Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste heb ik altijd in de verste van beide ziekenhuizen. Ik zet hem dan altijd op het dak van de parkeergarage (tenzij er toevallig lager een plekje vrij is) ik doe dat overigens vooral omdat ik geen zin in getrut heb.
Ik kan prima fileparkeren. Mijn vriend zegt altijd dat ik rij als een man maar zo veilig als een vrouw. Dat vind ik wel een goed compliment.

Ik zit nu Mr. Mercedes te kijken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik kan beter inparkeren dan mijn man, maar ik wil ook gewoon zo min mogelijk hoeven te lopen. Zeker bij afspraken zoals bijvoorbeeld in het ziekenhuis, die al belastend genoeg zijn. Maar goed, de buren gaan toch niet veranderen. Beetje jammer, want we hadden altijd goed contact met ze.

Ik heb al de hele ochtend sluimerende hoofdpijn. Ik hoop maar dat het niet doorzet.
Je dochter is wel echt een bikkel hoor Lientje. Daar kun je trots op zijn. :bigkiss:

Ik heb net weer gesport met de psychomotorische therapeut. En dacht nu bij te gaan komen op de bank met wat leuks op de tv. Maar er is 2 minuten geleden weer een nieuw klus machine boven water gekomen. Kan het geluid niet thuis brengen.

Ik hou van boksen jongens. Moet nog wel even oefenen. Hij had me zo op mijn neus kunnen hoeken. We gingen voor het eerst bewegen zeg maar. Noem je dat sparren? Mijn korfbal verleden blijkt handig! :applause: Mijn voetwerk past bij boksen. Je wil iemand altijd ongeveer op 1m afstand hebben. Dan kun je verdedigen en klappen uitdelen. Bij korfballen is een schot verdedigt op 1m. Ik vind dit helemaal geniaal. Met boksen ben ik niet van een heel team afhankelijk. Met korfbal wel.
VGM1980 schreef:
02-10-2019 10:43
Komt dat door je infarct, Lientje? Dat je met 1 oog kan kijken?
Nee ben ik mee geboren waarschijnlijk door een nierbekkenontsteKing van mijn moeder tijdens de zwangerschap.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Had het al aangepast Dreamer maar je was sneller met je reactie.
Slecht in fileparkeren dus. :proud:
Gloeiende. Er gaat WEER een begeleiding weg hier. Het is echt een leegloop zeg.

Ik was altijd slecht in fileparkeren (en heb er ook een hekel aan hoor, als het kan zet ik 'm een stuk verder waar ik normaal in kan parkeren) maar ik moet bijna wekelijks wel fileparkeren. En hoe vaker ik het moet doen, hoe makkelijker het lijkt te gaan. Maar mijn hobby is het niet hoor.
Nu heb ik een kleine auto (c1) dus dat scheelt ook wel denk ik.

Sommige mensen zeggen: Wat heb jij een kleine auto. Wat moet ik in hemelsnaam met een grote auto? Ik zit er 9 van de 10 keer alleen in, kan er prima boodschappen mee halen etc.
Daarnaast betaal je voor een grote auto natuurlijk ook meer voor verzekering, belasting etc.
Nee hoor, dit autootje bevalt me echt meer dan prima.
suzyqfive schreef:
02-10-2019 12:05
Dat laatste heb ik altijd in de verste van beide ziekenhuizen. Ik zet hem dan altijd op het dak van de parkeergarage (tenzij er toevallig lager een plekje vrij is) ik doe dat overigens vooral omdat ik geen zin in getrut heb.
Ik kan prima fileparkeren. Mijn vriend zegt altijd dat ik rij als een man maar zo veilig als een vrouw. Dat vind ik wel een goed compliment.

Ik zit nu Mr. Mercedes te kijken.
Dat ziekenhuis, daar stond gisteren gewoon een file voor de ingang en tegelijkertijd een file voor de betaalautomaat :O
Maar ik hoefde net niet helemaal naar het dak.

Kijken? Dat moet je lézen!
(ik wist niet eens dat het al verfilmd was)
Later is nu
Ik heb bij de PMT indertijd ook één keer geprobeerd te boksen. Maar ik zat daar vanwege een zere pols, was geen goede actie :proud: Maar ik vind het heerlijk om ergens op te meppen. :vechten:

En je hebt gelijk, Kwebbel. Waarom zou je een grotere auto nemen? Het is toch alleen om jezelf te vervoeren?
Later is nu
Overigens stond er gisteren in de níeuwe folder van de hema de regenjas die dus al uitverkocht is. Lekker handig :nope: Maar ik zag dat de Aldi (of lidl) morgen een regenjas heeft, die 'waterafstotend' is. Daar maar eens kijken. Hopelijk geen kriebelende voering.
Later is nu
Dreamer schreef:
02-10-2019 13:34
Ik heb bij de PMT indertijd ook één keer geprobeerd te boksen. Maar ik zat daar vanwege een zere pols, was geen goede actie :proud: Maar ik vind het heerlijk om ergens op te meppen. :vechten:

En je hebt gelijk, Kwebbel. Waarom zou je een grotere auto nemen? Het is toch alleen om jezelf te vervoeren?
En je moet je vooral fijn voelen in je auto. Waarom zouden mensen daar commentaar op hebben.
Ga je ipv meppen schoppen Dreamer.

Ik word hier lichtelijk gek.
Ga ik net man zijn koffer inpakken, wordt alles weer omgegooid. Moet hij morgen voor één dag naar Zeeland en overmorgen weer in de buurt.
Pfff, dat wordt dan een lange dag voor hem morgen zeg, dan moet hij om een uur of 4 in de nacht al gaan rijden en is dan pas om een uur of 9 's avonds thuis. Op zijn vroegst.
Leuk joh, zzp-er zijn....
Geef mij maar een vaste baan.
Dreamer schreef:
02-10-2019 13:34

Ik vond het ook wel spannend hoe mijn pols erop zou reageren. Maar blijkbaar triggert werken met de fijne motoriek het meer. En vanuit een bepaalde hoek erop leunen.

Ik vind het idee van ergens op meppen ook fijn, maar ook dat je merkt wat controle eigenlijk betekent. Een blinde klap uit woede komt waarschijnlijk minder effectief terecht dan een goede gedoseerde klap. Leerzaam om naar het echte leven te vertalen. :proud:

En ik miste het sporten echt. Ik heb wel echt geen conditie meer en door mijn fibro reageert mijn lijf extra. De eerste keer was ik 4 dagen gesloopt, de keer erop wat korter. Naja vandaag heb ik gewoon een was opgehangen en ik wil straks verse pompoensoep maken.

Vind het ook chill dat als ik dit leuk blijf vinden dat ik hier geen teamverband voor nodig heb. Een vriendin heeft al interesse uitgesproken. Regenboog ook. Dus als ik het zelf wat beter kan komen er echt wat boksspullen om wat vaker te sparren. Ik heb ook een budget via de gemeente voor sportkleding dus ik moet eens checken of bokshandschoenen daaronder vallen. :mrgreen:
Het forum is van slag.
Ik krijg net melding van 2 privéberichten. Allebei van Lise, over de verjaardagen. :facepalm:
lise1985 schreef:
02-10-2019 13:41
En je moet je vooral fijn voelen in je auto. Waarom zouden mensen daar commentaar op hebben.

Precies.
Ik heb ook weleens in een grotere auto van een familielid gereden, maar da's toch wel wennen hoor.
Toen ik vorig jaar ging proefrijden in mijn auto, voelde het vanaf het begin al gelijk goed. Nee, ik zit met deze auto goed.
Kwebbeltje91 schreef:
02-10-2019 14:43
Het forum is van slag.
Ik krijg net melding van 2 privéberichten. Allebei van Lise, over de verjaardagen. :facepalm:
Haha hier ook en krijg ze niet weg :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
02-10-2019 15:37
Haha hier ook en krijg ze niet weg :')
Ik heb er ook één. Maar géén nieuwe berichten. Heb het al gemeld op zowel bugtopic als cmtopic.
Ze werken eraan.... :rofl:
Mijn koolschotel is klaar. Hoef straks alleen nog de oven aan te zetten. Was hangtvennik heb met man een steiger afgebroken en opgehaald.
Nu mijn huis nog even doorwerken omdat er vanavond veel mensen komen voor de vergadering.
Maar heb geen puf meer.
Eerst maar even thee drinken.
Gast goed hier met de bijwerkingen. Not. Sinds gisteren aan de diaree, vieze smaak in de mond, wiebelig op de poten. Ook al paar keer overgegeven
Heb gelukkig geen afspraken staan. Pas de 9e en dat is huisbezoek van spv'er
Nartjie :hug: Hopelijk word het snel wat dragelijker!

Nu zijn de meldingen weg, zal wel opgelost zijn nu :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik las net de bijsluiter, Escitalopram word ook voorgeschreven aan mensen die PTSS hebben. Dat heb ik plus angstaanvallen alsook paniekaanval. Jippie.
Vaak is het zo dat het eerst heviger wordt en dan pas minder Nartjie. Na een week of 6 weet je pas echt of het je helpt.
Sterkte met de bijwerkingen. Rot voor je.
Ik ben in het begin aan het rennen geweest naar de wc Nartjie, maar dat is helemaal over gegaan! Sterkte. :hug:
Nu zijn de meldingen ook weg.

Ik heb net mijn vriezer ontdooit. Wat een pokke karwei zeg! Hele middag mee bezig geweest. Was ook wel echt nodig want er zat veel ijs in/op.
Veel gehurkt en gezeten. Vinden mijn benen nu even niet zo leuk.
Straks maar even een frietje bakken. Echt geen puf meer om te koken nu.
Sterkte nartjie! :hug:
Mijn melding staat er nog steeds hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven