Kids met uitdagingen
donderdag 3 oktober 2019 om 14:30
Beste,
Ik heb 4 kids, 2 van 6, 1 van 13 en 1 van 15. Allen hebben een gebruiksaaneijzing.
De oudste moet agressietraining volgen vanwege t steeds betrokken raken bij ruzies ed op school en is thuis moeilijk te handhaven. Ze heeft kenmerken van ODD.
De een na oudste heeft depressieve klachten en is onder behandeling bij een psycholoog.
De 2 jongsten worden nu ook geobserveerd op school. De ene is extreem druk en heeft veel driftbuien en de ander leert erg moeilijk..
Wij als ouders houden van onze kinderen.... maar soms wordt t me even te veel. Ik maak me veel zorgen over elk kind afzonderlijk.
In mijn omgeving ken ik niemand in een soortgelijke situatie en ik heb niet t gevoel begrip te vinden.
Ik heb 4 kids, 2 van 6, 1 van 13 en 1 van 15. Allen hebben een gebruiksaaneijzing.
De oudste moet agressietraining volgen vanwege t steeds betrokken raken bij ruzies ed op school en is thuis moeilijk te handhaven. Ze heeft kenmerken van ODD.
De een na oudste heeft depressieve klachten en is onder behandeling bij een psycholoog.
De 2 jongsten worden nu ook geobserveerd op school. De ene is extreem druk en heeft veel driftbuien en de ander leert erg moeilijk..
Wij als ouders houden van onze kinderen.... maar soms wordt t me even te veel. Ik maak me veel zorgen over elk kind afzonderlijk.
In mijn omgeving ken ik niemand in een soortgelijke situatie en ik heb niet t gevoel begrip te vinden.
donderdag 3 oktober 2019 om 14:37
Botte pech?ChristianeF schreef: ↑03-10-2019 14:34O? En hoe komt dat dat al jullie kinderen iets mankeren dan? Aangeboren of....?
donderdag 3 oktober 2019 om 14:39
Wij krijgen natuurlijk zelf hulp en tips, die absoluut een meerwaarde hebben. De problemen van de kinderen hebben gelukkig niets te maken met onze opvoedvaardigheden en hebben verschillende oorzaken.
Bij de jongste 2 is er sprake van iets in de richting van add of iets in t autistisch spectrum.
De oudste 2 komen uit mijn eerdere huwelijk. Bij hen is er een verstoorde relatie met hun vader, helaas..
Bij de jongste 2 is er sprake van iets in de richting van add of iets in t autistisch spectrum.
De oudste 2 komen uit mijn eerdere huwelijk. Bij hen is er een verstoorde relatie met hun vader, helaas..
donderdag 3 oktober 2019 om 14:39
Of... zelf verpest?ChristianeF schreef: ↑03-10-2019 14:34O? En hoe komt dat dat al jullie kinderen iets mankeren dan? Aangeboren of....?
Wat een rare vraag zeg.
donderdag 3 oktober 2019 om 14:42
donderdag 3 oktober 2019 om 14:44
Ik vind t vnl een nare een bevooroordeelde vraag.
Partner en ik hebben beide goede opleidingen, leuke banen, een stabiele jeugd gehad ed.
donderdag 3 oktober 2019 om 14:46

donderdag 3 oktober 2019 om 14:53
ChristianeF schreef: ↑03-10-2019 14:34O? En hoe komt dat dat al jullie kinderen iets mankeren dan? Aangeboren of....?
Nee ik denk dat ze de hele Zuidas heeft opgesnoven tijdens haar zwangerschap nou goed.

donderdag 3 oktober 2019 om 15:31
Dit.
Bij veel huisartsenpraktijken hebben tegenwoordig een GGZ praktijkondersteuner. Daar kun je kostenloos een afspraak mee maken.

donderdag 3 oktober 2019 om 15:44
Ik zal nu wel een enorme bitch gevonden gaan worden, maar, had je dit niet voordat je aan vier kinderen begon al een klein beetje zelf kunnen bedenken? Temeer omdat je heel bewust nummer 3 (en 4, ik ga ervan uit dat het hier om een tweeling gaat) met een nieuwe partner hebt gekregen?
Vier kinderen is al best wel een ding, laat staan bij twee verschillende vaders. Het is nu eenmaal voor de eerste leg moeilijk als contacten met de andere ouder niet soepel verlopen en er vervolgens nieuwe broertjes of zusjes bij komen die wel in een harmonieus gezin mogen opgroeien.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo heel veel begrip voor je situatie zou hebben. Nog los van dat je zorgen hebt om je kinderen had je op je tien vingers kunnen natellen dat dit leven een pittige opgave zou worden.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:44
Inderdaad denk ook aan jezelf!
Alleen maar goed dat je actief hulp vraagt voor je kinderen en het is ook logisch dat je je zorgen maakt. Ouders maken zich meestal ook gewoon zorgen om een kind waar niets geks mee is. Daar ben je denk ik ouder voor. Maar als het je boven je pet gaat groeien is het misschien fijn om er met iemand over te praten en eventueel tips te krijgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:48
Nou, pek en veren dan maar hè.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 15:44Ik zal nu wel een enorme bitch gevonden gaan worden, maar, had je dit niet voordat je aan vier kinderen begon al een klein beetje zelf kunnen bedenken? Temeer omdat je heel bewust nummer 3 (en 4, ik ga ervan uit dat het hier om een tweeling gaat) met een nieuwe partner hebt gekregen?
Vier kinderen is al best wel een ding, laat staan bij twee verschillende vaders. Het is nu eenmaal voor de eerste leg moeilijk als contacten met de andere ouder niet soepel verlopen en er vervolgens nieuwe broertjes of zusjes bij komen die wel in een harmonieus gezin mogen opgroeien.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo heel veel begrip voor je situatie zou hebben. Nog los van dat je zorgen hebt om je kinderen had je op je tien vingers kunnen natellen dat dit leven een pittige opgave zou worden.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:50
Dat klopt, van die bitch.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 15:44Ik zal nu wel een enorme bitch gevonden gaan worden, maar, had je dit niet voordat je aan vier kinderen begon al een klein beetje zelf kunnen bedenken? Temeer omdat je heel bewust nummer 3 (en 4, ik ga ervan uit dat het hier om een tweeling gaat) met een nieuwe partner hebt gekregen?
En nu? Koters maar terugstoppen ?
donderdag 3 oktober 2019 om 15:50
Ik veroordeel niet ik stel een vraag.
Er zijn bij ons in de groepen enkele kinderen die 'geestelijke' problemen hebben, gedragsproblemen welteverstaan maar dat komt voor 80% toch echt door de ouders.
Je geeft zelf toe dat de twee oudsten een verstoorde relatie met hun vader hebben, zij misdragen zich dus omdat, in elk geval de biologische vader, ze laat vallen. Hier kunnen ze niet mee omgaan, de een wordt agressief en de andere depressief. Niks dus wat erop wijst dat de kinderen een aangeboren iets hebben. Hulpverlening gooit het dan graag op odd, adhd etc. want dan ligt het aan het kind en niet de omstandigheden.
De twee jongsten zitten tussen het gezeik en de grafsfeer thuis hierdoor en gaan ook bepaald gedrag vertonen. Voila; het plaatje is compleet; vier kinderen die 'geestelijk niet goed zijn'. Zonde hoor.
Er zijn bij ons in de groepen enkele kinderen die 'geestelijke' problemen hebben, gedragsproblemen welteverstaan maar dat komt voor 80% toch echt door de ouders.
Je geeft zelf toe dat de twee oudsten een verstoorde relatie met hun vader hebben, zij misdragen zich dus omdat, in elk geval de biologische vader, ze laat vallen. Hier kunnen ze niet mee omgaan, de een wordt agressief en de andere depressief. Niks dus wat erop wijst dat de kinderen een aangeboren iets hebben. Hulpverlening gooit het dan graag op odd, adhd etc. want dan ligt het aan het kind en niet de omstandigheden.
De twee jongsten zitten tussen het gezeik en de grafsfeer thuis hierdoor en gaan ook bepaald gedrag vertonen. Voila; het plaatje is compleet; vier kinderen die 'geestelijk niet goed zijn'. Zonde hoor.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 15:52
0.12% gewijzigd

donderdag 3 oktober 2019 om 15:51
Ok je hebt je mening gegeven, je hebt geen begrip.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 15:44Ik zal nu wel een enorme bitch gevonden gaan worden, maar, had je dit niet voordat je aan vier kinderen begon al een klein beetje zelf kunnen bedenken? Temeer omdat je heel bewust nummer 3 (en 4, ik ga ervan uit dat het hier om een tweeling gaat) met een nieuwe partner hebt gekregen?
Maar raad eens, de situatie is nog steeds hetzelfde. Dus ik ga even niks van je vinden en gewoon vragen aan jou wat je denkt dat hier het nut nu van is.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:52
Neuh, dat niet hoor. Ik reageer alleen op dat TO niet het gevoel heeft begrip te krijgen. Ik kan me dat dus wel voorstellen. Ik wil daar niet mee zeggen dat ze nu haar verdiende loon krijgt.
Ik heb zelf twee kinderen en daar maak ik me ook wel eens zorgen om (iedereen, toch?) en ik ben zeker voorstander van hulp vragen als je hulp nodig hebt.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:55
Het nut van mijn reactie? Ik ben aan het forummen, ik wist niet dat mijn reactie perse nut moest hebben.YellowLemon schreef: ↑03-10-2019 15:51Ok je hebt je mening gegeven, je hebt geen begrip.
Maar raad eens, de situatie is nog steeds hetzelfde. Dus ik ga even niks van je vinden en gewoon vragen aan jou wat je denkt dat hier het nut nu van is.
Daarbij, de situatie gaat echt niet veranderen door welke reactie van wie dan ook hier hoor, dat zal TO (en haar man, en haar ex, en haar kinderen) zelf moeten doen.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:56
Oh, dus jij zou het prima en heel behulpzaam vinden als men in dergelijke situaties tegen je zou zeggen dat het je verdiende loon is dat je je zorgen maakt om je kinderen, je had het immers heel anders moeten doen?*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 15:52Neuh, dat niet hoor. Ik reageer alleen op dat TO niet het gevoel heeft begrip te krijgen. Ik kan me dat dus wel voorstellen. Ik wil daar niet mee zeggen dat ze nu haar verdiende loon krijgt.
Ik heb zelf twee kinderen en daar maak ik me ook wel eens zorgen om (iedereen, toch?) en ik ben zeker voorstander van hulp vragen als je hulp nodig hebt.
Want je zegt natuurlijk gewoon wel tegen haar dat het haar verdiende loon is.
donderdag 3 oktober 2019 om 16:04
Ik zeg niet dat het haar verdiende loon is. Ik zeg alleen dat dit allemaal te verwachten viel voordat de kinderen gemaakt werden.LaFleurNoire schreef: ↑03-10-2019 15:56Oh, dus jij zou het prima en heel behulpzaam vinden als men in dergelijke situaties tegen je zou zeggen dat het je verdiende loon is dat je je zorgen maakt om je kinderen, je had het immers heel anders moeten doen?
Want je zegt natuurlijk gewoon wel tegen haar dat het haar verdiende loon is.
Ik zeg ook niet dat ze die kinderen dan maar niet had moeten maken, of dat ze het allemaal heel anders had moeten doen. Ik zeg alleen maar dat ik kan begrijpen dat mensen er geen begrip voor hebben.
Verder heb ik ook al geschreven dat ik voorstander ben van hulp vragen als je hulp nodig hebt. Mijn non-begrip is geen oplossing voor de problemen maar begrip van anderen ook niet!
donderdag 3 oktober 2019 om 16:07
Eigenlijk zeg je dat wel, want ze had het van te voren kunnen weten.*PESJ* schreef: ↑03-10-2019 15:52Neuh, dat niet hoor. Ik reageer alleen op dat TO niet het gevoel heeft begrip te krijgen. Ik kan me dat dus wel voorstellen. Ik wil daar niet mee zeggen dat ze nu haar verdiende loon krijgt.
En dat kun je meestal niet. Ik neem aan dat de meeste mensen aan kinderen beginnen als ze in een fijne relatie zitten. Daarnaast weet je gewoon niet wat voor kind je krijgt of hoe een kind zich ontwikkeld. De meeste ouders gaan er toch wel vanuit dat ze normale kinderen zonder problemen zullen krijgen. En dan heb je het mis, en dan?
Ik heb geen kinderwens, dus ik sta er zeker anders in mbt kinderen. En nee, ik snap zeker niet hoe het is om in haar schoenen (of in die van een andere ouder) te staan.aar die kinderen zijn er nu. TO doet haar best om het goed te doen. Dan helpt het gewoon niet om te zeggen, dat ze dit allemaal over zichzelf heeft afgeroepen. Zelfs ik begrijp best dat als het niet lekker gaat met je kind of met meerdere kinderen, dat je het af en toe niet meer ziet zitten. Sommige ouders hebben dat al met één kind, zonder etiketjes of problemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.