2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
blegh mijn computer is zo onzettend traag! Ik moet echt minuten wachten totdat er iets opent. Heel vervelend.

Ben nu maar aan het virusscannen misschien dat dat het is?
Zo, ben weer terug. Ons meissie is weer 140 gram zwaarder geworden deze week. Ik hou het dus lekker bij deze 5 voedingen, gaat hartstikke goed!

Ellein, hoe laat zou je dan de laatste voeding gaan geven, 19:00 ofzo? Ik heb een keer om 22:00 de laatste gegeven en toen lag ze om 7:30 nog te slapen, maar als ik haar dan wakker maak dan heeft ze ontzettende honger. Grappig he?

Ik weet trouwens ook niet precies waar de pijn precies zit. Als ze met open mond aanhapt dan doet het geen pijn, maar daarna "herpakt" ze mijn tepel en ineens voel ik dan een scherpe pijnscheut. Daarna blijft hij gevoelig, vooral als ik hem weer bedek met een pad cq kleren.

Heb ik trouwens iets gemist over Angel??

Teddy, gefeliciteerd met je ondertrouw! Was het net zo romantisch als bij ons?? Enne... hou die aanstaande van je in de gaten hoor!

Floor, het is heel goed te begrijpen dat je je even down voelt. Ik denk inderdaad dat het komt doordat je thuis zit. Maar het is moeilijk om dat te doorbreken door iets leuks te gaan doen als je je helemaal niet fijn voelt. Toch maar proberen?

Kan de vermoeidheid misschien bloedarmoede zijn?

Hier is het trouwens ook de hele dag al grijs en somber en regenachtig. Ik dacht al toen ik Teddy's berichtje las: zon?? waar??

Michigan, ik vind dat je groot gelijk hebt om even langs de ha te gaan. Het is wel je kind waar je je zorgen over maakt. Dus heel goed! Ik ben benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft.

OGG, moest wel lachen toen ik zag dat jullie mini er al om 21:30 inligt. Die van ons ligt om 20 uur al te pitten! En dan maak ik haar rond 22:30 wakker en drinkt ze bijna slapend, daarna maak ik haar rond 7:15 wakker en na die voeding slaapt ze weer door tot 11:30 (en weer moet ik haar wakker maken!). Wat een slaapkopje he?
Vera, bloedarmoede lijkt me heeeeel onwaarschijnlijk. Als ik doneer dan is mijn HB bijna altijd boven de 9 en nooit onder de 8.8. Lijkt me sterk dat ik ineens zo gedaald zou zijn.

Moet volgende week weer doneren dus dan weet ik dat ook. Ik kijk het nog wel even aan, vrees toch dat het stress ofzo is.

Mooi dat je meisje weer zo goed gegroeid is! Kan het niet zijn dat ze verkeerd aanhapt dan de 2de keer waardoor het pijnlijk is?
vera wat goed dat je meisje zo gegroeid is. lekker volhouden die 5 voedingen. oh en hier is het nu pas grijs. Was prima weer vanmiddag.

Floortje moet ook weer eens bellen met de bloedbank. sta nu op 'non-actief' omdat ik zwanger was en daarna een half jaar bv zou geven. Dat kan er nu wel weer af.
Floortje, ik woon in het zuiden van het land, weet eigenlijk niet meer zo goed waar jij en Teddy wonen.

Vera, mooi dat je meisje zo goed is gegroeid. Lekker op die 5 voedingen blijven als het kan hoor! Tsja, qua bedtijd zijn wij bij mini inderdaad erg makkelijk blij te maken. De eerste maanden lag 'ie er altijd pas rond 24.00u in. En de laatste maanden was hij ook juist het wakkerst tussen 20.00u en 23.00u. Het is geen ochtendmens maar een avondmens zullen we maar zeggen.

Teddy, hier geen mooi weer hoor...al de hele dag van die kleine regenbuitjes en toen ik daarstraks een blokje om ging regende het ook de hele tijd. Niks aan zo!
OGG ik woon in het oosten des lands. Vlak bij Ellein zeg maar.

Floortje woont halverwege jou en mij. Dus ik zeg, Floortje zet jij de koffie klaar?
Even een snelle update: donderdag is het zover...dan heb ik de punctie. Spannend,hoor. Vanavond de pregnylprik en morgen geen hormonen: heerlijk.

Gr,

Gorgi
gorgi wat spannend meid! ik zal aan je denken donderdag
He meiden,

ben ik weer even! Nog steeds in ego-modus want heb maar heel kort om even te schrijven. Vanmiddag dus bij de huisarts geweest. In feite ziet uk er gewoon heel goed uit en lijkt er op het eerste gezicht niks mis. Huisarts was (net als wij) enorm onder de indruk van het stemgeluid van die kleine.... wauw zeg wat kan ze brullen. Ben blij dat ze dat (normaal gesproken) niet te vaak doet, je zou er echt gestoord van worden

Anyway, nu moeten we urine opvangen en na laten kijken, zelf proberen na te gaan of het kleurtje in de urine zit of in de ontlasting (ik denk nu nog in de ontlasting) en de temperatuur erg goed in de gaten houden. Mocht het toch in de ontlasting zitten en aanhouden, dan worden we waarschijnlijk doorgestuurd naar de kinderarts. Ze benadrukte overigens meerdere keren dat ze niet denkt dat het wat ernstigs is, maar just to be sure....

Bah, voel me er best klote onder. Meisje voelt zich gewoon niet goed... bij vlagen is ze heel blij, lekker aan het lachen en fit om zich heen kijken. Maar dan begint ze plotseling (bijv. vanuit diepe slaap) klagerig te huilen en heeft ze volgens mij buikpijn. Je voelt haar darmen ook enorm ratelen.

Net getempt, ze heeft 37.6 - niet heel hoog natuurlijk maar toch hoog genoeg om het in de gaten te houden. Overigens drinkt, plast en poept ze gewoon goed en is ze dus soms wél gewoon vrolijk. Maar heb enorm met haar te doen!!!

Hoop zo dat haar gewoon nu iets dwars zit wat ze heel erg aan het verwerken is maar dat het morgen uit zichzelf weer opknapt..

Goed, dat was even de update. Fijne avond allemaal!!
michigan
Gorgi, wat goed zeg! Nu gaat het echte werk beginnen! Hoop dat ze er een paar mooie eitjes voor je uithalen.

Michigan, ik zou ook zeker even naar de dokter gaan. Kan nooit kwaad. Niet bang zijn dat je je aanstelt. Met baby's kun je nooit voorzichtig genoeg zijn.

Floortje, kan me voorstellen dat je nu even wat depri bent. Weer ontslagen, weer thuis zitten, nog steeds niet zwanger. Het zit je ook niet mee. Maar wat ik wel goed vind is dat je alweer zo snel gesolliciteerd hebt en al meteen weer op gesprek mocht komen. Hoe doe je dat toch elke keer weer, zo snel een gesprek regelen? Ik dacht altijd dat het heel moeilijk was om in jouw sector aan een baan te komen. Complimenten hoor!

Michigan, heel lief wat je zei van dat niemand kan zeggen dat het wel goedkomt en dat ik me geen zorgen hoef te maken, want dat weet je inderdaad niet. Het is gewoon afwachten wat de cardioloog zegt. Ik kan nu zelf gewoon niet inschatten of het ernstig is of niet, omdat ik geen arts ben en niet goed genoeg weet wat er precies met het hartje aan de hand is en of er medicijnen of andere oplossingen voor bestaan of nodig zijn.

Ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen. Gelukkig vind ik de tijd best snel gaan. Het is ook wel goed om het even te laten bezinken.
Michigan, cross.

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan en dat hij het serieus neemt. Uk heeft in ieder geval ergens last van. Hopelijk is het geen bloed in de ontlasting of urine, maar heeft ze gewoon last van een virusje. Goed dat dat nu onderzocht wordt. Doet de huisarts dat zelf?

Knuffel!
Hey meiden!

Gorgi spannend meid! Nu komt het echt allemaal dichtbij, ben benieuwd!!

Michigan even een hele dikke voor jou, is toch vervelend allemaal, maar het zekere voor het onzekere met je kleine meid!

Teddy van harte met de ondertrouw!

En toen was ik alles alweer vergeten.... jeetje zeg...

Nou ben dus alweer volop aan het werk en moet zeggen dat het wel lekker gaat. Alleen dat georganiseer zeg smorgens.... ik vond t met 1 al een gedoe, maar nu moeten 2 kids klaar worden gemaakt om op tijd naar de oppas/creche te gaan. En ukkie drinkt smorgens mega slecht, dus dat duurt dan ook nog eens 2 lang 2 breed.... Maar goed, er komt een dag dat alles weer beter gaat zeggen we dan maar weer.

Hier gaat de kleine man trouwens direct na de fles van 19 uur op bed en zien we hem de volgende morgen pas weer. Hij komt nog wel steeds 1x snachts, heeft nu 3x doorgeslapen (niet nachten achter elkaar hoor) ach en die nachtvoeding is 10 minuten en dan is het ook alweer klaar, maar toch. Ik heb me maar ingesteld op 4 maanden en dan zien we wel weer.(rijstebloem door de fles, deed bij broer ook wonderen!) Grote broer gaat altijd iets later dan uk naar bed, omdat ukkie altijd eventjes tijd nodig heeft om in te slapen en dan gaat huilen, tja en dan kan grote broer niet slapen he... wat een gedoe haha, maar vnv hadden we een unicum, ukkie lag om 19 uur al op bed en gaf geen kik! Super dus.

Moet de kids deze week btw 2x helemaal alleen doen.... manlief is druk, zie er wel tegenop,maar zal ook wel weer goed komen he.

Vandaag is naamgenoot van zoon van de Xfactor trouwens op school geweest en in de klas! Handtekeningen uitgedeeld en even gezongen en ik weet welk nummer hij vrijdag gaat doen! hahaha was errug leuk, meiden van groep 8 waren helemaal hysterisch.

Nou goed, ik kan nog wel meer dingetjes vertellen, maar dan wordt t wel erg ego...

Ga zo weer even Single kijken op Net5, vind ik altijd wel grappig, meiden fijne avond nog!

Liefs
michigan

mamadeb, klinkt als een hoop geregel!

Gorgi, het echte werk gaat nu dus beginnen. Spannend hoor!!

Floortje, ik zeg ook: zet die koffie maar klaar! (mag het ook thee zijn? Ben meer een theeleut... ) Ik zorg wel voor de koekjes!

Jippie, we hebben de vakantie geboekt. We gaan 2 1/2 week naar Italië. De camping ligt meteen aan het strand en heeft 3 supermooie zwembaden. Ook een apart toiletgebouw speciaal voor babies, dus dat komt helemaal goed. Het enige minpunt is dat er in de omgeving niet heel veel te doen/bekijken is, maar ach, wij vermaken ons wel met uk!

Ohhh...ik mis DH en UB nu al en het is pas de eerste dinsdag dat die niet op tv zijn. Hoezo tv-verslaafd
wie of wat zijn DH en UB?
OGG, who the f#ck zijn DH en UB? Ik denk dat wij het laten vallen van de laatste voeding ook maar op die manier gaan proberen, al moeten mijn borsten dat ook kunnen trekken natuurlijk. Had me ook al bedacht dat dat misschien wel een goede manier zou zijn. Ons ukje krijgt nu een voeding rond 18.30 en gaat dan tegen 20.00 naar bed. Ik maak hem dan tussen 22.00 en 22.30 wakker en dan slaapt hij weer tot 7.30 ongeveer. Heerlijk ritme vind ik het!

Michigan, als je het niet vertrouwt moet je gewoon naar de arts hoor!

Mamadeb, het lijkt me ook een hele happening om iedereen aangekleed, gevoederd en gebadderd af te leveren bij de oppas en dan ook nog eens op tijd op je werk verschijnen. Bravo! En uk is dus goed bezig dat hij al 3 nachten heeft doorgeslapen. Komt goed hoor!

Teddy, ik heb teddyman niet gezien vanmiddag, iemand anders ?

Jobje, ik hoop dat jullie gerustgesteld kunnen worden door de cardioloog.

Rossia, kun je nu iets aan je lichaam merken door die hormonen?

Floor, balen dat je zo moe bent. Misschien door alle narigheid van de afgelopen tijd? Klinkt als logisch nietwaar? Mijn duimen draaien voor die baan!
Teddy, het zegt jou dus ook niks? Haha, dacht dat het vast lekkere hunken van een serie zouden zijn die jij ook volgt!
denk dat DH desperate housewives is...nu nog opzoek naar UD
Ah, ugly betty natuurlijk...
Oke, dat is het dus. Geen megahunks dus . Ga douchen, voeden en
sorry dat het niet om megahunks gaat Ellein... maar gewoon lekkere simpele tv is op zijn tijd ook wel eens lekker!

Slaapse!
Meiden, goedemorgen!

Michigan, hoe gaat t nu met de kleine? Heb je een beetje n goede nacht gehad?

Oef Mamadeb, dat klinkt inderdaad pittig, met 2 van die jongetjes 's morgens op tijd naar t kdv en school.

Floortje, vandaag nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen

Hoop dat je een lekker dagje hebt!

Ellein, vandaag weer fijn n mamadag! Hoop dat t droog blijft; hier schijnt nu de zon maar ze hebben voor vanmiddag vanuit t westen regen voorspelt.. en laat ik nu net vanmiddag een buitenprogramma hebben in t westen.. ik neem m'n regenjas maar mee!

Hi Rossia, fijn dat die andere prikken zo meevallen! Wordt een bijzonder pasen voor jou!

Jobje, ik hoop dat de cardioloog goed nieuws heeft voor jullie en je daarna weer gerustgesteld bent. Is ellendig he, als t lijkt alsof er iets niet helemaal ok is bij de baby.

Gorgi, spannende dag ook voor jou morgen! Heel veel succes, ik duim voor je hoor!

Vera, fijn dat de kleine het zo goed doet op 5 voedingen, weer lekker gegroeid dus!

Gister wist ik het zeker: ik voel de baby! De afgelopen dagen voelde ik al heel af en toe iets dat ik niet zo kon plaatsen, maar het was ook zo weer weg. Maar nu denk ik toch echt dat t ukkie is, leuk!!!

Meiden, straks weer de hele dag op pad en vanavond moet ik van mezelf even gaan sporten dus fijne dag en tot morgen!! X
morge!

missc, wat leuk dat je je baby voelt. bijzonder he? Vond het altijd heel erg speciaal. Het wordt helemaal leuk als misterc hem of haar kan voelen of dat het gaat reageren op je hand.

Mamadeb wat fijn dat het nu lekker gaat. Lijkt me inderdaad best hectisch 's morgens. Vooral straks in je eentje. En wat goed dat je kleine man af en toe al doorslaapt.

michigan hoe is het nu?
iets te snel op enter gedrukt.

mimpje sterkte vanavond. Heb je een goed gevoel bij je beslissing?

ellein fijne mamadag!

Maki hoe is het met jou en de kleine man?

Angel, leuke dag gehad gisteren?

Floortje doet je pc het alweer?

Ann, hoe is het met jou? Druk in de marathon?
Goodmorning!

Floortje, nee dan klinkt het wel heel onwaarschijnlijk dat je bloedarmoede zou hebben. Voel je je vandaag weer wat fitter?

O Gorgi, wat spannend meid! Morgen al de punctie. Heel veel sterkte toegewenst met het wachten... we horen het van je he?

Michigan, wat vervelend dat er nu nog geen duidelijkheid is. Hoe ga je dat trouwens doen, urine opvangen?? Moet je dan de hele tijd met een bekertje bij de kleine staan? Die van ons plast nu voornamelijk in haar luier, lijkt me een hele klus om daar urine van op te vangen!

Haar temp is inderdaad net iets aan de hoge kant. Hopelijk is er niks aan de hand en gaat het vandaag alweer beter met haar!

Jobje, vandaag de vlk toch? En morgen de cardioloog? Succes!! Hopelijk krijg ook jij snel duidelijkheid!

Mamadeb, petje af hoor dat je het allemaal maar regelt 's ochtends. Het werken valt je dus mee? Ik kijk er zooooo tegenop! En ook naar het op tijd klaar zijn met alles om op tijd op het werk te zijn. Mijn reistijd is namelijk 3 kwartier.

Grappig van de deelnemer van X-factor. Hele happening natuurlijk!

OGG, lekker vakantie! Ik zit echt enorm in dubio daarover bij ons. Misschien schrijf ik het zo wel even op de mail.

Ellein, dat avond-nachtritme hebben wij ook hier. Wel lekker toch?

Missc, dat is denk ik wel wat ik het meeste mis van zwanger zijn. Dat je je kindje altijd dichtbij je hebt en het constant voelt. Probeer er heel intens van te genieten, want straks voel je dat niet meer! (Wel weer andere mooie dingen, maar toch!)

Teddy, hoe beleef jij de laatste dagen van je verlof? Wordt het "ertegenop kijken" steeds erger of valt het mee?

Wij werden vanochtend om 5:30 verrast door mini die wakker was geworden. Ze lag een beetje te zeuren, maar is telkens toch weer in slaap gevallen. Wel een beetje gespookt, dus ik heb niet echt meer kunnen slapen. Heb ik na de voeding even ingehaald . Straks ga ik sporten.

Nu even naar de mail voor mijn dilemma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven