitvallen. Die werkt ook meestal niet exclusief voor die ene afdeling, maar wordt op meer plaatsen ingezet en toevallig vaker op die ene plek. Ten behoeve van de bewoners dus.
In dat licht bezien zou het juist raar zijn dat een vaste medewerker niet meegaat met een teambuildingsactiviteit, maar iemand die geen lid is van dat team wel.
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
dinsdag 1 oktober 2019 om 09:13
Ik kees nu pas wat reacties.
Ik kom zelf uit de zorg en gruwel van teamuitjes. Ik nam op die dagen dus de diensten voor mijn rekening.
Als je een vaste invaller hebt is het wel sympathiek om die ook mee te vragen.
Wrsch is er in het team best wel iemand die niet mee wil en dan kan werken.
En anders regel je es een keer iemand via een uitzendbureau of uit een andere flexpool.
Maar als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk had je dat beter in je OP kunnen zetten.
Ik kom zelf uit de zorg en gruwel van teamuitjes. Ik nam op die dagen dus de diensten voor mijn rekening.
Als je een vaste invaller hebt is het wel sympathiek om die ook mee te vragen.
Wrsch is er in het team best wel iemand die niet mee wil en dan kan werken.
En anders regel je es een keer iemand via een uitzendbureau of uit een andere flexpool.
Maar als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk had je dat beter in je OP kunnen zetten.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 1 oktober 2019 om 09:23
Kijk, zo'n uitleg daar heeft een mens wat aan.SPQR schreef: ↑01-10-2019 09:06Ik kan zeggen dat het inderdaad zo werkt in de zorg.
Ik werk niet in de zorg, en zo te lezen veel anderen hier ook niet. Mijn 1e reactie op de vraag uit de OP en de poll was 'natuurlijk gaat die invaller mee!' Zeker omdat er bij stond 'vaste', zo iemand leek me dan onderdeel van het team dus die gaat natuurlijk mee.
Maar met een uitleg als dit, snap ik beter hoe het werkt in de zorg.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 1 oktober 2019 om 09:50
-Darkside- schreef: ↑01-10-2019 07:50Waarschijnlijk ja. Echt weer des Viva dit.
Het zielig vinden dat de invaller gaten op moet vullen.....ja duh daar is het een invaller voor.![]()
Als je zo tegen de mening en advies van forumers aankijkt op dit vlak, waarom vraag je daar dan na?
dinsdag 1 oktober 2019 om 09:56
Dat zou ik wel willen weten.
Je klinkt zo verbolgen over de situatie en boos op die invalster, veel meer dan redelijk is als jij er verder helemaal niets mee te doen hebt. Naar ons toe reageer je ook vreemd en aanvallend. En je wil duidelijk bepaalde dingen niet vertellen.
Vraag me af wat daar achter zit.