Tuinfeest tot 2.00 uur?

02-10-2019 11:06 620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een kaartje in de bus dat de buren van enkele tuinen verderop dit weekend een tuinfeest houden en dat dat wellicht geluidsoverlast gaat veroorzaken. Heel netjes natuurlijk zo'n briefje maar ik vind een tuinfeest tot 2.00 uur (en wie weet nog veel langer) veel te laat. 0.00 uur en dan de muziek uit en vind ik redelijk en ik twijfel of ik dat nu al zal gaan zeggen of dat ik maar gewoon moet afwachten tot zaterdag. Misschien valt het mee en staat de muziek niet zo hard of is het te koud en gaan ze op tijd naar binnen. Voor de volledigheid, deze buren wonen er nog niet zo lang dus ik ken hen totaal niet. Wat zouden jullie doen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Nog geen reacties gelezen maar ik vind die aankondiging niet perse netjes.
Ik kan me best voorstellen dat je een tuinfeestje wil geven, maar de aankondiging " we zullen proberen het om 2.00 uur te laten eindigen" zou mij in het verkeerde keelgat schieten.
Ik vind middernacht (12.00 uur) de max en dan ook nog eenmalig.
Je zit in een woonwijk, misschien moet er wel iemand werken de volgende ochtend, of ligt er iemand ziek op bed.

In jouw geval zou ik er niet meteen bovenop springen maar even afwachten. Gebeurt het vaker dan zou ik er zeker iets van zeggen.
Blondie456 schreef:
02-10-2019 11:59
Ik stoor me daar niet aan. Mensen hier in de straat geven aanstaande vrijdag een tuinfeest en zij mogen mijn terrasverwarmers en statafels lenen. Dat zal ook wel later worden dan 2 uur. Sommige mensen schrijven van als je het laat wil maken dan vier je het maar in een zaal maar hier zijn die niet langer dan tot 2 uur open.
Ja, daar is ook een reden voor.
Lady_Day schreef:
02-10-2019 12:08
Haha, ik wilde net precies hetzelfde zeggen.
ShaunTheSheep schreef:
02-10-2019 12:03
Jeetje, die arme buren worden nu al helemaal uitgemaakt voor Tokkies met asociaal harde muziek en te hard lachende gasten? Ze hebben alleen maar een briefje in de bus gedaan dat ze een feestje geven. Misschien zijn het wel hele brave mensen die een gewoon gezellig tuinfeestje gaan geven met rustige muziek. Je hebt nog geen idee, dus ik zou het eerst maar even afwachten. Mochten ze toch het reeds verketterde gedrag gaan vertonen, kun je altijd even langs en vragen of het iets rustiger mag.
Van rustige muziek kun je ook gewoon overlast hebben. Zowel m'n kinderen als ik kunnen niet slapen met geluid, ook al is het zacht.
ShaunTheSheep schreef:
02-10-2019 12:03
Jeetje, die arme buren worden nu al helemaal uitgemaakt voor Tokkies met asociaal harde muziek en te hard lachende gasten? Ze hebben alleen maar een briefje in de bus gedaan dat ze een feestje geven. Misschien zijn het wel hele brave mensen die een gewoon gezellig tuinfeestje gaan geven met rustige muziek. Je hebt nog geen idee, dus ik zou het eerst maar even afwachten. Mochten ze toch het reeds verketterde gedrag gaan vertonen, kun je altijd even langs en vragen of het iets rustiger mag.

Dit vind ik ook. Er wordt vanuit gegaan dat er harde muziek zal zijn tot 2:00 uur maar dat weet je nog helemaal niet. Misschien is er wel helemaal geen muziek of zetten ze de muziek om 22:00 uur uit en is het daarna alleen nog wat rumoerig. Wacht het gewoon eerst even af. Loopt het de spuigaten uit dan kun je altijd nog gaan klagen.
Netjes dat ze het laten weten, ik zou ze bedanken als ik ze tegen kwam.

Ik zou het verder even afwachten. In onze buurt zijn tuinfeesten niet zoals sommigen hier beschrijven met lallende, schreeuwende, dronken mensen.
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 12:13
0.46% gewijzigd
Om even op je beginpost te reageren, TO. Wat ik zou doen is even afwachten. Oordoppen in huis halen voor het geval dat en als je er echt overlast van hebt gehad ze de volgende dag er op aanspreken (om 8 uur 's ochtends of zo - heh).

Ik hoop voor je dat het meevalt en dat ze niet al te vaak dit soort feestideeën hebben.
Lady_Day schreef:

Inderdaad.

En waarom moet een feest langer duren? Staat een mooi en gezellig feest gelijk aan een lang feest tot in de vroege uurtjes?
Je kan ook een mooi en gezellig feest geven in een feestzaal tot 2 uur. Het is toch niet nodig dat alles tot in de vroege uurtjes moet doorgaan?
Hou een feestje, maar hou het netjes.
lisa_ schreef:
02-10-2019 12:11
Netjes dat ze het laten weten, ik zou ze bedanken als ik ze tegen kwam.

Ik zou het verder even afwachten. In onze buurt zijn tuinfeesten niet zoals sommigen hier beschrijven met lallende, schreeuwende, dronken mensen.

Maar je produceert altijd geluidsoverlast lijkt me.
LAgirl82 schreef:
02-10-2019 12:14
Maar je produceert altijd geluidsoverlast lijkt me.
Klopt, maar als het een enkele keer is heb ik daar weer niet zoveel moeite mee. Ik ben ook wakker op een onchristelijke tijd als het gesneeuwd heeft en kinderen sochtends om 8 uur per se naar buiten willen, daar heb ik dan weer veel meer last van.
Wie zegt inderdaad dat de muziek de hele tijd zo hard zal staan? Bij de tuinfeesten hier in de straat wordt de muziek na 22:00/23:00 een stuk zachter gezet of helemaal uit want je hoort het dan toch niet meer door het geklets van je gasten.

En een zaaltje huren... tja dat is niet voor iedereen te betalen en soms ook een beetje teveel van het goede als je niet zo heel veel mensen verwacht. Er is nogal een verschil als er 20 man komt of minimaal 50.
En als je geen zaaltje kunt betalen dan is het wel okay om je buren lastig te vallen met je armlastigheid?

Maar goed, zoals ik al eerder zei ben ik de vreselijk intolerante zeikbuur.
Ik zou nu ook niets doen. Ze wonen er net en misschien hebben ze hierna 5 jaar geen feestjes. Laat ze lekker een keer. Ik vind 2 uur echter wel laat voor een tuinfeest en zou zeker niet blij zijn als ze na die tijd ook nog lekker doorgaan, dus dan zou ik er wel iets van zeggen. En ook als ze binnen afzienbare tijd weer zo'n feestje gaan geven.
mevrouwiglesias schreef:
02-10-2019 11:13
Oordoppen liggen hier standaard op mijn nachtkastje.
Punt is ook een beetje dat enkele jaren geleden er hier in de zomer iedere weekend wel ergens een tuinfeest was tot diep in de nacht (5.00 uur was geen uitzondering). Iedereen dacht op den duur dat als de buren dat mochten zij dat ook wel mochten. Het liep echt de spuigaten uit. Doordat de politie zich er toen mee heeft bemoeid is het nu een stuk minder maar ik ben zo bang dat het opnieuw uit de hand gaat lopen. Dat is het ook wel een beetje dat ik denk: 'nee niet weer'.
Begrijpelijk, in mijn buurt ook een hoog tolerantie gehalte naar elkaar toe, dus de feestjes vliegen je hier om de oren. Af en toe is het rustig en dat voelt dan gewoon onwerkelijk.
Lady_Day schreef:
02-10-2019 12:11
Om even op je beginpost te reageren, TO. Wat ik zou doen is even afwachten. Oordoppen in huis halen voor het geval dat en als je er echt overlast van hebt gehad ze de volgende dag er op aanspreken (om 8 uur 's ochtends of zo - heh).

Ik hoop voor je dat het meevalt en dat ze niet al te vaak dit soort feestideeën hebben.
Dat ga ik doen inderdaad, afwachten en hopen dat het zaterdagavond heel hard regent meevalt.
Lady_Day schreef:
Wat dat betreft zijn ze in Belgie makkelijker. Als we daar een feest hebben dan wordt er niet naar tijd gekeken.
Lady_Day schreef:
02-10-2019 12:20
En als je geen zaaltje kunt betalen dan is het wel okay om je buren lastig te vallen met je armlastigheid?

Inderdaad. :high5:
Niets. Die ene keer.
Blondie456 schreef:
02-10-2019 12:23
Wat dat betreft zijn ze in Belgie makkelijker. Als we daar een feest hebben dan wordt er niet naar tijd gekeken.
zou Trump nog wat van die grensmaterialen over hebben???
:)
Blondie456 schreef:
Ja, of ga naar Groningen of een weiland in deep dark Friesland. Maar val je buren niet lastig met je gefeest.
mevrouwiglesias schreef:
02-10-2019 12:22
Dat ga ik doen inderdaad, afwachten en hopen dat het zaterdagavond heel hard regent meevalt.

Ze zullen vast een feesttent hebben.
RikM schreef:
02-10-2019 12:29
Ze zullen vast een feesttent hebben.
Die zijn ook niet altijd bestand tegen een hoop regen. Wij hebben hier één keer per jaar een buurtfeest. Helaas regende en waaide het dit jaar en de hele tent stortte erbij in.
@Blondie: maar wat vind jij er nu van dat buren LAST van je kunnen hebben?
Blondie456 schreef:
Lekker asociaal. De meeste Belgen letten zeker op de tijd en gaan niet feesten in de tuin tot diep in de nacht.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen die denken dat 'één keer moet kunnen en niemand moet klagen dan'. Zou leuk zijn als iedereen zo zou denken.
Life is short. Eat dessert first.
Blondie456 schreef:
En dan wordt er lawaai gemaakt tot diep in de nacht en hebben de buren daar geen problemen mee? Of durven ze er niets van te zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven