Kantoorergernissen

03-10-2019 22:52 581 berichten
Erger je hier dood aan die ene collega die altijd de helft van de traktaties binnen de 10 minuten naar binnen heeft.

Of aan die andere collega die niet begrijpt wat "om de beurt telefoon opnemen" betekent en dat altijd aan een ander overlaat.

Of die gierige krent die iedereen wel laat trakteren, maar werkelijk nooit zelf trakteert.


Kom maar op met die verhalen!
En ze hoeven niet allemaal persé gierig te zijn.
Tinkerbell1988 schreef:
03-10-2019 23:50
als jullie kantoorwerk haten, beeld dan in welke job je wel had willen doen en niet de kans voor kreeg maw je droomjob.

Ik beeld het niet eens in, ik ga omscholen en er werk van maken.
Maar ik vermoed dat er in die andere baan ook ergernissen en minpuntjes zijn.
Tinkerbell1988 schreef:
03-10-2019 23:49
denken jullie dat arbeiders of verkoopsters of zelfs kuisvrouwen het zoveel beter hebben? luxeproblemen zeg ik dan, was jullie eigen keuze om een job te doen waar je flexibele uren hebt en tijdens uw werk uw koffie kunt drinken of zelfs ontbijten als je smorgens er de tijd niet voor hebt
Dan open je toch een 'arbeiders-werk-ergernissen-topic' of een 'verkoopsters-ergernissen-topic' (volgens mij bestaat dat al) of een 'kuisvrouwen-ergernissen-topic'?
Dit is toevallig een kantoor-ergernissen-topic dus ja, dan krijg je ergernissen die men doorgaans ervaart op.... kantoor! :idee:
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
03-10-2019 23:52
Open gerust een poetsvrouw-ergernissen-topic.
(Een topic over verkoop en ergernissen ben ik hier ooit tegengekomen.)
beginnen over verkoopster, die moeten werken in weekend soms zelf zondag en savonds maar gedaan om half 7 en in een supermarkt meestal tot 8 uur.
In administratie ben je tenminste op een deftig uur thuis en zit je in zomer in airco of ventilator als je chance hebt en in de winter in de warmte.
Alle reacties Link kopieren
ik wou ook altijd wat anders doen dan kantoorwerk maar ik heb dan geen idee wat? dan denk ik van grafisch sector maar dat is ook weer kantoorwerk.
Tinkerbell1988 schreef:
03-10-2019 23:56
beginnen over verkoopster, die moeten werken in weekend soms zelf zondag en savonds maar gedaan om half 7 en in een supermarkt meestal tot 8 uur.
In administratie ben je tenminste op een deftig uur thuis en zit je in zomer in airco of ventilator als je chance hebt en in de winter in de warmte.

Je bent nu al de hele tijd off topic. Beter nu stoppen daarmee voor iemand je staft.
Open lekker zelf een topic over jouw beroep en de ergernissen die je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
03-10-2019 23:40
Je vergeet vrijdag nog, ga je nog wat leuks doen dit weekend?


Wat ik ook achterlijk vind, elke x als je iemand tegen komt in het pand hoi tegen elkaar zeggen, ook al heb je elkaar al 3x gezien die dag en evt zelfs met elkaar gesproken.

Beide doe ik :-D

Ik werk morgen thuis, dus heb al geïnformeerd naar de weekendplannen van de collega's. Maandag vraag ik uiteraard hoe hun weekend was.

Ook vind ik het zelf niet fijn om door de gang te lopen en niets tegen voorbij lopende collega's te zeggen. Vaak hebben we juist even lol als we elkaar voor de derde keer tegenkomen. Ook als ik de collega's nog niet ken. Maar dat is ook wel de informele bedrijfscultuur, je groet iedereen, onafhankelijk van de positie in het bedrijf.

Beide voelen voor mij juist als heel natuurlijk. Nooit geweten dat anderen daar zo anders over dachten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zit daar om te werken.
Niet om elke keer zowel vooraf als achteraf heel mijn weekend te bespreken.

Bovendien heb ik 9 van de 10 keer toch niets te vertellen.

Als ik iets écht meldenswaardig heb zal ik er zelf vooraf of achteraf wel mee komen.

Bespaar mij dus al dat gevraag.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-10-2019 22:59
De kantoortuin. Moet ik dat nog uitleggen? Wat een hel op aarde is dat.
in combinatie met flexen... cleandeskpolicy... welke idioot heeft dat verzonnen? (6)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega die dan iemand belt, vindt dat zijn naaste collega het ook moet horen en dan de telefoon op de speaker zet. En dat met een beetje pech drie keer per dag. Aaaaaarrgghh
[edit] in een kantoortuin.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
04-10-2019 00:10
Ik zit daar om te werken.
Niet om elke keer zowel vooraf als achteraf heel mijn weekend te bespreken.

Bovendien heb ik 9 van de 10 keer toch niets te vertellen.

Als ik iets écht meldenswaardig heb zal ik er zelf vooraf of achteraf wel mee komen.

Bespaar mij dus al dat gevraag.

Ik denk dat we daarin verschillen. Tuurlijk ben ik er ook om te werken, maar ik ben daar 40 uur per week, dan wil ik het wel een beetje leuk en gezellig hebben.

Mijn baan kent qua werkdruk vrij hoge pieken. Juist door wat gekletst en lol tussendoor houden we dat veel beter vol. Niets werkt zo ontspannend als af en toe even heerlijk lachen. Ik zou zelf niet kunnen werken in een omgeving waar mensen alleen maar komen om "te werken". Ik woon al alleen, zou me behoorlijk eenzaam gaan voelen als collega's ook niet eens even willen kletsen. En tuurlijk is de een wat stiller dan de ander, geen probleem. Maar juist onze meest introverte collega kan soms met de meest briljante opmerkingen komen :HA:

Gelukkig is contact houden en praten met collega's een belangrijk onderdeel van mijn baan. Daar ben ik ook op geselecteerd.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
De kantoortuin is inderdaad vreselijk irritant. Er is niet elke dag plek voor iedereen, je moet elke dag een nieuwe plek zoeken ivm flexplekken, sommigen staan veel te lang te ouwehoeren over hun weekend of over hun kinderen (hallo, daarvoor zijn de cafetaria én koffiehoek én een soort loveseats-achtige setting).

En officieel mag je nog geen chocolaatje aan je bureau eten ivm kruimels, hygiëne en geur, maar bijv. soep (cupasoup bijv) mag dan weer wel :nut: En waar de ene (zeg 70%) netjes deze nieuwe, algemene eet-regels volgt waar het afdelingshoofd veel waarde aan hecht, doet de ander het niet en worden er croissants, crackers (goed harde, die hoor je zo goed vermalen worden), appels en dergelijke toch (stiekem) aan het bureau opgegeten... :rrr:
Alle reacties Link kopieren
Het niet in de vaatwasser zetten van je koffiemok.... of theemok uiteraard.
En dan doet de volgende dat ook niet meer en is het een grote bende in de keuken.

Ik moet trouwens lachen om die beperking van theesoorten. Wij hadden veel smaken, zo'n beetje waar iedereen om vroeg. Toen werd er geklaagd doe personeel dat er teveel soorten the waren: dat was niet Lean.
Nu hebben we nog 4 soorten 🤣
- Collega's die aan de werkplekken om je heen langdurig met elkaar dingen gaan bespreken of conference callen. Neem even een aparte ruimte daarvoor

- Collega's die altijd van mijn rondjes wel koffie willen maar zelf nooit eens voor mij / ons halen

- Collega's die als het printpapier op is / vaatwasser klaar / koffiemachine gespoeld moet worden denken 'een ander doet dat wel' en het gewoon zo laten

- Een collega die de hele dag door enorm luidruchtig zit te doen / keihard zit te lachen en blèren (standje neem je pilletje even in) . Hele bedrijf ergert zich aan hem, steeds meer mensen werken door zijn geblaat met oordoppen of een koptelefoon op maar als je het ter sprake brengt is het 'ja zo is hij'.

- collega's die maar door blijven lullen tegen je terwijl er werk gedaan moet worden en je zelf ook gewoon aan het werk bent. En die 'ik ga even verder' ook niet willen begrijpen.

- Collega's die steeds eigenhandig aan de thermostaat zitten waardoor het of te warm of te koud is en meestal het laatste

- Meetings die constant verschoven worden waardoor je soms 8x dezelfde meeting opnieuw moet accepteren in outlook

Zat ergernissen dus., Tegelijkertijd zou ik ook niet volledig thuis willen werken, want naast de ergernissen vind ik het ook wel erg fijn om mensen om me heen te hebben en ook gezellig met een collega naar buiten te kunnen gaan in de pauze.
Alle reacties Link kopieren
Als die dingen met flexplekken, kantoortuinen, clean desk policy etc heb ik op mijn afdeling gewoonweg afgeschaft of nooit ingevoerd. En daar ben ik blij om, we komen uit het tevredenheidsonderzoek binnen mijn organisatie als de meest tevreden afdeling uit de bus, en als een van de meest productieve.

Hier zit iedereen gewoon in zijn eigen kantoor (met z'n tweeen), eigen spulletjes en zijn er losse vergaderruimten waar je kunt vergaderen of prive kunt bellen. Gedoe met koffie halen is er niet, iedereen vult een grote theepot (om de een of andere reden drinken alle medewerkers thee) en deelt die thee met de kamergenoot.

Ik kan me voorstellen dat mijn afdeling horror is voor de extraverte, babbelgrage kantoor medewerker, maar iedereen hier vind het heerlijk. Doodse stilte en doorwerken.
Leuk topic

Mijn ergernissen zijn:

De kantoortuin, en dan een collega hebben die zichzelf heel graag hoort praten.

Collega’s die nooit drinken voor anderen gaat halen, maar wel altijd aannemen.

Temperatuurverschillen, te warm of te koud. Het is nooit lekker.

Collega’s die heel hard telefoneren en alles herhalen wat de andere kant zegt, zodat je het hele gesprek kan volgen en daarna nog even dat gesprek met de rest vd afdeling gaat evalueren.

Collega’s die gaan roddelen zodra andere collega’s vd afdeling af zijn.
pokkewijf schreef:
04-10-2019 04:54
in combinatie met flexen... cleandeskpolicy... welke idioot heeft dat verzonnen? (6)
Wij hebben ook flexplekken maar iedereen zit altijd op dezelfde plek. Het werkt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je collega’s hebt. Ik loop altijd alleen.
Ik ben overigens wel blij dat ik in NL woon, want in Belgie zoent iedereen elkaar in de ochtend. Man dat lijkt me de hel.
Ik heb niet zoveel ergernissen, maar wij hebben een redelijk goed georganiseerde en uitgeruste kantoortuin met belhokjes, vergaderruimtes en bij de koffieautomaat staan tafeltjes waar je dingen kan bespreken.

Ik ben wel een goede flexwerker. Ik heb eigenlijk alleen maar een laptop en een paar documenten die in mijn kluisje passen.

Thuiswerkend ben ik lang niet zo productief als op kantoor.
Ik heb wel een paar van die collega's die ik af en toe wel kan schieten.

De collega die altijd luid pratend, roepend en lawaaiend door de kantoortuin loopt. "Oh hallo, ja, ik zeg net, ik zoek X, maar die is er niet, ja want ik moet Y doen, ja nou he". Hij praat meer tegen zichzelf dan tegen iemand anders, het is ook nooit echt een vraag. Houd dan je klep denk ik.

Van die mannen in de dertig die elkaar aansteken met allerlei slechte grappen. Ik heb wel eens geopperd dat ze een cabaretduo konden beginnen. Op zich grappig maar soms te schunnig of gaan ze te lang door (ik hoef geen tien minuten durende verhandeling over seks op dinsdagmorgen thankyouverymuch.
Alle reacties Link kopieren
De kantoortuin!! Verder weinig wat niet op te lossen is (tot nu toe). Zelfs een goede noise cancelling koptelefoon was niet voldoende. Ik ben (niet alleen daarom) op zoek gegaan naat een andere baan en een kleinere werkruimte was een voorwaarde. Dat is gelukt, werkt veel fijner!! :cheer2:
anoniem16121612 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:28
0.34% gewijzigd
Suðri schreef:
03-10-2019 23:10
O wat erg. Mag dat wel?
In de productie is het heel gebruikelijk dat er geen daglicht binnendringt op de werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
03-10-2019 23:10
Telefoon...
Collega: "Heb je even een paar minuten..?"
Ik: "Nee, eigenlijk niet, want deadline, problemen... liever morgen of overmorgen"
Collega: "Maar we zijn zo klaar...."
en dan een heel lang verhaal met voetangels en klemmen... en op het laatst nog zeggen... "sorry, het duurde toch wat langer". (6)
hahahahaah vrouw zeker?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
04-10-2019 09:10
Ik ben overigens wel blij dat ik in NL woon, want in Belgie zoent iedereen elkaar in de ochtend. Man dat lijkt me de hel.
Say what? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
04-10-2019 09:10
Ik ben overigens wel blij dat ik in NL woon, want in Belgie zoent iedereen elkaar in de ochtend. Man dat lijkt me de hel.
:O
Ik zou op een knoflookdieet gaan, dan leren ze dat wel af.

En kantoortuinen, al genoemd. echt, wie dat bedacht heeft...
Maar gelukkig hebben wij stilte hokjes waar je kunt gaan zitten als je geconcentreerd wil werken, moet telefoneren of als je, zoals ik en een flink aantal anderen, die rumoerige kantoortuin niet trekt. Helaas zijn die hokjes nogal slecht geïsoleerd...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven