Kantoorergernissen

03-10-2019 22:52 581 berichten
Erger je hier dood aan die ene collega die altijd de helft van de traktaties binnen de 10 minuten naar binnen heeft.

Of aan die andere collega die niet begrijpt wat "om de beurt telefoon opnemen" betekent en dat altijd aan een ander overlaat.

Of die gierige krent die iedereen wel laat trakteren, maar werkelijk nooit zelf trakteert.


Kom maar op met die verhalen!
En ze hoeven niet allemaal persé gierig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Katootje123 schreef:
04-10-2019 09:28
hahahahaah vrouw zeker?
Ik heb ook regelmatig zulk soort collega's aan mijn bureau staan maar dat zijn meestal mannen.
Lady*Voldemort schreef:
04-10-2019 10:01
Dat ie nooit ergens over gaat (in ieder geval niet over de werkzaamheden van de komende dag) en meestal leidt tot offtopic onderling krakeel en het opdreggen van reeds lang overleden runderen.

Wij hebben dat opgelost door heel kinderachtig een mug en een timekeeper aan te wijzen.
De mug mag zoemen bij geneuzel en de timekeeper zorgt dat we binnen de tijd blijven.
florence13 schreef:
04-10-2019 10:08
ik zie het echt helemaal voor me, sta ik daar met een whiteboard met 35 boze smileys, en stel ik de vraag "waarom heeft iedereen vandaag een pest humeur", zeggen ze collectief "omdat we een dagstart moeten doen".
:rofl:

Ik vind het trouwens wel lollig, die smileys.
Ook nuttig want zo zie je meteen wie je niet te veel aan zn kop moet zeuren ;)
Alle reacties Link kopieren
Het meeste is errug herkenbaar. Ik werk ook in een kantoortuin, meestal in de buurt van de koffie. Andere optie is naast de WC...
Wel weinig last van telefonerende collega's, want IT. En we hebben wel een normaal aantal theesmaakjes.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
04-10-2019 10:13
:rofl:

Ik vind het trouwens wel lollig, die smileys.
Ook nuttig want zo zie je meteen wie je niet te veel aan zn kop moet zeuren ;)
is ook afhankelijk van het type werk, de medewerkers hier hebben elkaar niet nodig voor hun werkzaamheden, die kunnen allemaal zelf verder, dus dan heb je ook geen 'gezeur aan kop'. Wat sowieso weinig zin heeft want ik heb het budget voor de kantoortuin die ik niet gemaakt heb geinvesteerd in hele goede noise cancelling koptelefoons, al mijn medewerkers horen niks.
Al genoemd, de knager? Ik heb een aantal collega’s dat ‘s morgens een Curverbak met allerhande rauwkost neerzet en dan de hele dag zit te knagen. Echt walgelijk. Gisteren zat ik naast een collega die een of andere thermoskookpot/rijstkoker mee had met een scherp geurend prutje. Toen ze die hele bak leeg had, ging ze verder met twee overrijpe bananen.
Aan de andere kant van het stoffen wandje zat collega S, die geen uit-stand heeft. Ik kan me niet voorstellen dat zij ook nog iets produceert want het kakelt de hele dag door.
De koffie-automaten staan bij ons in een soort sociale ruimte, waar ook de lockers zijn en een leestafel. De bedoeling is dus dat geklets daar plaatsvindt. Misschien moet ik dat maar eens opperen aan S en andere tetteraars. Ik roep wel altijd passief agressief ‘laten we naar een hokje gaan, dit is een stiltezone!’ als iemand mij iets wil vragen.
MinkeDeWit schreef:
04-10-2019 10:24
Al genoemd, de knager? Ik heb een aantal collega’s dat ‘s morgens een Curverbak met allerhande rauwkost neerzet en dan de hele dag zit te knagen. Echt walgelijk.

Je bent me net voor.

Of mensen die luidruchtig koffie drinken. Zo van: sluuuurp.... aaaaahhh. Die wil je toch slaan? :hamer:
Ooooh de knager... Ik heb een collega tegenover me zitten die de heel dag nootjes eet. La open, zakje uit la, handje nootjes eruit, la dicht, knaag knaag knaag, nootjes op, la weer open... En dat iedere 5 minuten. Thee moet ook luid smakkend gedronken worden. Ik kan er helemaal gek van worden.

Ook de kantoortuin is hier bekend. Soms is het zo luidruchtig dat ik me niet kan concentreren en daarnaast zit ik op een plek waar iedereen langs loopt.

Ook een ergernis: onze servers liggen er om de haverklap uit en IT zit niet op locatie. Dan duurt het soms uren voor het eindelijk is opgelost en we aan het werk kunnen..
:$ Oww jee Minke en Rik, ben ik jullie collega?
Ik knaag niet de hele dag hoor maar ik heb vaak fruit mee en cherrytomaatjes en worteltjes of paprika mee.
Geen hele schalen hoor, gewoon een klein zakkie..
(Dus ik vind mezelf geen knager)
Een paar mannen op mijn kantoor niezen zo hard dat mensen in China het geloof ik nog kunnen horen. Meermaals per dag.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
04-10-2019 08:59
Als die dingen met flexplekken, kantoortuinen, clean desk policy etc heb ik op mijn afdeling gewoonweg afgeschaft of nooit ingevoerd. En daar ben ik blij om, we komen uit het tevredenheidsonderzoek binnen mijn organisatie als de meest tevreden afdeling uit de bus, en als een van de meest productieve.

Hier zit iedereen gewoon in zijn eigen kantoor (met z'n tweeen), eigen spulletjes en zijn er losse vergaderruimten waar je kunt vergaderen of prive kunt bellen. Gedoe met koffie halen is er niet, iedereen vult een grote theepot (om de een of andere reden drinken alle medewerkers thee) en deelt die thee met de kamergenoot.

Ik kan me voorstellen dat mijn afdeling horror is voor de extraverte, babbelgrage kantoor medewerker, maar iedereen hier vind het heerlijk. Doodse stilte en doorwerken.
Waar werk jij? Ik moet het weten! :proud:
Phoebemeaculpa schreef:
04-10-2019 10:39
:$ Oww jee Minke en Rik, ben ik jullie collega?
Ik knaag niet de hele dag hoor maar ik heb vaak fruit mee en cherrytomaatjes en worteltjes of paprika mee.
Geen hele schalen hoor, gewoon een klein zakkie..
(Dus ik vind mezelf geen knager)
WORTELTJES. Dat is wel het ergste dat je kan eten :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
04-10-2019 10:39
:$ Oww jee Minke en Rik, ben ik jullie collega?
Ik knaag niet de hele dag hoor maar ik heb vaak fruit mee en cherrytomaatjes en worteltjes of paprika mee.
Geen hele schalen hoor, gewoon een klein zakkie..
(Dus ik vind mezelf geen knager)
Dan ben je dus inderdaad de knager. ;)
Worteleters word ik woest van. Dat is het ergste knaagvoer.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 10:43
3.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
- geen response krijgen als je ‘goedemorgen’ zegt
- collega naast me heeft 3 x per dag de hik
- flexwerkplekken
- net voor het weekend: en wat zijn de weekendplannen?
- zit je net ergens in, roept baas weer wat en wil meteen antwoord
- geroddel
Eindeloos hoestende collega's. Doen ze ook niet voor hun lol natuurlijk, maar irritant is het wel.
Alle reacties Link kopieren
En als het over eten gaat: de magnetron! Of vooral wat daar allemaal in wordt opgewarmd. Yuk! Die staat naast de koffieautomaat, waar ik dus meestal bij in de buurt zit.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-10-2019 10:33
Je bent me net voor.

Of mensen die luidruchtig koffie drinken. Zo van: sluuuurp.... aaaaahhh. Die wil je toch slaan? :hamer:

Oh, zo'n collega had ik vroeger. Sluuurp... Het was dat het voor de rest een heel fijne man was, dus dan kon ik wat meer van hem hebben.

De hardop in zichzelf pratende collega's herken ik ook.

Als ik de betreffende collega graag mag, dan erger ik me niet snel. Vind ik de collega al een zeikerd dan erger ik me ook veel sneller.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
04-10-2019 10:05
Ik ken twee soorten dagstart:
1. Iedereen vertelt kort wat hij/zij die dag gaat doen.
2. Elke medewerker tekent een smiley op het whiteboard om humeur/gevoel aan te geven.
Oh nummer 2!! Daar heb ik nog nachtmerries van. Dan had je een oranje, rode of gele smiley en dan werd aan iedereen de vraag gesteld ‘En, hoe zit je erin vandaag’.
Als je dan een rode plaatst en zei dat het kut ging, dan kwam de vraag of men je ergens mee kon helpen. En als je dan zei dat een dagje vrij wel zou helpen, dan kon men ‘niets voor je betekenen’. Pfffff wat erg en wat een onzin zeg.
Ik ben de tegen zichzelf pratende collega :-$
Ik neem ook vrijwel altijd rauwe groenten mee - in stukjes gesneden wortel onder andere -, maar aangezien er thuis altijd op werd gehamerd om zeker niet hoorbaar te ‘knagen’ zou ik niet durven om die aan m’n bureau op te eten. Ik ben gelukkig niet zo’n knager :D
Ceridwen91 schreef:
04-10-2019 10:50
Ik ben de tegen zichzelf pratende collega :-$
O ja! Daar moet ik zelf wel goed op letten, sowieso is in het openbaar tegen mezelf praten een werkpunt... :-$ :-)
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
04-10-2019 09:01
Wij hebben ook flexplekken maar iedereen zit altijd op dezelfde plek. Het werkt gewoon niet.
Dat is eigen aan de mens. Zijn vertrouwde plekje handhaven. Ga maar eens met een groep op busvakantie. Als de chauffeur niet roept dat ze iedere dag 2 plaatsen door moeten schuiven, zoeken ze automatisch de plek van gisteren weer op. Blijven ze 2 nachten in een hotel, zitten ze de laatste dag aan dezelfde ontbijttafel als de eerste dag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik word het meest gestoord van collega's die de hele dag praten. alles hardop doen, van elke klant verslag uit komen brengen, ook als ze de klant aan de telefoon hadden en ik het dus gewoon kon horen allemaal. En dan zeg je 'ja ik hoorde het', maar dat maakt niet uit, ze móeten het hele verhaal vertellen blijkbaar. En als een collega even van de plek is en later terug komt, krijgt die ook nog eens alles uitgebreid naverteld.
Die mensen kunnen ook geen korte samenvatting maken, maar vertellen letterlijk álles na hoe het ging en wat er gezegd werd.

Ik heb wel eens een timer ingesteld om te kijken hoe lang het stil is op de afdeling. Het lukte niet eens om een minuut stilte te krijgen. Ik krijg daardoor ook vaak nauwelijks werk verzet. Ik kan me echt niet concentreren op mijn werk.

Zelf ben ik een wortelknager, en ik ben me ook echt bewust van het lawaai. Tja, niks aan te doen. Ik had heel graag een eigen kantoortje gehad zodat niemand er last van heeft, maar helaas zit dat er niet in. Onze afdeling is net verbouwd, en we krijgen weer allemaal kantoortuinen, ondanks onze bezwaren. :'(
Gezeur over open of dichte ramen. Het is nooit goed.

Radio's die aanstaan in de kantoortuin. NIET DOEN

Knagers inderdaad. Heel vervelend

Pindakaas op brood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven