Kids met uitdagingen

03-10-2019 14:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik heb 4 kids, 2 van 6, 1 van 13 en 1 van 15. Allen hebben een gebruiksaaneijzing.

De oudste moet agressietraining volgen vanwege t steeds betrokken raken bij ruzies ed op school en is thuis moeilijk te handhaven. Ze heeft kenmerken van ODD.
De een na oudste heeft depressieve klachten en is onder behandeling bij een psycholoog.
De 2 jongsten worden nu ook geobserveerd op school. De ene is extreem druk en heeft veel driftbuien en de ander leert erg moeilijk..

Wij als ouders houden van onze kinderen.... maar soms wordt t me even te veel. Ik maak me veel zorgen over elk kind afzonderlijk.

In mijn omgeving ken ik niemand in een soortgelijke situatie en ik heb niet t gevoel begrip te vinden.
[...]
Jaaaaaa, want alleen slimme mensen kunnen kinderen grootbrengen.
Koekoek.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-10-2019 22:00
Reden: quote verwijderd
66.46% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
[...]

Dit is zo dom dat ik niet eens een snedige opmerking kan verzinnen. Krijg iig maar geen kinderen.
70.10% gewijzigd
Ik heb dit jaar een kind in mijn groepje gehad (zomerkamp) met ernstige ODD en ik heb daar na afloop nog heel lang in mijn hoofd mee rond gelopen.

Ik was geraakt door de heftigheid ervan en hoe ontwrichtend het doorwerkte in de rest van de groep. En dan heb ik het nog maar over een week.

Ik had te doen met de ouders en de rest van het gezin.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
[...]

Dus als je add hebt oid ben je dom??? Wat een domme redenering van je!
67.30% gewijzigd
Solomio schreef:
03-10-2019 17:42
Jaaaaaa, want alleen slimme mensen kunnen kinderen grootbrengen.
Koekoek.
En alle mensen met een stoornis zijn dom.
Wij als ouders houden van onze kinderen.... maar soms wordt t me even te veel. Ik maak me veel zorgen over elk kind afzonderlijk.

heel herkenbaar

wat ik doe , nu , na een depressie en hulp , is goed voor mezelf zorgen
leuke dingen blijven doen
ontspannen
beetje loslaten
Ik heb ASS en wil dat niet aan een lind doorgeven.
Sugar and spice, and everything nice.
ASS is geen excuus om je als een ongeleid projectiel te gedragen. Ook autisten kunnen zich fatsoensnormen aanmeten.
Kandijsuiker schreef:
03-10-2019 18:26
Goh, wat een verrassing. :roll:
Ik heb het wel doorgegeven aan mijn kinderen.
Toen wist ik nog niet dat ik ASS had.
Maar ik weet niet of ik geen kinderen had gekregen als ik wel van mijn ASS had geweten.

David Dunning
LaFleurNoire schreef:
03-10-2019 18:34
ASS is geen excuus om je als een ongeleid projectiel te gedragen. Ook autisten kunnen zich fatsoensnormen aanmeten.
En dit natuurlijk.

David Dunning
Wat zwaar moet dit jou jou to, en enkele medeschrijvers hier zijn.
Ik heb ook 2 kinderen, geen diagnose maar jongste wel gebruiksaanwijzing Jongste is super druk, maakt veel geluid, pest de oudste en is heel moeilijk te corrigeren. We krijgen nu ook hulp.
Voor alsnog hebben wij ouders geen diagnose en beide wel hoog opgeleid;) ja het kan..
Ik vind het al super zwaar laat staan als je er 4 hebt. Echt petje af.
Probeer meer dingen uit handen te geven, tenminste dat was mijn valkuil. Ik dacht het is mijn kimd dus mijn probleem. Inmiddels durf ik hm toch meer uit te besteden en hulp te zoeken.
Lady*Voldemort schreef:
03-10-2019 18:16
En alle mensen met een stoornis zijn dom.
Thx.

David Dunning
Solomio schreef:
03-10-2019 19:16
Thx.
Heej, niet mijn woorden he! Dat was die suikerklont die dat riep.
Lady*Voldemort schreef:
03-10-2019 19:18
Heej, niet mijn woorden he! Dat was die suikerklont die dat riep.
Ik vond dat je em vrij enthousiast overnam.

David Dunning
Kandijsuiker schreef:
03-10-2019 18:26
Dat is het excuus voor alles toch?
Altijd Stomme Smoesjes.
Wel vreemd dat de conclusie, jullie ddnken mijn persoonlijke mening, die ik hier met jullie deel, de conclusie is van zowel de kinderpsychiater als de kinderpsycholoog waar wij zeer nauw mee samenwerken.

Maar jullie zullen het beter weten.
ChristianeF schreef:
03-10-2019 19:30
Wel vreemd dat de conclusie, jullie ddnken mijn persoonlijke mening, die ik hier met jullie deel, de conclusie is van zowel de kinderpsychiater als de kinderpsycholoog waar wij zeer nauw mee samenwerken.

Die adviseert slaan?
ChristianeF schreef:
03-10-2019 19:30

In een ander topic roep je dat het kind in kwestie maar een paar tikken moet krijgen. Heb je die wijsheid ook van de psychiater en de psycholoog?
ChristianeF schreef:
03-10-2019 16:24
80% van de verklote kinderen mogen papa en mama bedanken inderdaad, de andere 20% is 'aangeboren'.

Als het alarmerend hoge aantal kinderen uitsluitend een aangeboren iets zouden hebben, odd/add/adhd, dan houdt dit dus een degeneratie van de mensheid in. Dus beter maar niet voortplanten meer dus.
Ik denk dat je bedoelt dat bij veel gedragsproblemen de omgeving een rol speelt. Bij alles is er ALTIJD een menging van nature en nurture... jij stelt t te zwart wit en te simplistisch. Ik vind je overkomen als een betweter...
Grietje81 schreef:
03-10-2019 19:41
Ik denk dat je bedoelt dat bij veel gedragsproblemen de omgeving een rol speelt. Bij alles is er ALTIJD een menging van nature en nurture... jij stelt t te zwart wit en te simplistisch. Ik vind je overkomen als een betweter...
Dit dus.

Gedrag is zelden uitsluitend toe te schrijven aan de omgeving (ouders) of aan de genen.
De interactie tussen die twee is uiteindelijk wat de uitkomst bepaalt.
Vandaar ook dat het ene kind in een gezin heel anders kan opgroeien dan een ander kind in datzelfde gezin.
Redelijk vergelijkbare omstandigheden, andere genen.
En andersom geldt dat ook.

David Dunning
Wat zal dit ontzettend zwaar moeten voor je zijn. Ik kan me misschien een heel klein beetje verplaatsen in je situatie. Ik heb maar een kindje en hij heeft ook een behoorlijke gebruiksaanwijzing (en heeft een lichamelijke en geestelijke beperking).
En de hele discussie of het aan de ouder(s) ligt of niet even daargelaten, want ik vind het bij vlagen ontzettend moeilijk om hiermee om te gaan en vraag me vaak af hoeveel invloed mijn reactie op zijn gedrag nog weer heeft. Afgezien van mijn opvoedskills is mijn zoontje gewoon alles behalve de makkelijkste.
Als ik soms om me heen zie hoe het ook gaan met kinderen van zijn leeftijd dan voel ik weleens een steek van jaloezie omdat ik ook graag had gezien dat het bij ons wat makkelijker zou gaan.
Ik kan me haast niet indenken hoe het voor jou moet zijn als je vier kinderen hebt met zoveel zorgen. Ik heb niet veel tips voor je maar wil je een hart onder de riem steken. Ik hoop dat je zo nu en dan in alle drukte met vier kinderen toch tijd voor jezelf kan vinden. Dat helpt mij altijd, om zo nu en dan wat leuks in te plannen voor mezelf waar ik naar uit kan kijken. Maar dat neemt helaas niet weg dat die zorgen altijd op de achtergrond zullen blijven draaien.
Heel veel sterkte met alles :hug:
Ik plan regelmatig wat leuks voor mezelf of voor mij en mijn partner. De kids gaan ook een dag extra naar de bso, zodat wij even kunnen aanlummelen.. daar genieten we van.
En als de kindjes na zo'n dag thuiskomen geniet ik ook weer.
Er zijn ook leuke momenten hoor, maar ook moeilijkere. Wij moeten met de jongsten alles goed voorbereiden bijvoorbeeld en voldoende tijd nemen. Ik vind vooral de gesprekken met school pittig, dan voel ik me geconfronteerd met de tekortkomingen......

Ik vind t ook zeer pijnlijk dat mijn dochter van 13 denkt dat ze er beter niet kan zijn... ze is namelijk zo'n prachtig mens, maar zelf ziet ze dat niet.
Waar stuit je op weinig begrip en waarvoor?

Ik denk dat elke ouder zich wel kan inleven in zorgen hebben om je kind. Ook al is je kind gezond en heeft hij/zij geen last van een stoornis, beperking o.i.d.

Je zorgen zijn ook zo groot als hoe je ze ervaart. Een ouder met een kind dat over weinig problemen heeft, maar bijvoorbeeld geen vriendjes heeft kan zich daar misschien wel even veel zorgen maken als jij. En soms met dezelfde vragen rondlopen; waarom, wat moet ik anders doen...

Misschien kun je door meer over de zorgen van andere ouders te praten met (h)erkenning vinden in wat je zelf ook voelt?
Pest, volgens mij ben jij diegene die een schop onder haar kont nodig heeft. Jij komt geen advies geven of positieve energie, jij geeft inderdaad jouw mening, wetende dat het niet een fijn gevoel geeft aan TO en het is allesbehalve constructief. TO voelt zich al superrot, je hoeft iemand niet verder de grond in te boren.

Zeggen dat je er geen begrip voor hebt is verre van helpend en niet nodig, er is juist begrip nodig, dan kom je ook eerder met positieve hulp.
Grietje, ik wil je een dikke knuffel geven, ik heb eigenlijk niet echt goed advies voor je, behalve dat je goed voor jezelf en je man moet zorgen want anders is het niet vol te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven