radeloos, niet weten welke keuze (Geen OP)
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:27
Helemaal eens! Dit gaat hem niet worden TO. Deze jongen wil niks van jou en zal ook nooit iets van jou of kind willen. Je staat er straks alleen voor.patchouli_ schreef: ↑04-10-2019 07:49De hele OP gaat over die jongen en jouw contact met hem, welk effect een abortus zal hebben op dat contact. Niet over dilemma’s rondom een abortus zelf, over alleenstaand ouderschap, hoe je dit praktisch en financieel zou moeten doen. Je bent alleen maar met die knul bezig. Zijn ouders inlichten? Vond je dat je echt jouw verantwoordelijkheid?
Een kind is geen middel om iemand aan je te binden. Je haalt je enorm veel gezeur en drama op je hals als je dit kind laat komen, maar ergens denk ik dat je daar dan weer niet zo bang voor bent, gezien het drama wat je zelf nu schopt.
Een kind verdient meer dan dit. Jij bent er niet aan toe om moeder te worden en moeder worden met deze vader gaat jou en het kind ongelofelijk veel stress en spanningen opleveren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:28
Lees ik ook net, dat het nog kan mocht ze dat willen.
(Het lijkt mij ook verstandig maar dat kunnen wij uiteraard niet beslissen voor TO)
TO besef dat dit kind niet bepaald in een liefdevolle situatie, eehhh, ontstaan is...
Je zult overigens wel nu de knoop door moeten hakken...
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:37
Hoe is het contact met jouw ouders? Zouden zij jou kunnen helpen met het kindje? En zou jij dat willen?
Als het antwoord is: kut, nee, nee, dan zou jij voor jezelf en voor jouw kleintje het beste af zijn met een abortus.
En als je voor dit kindje gaat, ga dan ook voor het kindje. Vergeet de rest. Vooral je ex. Stop met hopen: hij was er niet voor je, hij is er niet voor je en hij zal er nooit voor je zijn.
Als het antwoord is: kut, nee, nee, dan zou jij voor jezelf en voor jouw kleintje het beste af zijn met een abortus.
En als je voor dit kindje gaat, ga dan ook voor het kindje. Vergeet de rest. Vooral je ex. Stop met hopen: hij was er niet voor je, hij is er niet voor je en hij zal er nooit voor je zijn.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:37
Wat je ook besluit, laat 'hem' en zijn nieuwe vriendin iig gewoon los. En hoe haal je het in je hoofd zijn ouders te bellen? Het was een scharrel. Natuurlijk reageren die mensen redelijk koud. Ze kennen je niet/amper en zitten waarschijnlijk ook niet te wachten op een zwangere ex scharrel van hun zoon. Domme actie. Het is geen kleuter die je door papa en mama op het matje kan laten roepen. Het is een volwassen vent die zelf ergens iets van mag vinden. Hij kan je niet verbieden het te houden. Hij kan wel zeggen dat hij er verder niks mee te maken wil hebben. Dan kan jij weer van alles gaan doen (rechtszaken e.d.) om te zorgen dat hij zijn financiële verplichtingen na gaat komen maar dan nog is hij geen 'vader' voor je kind.
Wat zijn nieuwe vriendin hiermee te maken heeft is een raadsel. Je bent zwanger geworden voordat hij haar ontmoette. Waarom zou ze hem moeten dumpen dan?
Wat zijn nieuwe vriendin hiermee te maken heeft is een raadsel. Je bent zwanger geworden voordat hij haar ontmoette. Waarom zou ze hem moeten dumpen dan?
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:39
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:44
Jij laat je bezwangeren door deze ‘topper’ die je oppikt via Tinder en waar je niets mee hebt. En dan ook nog het kind willen houden. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat jij beter bent dan deze twee mensen?compleet_radeloos schreef: ↑04-10-2019 08:14wat een reacties denk dat mensen mij verkeerd begrijpen. een vriendin is zwanger dus het voel heel naar dat ik het ook ben maar in deze situatie zit, daarbij ben ik 16 weken en dat is toch echt meer dan een klompje cellen.. al zou hij de hele wereld neuken moet hij weten, of hij er wel of niet gaan zijn voor het kind is zn geweten uiteindelijk.. daarop ga ik niet mn keuze baseren ook niet voor zn nieuwe relatie, of een vriendin of wie dan ook.. heb gewoon een baan, huis, spaargeld, geen schulden.. vind het wel heel makkelijk gezegd haal het weg... en labiel ben ik zeker op het moment ben erg verdrietig.
er is zeker geen goede basis en dat komt ook niet meer met hem maar ik of het kind hoef daar niet de dupe van te worden, en ik mag best verbaas zijn dat hij een meisje van het web over laat komen die hij slechts 1x gezien heeft en in nog geen maand mee gaat samen wonen, liever zij dan ik.... maar zou zelf in haar situatie deze topper voorbij laten gaan...
Wat zit je trouwens moeilijk te doen over je zwangere vriendin. Als je niet zwanger had willen worden dan had je voorzichtig moeten zijn. Niet klagen over iets dat je door goed na te denken en goed te handelen had kunnen voorkomen.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:48
Dat is een kind verwekt door IVF ook niet.Phoebemeaculpa schreef: ↑04-10-2019 08:28
TO besef dat dit kind niet bepaald in een liefdevolle situatie, eehhh, ontstaan is...
Je zult overigens wel nu de knoop door moeten hakken...
Hoe het kind verwekt is ,is niet zo belangrijk. Belangrijk is of to in staat is om 18 jaar lang een kind alles kan bieden wat het nodig heeft.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:48
Nee joh, dit was een 'door de pil en condoom heen oepserdepoepsje' of een 'ik zat aan de antibiotica' (wat al duidelijk wetenschappelijke kul is) die worden in vergelijk met de rest van de wereld extreem vaak geboren hier op het forum.Hatchi schreef: ↑04-10-2019 08:44Jij laat je bezwangeren door deze ‘topper’ die je oppikt via Tinder en waar je niets mee hebt. En dan ook nog het kind willen houden. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat jij beter bent dan deze twee mensen?
Wat zit je trouwens moeilijk te doen over je zwangere vriendin. Als je niet zwanger had willen worden dan had je voorzichtig moeten zijn. Niet klagen over iets dat je door goed na te denken en goed te handelen had kunnen voorkomen.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:51
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. De eerste weken krijg je ‘gratis’, dan vindt de bevruchting nog niet plaats.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:52
De ouders van je Tinderdate (27 jaar!!!) bellen om hen in te lichten over zijn gedrag. Ik zou je als ouder keihard uitlachen. Je pikt een man op via een ‘seksapp’, bent zo onzorgvuldig dat je zwanger raakt en gaat zijn ouders bellen? Woont de man überhaupt nog thuis?! Ik weet niet of je gedrag nou enorm lachwekkend is of om te janken. Het is hoe dan ook een compleet idiote actie. Wat vinden jouw eigen ouders eigenlijk van je gedrag?
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:52
Tot 24 weken zelfs, wat ik echt bizar vind want het mag dan wel niet levensvatbaar zijn, het is al duidelijk een kindje (weet ik helaas uit eigen ervaring)
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:55
Antibiotica veroorzaakt als bijwerking vaak diarree. Door diarree is de werking van de pil niet zoals hij moet zijn. Door antibioticagebruik kun je dus wel zwanger worden. Niet door de antibiotica dus, wel als gevolg van de bijwerkingen.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:56
Hier ben ik het mee eens. Die man zijn ouders inlichten? Hij is 27!patchouli_ schreef: ↑04-10-2019 07:49De hele OP gaat over die jongen en jouw contact met hem, welk effect een abortus zal hebben op dat contact. Niet over dilemma’s rondom een abortus zelf, over alleenstaand ouderschap, hoe je dit praktisch en financieel zou moeten doen. Je bent alleen maar met die knul bezig. Zijn ouders inlichten? Vond je dat je echt jouw verantwoordelijkheid?
Een kind is geen middel om iemand aan je te binden. Je haalt je enorm veel gezeur en drama op je hals als je dit kind laat komen, maar ergens denk ik dat je daar dan weer niet zo bang voor bent, gezien het drama wat je zelf nu schopt.
Een kind verdient meer dan dit. Jij bent er niet aan toe om moeder te worden en moeder worden met deze vader gaat jou en het kind ongelofelijk veel stress en spanningen opleveren.
Daarnaast snap ik niet waarom je uberhaupt je zwangere vriendin erbij haalt. Die heeft niks met jou te maken. En geen abortus omdat het dan misschien lastig is voor haar? Je zet het belang van jouw kindje nu al niet voorop.
Je hangt veel te veel aan die jongen en dat verhaal met die vriendin van hem is totaal niet relevant. Je staat er alleen voor. En heel eerlijk: als de keuze niet bewust was zou ik er niet voor kiezen. Ik heb een kleine van bijna 7 maanden en geloof me: vooral de eerste maanden zijn ongelofelijk zwaar. Met partner. Alleen zou ik het niet trekken.
Daarnaast lees ik niks over wat jouw verwachtingen zijn van het ouderschap en hoe je denkt zaken te gaan invullen. Ik denk ook dat je er nog niet aan toe bent om moeder te worden.
Succes met je keuze.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:00
maar ik neem toch aan (of noem me gerust een ouwe muts) dat je met een f*cking TINDER date een condoom gebruikt.... Anders zijn er een paar linkjes daarboven niet helemaal goed gelast.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:00
maar ik neem toch aan (of noem me gerust een ouwe muts) dat je met een f*cking TINDER date een condoom gebruikt.... Anders zijn er een paar linkjes daarboven niet helemaal goed gelast.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:10
Jeetje wat een nare reactie’s van sommige
Ik lees dat je een baan, huis en geen schulden hebt. Tussen de regels door lees ik ook dat je liever geen abortus wil plegen. En inderdaad een abortus heeft wel een impact dus denk er goed over na.
Er zijn genoeg alleenstaande moeders. Ja het is enorm zwaar, maar als je het echt wil en je hebt een stabiele basis en goed netwerk dan moet dat vast goed komen. Ik zou inderdaad niets van je scharrel verwachten.
Succes met je keuze
Ik lees dat je een baan, huis en geen schulden hebt. Tussen de regels door lees ik ook dat je liever geen abortus wil plegen. En inderdaad een abortus heeft wel een impact dus denk er goed over na.
Er zijn genoeg alleenstaande moeders. Ja het is enorm zwaar, maar als je het echt wil en je hebt een stabiele basis en goed netwerk dan moet dat vast goed komen. Ik zou inderdaad niets van je scharrel verwachten.
Succes met je keuze
anoniem_179655 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 09:14
2.15% gewijzigd
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:13
geen abortus willen staat niet gelijk aan wel een kind willen (hoewel dat in dit geval natuurlijk wel de uiteindelijke consequentie gaat zijn)sammy01 schreef: ↑04-10-2019 09:10Jeetje wat een nare reactie’s van sommige
Ik lees dat je een baan, huis en geen schulden hebt. Tussen de regels lees ik ook door dat je liever geen abortus wil plegen. En inderdaad een abortus heeft wel een impact dus denk er goed over na.
Er zijn genoeg alleenstaande vrouwen. Ja het is enorm zwaar, maar als je het echt wil en je hebt een stabiele basis en goed netwerk dan moet dat vast goed komen. Ik zou inderdaad niets van je scharrel verwachten.
Succes met je keuze![]()
TO: ik zou echt goed nadenken (en ook snel) over wat je wil, je wil geen abortus want dat vind je oneerlijk naar het kind, maar wil je wel daadwerkelijk een kind? Past het in je leven? Kun je het kind bieden wat het nodig heeft? Wil je je leven zo omgooien?
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:16
Een kind alleen opvoeden is echt heel zwaar, het zet je leven totaal op zijn kop en nee dan overdrijf ik niet. De eerste 4 jaar heb je amper momenten voor jezelf meer. Als je denkt dat je dit aan kan dan moet je ervoor gaan.
Ik vind abortus met 16 weken al eigenlijk helemaal niet meer kunnen. Dit is gewoon een mini baby wat je dood maakt. Onacceptabel in mijn ogen.
Ik vind abortus met 16 weken al eigenlijk helemaal niet meer kunnen. Dit is gewoon een mini baby wat je dood maakt. Onacceptabel in mijn ogen.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:29
Mariejan schreef: ↑04-10-2019 08:12Zijn ouders geïnformeerd?!?!
Ben je wel goed? Ze reageerde waarschijnlijk koud omdat dat een hele rare ongepaste en onvolwassen actie van je is.
Je wilde toch geen kind? En zeker niet met deze jongen? Nou dan neem je geen kind. Al helemaal niet in deze puinhoop. Daar kan niks goeds uit komen.
Dit idd. Ik snap niet hoe je er bij komt zijn ouders te informeren.
Het gaat hier om een volwassen vent die niet op jou en een kind zit wachten. Dat lijkt me wel duidelijk. Hoe zie je het voor je, het alleenstaand ouderschap? Is dat te combineren met je werk? Red je het financieel? Heb je hulp? Heb je een geschikt huis? Ben je er klaar voor om moeder te worden en kun je het kind een goede toekomst bieden? Dat lijken me meer zaken waar je je mee bezig moet houden. Je zet niet zomaar een kind op de wereld.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:31
compleet_radeloos schreef: ↑04-10-2019 08:14wat een reacties denk dat mensen mij verkeerd begrijpen. een vriendin is zwanger dus het voel heel naar dat ik het ook ben maar in deze situatie zit, daarbij ben ik 16 weken en dat is toch echt meer dan een klompje cellen.. al zou hij de hele wereld neuken moet hij weten, of hij er wel of niet gaan zijn voor het kind is zn geweten uiteindelijk.. daarop ga ik niet mn keuze baseren ook niet voor zn nieuwe relatie, of een vriendin of wie dan ook.. heb gewoon een baan, huis, spaargeld, geen schulden.. vind het wel heel makkelijk gezegd haal het weg... en labiel ben ik zeker op het moment ben erg verdrietig.
er is zeker geen goede basis en dat komt ook niet meer met hem maar ik of het kind hoef daar niet de dupe van te worden, en ik mag best verbaas zijn dat hij een meisje van het web over laat komen die hij slechts 1x gezien heeft en in nog geen maand mee gaat samen wonen, liever zij dan ik.... maar zou zelf in haar situatie deze topper voorbij laten gaan...
Nou dan laat je het allemaal wel lekker op z'n beloop. Ongelofelijk hoe verkeerd jij je prioriteiten hebt liggen zeg.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:33
Ik vind het prima acceptabel en vind dit principiële jammerlijke gedrein altijd zo vermoeiend. Oeh ah oeh, arme baby, zielig zielig. Terwijl het nog niet eens levensvatbaar is. Wat is nou het beste voor het kind? Nou, echt niet om het te laten komen. Niet in deze situatie. Vind ik veel zieliger voor het kind.Broodjekroket2 schreef: ↑04-10-2019 09:16Een kind alleen opvoeden is echt heel zwaar, het zet je leven totaal op zijn kop en nee dan overdrijf ik niet. De eerste 4 jaar heb je amper momenten voor jezelf meer. Als je denkt dat je dit aan kan dan moet je ervoor gaan.
vrijdag 4 oktober 2019 om 09:47
Ik quote dit even uit je openingsbericht " houden voelt alsof ik het kindje de dupe laat worden hier van, weghalen voelt heel naar omdat ik een leven afneem.. "
De keuze is dan toch duidelijk. Wil jij echt de verantwoording nemen voor dit kind dat echt de dupe is van deze situatie? Dan kun je toch beter je eigen pijn accepteren ipv dat je dat een kind aandoet? Door dit kindje te laten komen wordt je levenslang herinnert aan
de vader. En het kind ook.
De keuze is dan toch duidelijk. Wil jij echt de verantwoording nemen voor dit kind dat echt de dupe is van deze situatie? Dan kun je toch beter je eigen pijn accepteren ipv dat je dat een kind aandoet? Door dit kindje te laten komen wordt je levenslang herinnert aan
de vader. En het kind ook.