Kantoorergernissen

03-10-2019 22:52 581 berichten
Erger je hier dood aan die ene collega die altijd de helft van de traktaties binnen de 10 minuten naar binnen heeft.

Of aan die andere collega die niet begrijpt wat "om de beurt telefoon opnemen" betekent en dat altijd aan een ander overlaat.

Of die gierige krent die iedereen wel laat trakteren, maar werkelijk nooit zelf trakteert.


Kom maar op met die verhalen!
En ze hoeven niet allemaal persé gierig te zijn.
Loesiepoesie schreef:
03-10-2019 23:18
Wat is een kantoortuin???

Met 30 man (of soms zelfs 100) in 1 grote ruimte.
Het ene bureau naast het ander.
De ene rinkelende telefoon naast de andere.

Zonder muren tussen.
In 't beste geval hier en daar een kast.


En uiteraard ook ergens bijgepropt:
Een vergadertafel die in between ook als eettafel dient.
RikM schreef:
03-10-2019 23:19
Honderd keer goedemorgen moeten zeggen. Elke dag weer.

Met op maandag nog de bonusvraag: hoe was je weekend?

Schei toch uit.
:rofl:

Bijna 2 januari!!!! Jij boffert!
De topper vind ik nog altijd 2 mensen die rondom mij dezelfde radio hebben aanstaan op dezelfde zender.

1 de gewone radio.
1 de digitale die een paar seconden achterloopt op de eerste.

Krankjorum word ik er elke keer van.


En nee, 1 radio opzetten is uiteraard niet mogelijk / onbespreekbaar.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 03-10-2019 23:24
13.90% gewijzigd
Suðri schreef:
03-10-2019 23:20
:rofl:

Bijna 2 januari!!!! Jij boffert!

Ik meld me nu alvast ziek.
Suðri schreef:
03-10-2019 23:20
:rofl:

Bijna 2 januari!!!! Jij boffert!

Ik werkte standaard op 2 en 3 januari thuis. 4 januari ook als ik het kon redden.
Daarna was het meestal wel een beetje overgewaaid. Op een paar hardnekkigen na.
Procne schreef:
03-10-2019 23:11
Hier is dat ook een drama. Vooral omdat we flexplekken hebben, die niet goed verstelbaar zijn, waardoor je vaak in een verkeerde houding achter je bureau zit. En we inmiddels meer collega’s hebben dan werkplekken, waardoor je, als je een keer iets later bent, maar moet hopen dat je nog ergens kunt zitten.
Bij ons is er dan altijd nog plek op de flexplekken... naast de koffieautomaat.

Welke sadist heeft dit verzonnen, flexplekken naar de koffieautomaat.
Hetismogelijk schreef:
03-10-2019 23:15
En als er alleen nog maar rare soorten thee over zijn.
Ons MT had het volgende besloten:
Alleen nog Earl grey en kersenthee
Kersenthee: je weet wel, die doosjes die staan te verstoffen, omdat niemand het drinkt.
Rooibos mocht niet meer besteld worden, aldus de MT-leden, die zelf alleen koffie drinken.

Als ik ooit MT-lid word, beslis ik dat er alleen cappuccino en koffie-met-melk uit de automaat mag komen. Eens kijken hoe snel er dan rellen uitbreken.
PoesinBoots schreef:
03-10-2019 23:23
Ik werkte standaard op 2 en 3 januari thuis. 4 januari ook als ik het kon redden.
Daarna was het meestal wel een beetje overgewaaid. Op een paar hardnekkigen na.
Altijd vakantie. Zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
De afdelingskoelkast waar alleen dingen ingelegd worden totdat de etenswaren er vanzelf weer uit komen lopen dagen later. Bahbah!

Nietmachines en dergelijke die altijd zoek zijn, leg ze gewoon terug
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
03-10-2019 23:20
Met 30 man (of soms zelfs 100) in 1 grote ruimte.
Het ene bureau naast het ander.
De ene rinkelende telefoon naast de andere.

Zonder muren tussen.
In 't beste geval hier en daar een kast.


En uiteraard ook ergens bijgepropt:
Een vergadertafel die in between ook als eettafel dient.
Omg hell!!!!

Dan heb ik het nog goed met zn tweeën in 1 kantoortje en naast ons een grotere ruimte met ongeveer 8-10 man, die bellen, overleggen en kletsen. Gelukkig hebben we een deur gekregen voor als het 1 grote kippenhok is.
#doeslief
Suðri schreef:
03-10-2019 23:31
Altijd vakantie. Zo fijn.
Hier heeft het hele bedrijf standaard vakantie op 2 januari.

Dit jaar ook 3 januari omdat die op vrijdag valt.


Maar dan begint het gedoe dus gewoon een paar dagen later :-D.
Ik "vergeet" toevallig altijd te zoenen. Loop altijd binnen roepend "gelukkig nieuwjaar iedereen".
Wie persé wil zoenen, moet maar langs mijn bureau komen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 23:21
Ik meld me nu alvast ziek.
Wat ik doe, 2 januari niet werken, 3 januari heel hard roepen gelukkig nieuwjaar allemaal en dan heel snel naar mijn bureau lopen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
03-10-2019 23:30
Ons MT had het volgende besloten:
Alleen nog Earl grey en kersenthee
Kersenthee: je weet wel, die doosjes die staan te verstoffen, omdat niemand het drinkt.
Rooibos mocht niet meer besteld worden, aldus de MT-leden, die zelf alleen koffie drinken.
Belachelijk! Bij ons bestellen ze 'lekkere' verschillende smaakjes en pas nieuwe als alles bijna op is. Dus blijven de smaakjes over die niemand lust. Laatst ananas/citroen en iets met bloesem ofzo.
Neem nu rooibos mee van thuis, heb ik al vrienden mee gemaakt door te trakteren.
Loesiepoesie schreef:
03-10-2019 23:33
Omg hell!!!!

Dan heb ik het nog goed met zn tweeën in 1 kantoortje en naast ons een grotere ruimte met ongeveer 8-10 man, die bellen, overleggen en kletsen. Gelukkig hebben we een deur gekregen voor als het 1 grote kippenhok is.
Hadden wij ook.

Tot ze ons pand moesten vernieuwen (lees: zowat neerslaan) en we nu 1.5 jaar in zo'n kippehok op locatie (kantoortuin) met 35 man zitten.
Héél goed voor de banden onderling, met momenten een ramp qua hoofdpijn.

Ik gok dat van die 35 er intussen 30 een hoofdtelefoon in hun kastje hebben liggen :-).
Kantoortuin met plek voor de helft van de medewerkers. De andere helft moet dus werken vanuit huis. Dus ons team claimt 5 plekken voor 10 mensen en nee, collega uit een ander team, jij kan niet op die plek naast mij zitten, want mijn eigen collega komt zo en het boeit me vrij weinig dat er voor jouw team te weinig plekken zijn of beter: meer dan de helft naar kantoor is gereisd.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 23:19
Honderd keer goedemorgen moeten zeggen. Elke dag weer.

Met op maandag nog de bonusvraag: hoe was je weekend?

Schei toch uit.
Je vergeet vrijdag nog, ga je nog wat leuks doen dit weekend?


Wat ik ook achterlijk vind, elke x als je iemand tegen komt in het pand hoi tegen elkaar zeggen, ook al heb je elkaar al 3x gezien die dag en evt zelfs met elkaar gesproken.
#doeslief
Hier heeft overigens de helft à 2/3de - waaronder ik - wel zijn eigen plaats in die kantoortuin.

Die 2/3de werkt immers nog met vaste computers, want laptops "zijn te duur" volgens de baas :-D.

Ik heb dus gelukkig wel mijn eigen bureau, computer, kastje, ...


(Thuiswerk is voor de meesten dus ook geen optie.)
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
03-10-2019 23:30
Ons MT had het volgende besloten:
Alleen nog Earl grey en kersenthee
Kersenthee: je weet wel, die doosjes die staan te verstoffen, omdat niemand het drinkt.
Rooibos mocht niet meer besteld worden, aldus de MT-leden, die zelf alleen koffie drinken.

Als ik ooit MT-lid word, beslis ik dat er alleen cappuccino en koffie-met-melk uit de automaat mag komen. Eens kijken hoe snel er dan rellen uitbreken.

Belachelijk, want maakt het nog uit of je 10 dozen kersen thee koopt of 10 dozen andere smaken thee.
Ik zorg zelf ook voor het thee assortiment op de zaak, heb gewoon een heel ruim aanbod. En als iemand zn smaakje er niet bij zit dan bestel ik die de volgende x ook!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
In België moet je veel vaker zoenen.
Daarom eten ze ook zo veel chocolade.
Dat verdooft.

Ik werk niet op een kantoor. Ben met mijn leerlingen daar wel eens geweest.
Doodeng volk. Staat (staat!) in apenpakjes in doodse stilte in een zaal te werken alsof het robots zijn. Dat waren accountants.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
denken jullie dat arbeiders of verkoopsters of zelfs kuisvrouwen het zoveel beter hebben? luxeproblemen zeg ik dan, was jullie eigen keuze om een job te doen waar je flexibele uren hebt en tijdens uw werk uw koffie kunt drinken of zelfs ontbijten als je smorgens er de tijd niet voor hebt
Loesiepoesie schreef:
03-10-2019 23:44
Belachelijk, want maakt het nog uit of je 10 dozen kersen thee koopt of 10 dozen andere smaken thee.
Ik zorg zelf ook voor het thee assortiment op de zaak, heb gewoon een heel ruim aanbod. En als iemand zn smaakje er niet bij zit dan bestel ik die de volgende x ook!
Dat ze zichzelf al héél wat vinden dat ze naast koffie en earl grey zo waar thee mét een smaakje aanbieden.


Je wil niet weten hoe lang wij hebben moeten onderhandelen om ipv 10 flessen coca-light er elke week 5 flessen coca-light en 5 flessen ice tea green van te maken. Want de baas drinkt zelf alleen maar cola-light.

In between zijn de 5 flessen bruiswater die we vroeger hadden wel gesneuveld "want dan werd het toch wel héél kostelijk" :-o.
Alle reacties Link kopieren
als jullie kantoorwerk haten, beeld dan in welke job je wel had willen doen en niet de kans voor kreeg maw je droomjob.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook altijd een hekel van mensen te moeten begroeten met kus op de wang, zeker als je juist uw make up hebt gedaan en als je met tien man in kantoor werkt.
Tinkerbell1988 schreef:
03-10-2019 23:49
denken jullie dat arbeiders of verkoopsters of zelfs kuisvrouwen het zoveel beter hebben? luxeproblemen zeg ik dan, was jullie eigen keuze om een job te doen waar je flexibele uren hebt en tijdens uw werk uw koffie kunt drinken of zelfs ontbijten als je smorgens er de tijd niet voor hebt
Open gerust een poetsvrouw-ergernissen-topic.
(Een topic over verkoop en ergernissen ben ik hier ooit tegengekomen.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit soms in een kantoortuin die als rumoerig bekend staat, maar daar heb ik weinig last van. Vind het eigenlijk wel gezellig en kan er goed werken. Ik denk dat er ca 30 a 35 collega's zitten, wel staan er kasten tussen.

Persoonlijk heb ik er meer last van als iemand in een hele stille kleinere ruimte gaat bellen en dan vooral op een hoog volume. Dat leidt me veel meer af dan het constante geroezemoes van een kantoortuin.

Verder de niet-sociale collega's voor wat betreft het koffie en thee halen. Prima als je het voor jezelf wilt regelen, maar als je wel steeds wat te drinken wil als iemand anders naar de kantine loopt is het wel zo aardig als je zelf ook eens een rondje geeft.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven