radeloos, niet weten welke keuze (Geen OP)
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:57
Dit. Het gaat niet om hem (hij wilde duidelijk geen relatie, en nu zul je je hele leven met hem verbonden blijven?), of om zijn nieuwe vriendin. Ook nog om jouw zwangere vriendin.patchouli_ schreef: ↑04-10-2019 07:49De hele OP gaat over die jongen en jouw contact met hem, welk effect een abortus zal hebben op dat contact. Niet over dilemma’s rondom een abortus zelf, over alleenstaand ouderschap, hoe je dit praktisch en financieel zou moeten doen. Je bent alleen maar met die knul bezig. Zijn ouders inlichten? Vond je dat je echt jouw verantwoordelijkheid?
Een kind is geen middel om iemand aan je te binden. Je haalt je enorm veel gezeur en drama op je hals als je dit kind laat komen, maar ergens denk ik dat je daar dan weer niet zo bang voor bent, gezien het drama wat je zelf nu schopt.
Een kind verdient meer dan dit. Jij bent er niet aan toe om moeder te worden en moeder worden met deze vader gaat jou en het kind ongelofelijk veel stress en spanningen opleveren.
Het gaat om jou en het kind dat in je groeit. Ben je werkelijk klaar om moeder te worden, zeker nu je het alleen zou moeten doen?
Is dit wat je wil? Of zou je liever met iemand samen een gezin stichten, met iemand die graag bij je wil zijn en graag vader wil worden?
vrijdag 4 oktober 2019 om 10:04
Volgens mij moet je eerst de volgende vraag beantwoorden: 'Wil ik een kind?'
Als het antwoord 'nee' is, zou ik een afspraak maken met de abortuskliniek. Als het antwoord 'ja' is, is de vervolgvraag 'kan en wil ik daar alleen voor zorgen?'.
Je schrijft dat je een baan en een huis hebt, dus dat is alvast een goede basis. Als die baan een beetje redelijk betaalt, zou je het waarschijnlijk financieel wel rond kunnen krijgen (ook omdat de overheid je financieel nog wel helpt als alleenstaande moeder).
De vraag is dan vooral of je een vangnet hebt: ouders/broers/zussen/nichten/vriendinnen die kunnen bijspringen als jij een keer ziek bent, als je een keer je kind niet op tijd van de opvang kunt halen, etc.
En ja, het is zwaar als alleenstaande moeder. Maar ook als je in een relatie begint aan een kind, kunt je later alsnog alleenstaande moeder worden.
Lang verhaal kort: volg je gevoel, en gebruik je verstand om te checken of wat je gevoel wil ook praktisch haalbaar is.
ps: en vergeet die ***debehanger. Ongeacht wat je kiest, ben je beter af zonder hem.
Als het antwoord 'nee' is, zou ik een afspraak maken met de abortuskliniek. Als het antwoord 'ja' is, is de vervolgvraag 'kan en wil ik daar alleen voor zorgen?'.
Je schrijft dat je een baan en een huis hebt, dus dat is alvast een goede basis. Als die baan een beetje redelijk betaalt, zou je het waarschijnlijk financieel wel rond kunnen krijgen (ook omdat de overheid je financieel nog wel helpt als alleenstaande moeder).
De vraag is dan vooral of je een vangnet hebt: ouders/broers/zussen/nichten/vriendinnen die kunnen bijspringen als jij een keer ziek bent, als je een keer je kind niet op tijd van de opvang kunt halen, etc.
En ja, het is zwaar als alleenstaande moeder. Maar ook als je in een relatie begint aan een kind, kunt je later alsnog alleenstaande moeder worden.
Lang verhaal kort: volg je gevoel, en gebruik je verstand om te checken of wat je gevoel wil ook praktisch haalbaar is.
ps: en vergeet die ***debehanger. Ongeacht wat je kiest, ben je beter af zonder hem.
vrijdag 4 oktober 2019 om 12:54
16 weken serieus? Dit is echt n heel kindje hoor.
Ik snap niet dat mensen zo snel roepen laat t maar weghalen er zit zo geen toekomst in.
Een kindje is met 13 weken compleet af, alleen nog lang niet levensvatbaar.
Ik heb t idee dat je van hem niets hoef te verwachten.
Wat wil je zelf? Er zijn ook genoeg jongens/mannen die je kan ontmoeten die t helemaal niet erg vinden om een kindje erbij te hebben.
Wellicht is adoptie nog een optie die overwogen kan worden.
Dan krijgt iig 1 gezin een kindje wat ontzettend gewenst is.
Sterkte met je keuze. Het is niet niets!
Ik snap niet dat mensen zo snel roepen laat t maar weghalen er zit zo geen toekomst in.
Wat wil je zelf? Er zijn ook genoeg jongens/mannen die je kan ontmoeten die t helemaal niet erg vinden om een kindje erbij te hebben.
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:05
Ik herken mijzelf in jouw verhaal. Ik heb ervoor gekozen om mijn kindje te houden als alleenstaande moeder. Diep van binnen voelde ik dat ik dat ik het wilde houden. Ik heb hem verteld dat ik het dan wel alleen zou doen en ik heb een hoop shit van die kant over me heen gehad. Het is soms best zwaar maar ik heb geen moment spijt gehad. Vaders kwam uit nieuwsgierigheid toch kijken en nu is hij aan de zijlijn betrokken, hij is bijgedraaid en onze relatie is vriendschappelijk. Hij speelt geen rol in de verzorging. Als jij denkt dat jij de zorg en de liefde in je hebt voor het kindje dat nu in je groeit, kan ik je aanraden ervoor te gaan. Heb je contact met je eigen moeder? Iemand om de zwangerschap en bevalling te delen? Ga er wel van uit dat je veel vrijheid opgeeft. Succes met je beslissing,
vrijdag 4 oktober 2019 om 14:27
Het lijkt erop dat TO heeft gedacht dat scharrel wel bij zou draaien. Dat hij heus wel door zijn ouders ter verantwoording zou worden geroepen. Dat als hij eenmaal aan het idee gewend was best blij zou zijn met het kindje.Broodjekroket2 schreef: ↑04-10-2019 09:16
Ik vind abortus met 16 weken al eigenlijk helemaal niet meer kunnen. Dit is gewoon een mini baby wat je dood maakt. Onacceptabel in mijn ogen.
Pas nu ze heeft vernomen dat scharrel gaat samenwonen met iemand anders en ze dus met de neus op de feiten wordt gedrukt en er echt niet meer I'm heen kan dat ze niet gezamenlijk gezinnetje gaan spelen haar ogen open gaan.
En dan zit je inderdaad met het feit dat het kindje al helemaal af is alleen nog niet levensvatbaar buiten haar buik.
vrijdag 4 oktober 2019 om 14:30
Compleet af is natuurlijk niet zo. Er is al heel veel aangelegd, het is herkenbaar als zeer mini mensje, maar er is ook heel veel niet af. Gehoor en zicht zijn bijvoorbeeld nog absoluut niet af bij 13 weken en gevoel en tast ook niet. Longen en darmen zijn heel, heel ver van af. Vanaf 24 weken overleven sommige kinderen buiten de baarmoeder, maar in veel gevallen toch wel met restschade. Het beeld dat het vanaf 13 weken alleen nog maar moet groeien is echt veel te simpel.Vanessakusje1987 schreef: ↑04-10-2019 12:5416 weken serieus? Dit is echt n heel kindje hoor.
vrijdag 4 oktober 2019 om 14:57
Helemaal af? Eh, nee hoor. Het geslacht is bv op die termijn nog niet volledig aangelegd. En zo dus nog veel meer.Vanessakusje1987 schreef: ↑04-10-2019 12:5416 weken serieus? Dit is echt n heel kindje hoor.
En dat ze 16 weken is, vertelt TO pas later. En daarbij heeft ze zelf duidelijk veel te lang getwijfeld en gewacht tot de verwekker misschien over de brug kwam. En is ze nog steeds aan het twijfelen. Niet handig, want zo wordt de keuze inderdaad steeds moeilijker.
vrijdag 4 oktober 2019 om 15:05
TO, zoek hulp bij het FIOM, die kunnen je verder helpen. Dit forum is geen goede plek voor jou en je keuze. https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu
vrijdag 4 oktober 2019 om 15:48
vrijdag 4 oktober 2019 om 15:49
dank je wel! heb nu contact met fijne instanties! stom om te denken dat viva hier voor was om tot inzichten te komen... ik ben weg hier!Pozzebok schreef: ↑04-10-2019 15:05TO, zoek hulp bij het FIOM, die kunnen je verder helpen. Dit forum is geen goede plek voor jou en je keuze. https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu
vrijdag 4 oktober 2019 om 15:51
hij woont nog thuis en zeker is tinder geen sex app..Hatchi schreef: ↑04-10-2019 08:52De ouders van je Tinderdate (27 jaar!!!) bellen om hen in te lichten over zijn gedrag. Ik zou je als ouder keihard uitlachen. Je pikt een man op via een ‘seksapp’, bent zo onzorgvuldig dat je zwanger raakt en gaat zijn ouders bellen? Woont de man überhaupt nog thuis?! Ik weet niet of je gedrag nou enorm lachwekkend is of om te janken. Het is hoe dan ook een compleet idiote actie. Wat vinden jouw eigen ouders eigenlijk van je gedrag?
vrijdag 4 oktober 2019 om 15:54
Je komt hier vragen om advies, gebaseerd op jouw informatie krijg je (hard) advies maar omdat dit niet is wat je wilt horen ga je weg. Vraag het dan niet.compleet_radeloos schreef: ↑04-10-2019 15:49dank je wel! heb nu contact met fijne instanties! stom om te denken dat viva hier voor was om tot inzichten te komen... ik ben weg hier!
vrijdag 4 oktober 2019 om 16:05
Vanessakusje1987 schreef: ↑04-10-2019 12:5416 weken serieus? Dit is echt n heel kindje hoor.
Nee het is allemaal erg makkelijk roepen! Maar heb t kindje al gezien ( ego) en volgens het web etc zou het kindje vanaf nu ook al mn stem kunnen herkennen... ik vind dat nogal wat om het dan weg te halen, omdat hij een lul is en ik me zomaar zou laten bezwangeren? echt wat een reacties, of denk dat ik mij wil binden? al zou hij nog 50 vrouwen zwanger maken zou me niks uit maken... hij zal er idd niet voor mij of zn kind zijn.. zegt alles over hem en vanuit daar sprak ik mn verbazing uit over hem en zn situatie met zn nieuwe ´vriendin´ waarhij mee wilt samen wonen die hij net ( nog geen maand kent) via instagram, zij komt vanuit het buitenland... ik zou daar iets van vinden als vriendin zijnde... maar goed, niet iedereen is zo blijkbaar.
echt serieus.. viva vrouwen in de bocht... ik vind als je sex hebt je ook de gevolgen en consequenties moet aanvaarden, ben geen 16 meer.. heb gewoon een baan, huis, fijne familie, vrienden etc.. relaties met wel een fijne basis gaan OOK over of huwelijken stranden.. dat is ook erg naar voor de kinderen die wel uit liefde zijn gemaakt, misschien erger want dan moeten ze juist een ouder missen waar ze jaren mee doorgebracht hebben en dat bedenk je van te voren ook niet.. maar ook kinderen met alleenstaande ouder kunnen gelukkig en liefdevol opgroeien... wel heel makkelijk sommige reacties.. sinds wanneer is Tinder een sex app en mag ik mn verbazing niet uiten?!
Er zn ook veel vrouwen die keizen om alleen moeder te worden.. snap de ophef niet.. heb veel liefde te geven en zou niet weten waarom ik het weg zou moeten halen omdat ik zn leven verpest of zn relatie... denk eerder dat de focus op mezelf en het kind moet zijn dan wat hij zou willen.. wat waarom zou ik zn keuze mee laten wegen als hij er toch niet zal zijn, precies.
vrijdag 4 oktober 2019 om 16:18
Iedereen zegt hier juist dat je je niks van hem moet aantrekken maar de focus moet leggen op wat je wilt en wat je je kind te bieden hebt. Jij blijft doorgaan op die man en zijn vriendin. Je moet hem uit je hoofd zetten. Maar als ik lees welke redenen je hebt om je kindje te houden (andere vriendin die ook zwanger is) dan denk ik dat het vies gaat tegenvallen.compleet_radeloos schreef: ↑04-10-2019 16:05Nee het is allemaal erg makkelijk roepen! Maar heb t kindje al gezien ( ego) en volgens het web etc zou het kindje vanaf nu ook al mn stem kunnen herkennen... ik vind dat nogal wat om het dan weg te halen, omdat hij een lul is en ik me zomaar zou laten bezwangeren? echt wat een reacties, of denk dat ik mij wil binden? al zou hij nog 50 vrouwen zwanger maken zou me niks uit maken... hij zal er idd niet voor mij of zn kind zijn.. zegt alles over hem en vanuit daar sprak ik mn verbazing uit over hem en zn situatie met zn nieuwe ´vriendin´ waarhij mee wilt samen wonen die hij net ( nog geen maand kent) via instagram, zij komt vanuit het buitenland... ik zou daar iets van vinden als vriendin zijnde... maar goed, niet iedereen is zo blijkbaar.
echt serieus.. viva vrouwen in de bocht... ik vind als je sex hebt je ook de gevolgen en consequenties moet aanvaarden, ben geen 16 meer.. heb gewoon een baan, huis, fijne familie, vrienden etc.. relaties met wel een fijne basis gaan OOK over of huwelijken stranden.. dat is ook erg naar voor de kinderen die wel uit liefde zijn gemaakt, misschien erger want dan moeten ze juist een ouder missen waar ze jaren mee doorgebracht hebben en dat bedenk je van te voren ook niet.. maar ook kinderen met alleenstaande ouder kunnen gelukkig en liefdevol opgroeien... wel heel makkelijk sommige reacties.. sinds wanneer is Tinder een sex app en mag ik mn verbazing niet uiten?!
Er zn ook veel vrouwen die keizen om alleen moeder te worden.. snap de ophef niet.. heb veel liefde te geven en zou niet weten waarom ik het weg zou moeten halen omdat ik zn leven verpest of zn relatie... denk eerder dat de focus op mezelf en het kind moet zijn dan wat hij zou willen.. wat waarom zou ik zn keuze mee laten wegen als hij er toch niet zal zijn, precies.
Voor moeders met partner is het al heel zwaar. Voor vrouwen die er bewust voor kiezen is het nog zwaarder. In jouw geval, je hebt er niet voor gekozen, zal het nog veel zwaarder zijn. Ik denk dat iedere aanstaande ouder zich niet realiseert wat voor impact een baby heeft op je leven. Wij probeerden ons er voorstellingen van te maken maar je kunt je dat van tevoren echt niet bedenken. Zoals ik eerder zei: IK zou het ECHT niet alleen willen doen. Al helemaal niet in jouw situatie waarin je vooral bezig bent met die man die je echt uit je hoofd moet zetten en ik nog steeds niks lees over hoe je het wilt aanpakken met baby. Dit typ ik overigens naar het ledikant van mijn 7 maanden oude dochter, die net een half uur heeft gekrijst omdat ze niet in slaap kon vallen.
Jouw gebruikersnaam had de afgelopen maanden ook af en toe de mijne kunnen zijn.
(Het is niet allemaal rot hoor, 90 procent van het ouderschap is leuk maar die 10 procent die niet leuk is, is ook écht niet leuk!)
vrijdag 4 oktober 2019 om 18:12
27 jaar en nog bij hotel mama, kansloze gaat.
En wat is Tinder volgens jou dan wel?
Maar de antwoorden stonden je niet aan zie ik. Succes dan maar.
vrijdag 4 oktober 2019 om 19:02
Het is idd veel zwaarder dan je je van te voren voor kan stellen. Maar 1 kind is nog wel te doen alleen. Als ik naar mezelf kijk was me dat wel gelukt.
Je hebt je keuze gemaakt, gefeliciteerd, en probeer er nu van te gaan genieten:)
Nog 1 tip: wordt niet te snel zwanger bij een volgend vriendje ( bedoel ik oprecht).
Je hebt je keuze gemaakt, gefeliciteerd, en probeer er nu van te gaan genieten:)
Nog 1 tip: wordt niet te snel zwanger bij een volgend vriendje ( bedoel ik oprecht).
vrijdag 4 oktober 2019 om 20:24
Er zijn miljoenen vrouwen die een kind gekregen hebben. Heel zwaar vind ik wel erg overdreven uitgedrukt. Het zal wellicht wat lastiger zijn om een kind alleen op te voeden maar liever alleen dan in slecht gezelschap.Catcats schreef: ↑04-10-2019 16:18Iedereen zegt hier juist dat je je niks van hem moet aantrekken maar de focus moet leggen op wat je wilt en wat je je kind te bieden hebt. Jij blijft doorgaan op die man en zijn vriendin. Je moet hem uit je hoofd zetten. Maar als ik lees welke redenen je hebt om je kindje te houden (andere vriendin die ook zwanger is) dan denk ik dat het vies gaat tegenvallen.
Voor moeders met partner is het al heel zwaar. Voor vrouwen die er bewust voor kiezen is het nog zwaarder. In jouw geval, je hebt er niet voor gekozen, zal het nog veel zwaarder zijn. Ik denk dat iedere aanstaande ouder zich niet realiseert wat voor impact een baby heeft op je leven. Wij probeerden ons er voorstellingen van te maken maar je kunt je dat van tevoren echt niet bedenken. Zoals ik eerder zei: IK zou het ECHT niet alleen willen doen. Al helemaal niet in jouw situatie waarin je vooral bezig bent met die man die je echt uit je hoofd moet zetten en ik nog steeds niks lees over hoe je het wilt aanpakken met baby. Dit typ ik overigens naar het ledikant van mijn 7 maanden oude dochter, die net een half uur heeft gekrijst omdat ze niet in slaap kon vallen.
Jouw gebruikersnaam had de afgelopen maanden ook af en toe de mijne kunnen zijn.
(Het is niet allemaal rot hoor, 90 procent van het ouderschap is leuk maar die 10 procent die niet leuk is, is ook écht niet leuk!)
vrijdag 4 oktober 2019 om 22:31
Jemig To, he klinkt als een zestienjarige cassière met een eigen studiootje en honderd euro spaargeld. Met je ' de dokter zegt', hij zegt, zij zegt, hij doet. Je typt wel netjes.
En dan tussen neus en lippen door dat je alweer zestien weken ver bent.
Niks over jouw ideeën over toekomstbeeld buiten dat je geen schuldgevoel wil.
Jouw leven is nu al totaal veranderd. Door jou.
Je kunt nu kiezen welke van de twee routes je neemt.
Ik kan me met de tekst die jij schrijft heel slecht voorstellen dat je echt werkelijk waar zestien weken zwanger bent. Het gaat alleen over wat andere mensen van jou vinden. Niet eens hoe jij je daarbij voelt. Nee, wat andere mensen doen en laten.
Niks over dat je kapot onzeker bent. Hoe je het zover hebt kunnen laten komen. Wat je nou toch moet doen, of juist laten.
Bizar.
Fijn dat je hulp hebt.
En dan tussen neus en lippen door dat je alweer zestien weken ver bent.
Niks over jouw ideeën over toekomstbeeld buiten dat je geen schuldgevoel wil.
Jouw leven is nu al totaal veranderd. Door jou.
Je kunt nu kiezen welke van de twee routes je neemt.
Ik kan me met de tekst die jij schrijft heel slecht voorstellen dat je echt werkelijk waar zestien weken zwanger bent. Het gaat alleen over wat andere mensen van jou vinden. Niet eens hoe jij je daarbij voelt. Nee, wat andere mensen doen en laten.
Niks over dat je kapot onzeker bent. Hoe je het zover hebt kunnen laten komen. Wat je nou toch moet doen, of juist laten.
Bizar.
Fijn dat je hulp hebt.
zaterdag 5 oktober 2019 om 01:50
Net als de zuurgraad op dit forum vele malen hoger is dan in het dagelijks leven. Waar zegt TO dat ze 'door de pil en condoom heen oepserdepoepsje' of 'aan de antibiotica' zat? Staat dat ergens? Zo niet, onthoud je dan van dit soort zinloze, vanachter je PC veilig anoniem geformuleerde aannames.
Hoe dames onderling lelijk kunnen doen over iets wat ons in principe allemaal zou kunnen overkomen..
En kom niet met het 'verweer' dat de OP is verwijderd. Zou ik ook doen als ik door zoveel negativiteit overspoeld werd. Oordelen, aannames, dingen uiterst bot opschrijven. Het is weer 'het forum' pur sang
Ik heb het uiteraard niet over de constructieve reacties.
Hoop dat je er nog bent TO. Stuur mij gerust PB. Mijn kind was ook niet gepland. Is nu een tiener en gaat prima. Als je wilt praten, mag dat. Misschien helpt het je tot een keuze te komen in dit lastige parket. Wens je veel sterkte en adviseer je bij jezelf na te gaan of je het kindje zou willen krijgen of niet. M.a.w.: kan/wil jij het kindje die basis geven, wat de omstandigheden qua vader ook zijn? Dat is volgens mij de kernvraag.
Het hielp mij goed op dat gevoel af te gaan, ook al is de papa hier nog in beeld en heeft ook een band met ons kind: het was wel van begin af aan duidelijk dat er een redelijke afstand zou zijn.
Juridisch zou je de verwekker (de man die heeft ingestemd met de daad van verwekking) kunnen 'sewen' voor vaderschap/onderhoudsplicht. Maar juridische regels zijn geen emotionele. Je kunt hem m.a.w. niet dwingen een band met het kind te krijgen. Denk er over na of je het je kind wilt aandoen dat hij/zij in het ergste geval een vader heeft die niets van hem/haar wil weten.
Sterkte.
argentovivo wijzigde dit bericht op 05-10-2019 03:59
0.05% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
zaterdag 5 oktober 2019 om 02:27
Helemaal met je eens. Het is zo gemakkelijk om over een situatie te oordelen als het jezelf niet aan gaat. Gelukkig heb ik dit zelf nooit voor handen gehad, maar ik was waarschijnlijk ook behoorlijk in paniek geweest.Argentovivo schreef: ↑05-10-2019 01:50Net als de zuurgraad op dit forum vele malen hoger is dan in het dagelijks leven. Waar zegt TO dat ze 'door de pil en condoom heen oepserdepoepsje' of 'aan de antibiotica' zat? Staat dat ergens? Zo niet, onthoud je dan van dit soort zinloze, vanachter je PC veilig anoniem geformuleerde aannames.
Hoe dames onderling lelijk kunnen doen over iets wat ons in principe allemaal zou kunnen overkomen..
En kom niet met het 'verweer' dat de OP is verwijderd. Zou ik ook doen als ik door zoveel negativiteit overspoeld werd. Oordelen, aannames, dingen uiterst bot opschrijven. Het is weer 'het forum'pur sang![]()
Ik heb het uiteraard niet over de constructieve reacties.
Hoop dat je er nog bent TO. Stuur mij gerust PB. Mijn kind was ook niet gepland. Is nu een tiener en gaat prima. Als je wilt praten, mag dat. Misschien helpt het je tot een keuze te komen in dit lastige parket. Wens je veel sterkte en adviseer je bij jezelf na te gaan of je het kindje zou willen krijgen of niet. M.a.w.: kan/wil jij het kindje die basis geven, wat de omstandigheden qua vader ook zijn? Dat is volgens mij de kernvraag.
Het hielp mij goed op dat gevoel af te gaan, ook al is de papa hier nog in beeld en heeft ook een band met ons kind: het was wel van begin af aan duidelijk dat er een redelijke afstand zou zijn.
Juridisch zou je de verwekker (de man die heeft ingestemd met de daad van verwekking) kunnen 'sewen' voor vaderschap/onderhoudsplicht. Maar juridische regels zijn geen emotionele. Je kunt hem m.a.w. niet dwingen een band met het kind te krijgen. Denk er over na of je het je kind wilt aandoen dat hij/zij in het ergste geval een vader heeft die niets van hem/haar wil weten.
Sterkte.
![]()
![]()
![]()