Werk & Studie alle pijlers

Teamuitje

30-09-2019 18:22 130 berichten
Als je op je werk een teamuitje hebt, vinden jullie dan dat de vaste invaller ook mee moet?

Invaller mee met teamuitje

Totaal aantal stemmen: 302

Ja (95%)
Nee (5%)
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang werkt die daar en hoe vaak valt die in?
Moet of mag? Ik vind dat niemand moet.
Ja en ook de uitzendkrachten.
Ik ben ooit lang geleden uitzendkracht geweest en het voelt heel raar als iedereen waar je iedere dag mee samenwerkt op een reisje gaat en jij als uitzendkracht mag niet mee. Er werd niet eens voorgesteld om dan een bedrag in te leggen en dan wel mee te kunnen gaan.
Alleen als ze zelf wil.
Zeker weten.
Een vaste invaller, een stagiair, een uitzendkracht die onderdeel is van het team. Het lijkt mij dat iedereen er bij hoort.

Vanwaar je vraag, TO?
parbleumondieu schreef:
30-09-2019 18:26
Ja en ook de uitzendkrachten.
Ik ben ooit lang geleden uitzendkracht geweest en het voelt heel raar als iedereen waar je iedere dag mee samenwerkt op een reisje gaat en jij als uitzendkracht mag niet mee. Er werd niet eens voorgesteld om dan een bedrag in te leggen en dan wel mee te kunnen gaan.
Wij werden als uitzendkracht zelfs uitgesloten van de kerstlunch. De meeste vasten van onze afdeling gingen uit protest ook niet.
En op 'n gegeven moment werden er kleine flesjes champagne uitgedeeld met 'bedankt voor je inzet' aan alleen de vasten terwijl veel uitzendkrachten het vuur uit hun schoenen liepen en heel veel overuren maakten (i.t.t. de oude garde)
bingo schreef:
30-09-2019 18:26
Zeker weten.
Een vaste invaller, een stagiair, een uitzendkracht die onderdeel is van het team. Het lijkt mij dat iedereen er bij hoort.

Vanwaar je vraag, TO?
Omdat dit nu in ons team speelt.
We gaan binnenkort wat doen en nu is ze boos dat ze niet uitgenodigd is.

Wat betreft de andere vragen:
Uiteraard is het mogen en geen moeten. Vorige week heeft ze btw nog tegen me gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt.
Betreffende invaller werkt sinds 3 mnd regelmatig bij ons. Maar dit eindigt volgende maand.
Verder speelt het praktische probleem: als de invaller mee gaat, wie werkt er dan?
Bij ons mogen ook zelfs vrijwilligers mee. Wij zijn dan ook dicht.
Tuurlijk mag een vaste invaller mee!
Ik ben schoonmaakster op een basisschool (al meer dan 20 jaar en ook rechtstreeks in dienst bij de school) en de schoonmaaksters mogen nooit mee. In het begin kon ik me daar erg druk over maken, nu wíl ik al niet eens meer mee.
Maar ze hoeven ook niet aan te komen met iets extra doen "omdat we één team zijn." Want dat zijn we overduidelijk niet, en dat zeg ik dan ook.
De reden dat ik er al zo lang werk? Prima te combineren met de zorg voor mijn dochter, goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mijn "hoofdbaan" is wel erg gezellig.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:30
Omdat dit nu in ons team speelt.
We gaan binnenkort wat doen en nu is ze boos dat ze niet uitgenodigd is.

Wat betreft de andere vragen:
Uiteraard is het mogen en geen moeten. Vorige week heeft ze btw nog tegen me gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt.
Betreffende invaller werkt sinds 3 mnd regelmatig bij ons. Maar dit eindigt volgende maand.
Verder speelt het praktische probleem: als de invaller mee gaat, wie werkt er dan?
Degene die niet van uitjes houdt, en dus blij zijn/ haar hand opsteekt als er gevraagd wordt wie er wil werken ipv op het uitje me te gaan.
Wij nemen ook de stagiaires mee. Daar is niet altijd budget voor, maar dat lossen we dan op een andere manier op.
ik ben geen fan van teambuildings, dus mij zou het niet echt kunnen schelen
Invaller vast of niet vast hoort bij het team! Samen zorgen jullie ervoor dat het werk loopt. Zij is daar net goed zo onderdeel van.

Ik vind het wel lullig dat zij moet werken en jullie gaan iets leuks doen. Plan het dan in de avond of het weekend.
En dat je een team uitje niet leuk vindt is wat anders dan niet uitgenodigd worden.
Als ze al aangegeven heeft niet van teamuitjes te houden, wat zeurt ze dan?
Lijkt mij wel.
Anna2208 schreef:
30-09-2019 18:38
Degene die niet van uitjes houdt, en dus blij zijn/ haar hand opsteekt als er gevraagd wordt wie er wil werken ipv op het uitje me te gaan.
De invaller dus, want die had al gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt
Polsjef schreef:
30-09-2019 18:40
Invaller vast of niet vast hoort bij het team! Samen zorgen jullie ervoor dat het werk loopt. Zij is daar net goed zo onderdeel van.

Ik vind het wel lullig dat zij moet werken en jullie gaan iets leuks doen. Plan het dan in de avond of het weekend.
Niet mogelijk, het werk gaat 24/7 door
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:45
De invaller dus, want die had al gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt
Er zijn vast wel meer mensen die teamuitjes niet leuk vinden. Heel lullig om dit niet in overleg te doen en haar niet uit te nodigen.
Hoe zou je het zelf vinden als je merkte dat iedereen met elkaar op een teamuitje is geweest en jij als enige niet bent mee gevraagd?

Ik zou dat helemaal niet leuk vinden. En ik vind ook dat de vaste invaller mee moet worden gevraagd.
Polsjef schreef:
30-09-2019 18:41
En dat je een team uitje niet leuk vindt is wat anders dan niet uitgenodigd worden.

Dit.
redbulletje schreef:
30-09-2019 18:42
Als ze al aangegeven heeft niet van teamuitjes te houden, wat zeurt ze dan?
Ze heeft wel meer van die tegenstrijdige dingen. We hebben bv een vacature, daar is ze voor gevraagd maar ze wilde niet.
Daarop is toen een leerling aangenomen.
Werd ze ook boos over.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:48
Niet mogelijk, het werk gaat 24/7 door

Oke er kan 1 persoon niet mee.
Dan vind ik het vreemd dat er een teamuitje wordt georganiseerd.
Het is of allemaal, of niemand. Maar een teamuitje houden terwijl er 1 persoon niet mee kan zou ik zelf nooit doen.

De invaller hoort er net zo goed bij en ik vind ook niet dat zij moet werken als jullie een teamuitje houden.
-Darkside- schreef:
30-09-2019 18:50
Ze heeft wel meer van die tegenstrijdige dingen. We hebben bv een vacature, daar is ze voor gevraagd maar ze wilde niet.
Daarop is toen een leerling aangenomen.
Werd ze ook boos over.
mss houdt ze niet van concurrentie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven