Het is dierendag!
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:05
Hallo dierenliefhebbers en verzorgers, het is een feestdag vandaag. Nou zou je zeggen, in ons huis is het elke dag dierendag en dat is het bij mij ook, toch leuk om ze extra in het zonnetje te zetten.
Mijn mooie grote rooie krijgt vandaag zalm en daar mag hij zoveel van eten als hij wenst. Een speeltje hoef ik niet aan te beginnen, want zijn lievelingsspeelgoed is een tiewrappie, daar kan hij uren zoet mee zijn.
Alsof hij het weet is alles lief vandaag, de tafel krijgt kopjes, de hocker, de bank, de kast, de stoel en ik natuurlijk, ik krijg ze inclusief liefdesbeetjes.
Wat gaan jullie doen om je huisdier(en) in het zonnetje te zetten? Wat heb je voor dier(en)?
Ik hoop dat dit een heel gezellig topic wordt.
Mijn mooie grote rooie krijgt vandaag zalm en daar mag hij zoveel van eten als hij wenst. Een speeltje hoef ik niet aan te beginnen, want zijn lievelingsspeelgoed is een tiewrappie, daar kan hij uren zoet mee zijn.
Alsof hij het weet is alles lief vandaag, de tafel krijgt kopjes, de hocker, de bank, de kast, de stoel en ik natuurlijk, ik krijg ze inclusief liefdesbeetjes.
Wat gaan jullie doen om je huisdier(en) in het zonnetje te zetten? Wat heb je voor dier(en)?
Ik hoop dat dit een heel gezellig topic wordt.
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:11
Calamitycat schreef: ↑04-10-2019 12:57Vandaag is het voor mij een hele trieste dierendag. Vanmiddag om 15.00 uur komt de dierenarts bij me thuis om mijn twee stokoude konijnen in te laten slapen. Aangezien ze onafscheidelijk zijn vind ik het fijn dat ze samen kunnen gaan, ze zijn helemaal 'op' maar tjemig, wat doet het pijn om afscheid van ze te moeten nemen![]()
Sterkte!
Het is dat ik een nadeel van huisdieren vind; je moet op een gegeven moment afscheid nemen.
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:16
wat een nare dag voor je! Wel fijn dat het bij je thuis kan. SterkteCalamitycat schreef: ↑04-10-2019 12:57Vandaag is het voor mij een hele trieste dierendag. Vanmiddag om 15.00 uur komt de dierenarts bij me thuis om mijn twee stokoude konijnen in te laten slapen. Aangezien ze onafscheidelijk zijn vind ik het fijn dat ze samen kunnen gaan, ze zijn helemaal 'op' maar tjemig, wat doet het pijn om afscheid van ze te moeten nemen![]()
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:25
Vind ik ook heel belangrijk. Zoon 'helpt' al vanaf dat hij dreumes is met het verschonen van de kooi. Maar hij geeft ze ook eten en zijn fruit deelt hij met de cavia's.
Paar maanden terug ging er eentje dood. Dat gebeurde toen hij op bed lag, maar bij het opstaan kwam er maar een cavia hem begroeten. Dus de overleden cavia laten zien en toen zocht hij zijn schroevendraaier op, want 'kapot'.
Maar ook met verdriet is er behoefte om te knuffelen.
Het zijn echt zijn vriendjes. En ondertussen leren ze hem verantwoordelijkheid. En dat het leven eindig is. Dus ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen met dieren opgroeien.
Het valt me ook steeds meer op hoe bijzonder de band tussen kind en dier is. Ze reageren op zoon zo anders als op mij. Vind ik zo leuk om te zien.
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:27
Ik heb één kat, zij heeft toevallig vorige maand nog een nieuwe, dure reismand en nieuwe speeltjes gekregen (waar ze uiteindelijk helemaal niks van wil weten, want een meetlint is toch veel leuker!) Vandaag krijgt ze dus gewoon extra veel knuffels en kusjes en een lekkere snack als tussendoortje!
Ah, CC, wat ontzettend verdrietig om te lezen. Heel veel sterkte ermeeCalamitycat schreef: ↑04-10-2019 12:57Vandaag is het voor mij een hele trieste dierendag. Vanmiddag om 15.00 uur komt de dierenarts bij me thuis om mijn twee stokoude konijnen in te laten slapen. Aangezien ze onafscheidelijk zijn vind ik het fijn dat ze samen kunnen gaan, ze zijn helemaal 'op' maar tjemig, wat doet het pijn om afscheid van ze te moeten nemen![]()
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:37
Wat naar CC
.
Ik weet zeker dat je nijnen een heel goed leven bij jou hebben gehad in die prachtige villa waar ze in mochten wonen. Ook wat je vandaag voor ze doet doe je uit liefde, omdat je ze niet wilt laten lijden. Sterkte!
Ik weet zeker dat je nijnen een heel goed leven bij jou hebben gehad in die prachtige villa waar ze in mochten wonen. Ook wat je vandaag voor ze doet doe je uit liefde, omdat je ze niet wilt laten lijden. Sterkte!
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 04-10-2019 13:39
Reden: Ik klik een bloem aan en ik krijg een Sherlock. Nou ja!
Reden: Ik klik een bloem aan en ik krijg een Sherlock. Nou ja!
1.86% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:40
Star, eventjes tussendoor, want het is toch erg belangrijk en het gaat per slot van rekening ook over dierlijk.
https://www.linda.nl/nieuws/doden-miskr ... EzC5USnqRo
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:41
Bedankt, lief van jullie
Ik heb ook drie katten
dus kan gelukkig wel meegenieten van jullie enthousiaste verhalen. De katten worden altijd al wel verwend maar vandaag een beetje extra. En de knijnen worden natuurlijk ook nog even extra verwend met al hun favoriete groentesnacks en lijnzaadbrokjes. Morgen krijgen ze een mooi plekje in de tuin.
Wat een mooie poes Ainne!
Ik heb ook drie katten
Wat een mooie poes Ainne!
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:51
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:52
drakenvlieg schreef: ↑04-10-2019 13:51Het gekregen dierendagpakket voor mijn kat is erg mooi! Heel veel snoepjes en zakjes zacht voer. En wat ze het fijnste vind: verpakt in kraakfolie met een grote lint. Speeltijd![]()
vrijdag 4 oktober 2019 om 14:20
Cateautje schreef: ↑04-10-2019 13:40Star, eventjes tussendoor, want het is toch erg belangrijk en het gaat per slot van rekening ook over dierlijk.
Ja ik zag het, erg!
vrijdag 4 oktober 2019 om 20:26
Hier een lekker blikje kattenvlees gegeven aan de katten, maar dat krijgen ze iedere week wel een keer. Voor de rest van die kattensticks en een plantje kattengras, maar denk je dat ze interesse in dat laatste tonen? Nee hoor, gras bij de buren is lekkerder. Puh
. Voor de rest is het een dag zoals alle andere, ze krijgen hier iedere dag liefde.
vrijdag 4 oktober 2019 om 23:21
Calamitycat schreef: ↑04-10-2019 12:57Vandaag is het voor mij een hele trieste dierendag. Vanmiddag om 15.00 uur komt de dierenarts bij me thuis om mijn twee stokoude konijnen in te laten slapen. Aangezien ze onafscheidelijk zijn vind ik het fijn dat ze samen kunnen gaan, ze zijn helemaal 'op' maar tjemig, wat doet het pijn om afscheid van ze te moeten nemen![]()
Wat vreselijk Calamitycat.
Heel veel sterkte.
Wat bijzonder dat ze samen zijn gegaan.
Ik ben zelf de hele dag met dieren bezig geweest want doe vrijwilligerswerk op dierengebied. Er was daar wel meer aanloop vandaag, veel donaties, was hartverwarmend.
Mijn eigen dieren hebben deze week al een nieuw mandje en een speeltje gekregen. Verder zijn ze nogal druk en onstuimig vandaag, dat kan aan het weer liggen, maar volgens mij houden ze gewoon hun eigen dierendag-party.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
zaterdag 5 oktober 2019 om 13:18
Wat een mooi vrijwilligerswerk Serengeti en wat geweldig al die donaties!
Ik werk af en toe als vrijwilliger bij de konijnenopvang in mijn dorp, en dat is ook zulk dankbaar werk met fijne mensen. Ben altijd blij als ik er weer heen mag.
Nou, het is inderdaad erg verdrietig maar ook 'mooi' dat ze samen voor eeuwig slapen nu. Het oudste konijn was echt heel oud (14) en had geen kracht meer in zijn achterpoten en had het aan zijn nieren waardoor hij heel mager werd. De voedster was 9 en had heupdysplasie waardoor ze haar urine liet lopen en dus urinebrand had. Ik spoelde iedere avond haar achterkant schoon met lauw water maar het was gewoon geen doen meer...
Ik was afgelopen woensdag met ze bij de dierenarts, een schat van een vrouw, die meteen zei als ik heel eerlijk ben denk ik dat het tijd is om ze in te laten slapen. Dat vond ik zelf ook maar toch was het fijn dat zij die mening onderschreef. Ik wilde ze niet daar laten inslapen en heb ze dus weer mee naar huis genomen waar ik in huis een mooi warm plekje voor ze gemaakt heb en ze t/m vrijdag heb verwend met allerlei lekkers. Nu hoeven ze niet meer te lijden, maar godallemachtig, wat mis ik mijn lieve knijnen
Ik werk af en toe als vrijwilliger bij de konijnenopvang in mijn dorp, en dat is ook zulk dankbaar werk met fijne mensen. Ben altijd blij als ik er weer heen mag.
Nou, het is inderdaad erg verdrietig maar ook 'mooi' dat ze samen voor eeuwig slapen nu. Het oudste konijn was echt heel oud (14) en had geen kracht meer in zijn achterpoten en had het aan zijn nieren waardoor hij heel mager werd. De voedster was 9 en had heupdysplasie waardoor ze haar urine liet lopen en dus urinebrand had. Ik spoelde iedere avond haar achterkant schoon met lauw water maar het was gewoon geen doen meer...
Ik was afgelopen woensdag met ze bij de dierenarts, een schat van een vrouw, die meteen zei als ik heel eerlijk ben denk ik dat het tijd is om ze in te laten slapen. Dat vond ik zelf ook maar toch was het fijn dat zij die mening onderschreef. Ik wilde ze niet daar laten inslapen en heb ze dus weer mee naar huis genomen waar ik in huis een mooi warm plekje voor ze gemaakt heb en ze t/m vrijdag heb verwend met allerlei lekkers. Nu hoeven ze niet meer te lijden, maar godallemachtig, wat mis ik mijn lieve knijnen
zaterdag 5 oktober 2019 om 14:08
Uiteindelijk wel hoop ik Cateau, nu overheerst het gemis nog.
Het gat in de tuin is gegraven (auch, mijn lijf... ), straks een laatste afscheidskus en dan mogen ze één worden met de natuur. Ze krijgen een mooie plek, vlak bij de door hun zo geliefde villa flappie.
Het gat in de tuin is gegraven (auch, mijn lijf... ), straks een laatste afscheidskus en dan mogen ze één worden met de natuur. Ze krijgen een mooie plek, vlak bij de door hun zo geliefde villa flappie.
zaterdag 5 oktober 2019 om 14:48
Calamitycat schreef: ↑05-10-2019 14:08Uiteindelijk wel hoop ik Cateau, nu overheerst het gemis nog.
Dat vind ik mooi Calamitycat. Villa Flappie.
Maar wat zul je ze missen...
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
zaterdag 5 oktober 2019 om 15:20
Dank jullie wel, echt heel lief
Het is heel raar dat villa flappie nu leeg staat, ik heb nog niet besloten of ik een nieuw koppeltje meeneem uit de opvang, daarvoor is het verdriet nog te vers.
Ik had het kistje in een mooi kussensloop gedaan en daar bovenop een roos en een hortensiabloem uit de tuin gelegd en wat lijnzaadbrokjes (hun favoriete snack)
Ondertussen moest ik binnen wat doen en ik kom terug bij het grafje om het met aarde te bedekken, heeft mijn zwart-witte veelvraatkat de lijnzaadbrokjes opgegeten
Huisdieren toveren op een of andere manier altijd wel weer een glimlach op mijn gezicht, zelfs als ze zich als draken gedragen. Ik heb nieuwe lijnzaadbrokjes gepakt en neergelegd en toen snel het grafje bedekt met aarde. Er liggen twee mooie zwerfkeien op en ik heb er wat plantjes neergezet.
Ik vind het hebben van huisdieren ontzettend fijn maar het afscheid vind ik echt loodzwaar. Ik troost mezelf inderdaad maar met de gedachte dat ze een prachtig lang leven vol liefde hebben gekend. Rust zacht mijn lieve knijnen
Het is heel raar dat villa flappie nu leeg staat, ik heb nog niet besloten of ik een nieuw koppeltje meeneem uit de opvang, daarvoor is het verdriet nog te vers.
Ik had het kistje in een mooi kussensloop gedaan en daar bovenop een roos en een hortensiabloem uit de tuin gelegd en wat lijnzaadbrokjes (hun favoriete snack)
Ik vind het hebben van huisdieren ontzettend fijn maar het afscheid vind ik echt loodzwaar. Ik troost mezelf inderdaad maar met de gedachte dat ze een prachtig lang leven vol liefde hebben gekend. Rust zacht mijn lieve knijnen