Tuinfeest tot 2.00 uur?
woensdag 2 oktober 2019 om 11:06
Ik kreeg een kaartje in de bus dat de buren van enkele tuinen verderop dit weekend een tuinfeest houden en dat dat wellicht geluidsoverlast gaat veroorzaken. Heel netjes natuurlijk zo'n briefje maar ik vind een tuinfeest tot 2.00 uur (en wie weet nog veel langer) veel te laat. 0.00 uur en dan de muziek uit en vind ik redelijk en ik twijfel of ik dat nu al zal gaan zeggen of dat ik maar gewoon moet afwachten tot zaterdag. Misschien valt het mee en staat de muziek niet zo hard of is het te koud en gaan ze op tijd naar binnen. Voor de volledigheid, deze buren wonen er nog niet zo lang dus ik ken hen totaal niet. Wat zouden jullie doen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:19
Met voldoende alcohol in je lijf voel je dat niet meerBladiebladiebla2016 schreef: ↑02-10-2019 11:18Zo af en toe zou ik geen probleem vinden. Je weet het en kan er rekening mee houden. Mocht het vaker gebeuren dan zou ik er wat van zeggen. Maar ik denk niet dat ze 2 uur gaan redden. Veelste koud![]()
woensdag 2 oktober 2019 om 11:21
woensdag 2 oktober 2019 om 11:21
Ach so. Ik kan mij voorstellen dat je er dan niet zoveel zin in hebt. Misschien dit even bij ze aan gaan kaarten?mevrouwiglesias schreef: ↑02-10-2019 11:13Oordoppen liggen hier standaard op mijn nachtkastje.
Punt is ook een beetje dat enkele jaren geleden er hier in de zomer iedere weekend wel ergens een tuinfeest was tot diep in de nacht (5.00 uur was geen uitzondering). Iedereen dacht op den duur dat als de buren dat mochten zij dat ook wel mochten. Het liep echt de spuigaten uit. Doordat de politie zich er toen mee heeft bemoeid is het nu een stuk minder maar ik ben zo bang dat het opnieuw uit de hand gaat lopen. Dat is het ook wel een beetje dat ik denk: 'nee niet weer'.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:22
je kunt altijd nog (anoniem) 8844 bellen, als het echt laat&lawaaiig wordt
jaja, roep allemaal maar dat je dat nooooit zou doen
woensdag 2 oktober 2019 om 11:23
Ik vind het heel netjes dat ze je op de hoogte brengen van het feestje.
Maar buiten tot 2 uur is wel erg lang in een woonwijk.
Ik zou zeggen tot max. 12 uur s'nachts en dan de muziek uit en iedereen naar binnen en rekening houden met de buren ivm geluid.
Ik zou dus zeggen dat je het op prijs stelt dat ze je op de hoogte brengen, maar dat je na middernacht echt rust wil en dat de muziek dan uit moet en men ook buiten niet meer hard mag praten of lachen of roepen. Dan gaan ze maar naar binnen en deur en ramen dicht.
Willen ze echt vol tot 2 uur of langer doorgaan huren ze maar een feestzaal, maar in een woonwijk kan dat echt niet.
Maar buiten tot 2 uur is wel erg lang in een woonwijk.
Ik zou zeggen tot max. 12 uur s'nachts en dan de muziek uit en iedereen naar binnen en rekening houden met de buren ivm geluid.
Ik zou dus zeggen dat je het op prijs stelt dat ze je op de hoogte brengen, maar dat je na middernacht echt rust wil en dat de muziek dan uit moet en men ook buiten niet meer hard mag praten of lachen of roepen. Dan gaan ze maar naar binnen en deur en ramen dicht.
Willen ze echt vol tot 2 uur of langer doorgaan huren ze maar een feestzaal, maar in een woonwijk kan dat echt niet.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 02-10-2019 11:32
0.71% gewijzigd
woensdag 2 oktober 2019 om 11:23
Dit is precies mijn gedachte!Lady_Day schreef: ↑02-10-2019 11:12Ik vind het oprecht fijn om te lezen dat zoveel mensen zo tolerant zijn. Ik zou het werkelijk waar niet in mijn hoofd halen om een tuinfeest tot diep in de nacht te geven. Ja, op het platteland zonder buren misschien.
Ik vind het gewoon asociaal. Huur een kroeg af.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:24
En wat dan nog? Het is één keer. Gun die mensen hun feest en calculeer in dat jij één nacht slecht slaapt.
Als ze binnen twee maanden weer zo'n feestje geven, heb je een goede reden om afspraken te maken over de overlast. Nu niet.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:25
Ik zou me hier dus totaal niet druk om maken. Netjes van het briefje wel! soms hebben mijn directe buren ook een tuinfeest (zijn 3 studenten) en dat gaat door tot een uur of 7 in de ochtend. Die 2 keer per jaar vindt ik dat juist gezellig, leeft er tenminste nog wat. En met goede op maat gemaakte oordoppen hoor ik niets
woensdag 2 oktober 2019 om 11:27
waarom?stippensokken schreef: ↑02-10-2019 11:24En wat dan nog? Het is één keer. Gun die mensen hun feest en calculeer in dat jij één nacht slecht slaapt.
dat past gewoon niet in een woonwijk, elke week een ander gezin met een feest? zal ff lekker worden.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:28
Kopie van een van mijn reacties:stippensokken schreef: ↑02-10-2019 11:24En wat dan nog? Het is één keer. Gun die mensen hun feest en calculeer in dat jij één nacht slecht slaapt.
Als ze binnen twee maanden weer zo'n feestje geven, heb je een goede reden om afspraken te maken over de overlast. Nu niet.
Punt is ook een beetje dat enkele jaren geleden er hier in de zomer iedere weekend wel ergens een tuinfeest was tot diep in de nacht (5.00 uur was geen uitzondering). Iedereen dacht op den duur dat als de buren dat mochten zij dat ook wel mochten. Het liep echt de spuigaten uit. Doordat de politie zich er toen mee heeft bemoeid is het nu een stuk minder maar ik ben zo bang dat het opnieuw uit de hand gaat lopen. Dat is het ook wel een beetje dat ik denk: 'nee niet weer'.
Ik wist dit helemaal niet. Het lullige is dat je de relatie met de buren niet wilt verkloten want ze kunnen je het leven wel zuur maken en tegelijkertijd is anoniem ook wel weer laf.
Toen mijn buren doordeweeks los gingen heb ik ze gebeld maar ze namen niet op. Op de muur gebonkt maar dat hoorden ze niet. Aangebeld maar de bel hoorden ze ook niet want de muziek stond zo ontzettend hard. Uiteindelijk na het keihard beuken op de ramen had iemand iets door en werd de deur opengedaan door een compleet dronken figuur. Daarna ging de muziek 1 tandje zachter maar kwam nog steeds door mijn oordoppen heen
Het verbaast mij dat er niet meer klachten kwamen. Dat doet mij vermoeden dat ik echt de gevoelige zeikbuur ben.
Kopie van een van mijn reacties:Karl_Marx schreef: ↑02-10-2019 11:25Ik zou me hier dus totaal niet druk om maken. Netjes van het briefje wel! soms hebben mijn directe buren ook een tuinfeest (zijn 3 studenten) en dat gaat door tot een uur of 7 in de ochtend. Die 2 keer per jaar vindt ik dat juist gezellig, leeft er tenminste nog wat. En met goede op maat gemaakte oordoppen hoor ik niets
woensdag 2 oktober 2019 om 11:29
woensdag 2 oktober 2019 om 11:29
Dit! Bij mij was het vorige zomer werkelijk waar elk weekend raak. Steeds ergens anders maar het maakt niet uit waar het vandaan komt als je zelf gewoon geen rust krijgt.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:32
Volgens mij mag je überhaupt niet tot tot 02:00 's nachts feesten met luide muziek. Er bestaan namelijk regels m.b.t. geluidsoverlast. Deze regels kunnen overigens wel per gemeente verschillen. Edit, ja dus:stippensokken schreef: ↑02-10-2019 11:24En wat dan nog? Het is één keer. Gun die mensen hun feest en calculeer in dat jij één nacht slecht slaapt.
Geluidsoverlast door buren
Voor geluidsoverlast van buren bestaan geen landelijke regels. Wel geldt in bijna alle gemeenten een verbod om geluidsoverlast te veroorzaken voor buren en andere omwonenden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -in-de-wet
courtneytt wijzigde dit bericht op 02-10-2019 11:34
23.86% gewijzigd
We used to be friends...
woensdag 2 oktober 2019 om 11:33
Dat hebben wij dus enkele jaren geleden ook gehad. Wat de een mocht, mocht de ander ook. Uiteindelijk overdag politie ingeschakeld en die waren zeer begripvol en hebben mee aan een oplossing gewerkt.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:35
Lachen is ook al verboden op straat op een vrijdag avond?LAgirl82 schreef: ↑02-10-2019 11:29Echt asociaal om s'avonds laat en s'nachts buiten lawaai te maken.
Mensen die dan hard praten of lachen, schreeuwen of hard "doei doei!" roepen of zelfs toeteren. Dat is echt tokkie-gedrag in een sociale woonwijk. Het hoort absoluut niet, en daar is nooit een reden voor. Punt.