Werk & Studie alle pijlers

Teamuitje

30-09-2019 18:22 130 berichten
Als je op je werk een teamuitje hebt, vinden jullie dan dat de vaste invaller ook mee moet?

Invaller mee met teamuitje

Totaal aantal stemmen: 302

Ja (95%)
Nee (5%)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk gaat ze mee. Wie er dan moet werken? Dat is niet haar probleem dan hé. Het is dan een probleem van het hele team, dus dan los je dat ook gezamenlijk op. Zaak dicht, iemand die toch al niet mee kon/wou en daarom vrijwillig aanbied om te werken. Je kan niet voor haar beslissen dat zij niet mee mag en het werk mag opknappen. Als ze mij dat zouden flikken, ongeacht of ik zin had in dat uitje of niet, zou ik me die dag lekker ziekmelden. Helemaal als je toch al weet dat het werk binnenkort stopt.
Polsjef schreef:
30-09-2019 18:40
Invaller vast of niet vast hoort bij het team! Samen zorgen jullie ervoor dat het werk loopt. Zij is daar net goed zo onderdeel van.

Ik vind het wel lullig dat zij moet werken en jullie gaan iets leuks doen. Plan het dan in de avond of het weekend.
Ik gok dat ze in de zorg werkt
124 keer ja
2 keer nee

maar ik heb het idee dat TO nog steeds vindt dat het aan de invaller ligt.
Snoetje-80 schreef:
30-09-2019 18:51
Oke er kan 1 persoon niet mee.
Dan vind ik het vreemd dat er een teamuitje wordt georganiseerd.
Het is of allemaal, of niemand. Maar een teamuitje houden terwijl er 1 persoon niet mee kan zou ik zelf nooit doen.

De invaller hoort er net zo goed bij en ik vind ook niet dat zij moet werken als jullie een teamuitje houden.
Dus hebben mensen in de zorg nooit een teamuitje. Is jouw mening.
Bij ons gaan mensen zonder contract met het eigen bedrijf niet mee en krijgen ook geen kerstpakket. Dat schijnt te maken te hebben met de werkkostenregeling waaruit dit betaald wordt, er is per werknemer vastgelegd wat hij krijgt en daar is geen ruimte in. Ik kan het mis hebben hoor, maar zoiets wordt ons altijd verteld. Kan het bij jou ook zoiets zijn?
pipootje schreef:
30-09-2019 20:18
Dus hebben mensen in de zorg nooit een teamuitje. Is jouw mening.

Ja. Maar dan zou ik het denk ik zo plannen dat er een collega van een ander team invalt.
Als dat zou kunnen.
Als dat niet kan, dan zou ik het zo regelen dat er elke keer iemand anders werkt als de rest een teamuitje heeft. En ik zou het zeker niet vanzelfsprekend vinden dat een stagiair of invaller automatisch wordt ingepland zodat de vaste medewerkers op teamuitje gaan.
Ik ben nogal van het 'we gaan allemaal, of we gaan niet'.
Nou als je die reactie op die vacature leest, kan ik me goed voorstellen dat ze niet heel erg geliefd is. En ze heeft ook nog gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt. Ik zou haar denk ik ook niet meevragen.
Ik heb zelf bij een zorgorganisatie gewerkt met zo’n 250 medewerkers. Daar werd de teambuilding altijd in 2 of 3x georganiseerd (organisatie-breed i.p.v. ieder team apart), zodat iedereen mee kon en er toch voldoende personeel was.

Mijn ervaring met de “losse” teamuitjes was dat er altijd genoeg waren die toch niet mee wilden en dan werkten terwijl de rest uit eten ging oid.
thistle schreef:
30-09-2019 20:20
Bij ons gaan mensen zonder contract met het eigen bedrijf niet mee en krijgen ook geen kerstpakket. Dat schijnt te maken te hebben met de werkkostenregeling waaruit dit betaald wordt, er is per werknemer vastgelegd wat hij krijgt en daar is geen ruimte in. Ik kan het mis hebben hoor, maar zoiets wordt ons altijd verteld. Kan het bij jou ook zoiets zijn?

Ik weet niet hoe ze het precies bij ons doen, maar inhuur en stagiaires krijgen bij ons ook gewoon een kerstpakket. Gaan ook mee met teamuitjes enz.
In mijn vorige baan was het precies hetzelfde en daar zaten wel wat experts op het gebied van de WKR. Als het niet had gekund, hadden ze het daar zeker niet gedaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik vind dat iedereen die in dat team werkt mee zou moeten kunnen. Als ze zelf niet willen ale maar je moet ze in ieder geval de kans geven.
Hier worden alle leden uitgenodigd, en een uitzondering geldt voor stagiaires en invallers; zij hoeven geen lid te zijn maar mogen wel mee.

Met de nadruk op mogen, ze worden uitgenodigd en moeten zelf maar bepalen of ze mee willen of niet.
Maud*de*Braose schreef:
30-09-2019 19:10
Dat is raar, want hiervoor zei je dat ze boos is omdat ze niet is uitgenodigd.
Ik weet niet op wat voor manier ze er achter is gekomen. Maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om dat allemaal uit te leggen hier.

Ik zal wel in de groep gooien of haar alsnog te vragen en wie dan gaat werken. Ik zelf in ieder geval niet want ik werk de ochtend al (uitje is s middags)
-Darkside- schreef:
30-09-2019 21:39
Ik weet niet op wat voor manier ze er achter is gekomen. Maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om dat allemaal uit te leggen hier.

Ik zal wel in de groep gooien of haar alsnog te vragen en wie dan gaat werken. Ik zelf in ieder geval niet want ik werk de ochtend al (uitje is s middags)
Erg chique klinkt het niet...leuk man collega's.
Ben vorige week bij mijn nieuwe werkgever begonnen, a.s. vrijdag is het bedrijf gesloten voor een teamuitje, ze gaan er gewoon vanuit dat ik meega. Ik had het niet raar gevonden als er niet op mij gerekend was.

Ik ga er vanuit, dat de vaste invallers dus ook gewoon meegaan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik heb ook wel eens gewerkt bij zo'n bedrijf waar 'de uitzendkrachten' als een soort minderwaardige diersoort werden behandeld. Niettegenstaande ik niet tot de uitzendkrachten behoorde was ik er heel snel weg.
-Darkside- schreef:

Als je dat in de groep gooien net zo gaat doen zoals je hier over haar praat, dan hoef he het net zo goed niet te doen.
Iedereen weet dan toch wel dat je er niks voelt om haar uit te nodigen.
chocolol schreef:
30-09-2019 20:14
124 keer ja
2 keer nee

maar ik heb het idee dat TO nog steeds vindt dat het aan de invaller ligt.
Hoezo?
-Darkside- schreef:

Tja, ik vind het maar een vaag verhaal, zeker ook jouw rol hierin. Jouw reacties hier versterken die indruk.
thistle schreef:
30-09-2019 20:20
Nee, invallers zijn in dienst van de organisatie. De schoonmakers niet, die werken via een ander bedrijf, die gaan inderdaad ook niet mee. Net zoals ik niet mee ga met hun uitjes.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 22:27
Nee, invallers zijn in dienst van de organisatie. De schoonmakers niet, die werken via een ander bedrijf, die gaan inderdaad ook niet mee. Net zoals ik niet mee ga met hun uitjes.
Schoonmakers hebben nooit uitjes.
Polsjef schreef:
30-09-2019 21:42
Erg chique klinkt het niet...leuk man collega's.
Wat? Ik ga het in de groep gooien, terwijl het niet eens mijn taak is.
Ik ga mijn ochtend inderdaad niet ruilen, omdat ik een aantal afspraken heb staan die ik niet kan verplaatsen. Of suggereer je nu dat ik dan maar van 7 tot 22 uur moet gaan werken?
Maud*de*Braose schreef:
30-09-2019 22:27
Tja, ik vind het maar een vaag verhaal, zeker ook jouw rol hierin. Jouw reacties hier versterken die indruk.
Vertel, wat is mijn rol dan?
-Darkside- schreef:
30-09-2019 22:30
Of suggereer je nu dat ik dan maar van 7 tot 22 uur moet gaan werken?
Kom kom waar is je werkethiek. :proud:
-Darkside- schreef:
30-09-2019 22:30
Wat? Ik ga het in de groep gooien, terwijl het niet eens mijn taak is.
Maak je vooral niet te moe.
Snoetje-80 schreef:
30-09-2019 18:51
Oke er kan 1 persoon niet mee.
Dan vind ik het vreemd dat er een teamuitje wordt georganiseerd.
Het is of allemaal, of niemand. Maar een teamuitje houden terwijl er 1 persoon niet mee kan zou ik zelf nooit doen.

De invaller hoort er net zo goed bij en ik vind ook niet dat zij moet werken als jullie een teamuitje houden.
Dat is in bijv de zorg erg lastig te regelen hoor, of we moeten alle cliënten voor die middag/avond afzeggen! Ze zien je aankomen! Hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven