Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Laat binnengewandeld dat je niet gelezen hebt wat ik over Greta en consorten schreef?
Filmpje van 12 jaar geleden.

Afbeelding

https://youtu.be/x1PKe4tbNmE
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
‘t Is eigenlijk best wel raar. Ik kijk op een straat dichtbij een ziekenhuis. Daar parkeren dagelijks dezelfde mensen hun auto. Ze wonen dan minder dan drie km van hier, rijden in een benzine cabriolet, en vervuilen de buurten dagelijks omdat ze vijf euro per maand parkeergeld willen besparen.
Werken in de gezondheidszorg, toch bij uitstek een groep waarvan je enig bewustzijn zoumogen verwachten. Het is er niet één, honderden van dit soort werknemers doen dit elk dag. Willen niet fietsen, willen niet lopen, willen niet electrisch rijden, willen niet betalen voor hun eigen gedrag.
Ik denk dat je het zo wel zou kunnen samenvatten.
Er zijn te veel mensen niet bereid na te denken over hun eigen gedrag. Vijf euro in de maand laten betalen, zoals het ziekenhuis doet, werkt ook niet. Liever belasten ze de buurt. Ook in de gezondheidszorg denkt men liever aan het eigen ik.
47084 schreef:
30-09-2019 08:30
‘t Is eigenlijk best wel raar. Ik kijk op een straat dichtbij een ziekenhuis. Daar parkeren dagelijks dezelfde mensen hun auto. Ze wonen dan minder dan drie km van hier, rijden in een benzine cabriolet, en vervuilen de buurten dagelijks omdat ze vijf euro per maand parkeergeld willen besparen.
Werken in de gezondheidszorg, toch bij uitstek een groep waarvan je enig bewustzijn zoumogen verwachten. Het is er niet één, honderden van dit soort werknemers doen dit elk dag. Willen niet fietsen, willen niet lopen, willen niet electrisch rijden, willen niet betalen voor hun eigen gedrag.
Er zijn te veel mensen niet bereid na te denken over hun eigen gedrag. Vijf euro in de maand laten betalen, zoals het ziekenhuis doet, werkt ook niet. Liever belasten ze de buurt. Ook in de gezondheidszorg denkt men liever aan het eigen ik.
Met de auto is nu eenmaal efficienter, want wellicht gaan ze gelijk uit hun werk boodschappen doen of moeten ze kinderen halen/brengen etc. Bovendien hoe weet jij dat deze werknemers binnen een straal van 3km wonen?
47084 schreef:
30-09-2019 08:30
Ik denk dat the hier heel wat samenvat voor die mensen zonder ze daadwerkelijk te kennen. En wat heeft het type auto (cabriolet) ermee te maken. Maak je het verhaal daarmee extra dramatisch?
Tinkerbell1988 schreef:
29-09-2019 23:14
nee de achterlijken zijn diegene die greta volgen als een blinde schapen en niet voor hun eigen kunnen denken
Het is voor zichzelf denken. En als je logisch na zou denken, dan zou je niet in al die mallotige complottheorieën geloven. Greta Thunberg zegt zelf overigens: 'Luister niet naar mij, maar luister naar de wetenschap.' Of ga jij voor de operatie ook in discussie met jouw hartchirurg?
Menselijke anatomie is inderdaad hetzelfde als klimaatwetenschap.
Fossa schreef:
30-09-2019 09:19
Het is voor zichzelf denken. En als je logisch na zou denken, dan zou je niet in al die mallotige complottheorieën geloven. Greta Thunberg zegt zelf overigens: 'Luister niet naar mij, maar luister naar de wetenschap.' Of ga jij voor de operatie ook in discussie met jouw hartchirurg?
Greta zegt :rofl: OMG
Ik heb haar tenenkrommende getier nog even nagekeken.

Het is een verwend nest. Overal waar ze boos staat te zijn, wordt ze in de watten gelegd en als een beroemdheid behandeld. Maar volgens mevrouw zijn HAAR dromen en HAAR toekomst kapot.

Tuurlijk. En al die kinderen die in armoede leven dan? Die niet naar school kunnen, nu niet en waarschijnlijk nooit niet. Kinderen die in tehuizen wonen, of geen huis hebben, geen speelgoed, die al vanaf jonge leeftijd moeten werken in barslechte omstandigheden?

Het prinsesje moet daar maar eens een paar maanden met die kinderen leven.
redbulletje schreef:
30-09-2019 08:34
Met de auto is nu eenmaal efficienter, want wellicht gaan ze gelijk uit hun werk boodschappen doen of moeten ze kinderen halen/brengen etc. Bovendien hoe weet jij dat deze werknemers binnen een straal van 3km wonen?
Dat vertelde haar collega... maar dat is trouwens logisch. Mensen die ver weg wonen betalen minder. Maximum tarief is die vijf euro.
vivaratje schreef:
30-09-2019 10:30
Greta zegt :rofl: OMG
Messiah.
*laat ook maar, dit heeft helemaal geen zin*
nounou
Yup.
Nog één ding. Vers van de pers.
https://www.nationalgeographic.com/envi ... ocean-ice/

On Wednesday, the IPCC released a major report on the state of the planet's oceans and ice. The 900-page report, which compiles the findings from thousands of scientific studies, outlines the damage climate change has already done to the planet’s vast oceans and fragile ice sheets...

The problems aren’t theoretical, the report stresses: Science shows that they are here, now. And the oceans, polar ice caps, and high mountain glaciers have already absorbed so much extra heat from human-caused global warming that the very systems human existence depends on are already at stake.

Veel plezier hier verder nog.
Tja, oud nieuws en dezelfde feiten in een ander jasje. Vers van een andere pers.

Voor mij nog steeds geen reden om in paniek te raken.
Beijtje schreef:
30-09-2019 20:45
Tja, oud nieuws en dezelfde feiten in een ander jasje. Vers van een andere pers.

Voor mij nog steeds geen reden om in paniek te raken.

De een raakt snel in paniek en een ander denkt eerst verstandig over dingen na ;)
IPCC: corrupte fraudemachine van globale elite?

Deze man legt uit waarom je in 2030 nog steeds evenveel Co2 mag uitstoten (of zoals China zelfs 2x zoveel), als je maar afdraagt aan de families.

https://twitter.com/DadoHenri/status/11 ... 6265916418
Mouthgard schreef:
02-10-2019 00:24
IPCC: corrupte fraudemachine van globale elite?

Deze man legt uit waarom je in 2030 nog steeds evenveel Co2 mag uitstoten (of zoals China zelfs 2x zoveel), als je maar afdraagt aan de families.

https://twitter.com/DadoHenri/status/11 ... 6265916418

Die had ik ook al eens geplaatst maar ik denk dat die meneer volgens de klimaathysterici fake is
vivaratje schreef:
02-10-2019 00:44
Die had ik ook al eens geplaatst maar ik denk dat die meneer volgens de klimaathysterici fake is
.
Kunnen we niet uitsluiten. Wel een reden om de handel in zogenaamde 'emissierechten' wettelijk te verbieden. Maatregelen ter verbetering van de wereld zijn altijd prima, maar frauduleuze belastingpraktijken moeten voorkomen worden. Dus geen extra heffingen of belastingen, en 0,0 afdracht aan IPCC (zou ethisch erg fout zijn gezien rol als adviseur) maar wel investeren in echte innovatie.
Mouthgard schreef:
02-10-2019 00:47
.
Kunnen we niet uitsluiten. Wel een reden om de handel in zogenaamde 'emissierechten' wettelijk te verbieden. Maatregelen ter verbetering van de wereld zijn altijd prima, maar frauduleuze belastingpraktijken moeten voorkomen worden. Dus geen extra heffingen of belastingen, en 0,0 afdracht aan IPCC (zou ethisch erg fout zijn gezien rol als adviseur) maar wel investeren in echte innovatie.
Ach kun je dat wel gaan verbieden, ze verzinnen wel weer iets anders om aan geld te komen
Na de heiligverklaring wordt ze nu getipt voor de Nobelprijs voor de vrede.

Wat is dit opeens voor wereld?!
forsyth schreef:
03-10-2019 23:29

Ach, je mag iedereen voordragen, toch?

Ik vind Greet toch echt van een ander kaliber dan Malala Yousafzai.

Malala straalt liefde uit, zelfs richting haar vijanden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
forsyth schreef:
03-10-2019 23:29

Die nobelprijs stelt toch ook helemaal niks voor. Obama was net president en kreeg die nobelprijs. Die terrorist Arafat kreeg hem ook. Is een wassen neus zoals wel meer dingen in de wereld
vivaratje schreef:
04-10-2019 11:43
Die nobelprijs stelt toch ook helemaal niks voor. Obama was net president en kreeg die nobelprijs. Die terrorist Arafat kreeg hem ook. Is een wassen neus zoals wel meer dingen in de wereld
Ja dat is wel waar. Er hangt alleen ook een forse geldprijs aan en dat vind ik dan weer minder terecht voor iets dat neerkomt op ordinaire volksverlakkerij.
Zag zojuist op Twitter een artikel over honden- en kattenschaamte. Ik moest lachen en dacht satire, maar nee. Ze eten immers vlees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven